0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia na LPG a zkušenosti majitele po dvou letech

category of topic classification: česká vozidla
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Wednesday 16.01.2013 12:54, a po úspěšné řadě silverline, přichází nová a kulatá - Škoda Henlajn
ma to vůbec smysl řešit takové "auto"?
Jen bursíkova ekodaň je vyšší než cena takového vozu.
Rada pro šťastného majitele: "Chcete zdvojnásobit hodnotu Vašeho vozu? Tak natankuje plnou nádrž."
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 16.01.2013 13:37, RE: a po úspěšné řadě silverline, přichází nová a kulatá - Škoda Henlajn
free78 posted by:
ma to vůbec smysl řešit takové "auto"? Jen bursíkova ekodaň je vyšší než cena takového vozu. Rada pro šťastného majitele: "Chcete zdvojnásobit hodnotu Vašeho vozu? Tak natankuje plnou nádrž."


Já si naopak myslím, že felicia je poslední skutečně "lidová" škodovka. Není to sice žádný zázrak, ale je to auto provozovatelné doslova za pár korun, kde si navíc majitel spoustu věcí udělá sám a tak se třeba i něco naučí. Bohužel felicie není právě z nejlevnějších a vzhledem k cenám slušných kousků mi její koupě nedává smysl.
respond
mkns
number of posts1
date of registration02.03.2010
Wednesday 16.01.2013 14:00, vydrz spojky
pochybujem ze vo felicii vydrzi dlhsie ako do 130 000km ???
ked som ja predaval svoju feliciu mala 280 000 km a spojka bola povodna, a to som casto tahaval privesny vozik .ani motor nebol pretesnovany. spotreba lpg bola7 -8,5litrov/100km
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Wednesday 16.01.2013 14:55, RE: vydrz spojky
mkns posted by:
pochybujem ze vo felicii vydrzi dlhsie ako do 130 000km ??? ked som ja predaval svoju feliciu mala 280 000 km a spojka bola povodna, a to som casto tahaval privesny vozik .ani motor nebol pretesnovany. spotreba lpg bola7 -8,5litrov/100km


no ano, ale dnes už je jiná doba. Časy Š100 - Š Felicia jsou pryč.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Wednesday 16.01.2013 19:56, RE: vydrz spojky
free78 posted by:
no ano, ale dnes už je jiná doba. Časy Š100 - Š Felicia jsou pryč.


Stejně dobře je možné říci, že časy Fobie 1 a Octavie 1 jsou pryč - dnes jsou to zastaralé plečky, přesto je spousta lidí klidně provozuje nebo po nich ještě touží.
respond
kralici79
number of posts43
date of registration16.01.2013
Thursday 17.01.2013 10:42, takhle ne
Felicae je dnes podle mého prvotně levné přibližovadlo. Většinou slouží díky své jednoduchosti spolehlivě a bez větších investic(větších oprav).
Máme ve firmě dvě Feliny kombi, které už opravdu čekají na sešrotování. Jedna je diesel a druhá 1,3 MPi. Obě mají najeto mírně přes 500000km a ani jedna neměla zásah do motoru v podobě těsnění pod hlavou,nebo jiných větších oprav. Fakt jen filtry,olej palivo,svíčky a jiný spotřebák.
Tím se dostávám k tomu, že považovat výčet oprav který recenzent provedl za poplatný najetým kilometrům,nedejbože "normální", je hloupost a u takovýchto problémů považuji tuto felicii za paskvil. Recenzent je Jouda a nepodařila see mu smysluplná koupě.
respond
AnderN
number of posts53
date of registration09.05.2007
Thursday 17.01.2013 12:52, Felicia - poruchy
Také máme jednu Felicii jako přibližovadlo do města. Z toho plyne, v jakém režimu je provozované (typicky trasy 2-10 km). Zřejmě proto se při najetých cca 110 tis. km začínáme také potýkat s těsněním pod hlavou. Zaujala mě ale nutnost rovnat hlavu a měnit šrouby.

Rovnání hlavy se snad provádí tehdy, pokud např. vlivem přehřátí dojde k její deformaci a mělo by mu předcházet změření, zda je to potřeba.

