0
back
 

diskuze k tématu: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost) - Mondeo, C5, Focus?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat
petersis
number of posts3
date of registration22.10.2018
Monday 22.10.2018 11:09, Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost) - Mondeo, C5, Focus?
Ahoj,

Chtěl bych Vás poprosit o radu, protože už jsem trochu v koncích s rozhodováním. Mám v plánu koupit auto, které budu využívat pro delší cesty s přítelkyní a třeba i jednou pro rodinu.

Auto budu využívat primárně na delší trasy - 2x do měsíce Brno-Ostrava a zpět, 5-6x do roka 800km do bydliště mojí přítelkyně (sever Polska) a zpět. Vzhledem k tomu, že bydlím v centru Brna, tak auto pro pohyb po městě používat nebudu, spíš vyjímečně. Když jsem si to počítal, tak ročně bych najel asi 20 000Km, když přičtu i nějaké výlety + dovolená. Také třeba říct, že nejsem žádný sportovní jezdec a naprosto dokonalou dynamiku auta při řízení spíš nepoznám.

Rozpočet na auto mám 250 tisíc, teoreticky bych mohl jít až k 300 tisícům, ale to pouze, kdybych našel nějakou neodolatelnou nabídku.

Auto bych chtěl primárně silnější (žádný 1,0 ecoboost) a také pohodlnější na delší cesty (přední sedačky, odhlučnění, podvozek). Samozřejmě bych si přál i něco spolehlivějšího, ale vím, že nekupuju zcela nové auto a počítám s tím, že do toho budu muset něco investovat.

Z toho, co jsem si dočetl, tak by pro mé potřeby byl ideální benzinový motor. Na druhou stranu auta, která splňují ideálně mé nároky na pohodlnost, jsou lepší v dieslových variantách - 4-5 let staré Ford Mondeo 2,0TDI, 4-5 let starý Citroen C5.


Chtěl jsem se proto zeptat o Váš názor, co myslíte, že by pro mé účely bylo nejlepší řešení.

1) Mám jít raději do nějaké nižší třídy (Focus, i30) se slušným výkonem (1,6) a tím pádem mít novější auto? Měli byste třeba tip na auto, které v této třídě splňuje mé požadavky?

2) Nebo mám spíš uvažovat o nějakém starším Mondeu, Citroen C5 - tedy auta, která v dané cenové kategorii už budou starší a nejspíš budou vyžadovat nějakou údržbu, ale jsou pohodlná a dlouhé cesty se v nich budou lépe zvládat?


Díky moc za každou radu, snad jsem Vám popsal mou situaci dostatečně podrobně.

Petr

PS: auta, která jsem si zatím prohlížel:
- z těch silnějších: Ford Mondeo, Citroen C5
- z těch středních: Ford Focus, Skoda Octavia, Hyundai i30, VW Golf
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 22.10.2018 13:25, RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost).
citation:
reakce na: petersis, 22.10.2018 11:09 (Ahoj,Chtěl bych Vás poprosit o ...)


Ahoj, bral bych novější vůz segmentu C, než unavený koráb, který čeká na výměnu mnoha dílů Pohodlí nabízí jak Golf VII, tak Focus III facelift s tím, že bych nezatracoval benzínový 1.0 Ecoboost 92kw, který jede 210km/h

Pokud Tě čekají jen dlouhé cesty, tak bych ten diesel zvážil, nejde jen o spotřebu, ale dieslový motor má prakticky vždy větší životnost. Zatímco udržovaný diesel je po 200tis.km v půli svého života, u benz. motoru se už majitel začíná ohlížet po jiném voze

Za mě bych volil klasiku Golf VII 1.6 TDI. Pokud bych moc toužil po benzínu volil bych čtyřválec 1.2 TSI řady E211(s rozvodovým řemenem). Stejné motory najdeš i v Octávii III a Leonu.

Focus III facelift je také velmi příjemný společník, bohužel neznám motory 1.5 TDCi, tak snad někdo poradí z ostatních chlapů.

