0
back
 

diskuze k tématu: Denní svícení u octavie

category of topic classification: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 16.04.2013 19:43, Denní svícení u octavie
Můžete mi poradit jaké denní svícení do Octavie combi GLX 1.6 mpi r.v 1998,aby šlo do mřížek v předním nárazníku a bylo cenově přijatelné /tak do 3000 kč /.Díky
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Wednesday 17.04.2013 13:57, Jakékoli dodatečně montované bude nepředpisové
a je to na sebrání OTP. A máte už taky nalepené černé folie na všech sklech?
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Wednesday 17.04.2013 15:29, proč?
Můžu se zeptat proč chcete vrtat do staré Octavie s odolnými žárovkami H4 dát často neviditelná denní světla pár cm nad zemí (obzvlášť nebezpečné na horizontech v lesních úsecích nebo horší viditelnosti)? Denní svícení ano, ale jen tam, kde je namontované v hlavních světlech z výroby (pěkně funkče udělané to má Audi).
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 17.04.2013 21:04, RE: proč?
Paul posted by:
Můžu se zeptat proč chcete vrtat do staré Octavie s odolnými žárovkami H4 dát často neviditelná denní světla pár cm nad zemí (obzvlášť nebezpečné na horizontech v lesních úsecích nebo horší viditelnosti)? Denní svícení ano, ale jen tam, kde je namontované v hlavních světlech z výroby (pěkně funkče udělané to má Audi).


V montáži day lightů na starou octavii také valný smysl nevidím, ale s tvým názorem hodně nesouhlasím. Že jsou tato přídavná světla často u země je úplně jedno - legislativa dává jasné parametry jak mohou být namontována. Že nejsou vidět na horizontech je také jedno - před horizontem předjíždí (nebo je v protisměru) jen naprostý idiot. V lesních úsecích jsou vidět bezproblémově, za horší viditelnosti je na každém, jak a kdy rozsvítí potkávací světla.
Celé slavné celoroční svícení bych okamžitě zrušil, protože:
1) je neekologické a neekonomické - což odporuje současné všeobecné pseudozelené mantře,
2) je mnohem nebezpečnější, když se spousta lidí spoléhá na viditelnost světel v protisměru, než když dávají pozor co tam skutečně jede - stačí jeden zapomětlivý "nesvítící" a je malér,
3) tahle pitomost "zneviditelnila" motorkáře,
4) mnohem rozumnější Němci už tuhle hloupost dávno opustili - provedli analýzu po dvou letech a zjistili, že záporů je mnohem víc než kladů.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 18.04.2013 00:54, RE: proč?
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Můžu se zeptat proč chcete vrtat do staré Octavie s odolnými žárovkami H4 dát často neviditelná denní světla pár cm nad zemí (obzvlášť nebezpečné na horizontech v lesních úsecích nebo horší viditelnosti)? Denní svícení ano, ale jen tam, kde je namontované v hlavních světlech z výroby (pěkně funkče udělané to má Audi).
V montáži day lightů na starou octavii také valný smysl nevidím, ale s tvým názorem hodně nesouhlasím. Že jsou tato přídavná světla často u země je úplně jedno - legislativa dává jasné parametry jak mohou být namontována. Že nejsou vidět na horizontech je také jedno - před horizontem předjíždí (nebo je v protisměru) jen naprostý idiot. V lesních úsecích jsou vidět bezproblémově, za horší viditelnosti je na každém, jak a kdy rozsvítí potkávací světla. Celé slavné celoroční svícení bych okamžitě zrušil, protože: 1) je neekologické a neekonomické - což odporuje současné všeobecné pseudozelené mantře, 2) je mnohem nebezpečnější, když se spousta lidí spoléhá na viditelnost světel v protisměru, než když dávají pozor co tam skutečně jede - stačí jeden zapomětlivý "nesvítící" a je malér, 3) tahle pitomost "zneviditelnila" motorkáře, 4) mnohem rozumnější Němci už tuhle hloupost dávno opustili - provedli analýzu po dvou letech a zjistili, že záporů je mnohem víc než kladů.


Souhlasím s Pavlíkem. Němci, rakušani, španělé atd. toto nevyžadují. My v ČR jsme papežtější než papež. Proč má celá dálnice svítit ve dne? No proč ne když se vybere o X % víc na spořební dani => a propálí úplně zbytečně víc paliva. A to se vyplatí. Celodenní svícení není zelené, právě naopak. Proto ho Němci zrušili. Je to jen drahé vyrábění elektriky (cca 150W / auto) zatížené vysokou spotřební daní.

