0
back
 

diskuze k tématu: Jak odstranit vibrace při brzdění u Octavie?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.01.2010 12:30, házení kotouču Oct. I
Možná by nebylo na škodu přečíst si i tento dokument (nalezeno googlem po zadani: hazeni kotoucu octavia)

http://www.autodilymartinat.cz/dokumenty/Hazeni-kotoucu-Octavia-I.pdf

a další informace čerpat třeba zde: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=35030&postdays=0&postorder=asc&highlight=zvln%ECn%E9+kotou%E8e&start=0&sid=16560bd5a8b29ccf01dee6807a39f59a
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 21.01.2010 20:01, RE: házení kotouču Oct. I
Alkantpan posted by:
Možná by nebylo na škodu přečíst si i tento dokument (nalezeno googlem po zadani: hazeni kotoucu octavia)

http://www.autodilymartinat.cz/dokumenty/Hazeni-kotoucu-Octavia-I.pdf

a další informace čerpat třeba zde: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=35030&postdays=0&postorder=asc&highlight=zvln%ECn%E9+kotou%E8e&start=0&sid=16560bd5a8b29ccf01dee6807a39f59a
Mam zkusenost, ze vibrace pri brzdeni muzou take zpusobovat i pneumatiky. V mem pripade se jednalo o levnejsi znacku a stav pneumatik byl cca 3-4mm (letni). Konkretne auto vibrovalo v pasmu rychlosti cca 50-80km/h. Po vymene pneu vibrace zmizely.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.01.2010 10:09,
Víte jistě, že jsou vibrace způsobené zvlněnými kotouči?
Necelé tři roky jsem používal Octavii I. TDi r.v. 2000 (96.000km - 160.000km) a vibrace nebyli z kotoučů, ale z podtlakového systému brzd a vibroval motor tím, že při dojíždění na červenou a plynulém, klidném brždění sebou cukal, škubal, jako bymu docházelo palivo. Při zjišťování závady mi v nejednom servisu při testovací jízdě jasně oznamovali... křivé kotouče, ale když jsem jim vysvětlil, tak zkoušeli dál a opravdu to s kotoučema nesouviselo. Problém byl v podtlakovém systému, podtlaková pumpa, nebo prasklá membrána posilovače (brzdový spínač byl nový) Problém jsme nedokázali odstranit. Auto jsem dojezdil a prodal.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.01.2010 11:22, RE: bez předmětu
MG-RR posted by:
Víte jistě, že jsou vibrace způsobené zvlněnými kotouči?
Necelé tři roky jsem používal Octavii I. TDi r.v. 2000 (96.000km - 160.000km) a vibrace nebyli z kotoučů, ale z podtlakového systému brzd a vibroval motor tím, že při dojíždění na červenou a plynulém, klidném brždění sebou cukal, škubal, jako bymu docházelo palivo. Při zjišťování závady mi v nejednom servisu při testovací jízdě jasně oznamovali... křivé kotouče, ale když jsem jim vysvětlil, tak zkoušeli dál a opravdu to s kotoučema nesouvi...
Já něco podobného řešil na své Vectře A. Měl jsem potrhaný gumový vlnovec sání a brzda byla jednak o něco měkčí a při brzdění pulzovala. Vlnovec jsem vyměnil, tím pádem se všechno utěsnilo a brzdy byly opět výborné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.01.2010 11:48, Vibrace - brzdy
Na základě svých zkušeostí se 3 vozy Škoda (2x1,9TDI Combi a 1x Superb 2,5V6) jsem si celkem 100% jistý, že autorovi způsobují problém zvlněné kotouče. Znám to dobře... Řešil jsem to výměnou a laborováním s kotouči a po všech peripetiích se značkami jako ATE, Zimmermann, brembo a pod. jsem se vrátil k originálkům VW/Audi/Škod a s nimi jsem najížděl nejvíce kilometrů.
problém je v materiálu, litina není tzv. vyzrálá, je nestabilní a proto ohřev/schladnutí způsobí nevratné změny. Po diskuzi s několika strojaři-ti mi to potvrdili-je lepší, když materiál tzv. leží 5 let v kopřivách na deěšti a mrazu a teprve pak se z něj udělá výrobek. Bohužel, zmíněné značky výše to zřejmě nepraktikují a používjí čerstvé litiny a výsledek je takový, jaký je.

Bylo mi doporučeno kotouče tzv. zajet, tzn. ne jim dát nálož na prvních 10km a pak (ideálně po jízdě v kalužích či sněhu) někde zastvit. Jsou na vyhození. Postupným zatěžováním se dá problému částečně předejít, ale je to sázka do loterie.