Šrouby se u některých motorů jiných značek opravdu měnit musí, ale setkal jsem se s tím u šroubů, které měly přes 40 cm, při utažení předepsaným momentem se předepsaně deformovaly a z toho důvodu nebylo možné jejich opakované použití. Jak je to u Felicie 1.3 MPI?

Při našem použití a stáří auta už máme také vyměněnou spojku, výfuk, přední tlumiče, zadní nás čekají. Celkově opravy nejsou drahé, ale v poměru k najetým km je jich celkem dost. Patrně na režimu provozu hodně záleží.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Thursday 17.01.2013 13:40, RE: Felicia - poruchy
AnderN posted by:
Také máme jednu Felicii jako přibližovadlo do města. Z toho plyne, v jakém režimu je provozované (typicky trasy 2-10 km). Zřejmě proto se při najetých cca 110 tis. km začínáme také potýkat s těsněním pod hlavou. Zaujala mě ale nutnost rovnat hlavu a měnit šrouby.Rovnání hlavy se snad provádí tehdy, pokud např. vlivem přehřátí dojde k její deformaci a mělo by mu předcházet změření, zda je to potřeba.Šrouby se u některých motorů jiných značek opravdu měnit musí, ale setkal jsem se s tím u šroubů, které měly přes 40 cm, při utažení předepsaným momentem se předepsaně deformovaly a z toho důvodu nebylo možné jejich opakované použití. Jak je to u Felicie 1.3 MPI?Při našem použití a stáří auta už máme také vyměněnou spojku, výfuk, přední tlumiče, zadní nás čekají. Celkově opravy nejsou drahé, ale v poměru k najetým km je jich celkem dost. Patrně na režimu provozu hodně záleží.


Mě bylo řečeno, že pokud se hlava jednou sundá, měla by se vždy nechat srovnat. Kromě srovnání (a tím jistoty že bude hlava po montáži na 100 procent sedět) získáš ještě díky snížení hlavy nepatrné zvýšení tlaků (jako bonus navíc).
U šroubů platí totéž, vzhledem k vysokému utahovacímu momentu se tyto šrouby při montáži natáhnou. Při sundání hlavy by se měli VŽDY vyměnit. Samozřejmě v česku je oblíbené vše co nejvíc okrkat, tak to málo kdo dělá.
Já osobně si dovedu živě představit, jak takový po několikáté použitý natažený šroub klidně i praskne. Sada šroubů na motor VW 1.6 55kW mě tehdy po slevě vyšla na cca 600,-. Na Felinu to snad dražší nebude. Vím, je to takové dilema, zda ty peníze dát, když opticky těm původním šroubům absolutně nic není...
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Thursday 17.01.2013 15:51, cena za život a důvod proč měl řeči na Feldu
Tak zrovna dnes se přihodila tato nehoda:

čelní střet Felicia versus Seat Alhambra. Z článku: "Zatímco řidič Seatu utrpěl lehké zranění a z rozbitého auta vystoupil sám, řidiče škodovky museli z vraku auta vystříhat hasiči. I přes snahu záchranářů, kteří ho půl hodiny oživovali, mladý muž podlehl následkům těžkých zranění."
To je přesně ten důvod proč považuju Feldy, Favasy, nebo ještě starší krámy za nevhodné. Kdyby onen mladý řidič nebyl "vlastenec" (=jedině feldu) a přitlačil 50t na kupní ceně (a jel třeba taky v Alhambře), mohl taky po nehodě sám vystoupit...
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Thursday 17.01.2013 18:53, RE: Felicia - poruchy
AnderN posted by:
Také máme jednu Felicii jako přibližovadlo do města. Z toho plyne, v jakém režimu je provozované (typicky trasy 2-10 km). Zřejmě proto se při najetých cca 110 tis. km začínáme také potýkat s těsněním pod hlavou. Zaujala mě ale nutnost rovnat hlavu a měnit šrouby.Rovnání hlavy se snad provádí tehdy, pokud např. vlivem přehřátí dojde k její deformaci a mělo by mu předcházet změření, zda je to potřeba.Šrouby se u některých motorů jiných značek opravdu měnit musí, ale setkal jsem se s tím u šroubů, které měly přes 40 cm, při utažení předepsaným momentem se předepsaně deformovaly a z toho důvodu nebylo možné jejich opakované použití. Jak je to u Felicie 1.3 MPI?Při našem použití a stáří auta už máme také vyměněnou spojku, výfuk, přední tlumiče, zadní nás čekají. Celkově opravy nejsou drahé, ale v poměru k najetým km je jich celkem dost. Patrně na režimu provozu hodně záleží.


