0
back
 

diskuze k tématu: Tucson nebo Karoq? Vybíráme úsporné dieselové SUV do 500 tis. Kč

category of topic classification: česká vozidla, korejská vozidla
Verny_2013
number of posts106
date of registration26.08.2014
Wednesday 15.09.2021 22:59, Karoq 1,6 TDi
Do tohoto motoru bych u Karoka rozhodně nešel ani zadarmo. Má předlouhou převodovku a do 2000 ot. nepříjemně duní. To znamená ve městě skoro pořád a na okreskách v 50%. Jen an dálnici je to při 130 snesitelné. Ne nadarmo tento motor nikdo nechce. To už je lepší ten 1,0 Tsi.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Thursday 23.09.2021 08:23, jiná značka
Minulý týden jsem si byl projet novou Toyotu RAV4 s hybridním pohonem. PC je cca 980.000, takže srovnatelná s novými Karoqy a podobnými auty. Protože v Karoqu jsem jel (beznín), v Hynudai Tucson s benzínem předešlé generace taky, mohu srovnat. Předem uvedu, že se jedná o současnou poslední generaci RAV 4. Za své peníze bych dostal absolutně excelentní poměr cena/užitná hodnota a to nejen co se auta týká, ale i výkupu starého auta a servisního plánu i záruky. Zejména Škoda si může nechat o těch cenách a podmínkách jen zdát... K autu: excelentní vůz pro klidné normální řidiče, kteří ocení s ohledem na kategorii auta precizní řízení, výtečné odladění podvozku, který se v zatáčkách nenaklání, drží precizně stopu, brzdy y vynikajícím průběhem dávkování. Motor je balada. nevíte o něm. Je tam e-CVT systém, dnes absolutně nejspolehlivější druh automatické převodovky, který kdy kdo vůbec vyrobil, o tom si DSG může nechat taky jen zdát ve všech svých modifikacích. Pokud se s ní řidič nerve a nechá ji dělat to, k čemu byla předurčena (především neobtěžovat posádku škubáním a častým řazením dnes už obvyklých 8 - 9 stupňů), nevíte o ní a to ani při velké akceleraci. Pohonná hybridní jednotka se chová tak, že ji prostě nevnímáte. je tichá (až mě to vyděsilo), neskutečně úsporná - kdo dokáže s takovou krabicí jezdit v kombinaci za 5/100????Nikdo! Ani dýzl! A k tomu prověřená, že s ní nejsou žádné problémy, jako u TSI motorů, S ohledem na výkon 222 koní nemá problém jet s tímto autem rychle, svižně a dynamicky. Nadšen jsem nebyl příliš z palubní desky - malé ikony a za světla horší viditelnost různých malých bloků na displejích. Hlavní ukazatele však zcela bez problému. Mechanické ovladače jsou plus. Prostor bez komentáře, mám 186cm a excelentní. Jak za volantem, tak vzadu. Kufr veliký, ale to se dá čekat. provedení příkladné, dyzajn je otázkou vkusu, mě sedí. Po test drive jsme na Karoqa úplně zapomněl a jsem velmi nakloněn si RAV4 objednat. při její spotřebě absolutně nevidím důvod mít problematický a choulostivý dýzl, který má kupy omezení a potenciálních problémů. Tím chci říct, že existují jiné alternativy, než dýzly a jiné značky, než Škoda. A Toyota, co by dnes automobilka s největší hodnotou, už na X generacích ARV (i jiných) modelů ukázala, že umí udělat doslova bestsellery.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 23.09.2021 11:56, RE: jiná značka
citation:
reakce na: Zdeny60, 23.09.2021 08:23 (Minulý týden jsem si byl proje ...)


RAV4 bych rekl, ze je spis srovnatelna s Kodiaqem nez s Karoqem co se tyce rozmeru a vahy auta, delka 4.6 m, vaha 1.7 t. Za cca 500 tisic by sel sehnat predchozi model co nema tak dobrou spotrebu jako ten soucasny. I kdyz 7.03 L / 100 km taky neni spatny vysledek https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/440-RAV_4.html?fueltype=10&vehicletype=1&constyear_e=2019&power_e=120

Ten soucasny model jsem mel pujceny 14 dnu na dovolene a auto me tehdy nadchlo. Co se tyce realne spotreby u automaticke prevodovky a srovnatelnem vykonu, tak viz.

RAV4 hybrid automat 6.11 L / 100 km:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/440-RAV_4.html?fueltype=10&vehicletype=1&constyear_s=2019&power_s=160&power_e=163

Kodiaq diesel automat 7.75 L / 100 km:
https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/1575-Kodiaq.html?fueltype=1&vehicletype=1&power_s=140&gearing=2

Diesel me v tomhle pripade nedava smysl. Hybridni RAV4 ma 2.5L benzinovy motor bez turba. Zaruka na baterie je 10 let. Hybridni system Toyoty se vyrabi uz od roku 1997 a za tu dobu je uz dost provereny. Mam RAV4 objednanou. Vzhledem k inflaci a k tomu ze ted mame 2 7-leta auta, tak nechci v budoucnu za cca 5 let kupovat 2 auta najednou navic za nejspis mnohem vyssi cenu nez dnes.
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Thursday 23.09.2021 14:32, RE: RE: jiná značka
citation:
reakce na: Petr S, 23.09.2021 11:56 (RAV4 bych rekl, ze je spis sro ...)


Ta moje dojde až v 07/2022 ((
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 23.09.2021 22:07, RE: RE: RE: jiná značka
citation:
reakce na: Zdeny60, 23.09.2021 14:32 (Ta moje dojde až v 07/2022 ...)


Mam slibeno dodani v listopadu 2021, ma byt pry uz predobjednana, tak snad prodejce nekecal. Jeste pred 2mi tydny mne ostatni prodejci slibovali, ze kdyz objednam ted, tak dodani je unor 2022. Dodani az v cervenci, to je celkem docela pozde.

Pokud to budes objednavat ted tak bych mozna zvazil facelift RAV4 Adventure https://www.novinky.cz/auto/clanek/toyota-predstavila-rav4-adventure-suv-ma-robustnejsi-vzhled-40372124 Ale otazka jestli nebude drazsi, mimo soucasnou akci.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.