0
back
 

diskuze k tématu: benzín nebo nafta - poraďte auto pro ženu

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 27.03.2014 11:37, benzín nebo nafta - poraďte auto pro ženu
Dobrý den,
potřebuji Váš názor, radu, bohužel moje auto (škoda Felicie r.v.96) dosluhuje a já tak potřebuji \"nové\" auto. Značce Škoda zůstanu věrná, Fabie, Octavka, nepotřebuji combika, jezdím denně vesnice - město cca 60km, dálnice vůbec. Někdo mi doporučuje 1.9TDI naftu ale jsou i tací co říkají benzín, navíc motorově vůbec nemám tušení který s těchto benz. je ok. Už jsem měla skoro koupenou 1.4.TDI ale nakonec mě to bylo romluvené., že je dost poruchové. Nejsem žádná pirátka silnic, jezdím pohodově, nepotřebuji žádnou super výbavu, ale spolehlivé auto. Moc děkuij za každou radu.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 27.03.2014 16:45, RE: benzín nebo nafta - poraďte auto pro ženu
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, potřebuji Váš názor, radu, bohužel moje auto (škoda Felicie r.v.96) dosluhuje a já tak potřebuji \"nové\" auto. Značce Škoda zůstanu věrná, Fabie, Octavka, nepotřebuji combika, jezdím denně vesnice - město cca 60km, dálnice vůbec. Někdo mi doporučuje 1.9TDI naftu ale jsou i tací co říkají benzín, navíc motorově vůbec nemám tušení který s těchto benz. je ok. Už jsem měla skoro koupenou 1.4.TDI ale nakonec mě to bylo romluvené., že je dost poruchové. Nejsem žádná pirátka silnic, jezdím pohodově, nepotřebuji žádnou super výbavu, ale spolehlivé auto. Moc děkuij za každou radu.


Fabia SDI
respond
cooon
number of posts9
date of registration05.12.2008
Thursday 27.03.2014 16:47, RE: benzín nebo nafta - poraďte auto pro ženu
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, potřebuji Váš názor, radu, bohužel moje auto (škoda Felicie r.v.96) dosluhuje a já tak potřebuji \"nové\" auto. Značce Škoda zůstanu věrná, Fabie, Octavka, nepotřebuji combika, jezdím denně vesnice - město cca 60km, dálnice vůbec. Někdo mi doporučuje 1.9TDI naftu ale jsou i tací co říkají benzín, navíc motorově vůbec nemám tušení který s těchto benz. je ok. Už jsem měla skoro koupenou 1.4.TDI ale nakonec mě to bylo romluvené., že je dost poruchové. Nejsem žádná pirátka silnic, jezdím pohodově, nepotřebuji žádnou super výbavu, ale spolehlivé auto. Moc děkuij za každou radu.


Dobrý den, ve vašem případě nafta nemá vůbec smysl, couračky po městě/roční nájezd. Na druhou stranu Škoda nemá žádný spolehlivý benzínový motor, snad jen se vydat cestou nejmenšího zla 1,4 16v ve Fábiích a Roomstrech. Raději bych se byt vámi poohlédl u konkurence. Tam benzínové motory umí a za své peníze dostanete spolehlivější, vybavenější a modernější vůz.
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Thursday 27.03.2014 22:15, Zatím dvě odpovědi a máte to 50 na 50
Tady se nemá smysl ptát. Buď narazíte na zapřísáhlé dísláky nebo na zapřísáhlé benzíňáky. A každý vám poradí jinak.
respond
Zdeny60
number of posts1248
date of registration08.09.2009
Friday 28.03.2014 07:18, 60km denně
Léta jezdila moje žena trasu 22+22km do práce a zopět se dvěma oktávkami 1,9TDI. Celkem jazedila asi 80-90tkm jen na těchto trasách.
Je li 60km uvažováno jako celkový denní nájezd, pak by pro 250dní v roce mohlo jít o 15.000km. S ohledem na tuto skutečnost se vyplatí uvažovat: koupím Fabiu nebo Oktávku s motorem SDI ) tedy naftovou bez turba. SPotřeba bude 5,5 l nafty na 100km, pak náklady na PHM budou cca 29.000Kč. Když vezmu nějaký malý benzín, například Clio s motorem 1,2 16V a spotřebu 6/100, bude náklad na PHM a stejnou trasu 32.000Kč. je na zvážení, zdali úspora 3 tisíce za rok vyváží dražší servis naftového auta. nemusí jít nutně o servis motoru, ale uvědomit si je třeba, že naftový motor více zatěžuje nápravu, rychleji odcházejí pneumatiky, naftový filtr je dražší, obvykle i olej je o něco dražší, v zimě naftový motor dalko později topí, starosti o baterii v silných mrazech...
Asi bych šel cestou benzínového auta, i když jak říkám, asi 6 let jedila moje žena naftovým TDI a nebyl problém. Nutno však dodat, že u nás auto sloužilo i k rodinným výetům a nájezd za rok byl podtstaně vyšší.
respond
Rosiska
number of posts3
date of registration28.03.2014
Friday 28.03.2014 09:35, auto - žena
I tak děkuju, každý názor mě zajímá, k těm naftovým motorům se asi tedy přikládat nebudu, už jsem slyšela jejich plus a mínus, ale tak nejsem automechanička, že ano, nicméně ráda využiju další rady. Víte když jsem kupovala felicii svou stařenku, tak jsem přišla nic mě nezajímalo bylo mi řečeno tohle je ok, kup to tehdy za 50tis a musím říct, že náklady 000 nic,prostě jezdící spořitelna, ale hold jiná doba, jiné auta.
respond
Rosiska
number of posts3
date of registration28.03.2014
Friday 28.03.2014 09:36, RE: Zatím dvě odpovědi a máte to 50 na 50
noo a pak si má člověk vybrat, že?

