0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia 1,9D - jak slouží majiteli?

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.01.2010 01:31, Felda
Je to skokan je to nezmar. Jezdí dobře, ale když člověk přesedne z podstatně lepšího vozu tak prvních 10km se bojím jet rychleji jak 60 a první 3 dny z ní nemá člověk vůbec dobrý pocit pak jí přijde na chuť a zjistí, že je to nenáročný služebník co člověka v žádném případě nezrujnuje a nezradí. Máme v rodině 2 jednu má otec 1997 1,9D a jednu mám já 1999 1,3 50kw kombi na krátké pojížďky s nákladem, když jsou vydělané sedačky tak jsem tam bez problému vezl mlátící koš a pár hřídelí na kombajn. Moje zkušenosti s korozí jsou zatím takové že je mezi plechem a lakem, lak puchýřovatí, ale plech prorezlý naskrs není. Stačí oškrabat očistit natřít kvalitní zakladkou a šplichnout škodováckým sprejem. Taky těm autikám každej druhej rok stříkám sprejem dutiny (boužel se s tím začalo až to bylo nutné u prvního po koupi v 11letech a u druhého v 9letech kdy začalo kvést očividně) asi 20 navrtaných otvorů z toho asi 8 do pátých dveří zbytek do prahů a sloupků boční dveře dole otvory mají. Tyto zasahy prozatím téměř na 100% zjevnou devastaci těchto vozů zastavily a na jiných místech zatím nerezaví.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.01.2010 08:26, Hm
Včera odpolko sem koupil v bazaru škodu 120 ujel sem sní 7,5km a dobrý. Spolehlivá, zachovalá .
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.01.2010 11:20, Diesel do Feldy jen, když máte naftu hodně levně
Jinak jsou s ním spoleny spíš mínusy. Vysoká kategorie PR, malý výkon (horší než zákl. benzín 1.3 BMM/MPI) a přitom mnohem větší hmotnost, která mj. ničí přední nápravu. Nejlepší motor do Feldy je základní 1.3 MPI / 50 kW. Lehká (lecohliníková), takže s ní vydrží podvozek nejdéle, dynamika u krátké verze solidní a PR naopak druhé nejlevnější. Jediné její mínus - nedodávala se s klimou a/nebo/ servořízením.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.01.2010 11:39, Koroze
Felicia má bezespotu své klady. Jenže s ní mám vždy jeden zásadní problém - a to je koroze. Můj dojem (nikdy jsem j nevlastnil) z Felicií kolem mě je ten, že vozidlo zkrátka zhnije, a to v podstatě nezávisle na péči majitele. Péče jen určí, jestli to bude o pár let dříve či později.
Proto bych nadhodil otázku, zda je možné vůz udržet v neshnilém stavu jinak, než v zimě vůbec nevyjíždět? Jde o to, že puchýčky se začnou např. tvořit kolem gumového těsnění oken, pak ony proslavené zadní dveře. Dále pak podběhy a prahy (často vzadu u sváru). Vidím kolem sebe různé snahy o záchranu - nátěry asfaltem či co to je, různé kryty prahů... Přesto podle mě veškeré snahy vyznívají vniveč.
Jeden chlápek na parkovišti mi dokonce tvrdil, že koupil Felicii dotaženou z Německa (urřena pro tamní trh) a tudíž že ta byla pozinkovaná. Podle mě naprostý nesmysl. Nebo mi to někdo potvrdí?
Dokáže každoroční stříkání dutin vůz před korozí ochránit, nebo jen prodlouží životnost o pár let?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.01.2010 12:49, RE: Koroze
rohYpnol posted by:
Felicia má bezespotu své klady. Jenže s ní mám vždy jeden zásadní problém - a to je koroze. Můj dojem (nikdy jsem j nevlastnil) z Felicií kolem mě je ten, že vozidlo zkrátka zhnije, a to v podstatě nezávisle na péči majitele. Péče jen určí, jestli to bude o pár let dříve či později.
Proto bych nadhodil otázku, zda je možné vůz udržet v neshnilém stavu jinak, než v zimě vůbec nevyjíždět? Jde o to, že puchýčky se začnou např. tvořit kolem gumového těsnění oken, pak ony proslavené zadní dveře. Dále...
Také jsem vlastnil feldu z roku 1998 mpi 40 kw,moc to nejelo,ale už asi nikdy nebudu mít auto s tak nízkými provozními náklady.Když jsem jí po devíti letech prodával,tak jsem na ní měl pouze dvě opravy,utržená dioda v alternátoru a termostat.Spotřebák za hubičku,když jsem měnil destičky,zjistil jsem např.,že třeba nové kotouče jsou oba za 600 kč.tak jsem je také vyměnil i když to nebylo nutné,po střetu se srnkou přední světlomet,teda polský 700 kč,zkrátka opravdu laciný provoz.Koroze je opravdu problém,řešil jsem to po třech letech provozu,že jsem koupil krytky,vzal vrtačku,navral otvory a nastříkal pistolý na koládo do všech dutin olej včetně pátých dveří,sloupků a td.Možná jsem to neměl dělat,protože auto bylo i po deseti letech zcela bez koroze,novému majiteli bylo ukradeno a když se našlo,chyběly oboje zadní a páté dveře.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.01.2010 13:12, RE: Diesel do Feldy jen, když máte naftu hodně levně
jintaj posted by:
Jinak jsou s ním spoleny spíš mínusy. Vysoká kategorie PR, malý výkon (horší než zákl. benzín 1.3 BMM/MPI) a přitom mnohem větší hmotnost, která mj. ničí přední nápravu. Nejlepší motor do Feldy je základní 1.3 MPI / 50 kW. Lehká (lecohliníková), takže s ní vydrží podvozek nejdéle, dynamika u krátké verze solidní a PR naopak druhé nejlevnější. Jediné její mínus - nedodávala se s klimou a/nebo/ servořízením.
