0
back
 

diskuze k tématu: Dotaz našeho čtenáře - Š. Octavia - jak dlouho vydrží?

category of topic classification: automobilky, česká vozidla
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Thursday 18.02.2016 09:59, Dotaz našeho čtenáře - Š. Octavia - jak dlouho vydrží?
Dobrý den,
rád bych se s Vámi poradil. Mám Š Oktavia combi 1,9TDi, 66 kW, r.v. 2004, který jsem koupil v r. 2007. S autem jsem dosud spokojený, má asi 200000 km,
mám ale již obavy, aby se nezačaly projevovat některé neočekávané závady způsobené stářím. Jsem již v důchodu, rád bych se proto zeptal na Váš názor,
zda a příp. na jak dlouho je možné s ještě finančně nenáročným užíváním auta počítat (většinou jezdíme na chalupu a výlety po ČR = cca 6000 km/rok) nebo jestli doporučujete již auto prodat a koupit jiné z 2. ruky. S kterými většími opravami bych musel v budoucnosti počítat? S motorem 66 kW jsem velmi spokojený, zejména s jeho spotřebou. Je možné koupit v současnosti jiný automobil (Škoda, VW, ....) novější výroby s tímto motorem?
Nevíte, do kdy Škoda montovala tyto motory do aut?
Děkuji za pomoc při rozhodování a
zdravím
J. Kocourek
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Thursday 18.02.2016 13:36, Octavia 66kW
Vážený pane ,