Asi by bylo rozumnější kopírovat vyspělé země typu Německo a nesnažit se o vlastní legislativní lidovou tvořivost.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 18.04.2013 08:29, RE: proč?
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Můžu se zeptat proč chcete vrtat do staré Octavie s odolnými žárovkami H4 dát často neviditelná denní světla pár cm nad zemí (obzvlášť nebezpečné na horizontech v lesních úsecích nebo horší viditelnosti)? Denní svícení ano, ale jen tam, kde je namontované v hlavních světlech z výroby (pěkně funkče udělané to má Audi).
V montáži day lightů na starou octavii také valný smysl nevidím, ale s tvým názorem hodně nesouhlasím. Že jsou tato přídavná světla často u země je úplně jedno - legislativa dává jasné parametry jak mohou být namontována. Že nejsou vidět na horizontech je také jedno - před horizontem předjíždí (nebo je v protisměru) jen naprostý idiot. V lesních úsecích jsou vidět bezproblémově, za horší viditelnosti je na každém, jak a kdy rozsvítí potkávací světla. Celé slavné celoroční svícení bych okamžitě zrušil, protože: 1) je neekologické a neekonomické - což odporuje současné všeobecné pseudozelené mantře, 2) je mnohem nebezpečnější, když se spousta lidí spoléhá na viditelnost světel v protisměru, než když dávají pozor co tam skutečně jede - stačí jeden zapomětlivý "nesvítící" a je malér, 3) tahle pitomost "zneviditelnila" motorkáře, 4) mnohem rozumnější Němci už tuhle hloupost dávno opustili - provedli analýzu po dvou letech a zjistili, že záporů je mnohem víc než kladů.


To, že legislativa určuje nějaké paramatry denního osvětlení je sice hezké, ale to neznamená, že je to úplně dobře, a že to v praxi funguje. Souhlasím s tím, že kdo předjíždí přes horizont je naprostý idiot. Bohužel, takových idiotů, zvlášť se zapnutým pouze denním svícením 5 cm nad zemí jsem už potkal hodně, proto mi to vadí. U idiota v protisměru s denním svícením, které jde vidět, to je aspoň menší zlo. Argumentuješ, že je na každém, kdy si zapne normální světla za snížené viditelnosti. Jenže u nás zatím platí celodenní svícení, a lidi si myslí, že denní je dostačující. Takže potkáváme další neviditelné idioty, co si myslí jak moc ušetří. 1) souhlasím, že svítit ve dne je blbost, a nesouhlasil jsem se zavedením celodenního svícení, 2)ano, je lepší se pořádně dívat a nespoléhat se na rozsvícená světla, ale když jede řada aut, a mezi nimi jedno neosvětlené, nemusí jít vůbec vidět a stane se malér, jak píšeš, 3)ano, jsou hůř vidět, 4) chci jen podotknou, že ti mnohem rozumnější Němci tyhle krávoviny vymýšlejí, přes EU nás nutí to zavádět, my jim to žereme, oni si pak řeknou, že to je blbost, zruší to, a my to máme vesele dál dalších X let. Teď nás čeká zavádění nízkoemisních zón. Němci už přišli na to, že to v praxi nic nevyřešilo, a jde jen o buzeraci chudších lidí, nebo těch, kteří nemají potřebu investovat do nového auta, protože jim to staré dobře slouží a raději ty peníze dají do něčeho užitečnějšího. 5) abych to uzavřel, svícení je dnes u nás povinné, neřešme, jestli to je dobře nebo špatně, ale buď viditelně svítíme za všech okolností všichni, nebo nikdo.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Thursday 18.04.2013 09:57, RE: proč?
Petr S posted by:
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Můžu se zeptat proč chcete vrtat do staré Octavie s odolnými žárovkami H4 dát často neviditelná denní světla pár cm nad zemí (obzvlášť nebezpečné na horizontech v lesních úsecích nebo horší viditelnosti)? Denní svícení ano, ale jen tam, kde je namontované v hlavních světlech z výroby (pěkně funkče udělané to má Audi).
V montáži day lightů na starou octavii také valný smysl nevidím, ale s tvým názorem hodně nesouhlasím. Že jsou tato přídavná světla často u země je úplně jedno - legislativa dává jasné parametry jak mohou být namontována. Že nejsou vidět na horizontech je také jedno - před horizontem předjíždí (nebo je v protisměru) jen naprostý idiot. V lesních úsecích jsou vidět bezproblémově, za horší viditelnosti je na každém, jak a kdy rozsvítí potkávací světla. Celé slavné celoroční svícení bych okamžitě zrušil, protože: 1) je neekologické a neekonomické - což odporuje současné všeobecné pseudozelené mantře, 2) je mnohem nebezpečnější, když se spousta lidí spoléhá na viditelnost světel v protisměru, než když dávají pozor co tam skutečně jede - stačí jeden zapomětlivý "nesvítící" a je malér, 3) tahle pitomost "zneviditelnila" motorkáře, 4) mnohem rozumnější Němci už tuhle hloupost dávno opustili - provedli analýzu po dvou letech a zjistili, že záporů je mnohem víc než kladů.
Souhlasím s Pavlíkem. Němci, rakušani, španělé atd. toto nevyžadují. My v ČR jsme papežtější než papež. Proč má celá dálnice svítit ve dne? No proč ne když se vybere o X % víc na spořební dani => a propálí úplně zbytečně víc paliva. A to se vyplatí. Celodenní svícení není zelené, právě naopak. Proto ho Němci zrušili. Je to jen drahé vyrábění elektriky (cca 150W / auto) zatížené vysokou spotřební daní.Asi by bylo rozumnější kopírovat vyspělé země typu Německo a nesnažit se o vlastní legislativní lidovou tvořivost.