Ve "zlaté éře" felin jsme taky 3 kusy provozovali. Ono to ani tak nebude způsobem používání, jako spíš jejich klasickou vlastností. Díly sice levné, leč frekvence výměny větší. Ta úspora je potom relativní - komu nevadí přes týden jezdit, a o víkendu pod tím ležet, proč ne. A když náhodou nejede, tak použít hromadu. Když jste ale odkázáni na nutnost přesunu, tak nikoho nespasí, že je ten díl o 30%levnější, než na auto, které je servisně náročnější co do financí, ale vždycky odveze. Naposledy jsem nedojel před cca 8 lety právě s felicíí. Od té doby mě potkaly jen 2 nouzové režimy, ale dojel jsem vždycky, a opravu naplánoval...
Otázka bezpečnosti netřeba dalšího komentáře.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Thursday 17.01.2013 19:42, RE: cena za život a důvod proč měl řeči na Feldu
free78 posted by:
Tak zrovna dnes se přihodila tato nehoda: http://www.novinky.cz/vase-zpravy/pardubicky-kraj/pardubice/590-14676-celni-srazku-jeden-z-ridicu-neprezil.html čelní střet Felicia versus Seat Alhambra. Z článku: "Zatímco řidič Seatu utrpěl lehké zranění a z rozbitého auta vystoupil sám, řidiče škodovky museli z vraku auta vystříhat hasiči. I přes snahu záchranářů, kteří ho půl hodiny oživovali, mladý muž podlehl následkům těžkých zranění." To je přesně ten důvod proč považuju Feldy, Favasy, nebo ještě starší krámy za nevhodné. Kdyby onen mladý řidič nebyl "vlastenec" (=jedině feldu) a přitlačil 50t na kupní ceně (a jel třeba taky v Alhambře), mohl taky po nehodě sám vystoupit...


To nemá ani cenu komentovat. Že má felda i favorit pevnost a odolnost kartonové krabice je všeobecně známé. S tou alhambrou (i když to byl starý model) by měla problémy i fabia.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Sunday 20.01.2013 19:28, Fabia1 a O1 plečky???
Pavlik posted by:
free78 posted by:
no ano, ale dnes už je jiná doba. Časy Š100 - Š Felicia jsou pryč.
Stejně dobře je možné říci, že časy Fobie 1 a Octavie 1 jsou pryč - dnes jsou to zastaralé plečky, přesto je spousta lidí klidně provozuje nebo po nich ještě touží.