tyto auta jsou ještě poctivě dělané a pokud člověk není prase a dá autu nějaký ten pravidelný servis, tak se auto odvděčí spolehlivostí. S OI jsem najezdil cca půl milionu, měl jsem je jako firemní a mám dodnes i jednu soukromou. Pokud máte nájezd 200 tisíc, tak je to na tato auta nic. Samozřejmě věkem může něco zazlobit, ale jsou to většinou prkotiny a navíc se to dá velice levně řešit. Takže pokud si nechcete přidělávat starosti s nákupem nového vozu (zajíce v pytly) a nejde Vám prioritně o image, tak auto neprodávejte a hýčkejte. Tyto motory se tuším dávaly do konce roku 2004 a najedou neskutečné porce km. Tyto motory se již nevyrábějí
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Thursday 18.02.2016 15:05, k
máte ještě hodně odolné a jednoduché auto které vydrží hodně 200 000km nejsou žádné zásadní km. při vašem nájezdu bych spotřebu neřešil.Servis se dá dělat pokud je na čem stavět -něž to schnije což tak honem nebude .Otázka je co je pro vás drahý servis?
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 18.02.2016 15:05, oktávka
Auto bych si jednoznačně nechal. Nic lepšího na důchod nekoupíte, nižší provozní náklady bude mít nové auto jedině když koupíte o třídu níž. A to ještě kdo ví jestli.
Jediný problém který mě napadá může být zavedení debilních emisních zon ve městech.
Za Oktávku I TDI s garantovaným nájezdem 200t km by někteří vraždili, važte si jí
respond
Verny_2013
number of posts106
date of registration26.08.2014
Thursday 18.02.2016 16:12, Já mám tu samou z r. 2001 naj 315 000Km
Dobrý den,
Pokud jí dáte pravidelný servis, výměnu oleje i při nájezdu 6000 km každý rok, tak ji vaše vnoučata zpeněží za víc než jste ji koupil. Je to nesmrtelné auto, jedno z posledních opravdu bytelných a jednoduchých aut. Nic lepšího jste si na důchod nemohl nechat. To bych raději vyměnil na důchod manželku než to auto.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Thursday 18.02.2016 17:37, Zkušenost
Jestli vás uklidní to, co napíšu, budu jen rád. Ve firmě máme dva bitevníky. Rozumějte 2x Octavia I 66TDI, rok výroby asi 2001 a 2002/03. Ta první byla letos v lednu vyřazenma z provozu při 480.000km. Druhá má asi 435.000km. Důvodem vyřazení byla celková sešlost auta, protože to je montážní vozidlo, se kterým se jen jezdí a občas se v něm vyměnil olej. Interier vypadal, jako by seděl člověk v traktoru z 20. let. Ale co je důležité: auto nemělo nikde hloubkovou korozi. ANi druhé nemá. Motor byl už hlučnější, ale na dálnici dokázal svižně frčet tempomatových 160km/h a přitom nebral ani olej. Kupodivu vše fungovalo, tedy okna, klima, servo, jediné, co ne, bylo centrální zamykání. Druhá strojovna se používá také ve stejném režimu, jezdí s ní, kdo má díru do konečníku. Auto neznalo za posledních pět let myčku, nikdy nebyo v garáži, parkuje na dvoře. Motor šlape jak hodiny, pořevodovka jedním prstem, brzdí, chladí. Je to bombarďák, plný šrámů, že je s ním hanba jet, ale vždy dojele tam a kupodivu i zpět. Koroze není, jen od kamínků otlučená místa mají povrchovou rez. Auto jezdí v létě v zimě, sůl nesůl. Výhodou je turbo, kterému se nenaklápí lopatky statoru, takže vás nemusí tápit jejich znášení a posléze přechod motoru do nouzvého režimu, jako je tomu u 81kW verzí. Jinak na autě při běžné údržbě a "lidském" zacházení není moc věcí, co by vás měly nepříjemně překvapit. Brzdy a tlumiče nepočítám, za nějaký čas se může objevit dírka ve výfuku, protože zkondenzovaná voda po krátké trati udělá své i v tak kvalitním potrubí, co měla Octavie I. Buďte v klidu, tohle auto je shcopno najet 450-500tkm, stačí měnit pravidelně olej a filtr v motoru a nehonit ho za studena. Budete ještě dlouho spokojen. A pokud se bude občas udrřovat i lak vhodným přípravkem, bude to v cajku i po kosmetické stránce. Octive z tohoto období měly ještě velmi kvalitní laky. Bohužel, dnes už to není pravda.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Thursday 18.02.2016 21:31, RE: Zkušenost
Zdeny60 posted by:
Jestli vás uklidní to, co napíšu, budu jen rád. Ve firmě máme dva bitevníky. Rozumějte 2x Octavia I 66TDI, rok výroby asi 2001 a 2002/03. Ta první byla letos v lednu vyřazenma z provozu při 480.000km. Druhá má asi 435.000km. Důvodem vyřazení byla celková sešlost auta, protože to je montážní vozidlo, se kterým se jen jezdí a občas se v něm vyměnil olej. Interier vypadal, jako by seděl člověk v traktoru z 20. let. Ale co je důležité: auto nemělo nikde hloubkovou korozi. ANi druhé nemá. Motor byl už hlučnější, ale na dálnici dokázal svižně frčet tempomatových 160km/h a přitom nebral ani olej. Kupodivu vše fungovalo, tedy okna, klima, servo, jediné, co ne, bylo centrální zamykání. Druhá strojovna se používá také ve stejném režimu, jezdí s ní, kdo má díru do konečníku. Auto neznalo za posledních pět let myčku, nikdy nebyo v garáži, parkuje na dvoře. Motor šlape jak hodiny, pořevodovka jedním prstem, brzdí, chladí. Je to bombarďák, plný šrámů, že je s ním hanba jet, ale vždy dojele tam a kupodivu i zpět. Koroze není, jen od kamínků otlučená místa mají povrchovou rez. Auto jezdí v létě v zimě, sůl nesůl. Výhodou je turbo, kterému se nenaklápí lopatky statoru, takže vás nemusí tápit jejich znášení a posléze přechod motoru do nouzvého režimu, jako je tomu u 81kW verzí. Jinak na autě při běžné údržbě a "lidském" zacházení není moc věcí, co by vás měly nepříjemně překvapit. Brzdy a tlumiče nepočítám, za nějaký čas se může objevit dírka ve výfuku, protože zkondenzovaná voda po krátké trati udělá své i v tak kvalitním potrubí, co měla Octavie I. Buďte v klidu, tohle auto je shcopno najet 450-500tkm, stačí měnit pravidelně olej a filtr v motoru a nehonit ho za studena. Budete ještě dlouho spokojen. A pokud se bude občas udrřovat i lak vhodným přípravkem, bude to v cajku i po kosmetické stránce. Octive z tohoto období měly ještě velmi kvalitní laky. Bohužel, dnes už to není pravda.


