Ahoj, nedám mi napsat něco zkušeností z mého okolí.
1. Motor 1.6 TDI v Octávii na běžný život stačí, ale po 200tis.km se s německou přesností hlásí vstřiky a EGR ventil. Může se to oddálit kvalitní naftou, aditivem do ní, ale není to ten typický koncernový starý 1.9 TDI. Naopak 2.0 TDI CR toho vydrží rozhodně více, dobře jede, méně duní, zkrátka pro Octávii III ideál.
ALE pro nenáročného řidiče může stačit dokonce benzín 1.2 TSI 81kw(řada E211) - spolehlivý, tichý a spotřeba o 1.5l větší není tragédií. Ještě lepší je pak 1.4 TSI 103 kw, který přídává jistotu v dolním pásmu otáček.
2. Motor 1.6 CRDI - velmi velmi spolehlivý motor, kde jedinou zradou může být drahý FAP filtr. Jenže jeho životnost přesahuje běžně 300tis.km, tak si může na sebe "vydělat".
Jenže je tady skvělý benzínový motor 1.6 CVVT 88kw s nepřímým vstřikem, který je tichý, bere sice přes 7l, ale to je tak vše, prostě se nekazí. S převodovkou to vypadá podobně. Silnější 1.6 GDI jede ještě lépe, ale je to přímý vstřik, tak se musí zvážit holt riziko karbonizace...
Rád bych tu ale přidal i skvělé alternativy:
3. Peugeot 308 II gen. s povedenými 1.6 HDI a 2.0 HDI(ještě lepší
) - oba jsou skvělá volba
4. Renault Megane III facelift 1.5 Dci, 1.6 Dci - oba jezdí dobře, celkově jde rovněž o povedený vůz. Slabší jsou jen pružiny nebo tlumiče, ale to je tak vše. Ono Megane III je celkem nedoceněný vůz - se správným motorem vlastně vydží stejně jako koncernové vozy + nerezne