Řidil jsem ještě R. Megane IV, kde motory 1.5TDCi už netrpí dětskými nemocemi. Je třeba si ale vůz vyzkoušet, jestli je to tvůj čálek čaje Bohužel benzínová 1.2 TCe je poruchová a samotný prodejce mě před ní varoval. Jinak ale je to vůz komfortní a jistý i na dálnici, to mohu potvrdit.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Monday 22.10.2018 16:53, RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost) - Mondeo, C5, Focus?
Zrovna na tenhle průběh je diesel vhodný a já bych šel, s ohledem na pohodlí, do auta střední třídy. Kdo někdy cestoval delší trasy, tak ten rozdíl pozná, stejně jako bych neuvažoval na oturbeným tříválcem, který sice jede, ale při dálničním cestování je to na hraně. Vychází mi z toho Mondeo 2.0/2.2 TDCi, C5 2.0HDi, ideálně s automatem, který je u C5 spojený s Aisinem, u Mondea je to u dvoulitru dvouspojka Powershift, hydroměnič až u 2.2 TDCi. Samozřejmě je třeba počítat s tím, že mi něco může odejít, takže si nechat finanční rezervu.
respond
jafrik
number of posts5
date of registration10.04.2017
Tuesday 23.10.2018 10:18, RE: RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost).
citation:
reakce na: BobanHTP, 22.10.2018 13:25 (Ahoj, bral bych novější vůz se ...)


No tak to je fakt blbost vycucaná od počítače. Zkuste si sjet s oturbenou 1,0 a pak s dieselovým Mondeem a do Focuse budete sedat už jen s odporem. Pokud bude jezdit pravidelně 800 km v kuse, tak pouze střední třídu se solidním motorem, jinak to je očistec (ano, jde to, ale proč se trápit to nechápu).
respond
sgt
number of posts32
date of registration19.11.2008
Tuesday 23.10.2018 12:37, RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost) - Mondeo, C5, Focus?
citation:
reakce na: petersis, 22.10.2018 11:09 (Ahoj,Chtěl bych Vás poprosit o ...)


Tak tu by som neváhal a išiel do C5 2.0HDi a určite hydrauliku. Ak to raz vyskúšate, nič iné už nebudete chcieť, je to ideálny hltač kilometrov Po dlhých trasách vysúpite odpočinutý ako keby ste sedeli v obývačkovom kresle
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Tuesday 23.10.2018 14:01, RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost) - Mondeo, C5, Focus?
citation:
reakce na: petersis, 22.10.2018 11:09 (Ahoj,Chtěl bych Vás poprosit o ...)


Ahoj, jako majitel C5 2011 2,0HDI 120kw automat zkusím shrnout své postřehy. Původně jsem chtěl benzinové auto, ovšem v Mondeu a C5 je to nedostatkové a předražené. Po porovnání pohodlí, velikosti kufru a místa pro posádku jsem nakonec zavrhnul menší auto jako 308, Focus atd....Takže situace na trhu mě dovedla k tomu, že jsem se rozhodoval mezi C5 a Mondeem v nafte. (mel jsem požadavek automat). Moje C5 ma cca 280tis km. Turbo, vstřiky, automat puvodni. DPF byl ve 250tis km nechán vyčistit a opět navrátit + doplnění EOLYS. Na automat jsem si hned zvykl, i když někdy nechá otáčky až moc nízko na můj vkus, hlavně u studeného motoru není 1200 otáček zrovna ideálních. Na autě se stala jen jedna závada, ovšem dost vážná. cca v 250 tis km se najednou auto zastavilo a kouřilo se z motoru. Kontrolky až do zastavení nic nehlásily. Příčina závady byla prasklá trubička chlazení turba, takže jsem rychle ztratil veškerou chladící kapalinu, jelikož Citroen inteligentně nemá čidlo hladiny vody tak auto nic nehlásilo. Jak voda rychle zmizela tak číslo teploty (které snímá teplotu vody - která tam už nebyla) tak nic nehlásila. Takže se motor částečně uvařil a vylétl vstřik z hlavy. Tím se zjistilo, že se někdo kdysi hrabal ve vstřikách a strhl závit, a tak odstranil podložku a vstřik byl dotažen jen tak, aby auto nějaký pátek vydrželo. Každopádně tato nepříjemnost asi zachránila motor, že nedošlo k totálnímu uvaření. Každopádně motor byl celý od prosakující nafty pod vstřikem, takže všude carbon. Oprava - vyfrézování nového závitu, oprava prasklé hlavy vlivem přehřátí, výměna rozvodů + vodní pumpy, plus to sebou zapeklo kabelový svazek a pár hadic.....všeho všudy oprava u mechanika specializujícího se na citroeny vyšla na 50tis - to vše jen kvůli šetření ve výrobě na takové kravině jako je čidlo hladiny vody. Opakuji, že auto nehlásilo přehřátí z důvodu absence vody, takže tomu nešlo předejít a auto jelo až do zastavení normálně. Každopádně teď zase vesele jezdí a kromě této velké pihy je to stále velmi pohodlný kočár, hlavně v kombinaci s automatem. Jezdím převážně dlouhé trasy, spotřeba dle tankování je 6,0 - 6,3l za posledních 40tis km na 2,0 HDI, automat a 163koní mě to přijde ideální. Tankuji po 1200 - 1300km, což kvituji. Předchozí LPG a návštěvy čerpaček každý třetí den mě unavovaly. Na volant s pevným středem se dá zvyknout, sedačky jsou fantastické a pohodlí na hydropenumatickém podvozku je famozni. S automatem je tento podvozek standardne, u manualu to bylo za priplatek.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 23.10.2018 14:11, RE: RE: RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost).
citation:
reakce na: jafrik, 23.10.2018 10:18 (No tak to je fakt blbost vycuc ...)


