Ahoj, mám doma Rapid 1.2 TSI 66kw 2016 a Ford Focus II facelift 1.6 ben a kamarád má Focus III 1.6 Ti-VCT. Tak zkusím porovnat.
Focus je ve všem lepší, kvalitnější i spolehlivější, kromě spotřeby, ta je o 1,5l vyšší u mého Foc II a asi o 1l větší u Foc III. Pravdou je, že s tvým nájezdem bych to neřešil. Abych tolik nekecal, zkusím shrnout:
Rapid
- dobrá spotřeba motoru 1.2 TSI, ale jen na okreskách a dálnicích je to příjemný motor, ALE v koloně, ve městě, s vozíkem opravdu nepříjemná je turbodíra, kdy do cca 1700 auto nechce jet.
- do roku 2014 velmi low-cost interiér, tvrdé plasty, nekvalitní sedačky, volant z Fábie II, zůstává voda ve dveřích, chybí kryty kolejniček sedaček atd.
- slabé brzdy, dokonce i když mám koutoučové i vzadu, Focus cca o 20% lépe brzdí a neunaví se tak
- poddimenzované díly z Fábie II, III podvozku, počítej kolem 120tis.km s investicemi
- pár lidem odešlo kolem 150tis.km turbo, ale tohle bych nepaušalizoval, jsou takoví co mají 200tis.km s původním
- při častých krátkých jízdách horzí zakarbonování motoru, takže brát dobrý benznín a nejraději i aditivum
- velmi úzké auto, podvozek jako Renault Clio, v interiéru je pocit stísněnosti, kterému nepomůže ani velmi malé přední okno, cca o 10cm menší ve výšce, než u konkurence(vadí při semaforech apod.)!
- tvrdý podvozek, Fábie I a II měly mnohem komfortnější podvozek
- divné sedačky, nechtějí pohltit záda, mě se už po půl roce dělá trochu fald - budu reklamovat
- chronicky vrzání plynového pedálu, při reklamaci to vymění, za pár měsícu je to zpět, řešení - hodně to promazávat :-S
- Climatronic - neumí dobře rozdělit větrání, pokud je zapnuto více směrů, občas píská(špatně řešené odvětrání)
- Letargické ostřikovače - něco jak vysychající pramen
- Občas drhné zpátečka, občas i jednička(mé auto má najeto jen 10tis.km 2016/12 rok výroby!!)
Focus III 1.6 Ti-VCT
- spolehlivost motoru, robustnost podvozku, dobré odhlučnění
- famózní řazení a řízení, pěkně dávkovatelné brzdy, velké čelní okno
- široký příjemný interiér, vzadu trochu málo místa na nohy, ale jinak o třídu vše lepší než v Rapidu, včetně sedaček, šíře, velikosti předního okna, odhlučnění podvozku
- podvozek je třída sama o sobě, ani levnější verze Golfu se moc nechytají, prostě víceprvková náprava, která má nadstandarní životnost a v krizových situacích bezpečně pomůže(vyzkoušeno
)
- motor bez turbodíry, táhne do 7200 otáček, dobře se s ním jezdí i ve městě a v koloně, zvládá dobře i hooodně naložený vozík
- ne úplně cool ale nadčasový dizajn
- vzal bych kombík, pak se Rapid nechytá už vůbec v ničem
a Octávii neseženeš v takové výbavě, často je předražená a stále zůstává otázka kontraverzního motoru 1.2 TSI, který má ještě více práce s těžší Oct..