Nevím proč tvrdíš, že auta jako Fabia 1 a O1 jsou plečky a divíš se, proč je někdo provozuje a nebo po nich touží? S oběmi jsem se něco najezdil a občas stále jezdím a v mnoha případech s nimi jedu raději, než s rádoby moderními a novými lowendovými auty, resp. s auty stejné kategorie. Konkrétně F1 se v převlečné a kvůli ceně trochu oje*ané podobě vyrábí dodnes (Fabia 2) - tzn. od roku 1999! Sice už nepatří na vrchol třídy jako v době vzniku F1, ale pořád to je lepší průměr (až na katastrofální design, který vypadá trochu dobře snad jen jako Monte Carlo). Na F1 se totiž nešetřilo, je z ní cítit robustnost a hlavně na ni nedám dopustit z důvodu tuhosti karoserie. Měl jsem možnost zařádit si s 1,4 16V a 15" nízkoprofilových gumách na trati závodu do vrchu a ani zavrznutí či náznak kroucení. Taky jsem viděl několik zrušených Fabií po krutých bouračkách (jedné jsem byl i svědkem - srážka s kamionem), kdy byly obité ze všech stran, že ani téměř nešlo poznat o jaké auto jde, ale prostor pro posádku zůstal nezasažen. U O1 (vyráběné 96 - 2010) to je sice s kroucením v zatáčkách horší (hlavně liftback), ale s reálnou odolností při nehodách je na tom taky výborně. Kamarád s ní jel jak hovado, přehlédl zatáčku, vletěl do pole a 3x! šel přes budku. Nejen že se jemu ani spolujezdci nic nestalo, ale ráno přijeli auto vyprostit z pole a nakonec s ním i odjeli. Sice muselo na stolici, ale sloužilo mu ještě dlouho, než ho další nehodou odrovnal úplně (ale taky bez úrazu). A proč tato auta někdo živí nebo po nich touží? Tak třeba O1 s rotačkou TDI nabízí mezi ojetinami asi nejlepší poměr mezi užitnou hodnotou / spotřebou / servisními náklady. Sice stojí víc než konkurence, ale pokles ceny je minimální a zdatně odolává korozi. Nevím čím jezdíš ty, ale ve tvých příspěvcích cítím jisté pohrdání, nebo snad závist? Navíc pokrok mezi novými malými auty je minimální. Mají jen víc elektronických blbin a audio konektorů. Vyšší třídy jsou na tom obdobně. A na rozdíl od konstrukcí původem z 90 let jde u nových aut vidět větší tlak na spotřebnost a šizení na nesprávných místech!
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 21.01.2013 10:04, RE: Fabia1 a O1 plečky???
Paul posted by:
Pavlik posted by:
free78 posted by:
no ano, ale dnes už je jiná doba. Časy Š100 - Š Felicia jsou pryč.
Stejně dobře je možné říci, že časy Fobie 1 a Octavie 1 jsou pryč - dnes jsou to zastaralé plečky, přesto je spousta lidí klidně provozuje nebo po nich ještě touží.
Nevím proč tvrdíš, že auta jako Fabia 1 a O1 jsou plečky a divíš se, proč je někdo provozuje a nebo po nich touží? S oběmi jsem se něco najezdil a občas stále jezdím a v mnoha případech s nimi jedu raději, než s rádoby moderními a novými lowendovými auty, resp. s auty stejné kategorie. Konkrétně F1 se v převlečné a kvůli ceně trochu oje*ané podobě vyrábí dodnes (Fabia 2) - tzn. od roku 1999! Sice už nepatří na vrchol třídy jako v době vzniku F1, ale pořád to je lepší průměr (až na katastrofální design, který vypadá trochu dobře snad jen jako Monte Carlo). Na F1 se totiž nešetřilo, je z ní cítit robustnost a hlavně na ni nedám dopustit z důvodu tuhosti karoserie. Měl jsem možnost zařádit si s 1,4 16V a 15" nízkoprofilových gumách na trati závodu do vrchu a ani zavrznutí či náznak kroucení. Taky jsem viděl několik zrušených Fabií po krutých bouračkách (jedné jsem byl i svědkem - srážka s kamionem), kdy byly obité ze všech stran, že ani téměř nešlo poznat o jaké auto jde, ale prostor pro posádku zůstal nezasažen. U O1 (vyráběné 96 - 2010) to je sice s kroucením v zatáčkách horší (hlavně liftback), ale s reálnou odolností při nehodách je na tom taky výborně. Kamarád s ní jel jak hovado, přehlédl zatáčku, vletěl do pole a 3x! šel přes budku. Nejen že se jemu ani spolujezdci nic nestalo, ale ráno přijeli auto vyprostit z pole a nakonec s ním i odjeli. Sice muselo na stolici, ale sloužilo mu ještě dlouho, než ho další nehodou odrovnal úplně (ale taky bez úrazu). A proč tato auta někdo živí nebo po nich touží? Tak třeba O1 s rotačkou TDI nabízí mezi ojetinami asi nejlepší poměr mezi užitnou hodnotou / spotřebou / servisními náklady. Sice stojí víc než konkurence, ale pokles ceny je minimální a zdatně odolává korozi. Nevím čím jezdíš ty, ale ve tvých příspěvcích cítím jisté pohrdání, nebo snad závist? Navíc pokrok mezi novými malými auty je minimální. Mají jen víc elektronických blbin a audio konektorů. Vyšší třídy jsou na tom obdobně. A na rozdíl od konstrukcí původem z 90 let jde u nových aut vidět větší tlak na spotřebnost a šizení na nesprávných místech!


