citation:
reakce na: vavrisimo, 23.10.2018 14:25 (To nerozporuju, ale představa, ...)
Zas takovou tragedii bych v tom nehledal. Jel jsem několikrát Chorvatsko, Polsko, Slovensko atd...ještě v puberte jsme to absolvovali bezne Formanem. Pak Astrou G, kterou mame dodnes. V hubenějších casech jsem jel Chorvatsko a Slovensko Xantii TD a Peugeotem 405 TD a jako majitel C5 na hydropenu s automatem muzu rict jedine. Ano Citroen je mnohem pohodlnejsi, ale zadnou tragedii nevidim v tom absolvovat stejnou trasu fokusem v benzinu nebo cimkoliv z nižší stredni. Co by za takovy auta dali naší rodice, co jezdili Jugošku ve Škodě 105 atd :) Spousta obchodních zástupců ma na každodenní střeky po ČR stále Fabie a taky žijou bez zjevných vad na zdraví způsobených kompaktním autíčkem. Sám jsem měl taky služební fabii a jezdil Praha-Pardubice-Ostrava-Brno-Znojmo-Praha v jeden den a toto jsem absolvoval 2-3x do měsíce. Vždy zastávka cca 20 minut na každé provozovně. Názory, že se v Rapidu se párkrát do roka výlet 800km nedá absolvovat mě přijde spíš jako rozmazlenost dnešní doby, kdy člověku stále není spokojen a chce víc. Ono zase taková C5 v automatu s dieselem bude mít dražší provoz než třeba Focus s atmosférou nebo i ten Rapid. Už jen obyčejné pneu na C5 jsou dražší, ne proto, že jsou to 17", ale protože mají trošku netypicky výšku profilu 225/55/17, kdyžto standard je 225/45/17. Takže je méně výrobců tohoto profilu a cena je o dost výš. Výměna oleje v automatu je 7 tis kč, brzdy jsou taky o dost větší a dražší. Pokud C5 jede, tak má super spotřebu, i pod 6 litrů, ale jakmile se zastaví a znova rozjíždí tak spotřeba letí brutálně nahoru díky velké váze auta a automatu, takže majitel by měl i zvážit, kde se nejčastěji pohybuje. Díky automatu je pohyb ve městě i s takto velkým autem hračka (tedy kromě parkování), ale ta váha je strašně znát. Dalším teoretickým rizikem je nemožnost auto táhnout na laně. Sice výrobce umožňuje, aby vozidlo bylo taženo max 50km do max rychlosti 50km/h, ale nikdo to nedoporučuje, o to víc, že to má elektronickou brzdu, takže jakmile vám zhasne motor, tak se automaticky zatáhne ručka. Existuje pojistka pod loketní opěrkou, který manuálně odepne/povolí ručku, ale nedoporučuje se ji nechat opět zatáhnout, například dalším nastartováním a chcípnutím, protože po nouzovém povolení a opětovném zatažení hrozí riziko, že se zamotají lanka ručky a musí se pak vyměnit kompletní pohon ručky za cca 20 tis. Dle mého mechanika už se tak párkrát stalo a na vrakovišti je to velmi žádané zboží, proto i ta cena. Já jsem o tom všem věděl dopředu, ale pro "řadového" uživatele, co chce co nejjednodušší vůz už to není. Na druhou stranu je parádní automatická ručka, strašně jsem si na to zvykl, má to automaticky funkci přidržení v kopci, což u automatu je tak trošku zbytečné, ale máma co má 5008 s manuálu si to nemůže vynachválit. Vlastně o ručku se nikdy nestaráte, chcípnete auto, ona se zatáhne. Nastartujete zařadíte jedničku nebo D a rozjedete se, ručka se automaticky povolí sama. Když to vezmu kolem a kolem tak naše C5 má automatickou převodovku, ručku, stěrače i světla a člověk se tak absolutně o nic nestará, tohle auto je o pohodlí a klidu. I když po přepnutí podvozku do "S" příjemně ztuhne a dá se jet i do zatáček trošku ostřeji, ale stále musíte mít na paměti, že toto auto vzniklo pro pohodovou jízdu, je ze staré školy, kdy vše v autě je uděláno ještě poctivě a proto i ta váha. Sedačky jsou velmi tlusté, dveře jsou hodně tlusté a bezpečnost by údajně měla být výborná s přihlédnutím k době vzniku. Už jen délka kapoty naznačuje velikost deformační zóny, před motorem je ještě tak metr prostoru kde je chladič a obrovský nárazník. Výborný je přístup k žárovkám, které jsem měnil pouze 1x, krátce po koupi jedna praskla, tak jsem vyměnil komplet všechny za Osram Nightbreaker Unlimited, bál jsem se praskání a tyto žárovky jsou tam už 2 roky a svítí to parádně.