Zdravím,rád se nechám opravit,ale u tdi 66 kw se od roku 2001 již lopatky turba natáčí,je to motor totožný s tdi 81 kw ,pouze je seškrcen na řídící jednotce,pevné lopatky údajně byly do roku 2000,sám to nevím úplně jistě,budu rád pokud se ozve někdo kdo to ví na 100%
respond
hogofogo
number of posts9
date of registration31.07.2007
Friday 19.02.2016 05:20, nikdy neprodávat
Ano, je to tak. Akorát to skáče no nouzáku v jiném režimu. Dnes není problém nechat turbo vyčistit ultrazvukem, cena je asi 1500 kč. Před nedávnem byla na novinkách jedna s nájezdem 1 mil km. A jezdila normálně.
respond
Muroň
number of posts71
date of registration10.06.2008
Friday 19.02.2016 14:03, Neprodejné auto
Octavia I. 1,9 TDi s rotačkou je neprodejné auto, protože ho nikdo soudný neprodá. Jestli ho prodáte, uděláte při podzimu života největší životní chybu. Přeji Vám mnoho let ve zdraví, ale tenhle motor Vás přežije. Máte jeden z posledních kusů, pak už přišlo EURO IV a PD.
Fando, 66kW ALH opravdu je s VGT, AGR a další beznaklápěcí skončily s EURO II.
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Friday 19.02.2016 16:11, TDI 66 kW
V září jsem prodal hatch Octavku TDI 66 kW po faceliftu, r.v. 2000 (s klimou, 1x airbag pouze u řidiče, rádio s kazeťákem, tažné zařízení, tempomat, zadní stěrač...) a dali mi za ní 20.000,- s tím, že za mne zaplatili ekologickou daň protože jsem byl první majitel. Nalítáno měla poctivejch 280.000 km a pár opravovanejch plechů napředku (jen tmelení a stříkání) a střechu po kroupách. Auto bylo fajn a jezdilo i 210 km po dálnici v Německu. Cca 3x odešla váha vzduchu a ve štychu mne nechala za těch 15 let jen jednou a zrovna v Rakousku, kdy se mi rozsypala spojka (oprava + odtah do ČR za 20.000 Kč). Omladil jsem park a vyměnil jsem jí za Volvo V50 Summum D2/84 kW a zatím nelituji. Možná motor 1,6 od PSA není tak živej jako 1,9 od VW (přestože má papírově větší výkon),ale komfort ježdění a dílenské zpracování kompletně všeho u Volva je jiná liga než u škodovky.
respond
llug
number of posts12
date of registration15.04.2009
Friday 19.02.2016 20:37, RE: TDI 66 kW
gravestone posted by:
V září jsem prodal hatch Octavku TDI 66 kW po faceliftu, r.v. 2000 (s klimou, 1x airbag pouze u řidiče, rádio s kazeťákem, tažné zařízení, tempomat, zadní stěrač...) a dali mi za ní 20.000,- s tím, že za mne zaplatili ekologickou daň protože jsem byl první majitel. Nalítáno měla poctivejch 280.000 km a pár opravovanejch plechů napředku (jen tmelení a stříkání) a střechu po kroupách. Auto bylo fajn a jezdilo i 210 km po dálnici v Německu. Cca 3x odešla váha vzduchu a ve štychu mne nechala za těch 15 let jen jednou a zrovna v Rakousku, kdy se mi rozsypala spojka (oprava + odtah do ČR za 20.000 Kč). Omladil jsem park a vyměnil jsem jí za Volvo V50 Summum D2/84 kW a zatím nelituji. Možná motor 1,6 od PSA není tak živej jako 1,9 od VW (přestože má papírově větší výkon),ale komfort ježdění a dílenské zpracování kompletně všeho u Volva je jiná liga než u škodovky.


No to mě netvrďte že se pro ni nenašlo lepší využití(dětem ,tchánovi ,synovcům , na práci doma,nebo jako druhé v rodině...)nechat ji za dvacku??Doufam že alespon někomu soukromě ne nějakemu zmetkovi v bazaru
respond
rohYpnol
number of posts41
date of registration22.09.2008
Sunday 21.02.2016 17:59, Dvě stránky spolehlivosti
Podle mě je otázku třeba rozdělit na dvě části:

1) Nájezd
200 tis. km je na tenhle vůz naprosto v pohodě

2) Stáří
Stáří hraje samozřejmě v neprospěch a neodvratně se začnou objevovat poruchy způsobené čistě únavou (stářím) materiálu - zpuchřelé hadice, zkorodované díly, zteřelé těsnění, ... atd.

Nicméně obě části mají stejnou odpověď - záleží na Vás, jaký komfort požadujete a za co Vám to stojí. Prodat Oktávku a koupit si na důchod třeba novou Fabii 1.2 TSI nemusí být špatné řešení, pokud chcete pohodlí modernějšího vozu a bezstarostnost provozu.

Pokud koupíte nový vůz, tak padáte do kategorie konzumních produktů, kdy auto vydrží 5 let a pak je zralé do šrotu... A koupě ojetiny neznámého původu je úplně out, pokud autům neholdujete...

Za mě jednoznačná odpověď - pokud jste se o auto staral řádně, tak právě nastává doba, kdy se vám ta péče začne vracet. Takže hýčkat a neprodávat, nejlepší auto na důchod!
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.