Je pěkné jak potrefená husa zoufale kejhá , ale vůbec jsi můj příspěvek nepochopil - vztahoval se k názoru na felicii viz. výše. Vůbec se majitelům či toužebně vzhlížejícím zájemcům neposmívám, je mi jedno kdo v čem jezdí. Pohrdání si vyhrazuji pro pitomce a fanatiky a to s auty souvisí málokdy (pravda, zkratku TDI považuji občas za jistý druh diagnózy ).
Jinak je vidět, že jsi "fundovaný odborník" - fabia 1 a 2 mají konstrukčně pramálo společného.
A čím že jezdím? Když si projdeš starší diskuse, jistě tuto informaci najdeš .
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Monday 21.01.2013 21:17, RE: Fabia1 a O1 plečky???
Pavlik posted by:
Paul posted by:
Pavlik posted by:
free78 posted by:
no ano, ale dnes už je jiná doba. Časy Š100 - Š Felicia jsou pryč.
Stejně dobře je možné říci, že časy Fobie 1 a Octavie 1 jsou pryč - dnes jsou to zastaralé plečky, přesto je spousta lidí klidně provozuje nebo po nich ještě touží.
Nevím proč tvrdíš, že auta jako Fabia 1 a O1 jsou plečky a divíš se, proč je někdo provozuje a nebo po nich touží? S oběmi jsem se něco najezdil a občas stále jezdím a v mnoha případech s nimi jedu raději, než s rádoby moderními a novými lowendovými auty, resp. s auty stejné kategorie. Konkrétně F1 se v převlečné a kvůli ceně trochu oje*ané podobě vyrábí dodnes (Fabia 2) - tzn. od roku 1999! Sice už nepatří na vrchol třídy jako v době vzniku F1, ale pořád to je lepší průměr (až na katastrofální design, který vypadá trochu dobře snad jen jako Monte Carlo). Na F1 se totiž nešetřilo, je z ní cítit robustnost a hlavně na ni nedám dopustit z důvodu tuhosti karoserie. Měl jsem možnost zařádit si s 1,4 16V a 15" nízkoprofilových gumách na trati závodu do vrchu a ani zavrznutí či náznak kroucení. Taky jsem viděl několik zrušených Fabií po krutých bouračkách (jedné jsem byl i svědkem - srážka s kamionem), kdy byly obité ze všech stran, že ani téměř nešlo poznat o jaké auto jde, ale prostor pro posádku zůstal nezasažen. U O1 (vyráběné 96 - 2010) to je sice s kroucením v zatáčkách horší (hlavně liftback), ale s reálnou odolností při nehodách je na tom taky výborně. Kamarád s ní jel jak hovado, přehlédl zatáčku, vletěl do pole a 3x! šel přes budku. Nejen že se jemu ani spolujezdci nic nestalo, ale ráno přijeli auto vyprostit z pole a nakonec s ním i odjeli. Sice muselo na stolici, ale sloužilo mu ještě dlouho, než ho další nehodou odrovnal úplně (ale taky bez úrazu). A proč tato auta někdo živí nebo po nich touží? Tak třeba O1 s rotačkou TDI nabízí mezi ojetinami asi nejlepší poměr mezi užitnou hodnotou / spotřebou / servisními náklady. Sice stojí víc než konkurence, ale pokles ceny je minimální a zdatně odolává korozi. Nevím čím jezdíš ty, ale ve tvých příspěvcích cítím jisté pohrdání, nebo snad závist? Navíc pokrok mezi novými malými auty je minimální. Mají jen víc elektronických blbin a audio konektorů. Vyšší třídy jsou na tom obdobně. A na rozdíl od konstrukcí původem z 90 let jde u nových aut vidět větší tlak na spotřebnost a šizení na nesprávných místech!
Je pěkné jak potrefená husa zoufale kejhá , ale vůbec jsi můj příspěvek nepochopil - vztahoval se k názoru na felicii viz. výše. Vůbec se majitelům či toužebně vzhlížejícím zájemcům neposmívám, je mi jedno kdo v čem jezdí. Pohrdání si vyhrazuji pro pitomce a fanatiky a to s auty souvisí málokdy (pravda, zkratku TDI považuji občas za jistý druh diagnózy ). Jinak je vidět, že jsi "fundovaný odborník" - fabia 1 a 2 mají konstrukčně pramálo společného. A čím že jezdím? Když si projdeš starší diskuse, jistě tuto informaci najdeš .


