Zdeny60 posted by:
Jestli vás uklidní to, co napíšu, budu jen rád. Ve firmě máme dva bitevníky. Rozumějte 2x Octavia I 66TDI, rok výroby asi 2001 a 2002/03. Ta první byla letos v lednu vyřazenma z provozu při 480.000km. Druhá má asi 435.000km. Důvodem vyřazení byla celková sešlost auta, protože to je montážní vozidlo, se kterým se jen jezdí a občas se v něm vyměnil olej. Interier vypadal, jako by seděl člověk v traktoru z 20. let. Ale co je důležité: auto nemělo nikde hloubkovou korozi. ANi druhé nemá. Motor byl už hlučnější, ale na dálnici dokázal svižně frčet tempomatových 160km/h a přitom nebral ani olej. Kupodivu vše fungovalo, tedy okna, klima, servo, jediné, co ne, bylo centrální zamykání. Druhá strojovna se používá také ve stejném režimu, jezdí s ní, kdo má díru do konečníku. Auto neznalo za posledních pět let myčku, nikdy nebyo v garáži, parkuje na dvoře. Motor šlape jak hodiny, pořevodovka jedním prstem, brzdí, chladí. Je to bombarďák, plný šrámů, že je s ním hanba jet, ale vždy dojele tam a kupodivu i zpět. Koroze není, jen od kamínků otlučená místa mají povrchovou rez. Auto jezdí v létě v zimě, sůl nesůl. Výhodou je turbo, kterému se nenaklápí lopatky statoru, takže vás nemusí tápit jejich znášení a posléze přechod motoru do nouzvého režimu, jako je tomu u 81kW verzí. Jinak na autě při běžné údržbě a "lidském" zacházení není moc věcí, co by vás měly nepříjemně překvapit. Brzdy a tlumiče nepočítám, za nějaký čas se může objevit dírka ve výfuku, protože zkondenzovaná voda po krátké trati udělá své i v tak kvalitním potrubí, co měla Octavie I. Buďte v klidu, tohle auto je shcopno najet 450-500tkm, stačí měnit pravidelně olej a filtr v motoru a nehonit ho za studena. Budete ještě dlouho spokojen. A pokud se bude občas udrřovat i lak vhodným přípravkem, bude to v cajku i po kosmetické stránce. Octive z tohoto období měly ještě velmi kvalitní laky. Bohužel, dnes už to není pravda.
Zdravím,rád se nechám opravit,ale u tdi 66 kw se od roku 2001 již lopatky turba natáčí,je to motor totožný s tdi 81 kw ,pouze je seškrcen na řídící jednotce,pevné lopatky údajně byly do roku 2000,sám to nevím úplně jistě,budu rád pokud se ozve někdo kdo to ví na 100%