Paul posted by:
stréc od piva posted by:
a za dva měsíce to auto bude mít 15let ! nechápu jen co to bylo za mechanika,že TI doporučil a procházel s Tebou nafťáky,když moc dobře věděl,kolik najedeš.....tu naftu si chtěl kvůli kroutícimu momentu (a tím pádu vyššímu opotřebení nosných prvků,spojky..) nebo kvůli tomu,že ročně ušetříš při Tvém nájezdu cca 2000kč ? a následně nasypeš do naftových oprav 20-40,000?
Tak mechanik asi dostal pokyn - mrkni na tu oktávku jestli je Ok a co mě to bude stát. To podle mě udělal. Rozmyslet si to měl kupující, co vlastně od auta čeká. Co je myšleno tím vyšším opotřebením nosných částí? Jako že 1.9 TDI má takový krouťák, že ohýbá na autě nosníky? A opotřebení spojky bych sem nemotal. Běžně na 1.9 vydrží spojka kolem 300 000 km, kdo jezdí dálky, klidně i víc, takže dimenzovaná na krouťák je dostatečně. Kvalitní spojková sada se dá sehnat za 7000, to je o tisícovku dražší než u 1.6, kde vydrží zhruba stejně. Orig turbo cca 12 000 a to není řečeno že ho v dohledné době vůbec bude muset řešit, pokud není načlé nebo si ho vlastní blbostí neodvaří. Vstřiky u staré rotačky? Pokud by je vůbec kdy řešil (snesou i bionaftu), tak je to za pár korun... Lidi, uklidněte se, vždyť nekoupil stejně starý common rail s DPF a spíš ho s-re, že to není trhač asfaltu se kterým by zafrajeřil na parkovišti
Přesně tak... Tohle jedno z mála aut, kde koupě nafty není vyloženě nesmysl. Servisovatelný levně, za 40tKč nevím, co by se na tom mělo (i třeba během 2 let) vysypat. Kluk, co pro mě pracuje, pořídil 81kW, samosebou f kombajnu, f metle a na hlínách
. Za 36 tKč, teď něco řeší, ale při jeho motání se po okreskách (15-20 tkm/rok) je to lepší volba, než benzínovej 2litr za stejnou cenu s dvojnásobnou spotřebou...