A jak jsi svůj příspěvek myslel? Já ho pochopil jednoznačně. Nevím proč bych měl být za zoufalou a potrefenou husu? Jen nemám rád, když se někdo do někoho bezdůvodně naváží a přidal jsem osobní zkušenosti. Konstruktér sice nejsem, ale není tajemstvím, že F2 sdílí s F1 celou podvozkovou platformu a ze začátku používala i stejné motory. F2 si klidně dovolím označit jako velký facelift. V čem jezdíš hledat nebudu, když to tu nechceš napsat. Hlavně že to nebude stará "plečka" jako O1 nebo F1
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Monday 21.01.2013 22:52, RE: Fabia1 a O1 plečky???
A jak jsi svůj příspěvek myslel? Já ho pochopil jednoznačně. Nevím proč bych měl být za zoufalou a potrefenou husu? Jen nemám rád, když se někdo do někoho bezdůvodně naváží a přidal jsem osobní zkušenosti. Konstruktér sice nejsem, ale není tajemstvím, že F2 sdílí s F1 celou podvozkovou platformu a ze začátku používala i stejné motory. F2 si klidně dovolím označit jako velký facelift. V čem jezdíš hledat nebudu, když to tu nechceš napsat. Hlavně že to nebude stará "plečka" jako O1 nebo F1

Tak ještě jednou, pro méně chápavé spoludiskutéry - kolega na kterého jsem ve svém příspěvku reagoval přibližně napsal, že doba felicií a š 100 je minulostí. Já odpověděl konstatováním, že stejně tak může Fabie a Octavie 1 považovat za plečky, neboť jsou již také zastaralé, technicky i designově překonané (a to mi nijak nevymluvíš, protože to je realita). Tímto konstatováním jsem nedal najevo svůj názor na octavii či fabii, ale obhajoval jsem skutečnost, že i taková felda či favorit má na trhu ojetin své místo. Že jsou to auta při nehodě životu nebezpečná je známé, přesto je lidé dobrovolně používají - jejich svobodná volba, která není důvodem k zatracení auta.
Podvozková platforma je, milý kolego sice důležitá součást vozu, ale rozhodně její použití u různých vozů z nich nedělá stejný model - platformu fabie 1 sdílí také mimo jiné VW Polo, Seat Ibiza a Fabia 2 - to je dle tvého mínění také souhrn či facelift jednoho modelu? Či ford galaxy a s-max, je to stejný model? Přitom platformu mají shodnou.
Osobní zkušenosti mám se zmíněnou fabií 1 i 2, octavií 1 i 2 a za jediné slušné auto z těchto modelů považuji O 2 (1,6 TDI) - nicméně bych si ji stejně soukromě nepořídil, neboť je předražená minimálně o 20%. Konkurence mi prostě nabízí za mé peníze víc.
V čem jezdím ti nenapíšu, protože lidi líné zjistit si základní fakta do diskuse a přesto plácající "moudra" opravdu nemusím - takových "mudrců" jsou v téhle zemi plné hospody (a většinou se ještě diví, že to nikam nedotáhli - přitom nejsou schopni či ochotni udělat ani pár kliknutí do počítače).
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Monday 21.01.2013 23:53, RE: Felicia - poruchy
Pepe posted by:
Díly sice levné, leč frekvence výměny větší. Ta úspora je potom relativní - komu nevadí přes týden jezdit, a o víkendu pod tím ležet, proč ne.


jj. Pokud není ležení pod autem o víkendu moje hobby, tak "lidové" auto spíše ne. Kupovat každý měsíc nějaký díl za X-set a trávit tím spoustu času. To není pro každého.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.