S Rapidem 1.2 TSI jezdím dálnice, je to tichoučké a spotřeba do 6l. Vadí jen slabší brzdy a úzký podvozek, jinak nic. Fordí 1.0 Ecoboost je něco podobného, navíc litinový blok, který na dálnici jen také přede. Bohužel jak jsem psal, dobrý diesel vydrží určitě 400tis.km, benzín jen vyjímečně.

Synovec má v práci dva Rapidy 1.2 TSI mající najeto přes 200tis.km a nic jim není, tož uvidíme
respond
jafrik
number of posts5
date of registration10.04.2017
Tuesday 23.10.2018 14:21, RE: RE: RE: RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost).
citation:
reakce na: BobanHTP, 23.10.2018 14:11 (S Rapidem 1.2 TSI jezdím dálni ...)


Jak říkám, to se nemůže ani náznakem porovnat s komfortem a pocitem všeho ve srovnání s autem střední třídy... Ale kdo chce kam...
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Tuesday 23.10.2018 14:25, RE: RE: RE: RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost).
citation:
reakce na: BobanHTP, 23.10.2018 14:11 (S Rapidem 1.2 TSI jezdím dálni ...)


To nerozporuju, ale představa, že mě několikrát do roka čeká 800km tam a zase zpátky a měl bych si vybrat mezi Rapidem a C5 s hydro, tak je volba jasná.
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Wednesday 24.10.2018 06:51, RE: RE: RE: RE: RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost).
citation:
reakce na: vavrisimo, 23.10.2018 14:25 (To nerozporuju, ale představa, ...)