Rovněž s Vámi souhlasím. Denní svícení v naší zeměpisné šířce je nesmysl a stejně na to nelze spoléhat, protože vždy potkám nějaké auto, které nesvítí vůbec.
Nicméně s halogenkama bych to neřešil a svítil hlavním světlometem.
respond
ivan2
number of posts118
date of registration11.11.2010
Thursday 18.04.2013 12:00, nesouhlasim
Nějak nechápu tyhle argumenty proti svícení, to jako čim víc auta nebudou vidět, tim bude provoz bezpečnější, protože všichni budou mít oči na šťopkách? Asi ne že.. Nebo jedno nesvítící auto v řadě svítících, čím je jako nebezpečné? Ještě se mi nestalo že bych se kvuli tomu dostal do problému. A neviditelný motorkář - přece když svítí, musí bejt vidět a nejede-li 200, nemůže představovat problém. Prostě přijde mě normální snaha o zviditelnění aut v provozu, protože je hodně situací, kdy je to pro řidiče přínos. Tu ekonomii svícení bych neřešil vůbec v době LED atd..
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 18.04.2013 13:32, RE: nesouhlasim
ivan2 posted by:
Nějak nechápu tyhle argumenty proti svícení, to jako čim víc auta nebudou vidět, tim bude provoz bezpečnější, protože všichni budou mít oči na šťopkách? Asi ne že.. Nebo jedno nesvítící auto v řadě svítících, čím je jako nebezpečné? Ještě se mi nestalo že bych se kvuli tomu dostal do problému. A neviditelný motorkář - přece když svítí, musí bejt vidět a nejede-li 200, nemůže představovat problém. Prostě přijde mě normální snaha o zviditelnění aut v provozu, protože je hodně situací, kdy je to pro řidiče přínos. Tu ekonomii svícení bych neřešil vůbec v době LED atd..


Trochu ti to rozeberu:
- motorkář je mez svítícími auty "neviditelný". Když svítily jen motorky, byl to jednoznačně přínos, protože když jsem viděl světlo, automaticky jsem předpokládal velmi vysokou rychlost (nemusela to být pravda, ale raději jsem s tím počítal neb jsem sám biker, byť okruhový).
- ekonomika a ekologie provozu je v době ekoteroristické závažný argument. Jestliže auto má zatížený alternátor svícením, prokazatelně spotřebuje více paliva a v sumě statisíců aut to dělá minimálně statisíce litrů zbytečně spáleného paliva (neobnovitelného zdroje). A led světla nic neřeší, neb je třeba je také vyrobit a přepravit (další zbytečná ekologická i ekonomická zátěž).
- jedno nesvítící auto v řadě svítících je téměř neviditelné (respektive je mnohem snáze přehlédnutelné). Zaráží mne, že takový základní fakt nevíš.
- Nesvítící auta nejsou za normální situace vidět o mnoho hůře než svítící, zřejmě jsi dobu "nesvítivou" nezažil. Nebezpečí ale představuje hloupý zvyk spousty řidičů spoléhat se na viditelnost světel a ne na skutečný rozhled a dohlednost (zvláště při předjíždění).
respond
dundas
number of posts2
date of registration10.10.2021
Sunday 10.10.2021 12:36, denní svícení Octavia 2 2012
Koupil jsem toto vozidlo (Octavia 2,2012 dovezené z Francie)a nedaří se mi rozsvítit denní svícení asi to bude někde vypnuté nebo se musí nějak aktivovat ani se mi nepodařilo zjistit,na jaké pojistce to světlo je.Poradí mi někdo?
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 15.10.2021 16:12, RE: denní svícení Octavia 2 2012
citation:
reakce na: dundas, 10.10.2021 12:36 (Koupil jsem toto vozidlo (Octa ...)


U Octavie 2 po faceliftu jsou denní světla umístěna ve "zdvojených" předních mlhovkách. Takže se napřed podívejte, jestli v každé z nich skutečně máte dvě žárovky - viděl jsem jihoevropské verze s jednou žárovkou. Pokud tam dvě žárovky jsou, čeká vás návštěva servisu, protože aktivace denních světel se u faceliftované Octavie 2 provádí přes diagnostiku.
respond
dundas
number of posts2
date of registration10.10.2021
Friday 15.10.2021 17:16, RE: RE: denní svícení Octavia 2 2012
citation:
reakce na: Pavlik, 15.10.2021 16:12 (U Octavie 2 po faceliftu jsou ...)


Ano jsou tam extra žárovky pro denní svícení dokonce jsem je pro jistotu vyměnil a nic takže frčím do servisu doufám že si s tím budou vědět rady dík za odpověď.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.