si může nechat pojistit auto podle kW.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 20.01.2010 16:52, RE: Koroze
rohYpnol posted by:
Felicia má bezespotu své klady. Jenže s ní mám vždy jeden zásadní problém - a to je koroze. Můj dojem (nikdy jsem j nevlastnil) z Felicií kolem mě je ten, že vozidlo zkrátka zhnije, a to v podstatě nezávisle na péči majitele. Péče jen určí, jestli to bude o pár let dříve či později.
Proto bych nadhodil otázku, zda je možné vůz udržet v neshnilém stavu jinak, než v zimě vůbec nevyjíždět? Jde o to, že puchýčky se začnou např. tvořit kolem gumového těsnění oken, pak ony proslavené zadní dveře. Dále...
Nepozinkovaná karoserie, které alespoň jednou za dva roky natřeš spodek a vystříkáš dutiny nemá šanci zkorodovat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 21.01.2010 19:16, 1,9d felda
měl jsem 1,9d rok1999 najel jsem na tom 150000km a servis za celou dobu 2x rozvody, asi tak ve 100000km žhaviče, zadní díl výfuku a jednou žárovky jinak jen olej a jednou brzdy po pěti letech se začala projevovat koroze.Znám několik felicií stímhle motorem najeto mají 300-500 tisíc a pořád šlapou. Ted vím že sem si ji mohl klidně nechat déle.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 22.01.2010 13:07, RE: Koroze
capslock posted by:
Nepozinkovaná karoserie, které alespoň jednou za dva roky natřeš spodek a vystříkáš dutiny nemá šanci zkorodovat.
Ano, hlavně ošetření dutin má zásadní vliv na životnost karoserie.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 24.01.2010 12:04, Nasa Felda 1.9D = a Skoda never more
To bola posledna Skoda v nasej rodine. Zazitky so servisom boli na hranici surrealizmu. Zle startovanie, kolisanie volnobeznych otacok, kolisanie otacok pri ustalenej jazde na dialnici, nizky krutiaci moment motora do 2500 rom (na to po skusobnej jazde servisny technik povedal, ze ved je to diesel, ten sa musi tocit...). GO motora po 70t km. Nasledne vymena vstrekovacieho cerpadla. (neuznana reklamacia - prekroceny servisny interval o 1000km) Servisovana v autorizovanom servise Skoda (Qualt v Kosiciach). Prihody ako: presviedcanie servisneho technika, ze na tento motor sa vstahuje servisny interval po 7500km a nie po 15000, technik zistujuci, preco neboly vymenene zapalovacie sviecky, po vymene vstrekovacieho cerpadla posun o zub, po servisnej prehliadke sa prejavila samocistiaca vlastnost motora - unik nafty v motorovom priestore ho dokonale umyl...
Zial otec pouzival auto ako sluzobak, takze na nom celkovo najazdil cca 130t km. Ako zadostucinenie ho servis odkupili za 160tkorun, ked sme im nahovorili, ze mame zaujem o vtedy novy model: Fabiu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 25.01.2010 12:54, Koroze + motor 40kW
Jsem autor článku a raeguji na 2 nitě z diskuse. U služební Felicie se kterou jsem jezdil asi 7 let jsem neřešil nějaké opatření s nástřikem dutin nebo spodku, jezdil jsem zimě v létě, polem nepolem protože jsem byl stavbyvedoucí na stavbách silnic, takže kam dojela T815 tam já jsem musel taky. Chtěl jsem Nivu ale nezadařilo se. A protože vím kolik toho se mnou vydržela, prohlašuji že je to opravdu nezmar. Byla to nová tvář, o zinkování pro německý trh jsem slyšel taky ale nemohu potvrdit. Ale ta moje služební česká nerezla taky. K motoru. měl jsem 40kW, krátkou. S kolegou který měl krátkou 1,9 D jsme jednou jeli sprint do kopce. Výsledek nerozhodný, při cca 2 km jízdě do kopce se stoupáním 8% jsme jeli téměř pořád vedle sebe. Průběh kroutícího momentu je sice každý jiný, ale výsledek stejný. 40kW jsem tenkrát nechal ze zoufalství upravit ŘJ u Cimbu. Bylo to znát, i díky kvůli tomu že našel špatné nastavení škrtící klapky. Je to závada která sníží výkon ale neodhalí jí diagnostika, protože krom toho že klapka neotevře uplně a auto jede ještě míň všechno chodí jak má. Povinné ručení když se udělá dle výkonu není dražší než u benzinu, provozní náklady benzin nijak zatím nepřevyšují (výměna oleje a filtrů asi 900 kč) a spotřeba oproti benzinu asi o 1,5l/100km menší.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.