Zas takovou tragedii bych v tom nehledal. Jel jsem několikrát Chorvatsko, Polsko, Slovensko atd...ještě v puberte jsme to absolvovali bezne Formanem. Pak Astrou G, kterou mame dodnes. V hubenějších casech jsem jel Chorvatsko a Slovensko Xantii TD a Peugeotem 405 TD a jako majitel C5 na hydropenu s automatem muzu rict jedine. Ano Citroen je mnohem pohodlnejsi, ale zadnou tragedii nevidim v tom absolvovat stejnou trasu fokusem v benzinu nebo cimkoliv z nižší stredni. Co by za takovy auta dali naší rodice, co jezdili Jugošku ve Škodě 105 atd :) Spousta obchodních zástupců ma na každodenní střeky po ČR stále Fabie a taky žijou bez zjevných vad na zdraví způsobených kompaktním autíčkem. Sám jsem měl taky služební fabii a jezdil Praha-Pardubice-Ostrava-Brno-Znojmo-Praha v jeden den a toto jsem absolvoval 2-3x do měsíce. Vždy zastávka cca 20 minut na každé provozovně. Názory, že se v Rapidu se párkrát do roka výlet 800km nedá absolvovat mě přijde spíš jako rozmazlenost dnešní doby, kdy člověku stále není spokojen a chce víc. Ono zase taková C5 v automatu s dieselem bude mít dražší provoz než třeba Focus s atmosférou nebo i ten Rapid. Už jen obyčejné pneu na C5 jsou dražší, ne proto, že jsou to 17", ale protože mají trošku netypicky výšku profilu 225/55/17, kdyžto standard je 225/45/17. Takže je méně výrobců tohoto profilu a cena je o dost výš. Výměna oleje v automatu je 7 tis kč, brzdy jsou taky o dost větší a dražší. Pokud C5 jede, tak má super spotřebu, i pod 6 litrů, ale jakmile se zastaví a znova rozjíždí tak spotřeba letí brutálně nahoru díky velké váze auta a automatu, takže majitel by měl i zvážit, kde se nejčastěji pohybuje. Díky automatu je pohyb ve městě i s takto velkým autem hračka (tedy kromě parkování), ale ta váha je strašně znát. Dalším teoretickým rizikem je nemožnost auto táhnout na laně. Sice výrobce umožňuje, aby vozidlo bylo taženo max 50km do max rychlosti 50km/h, ale nikdo to nedoporučuje, o to víc, že to má elektronickou brzdu, takže jakmile vám zhasne motor, tak se automaticky zatáhne ručka. Existuje pojistka pod loketní opěrkou, který manuálně odepne/povolí ručku, ale nedoporučuje se ji nechat opět zatáhnout, například dalším nastartováním a chcípnutím, protože po nouzovém povolení a opětovném zatažení hrozí riziko, že se zamotají lanka ručky a musí se pak vyměnit kompletní pohon ručky za cca 20 tis. Dle mého mechanika už se tak párkrát stalo a na vrakovišti je to velmi žádané zboží, proto i ta cena. Já jsem o tom všem věděl dopředu, ale pro "řadového" uživatele, co chce co nejjednodušší vůz už to není. Na druhou stranu je parádní automatická ručka, strašně jsem si na to zvykl, má to automaticky funkci přidržení v kopci, což u automatu je tak trošku zbytečné, ale máma co má 5008 s manuálu si to nemůže vynachválit. Vlastně o ručku se nikdy nestaráte, chcípnete auto, ona se zatáhne. Nastartujete zařadíte jedničku nebo D a rozjedete se, ručka se automaticky povolí sama. Když to vezmu kolem a kolem tak naše C5 má automatickou převodovku, ručku, stěrače i světla a člověk se tak absolutně o nic nestará, tohle auto je o pohodlí a klidu. I když po přepnutí podvozku do "S" příjemně ztuhne a dá se jet i do zatáček trošku ostřeji, ale stále musíte mít na paměti, že toto auto vzniklo pro pohodovou jízdu, je ze staré školy, kdy vše v autě je uděláno ještě poctivě a proto i ta váha. Sedačky jsou velmi tlusté, dveře jsou hodně tlusté a bezpečnost by údajně měla být výborná s přihlédnutím k době vzniku. Už jen délka kapoty naznačuje velikost deformační zóny, před motorem je ještě tak metr prostoru kde je chladič a obrovský nárazník. Výborný je přístup k žárovkám, které jsem měnil pouze 1x, krátce po koupi jedna praskla, tak jsem vyměnil komplet všechny za Osram Nightbreaker Unlimited, bál jsem se praskání a tyto žárovky jsou tam už 2 roky a svítí to parádně.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Wednesday 24.10.2018 09:07, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost).
Já se taky kdysi s rodiči dost najezdil v Žigulíku, stejně jako jsem v minulosti absolvoval tisíce km ve služební Fabii a všechno jsem to bez úhony přežil, ale podobnou logikou se dostaneme k tomu, že se z Brna na sever Polska dostaneme i povozem taženým koňmi, tak proč jezdit autem. Dotaz zněl jasně – pohodlí, dostatek výkonu, výhledově rodina a provoz na dlouhých štrekách a já nevidím jediný důvod proč si za těchto podmínek kupovat tříhrnek v nižší střední, zvlášť když mám dostatečný rozpočet na to jezdit v o řád pohodlnějším autě. Že to někdo může brát jako zpovykanost a rozmazlenost doby je možné, na druhou stranu mi ukaž jediného tebou zmiňovaného obchodního zástupce, který by si na ježdění po republice vybral místo já nevím Passata Fabii, kdyby měl tu možnost. Prostě je to o prioritách. Že budou náklady na provoz s největší pravděpodobností vyšší než třeba u toho Rapida (který mimochodem s 1.2 TSi beru jako skvělou ojetinu, pokud mi jde primárně o ty náklady) je jasné, na druhou stranu pokud udělám všechno pro to, abych si nekoupil vraždu na čtyřech kolech těsně opřed smrtí, peníze na nákup si nepůjčuju od Providentu a mám dostatečnou rezervu, tak finanční harakiri taky nepáchám. Důležité je si zhodnotit, jestli mi to za to stojí, nebo ne. Relativně nedávno jsem řešil podobné dilema a s odstupem několika desítek tisíc km můžu říct, že bych ani na moment neměnil.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Wednesday 24.10.2018 13:19, RE: RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost) - Mondeo, C5, Focus?
citation:
reakce na: mufik.martin, 23.10.2018 14:01 (Ahoj, jako majitel C5 2011 2,0 ...)