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 28.03.2014 11:39, RE: Zatím dvě odpovědi a máte to 50 na 50
Rosiska posted by:
noo a pak si má člověk vybrat, že?


Jak bylo zmíněno, rozdíl za palivo není závratný, takže pokud naftový motor, tak jedině ten, kde se očekává nejméně problémů. A pokud jste opravdu nená ročná řidička, tak hned první doporučení motoru 1.9 SDi by pro Vás mohlo být dobrou volbou.
Motor je naftový atmosférický a dimenzovaný ještě podle staré školy. Platí za opravdu spolehlivý a úsporný, takže pokud přimhouříte oči nad, hlukem, laxním topením, nevalným výkonem a tvrdým chodem, pak je to motor ve staré ojetině jako doporučitelný, a to i s ohledem na to, že mi naftové motory do takto malých aut přijdou vyloženě nesmyslné.
Z benzínových motorů je pak možno vybírat 1.4 16V pro Fabii a 1.6 MPi pro Octávii.
Bohužel nepíšete cenový strop, takže těžko říct, zda necílíte na modernější vozy, kde už se třeba SDi nedodával. Pokud by to tak bylo, raději bych se zaměřil na benzínové varianty a dost možná bych raději volil nějaké japonské auto s benzínovým motorem, např. Suzuki Swift nebo Mazdu 3 atp.
respond
Rosiska
number of posts3
date of registration28.03.2014
Friday 28.03.2014 12:54, Auto žena
Zapomněla jsem napsat částku, kterou bych si asi představovala max 110.000,-
respond
cooon
number of posts9
date of registration05.12.2008
Friday 28.03.2014 17:10, RE: Auto žena
Rosiska posted by:
Zapomněla jsem napsat částku, kterou bych si asi představovala max 110.000,-



Kupte auto za 90000 a 20000 nechte na nutné opravy olej filtry rozvody. Každopádně vyhněte se bazarům, to co se tam vyskytuje jsou polovraky. Ale každopádně japonský vůz s benzínovým motorem vám udělá mnohem větší službu než prahistorická, nespolehlivá technika od škody.

respond
Ma007
number of posts197
date of registration26.11.2013
Saturday 29.03.2014 06:44, RE: Auto žena
cooon posted by:
Rosiska posted by:
Zapomněla jsem napsat částku, kterou bych si asi představovala max 110.000,-
Kupte auto za 90000 a 20000 nechte na nutné opravy olej filtry rozvody. Každopádně vyhněte se bazarům, to co se tam vyskytuje jsou polovraky. Ale každopádně japonský vůz s benzínovým motorem vám udělá mnohem větší službu než prahistorická, nespolehlivá technika od škody.


toto by som aj podpísal.
respond
radek.slivaFB
number of posts181
date of registration16.03.2013
Saturday 29.03.2014 10:42, RE: Auto žena
Ma007 posted by:
cooon posted by:
Rosiska posted by:
Zapomněla jsem napsat částku, kterou bych si asi představovala max 110.000,-
Kupte auto za 90000 a 20000 nechte na nutné opravy olej filtry rozvody. Každopádně vyhněte se bazarům, to co se tam vyskytuje jsou polovraky. Ale každopádně japonský vůz s benzínovým motorem vám udělá mnohem větší službu než prahistorická, nespolehlivá technika od škody.
toto by som aj podpísal.

A ja bych Vám to dal do rámečku s vykřičníkem
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 05.06.2014 13:37, re:
Dobrý den. Pro Škodu Fabia Vám primárně doporučuji benzínový motor, konkrétně 1.4 16V, případně větší šestnáctistovku. S naftovou devatenáctistovkou neuděláte chybu, při slušném zacházení a údržbě umí být velmi spolehlivá a úsporná. O tříválcovém 1.4 TDI se mluví spíše kvůli jeho mizerné kultuře chodu, jinak vážnější problémy nemá.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.