Zajímaví je, že jsem ve svém životě měl asi 13 aut (mimo škopdy to byly a jsou ještě Peugeoty - 4-5 typů, Mazda 3MPS a Subaru legacy) a nikdy mimo Škody jsem potíže s kopáním od brzd neměl, jen na všech 3 škodovkách poté, co se orig. sjeté kotouče začaly měnit za ty levné náhražky ATE, Brembo a další... Je to zřejmě opravdu poddimenzovaný uzel na autech Sˇkoda a řešení je dost obtížné, zvláště u dýzlů, které jsou oproti benzínu o něco těžší...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.01.2010 17:16, Brzdy - Octavia
Mám Škodu Octavii 1.9 TDI 74 kw 4x4, r.v. 2003, vždy po výměně předních brzdových kotoučů, začali tyto nové cca po ujetí 8 - 10 tkm házet, tak jsem vyměnil kotouče za větši (z 280 mm za 288 mm) i s brzdovými třmeny z Octavie 1.8T a je po problému. Jinak léto kola 8,5" x 17" (225/45).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 26.01.2010 22:19, Neresit - stocit....
Mam uz druhou oktavku , jezdim s taxikem... S minulou jsem najel 400.000km, s touhle mam 330.000km . Od zhruba 200.000km se mi tento problem zacal vyskytovat. Na te prvni jsem zkusil vymenit vsechno mozne, menil jsem kotouce, naboj, loziska, tlumice, stabilizator. Kazdou vymenu jsem doprovodil i vymenou kotoucu a nic nepomohlo. Vzdy to pomerne brzy zacalo vybrovat.. Tehdy jsem delal v anglii a servis provadel vzdy v CR a kotouce vetsinou zacali hazet cestou zpet do anglie. Az jsem to prestal resit v cca 370.000km a dojezdil jsem to tak.
Nova oktavka zacala timhle neduhem trpet po zhruba stejne porci kilometru jako ta prvni. Davat do ni ty same penize co do te minule si mi uz nechtelo, jelikoz vysledek byl nulovy.. Tudiz jsem si koupil jeste jedny kotouce a ty nechal stocit. Je potreba si najit nekoho kdo to opravdu umi stocit a vzdy kotouce jen vymenim. Po stoceni se totiz kotouc nejen srovna ale i zuzi a pri hazivosti se nemuze zkrivit tim jak auto jede a nebrzdi - strnganim desticky do kotouce ( tuto teorii potvrzuje ze me kotouce vetsinou odesly jeste po ceste do anglie po dalnici kde jsem zabrzdil cca 5krat.)
Po stoceni mi kotouce vydrzi 25000KM,mam to vyzkousene uz ctyrikrat..
Kotouce jdou socit trikrat a teh cca 75000km vydrzi desticky. Na stoceni staci koupit klidne z vrakace. Pokud jsou original skoda je to nejlepsi.

Tolik moje zkusenost. Doufam ze jsem pomohl
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 28.01.2010 15:49, RE: Vibrace - brzdy
Zdeny60 posted by:
Na základě svých zkušeostí se 3 vozy Škoda (2x1,9TDI Combi a 1x Superb 2,5V6) jsem si celkem 100% jistý, že autorovi způsobují problém zvlněné kotouče. Znám to dobře... Řešil jsem to výměnou a laborováním s kotouči a po všech peripetiích se značkami jako ATE, Zimmermann, brembo a pod. jsem se vrátil k originálkům VW/Audi/Škod a s nimi jsem najížděl nejvíce kilometrů.
problém je v materiálu, litina není tzv. vyzrálá, je nestabilní a proto ohřev/schladnutí způsobí nevratné změny. Po diskuzi s něko...
Tak pokud chceš mluvit o levných značkách a zmíníš brembo, tak se mi zdá že si buď žádný výrobek od této značky nemněl a lžeš, a nebo vlastníš servis škoda a tímto chceš vydělat na originálních dílech !!!!!!!!!

Brembo je nepřekonaná světová špička, a za cenu jednoho máš skoro 4 normální, a nebo si koupil krásný padělek, což je rpavděpodobnější !!!!!

Proč by pak mněli ty nejdražší monoposty v autosportu výhradně brembo???
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 06.07.2011 00:17, RE: Vibrace - brzdy
ToyRider posted by:
Tak pokud chceš mluvit o levných značkách a zmíníš brembo, tak se mi zdá že si buď žádný výrobek od této značky nemněl a lžeš, a nebo vlastníš servis škoda a tímto chceš vydělat na originálních dílech !!!!!!!!!

Brembo je nepřekonaná světová špička, a za cenu jednoho máš skoro 4 normální, a nebo si koupil krásný padělek, což je rpavděpodobnější !!!!!

Proč by pak mněli ty nejdražší monoposty v autosportu výhradně brembo???
v tomhle případě nemá cenu si třepit papulu... VW totiž používá mimo jiné ATE v prvovýrobě... a to že si pán zakoupil někde v autokely čínský falzifikát stejného názvu neznamená že ATE nebo Brembo je šunt...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.