Dobrý den, budeme rádi, když své zkušenosti vložíte do samostatné recenze: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme!
respond
petersis
number of posts3
date of registration22.10.2018
Wednesday 24.10.2018 13:36, RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost) - Mondeo, C5, Focus?
Díky moc všem za rady. Utvrdili jste mě v tom, že koupit ojeté Mondeo nebo tu C5 bude asi lepší nápad.

Půjdu si ty auta určitě nejprve projet, abych si udělal i vlastní názor. Jsem hlavně zvědavý na podvozek C5 a jestli to je opravdu tak znát (kolega v práci toto auto má a nemůže si ho vynachválit).

Pak se samozřejmě rozhodnu i podle toho, jestli nenarazím na nějakou výhodnou koupi.
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Wednesday 24.10.2018 18:36, RE: RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost) - Mondeo, C5, Focus?
citation:
reakce na: petersis, 24.10.2018 13:36 (Díky moc všem za rady. Utvrdil ...)


Urcite doporucuji vyzkouset, nevim jak jezdi C5 na klasickem podvozku, ale s hydro je fakt paradni.
respond
mufik.martin
number of posts248
date of registration09.05.2007
Wednesday 24.10.2018 18:55, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost).
citation:
reakce na: vavrisimo, 24.10.2018 09:07 (Já se taky kdysi s rodiči dost ...)


Tak nerikam zrovna trihrnek, to je jasne, myslel. Jsem spis nejakeho focuse 1.6 nebo jiny ctyrvalec s turbem. Je jasne, ze kazdy obchodak vcetne me by bral lepsi auto, ale neco jineho je, kdyz vse plati firma a kdyz si vse pak clovek tahne ze sveho. Ja se taky rozhodl pro mondeo nebo c5 podle nabidky, ale musel jsem se smirit i s tim, ze ne kazdy mechanik se v tom umi hrabat a muze pak napachat vic skody a navic ja jezdil denne 50km do prace a 50 zpet. Zalezi na prioritach a pouziti... Ja bych taky radeji treba starsi E klasse nebo A6 na ktere bych dosahl, ale vim, ze servis bych uz neutahl a stejne na to muze pohlizet i tazatel, u C5 je vyhoda mit nekoho, kdo se v tom fakt vyzna, pak se da servis resit pomerne snadno a za rozumne naklady.
respond
vavrisimo
number of posts178
date of registration03.07.2013
Wednesday 31.10.2018 22:38, RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost).
Jasný, ale já budu znovu opakovat že požadavek byl primárně na pohodlí a to při rozpočtu, s kterým klidně dosáhne na střední třídu do 4,5 let stáří a na výběr jich je bambilion napříč značkami. A podle mě, zatím nikdo nic lepšího než sedany/kombíky střední třídy na cestování po delších trasách za relativně slušné peníze nevymyslel.
Taky jsem řešil něco podobného a rozptyl byl v rámci rozpočtu dejme tomu od toho zmiňovaného Focusu po 5er F10, samozřejmě s rozdílnými nájezdy, stářím atd. Nakonec jsem šel střední cestou, protože v autě trávím hodně času, takže proč se "trápit" v něčem méně pohodlném, na druhou stranu u toho BMW bych se v případě problému musel omezovat jinde a to se mi taky nechtělo. I když s těmi malorážkovými oturbenými karbonujícími přímovstřiky to může být do budoucna s náklady taky zajímavé :)
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Monday 11.02.2019 23:36, RE: Auto na občasné delší cesty do 250 000Kč (pohodlí, spolehlivost) - Mondeo, C5, Focus?
citation:
reakce na: petersis, 22.10.2018 11:09 (Ahoj,Chtěl bych Vás poprosit o ...)


Mohu doporučit Mondeo předešlé generace. Takové mám a bude v létě na prodej s nájezdem pod 200 tkm. Dělal jsem na něj i recenzi
https://www.youtube.com/watch?v=AaEfRy24-3c
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.