0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia 1.3 MPI a zkušenosti majitele

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 22:24, RE: Bezpečnost
vlk1 posted by:
No především, dnes se u aut počítá s deformačními zónami, které mají pohltit náraz.V rámci návrhu automobilu to je jedna ze stěžejních záležitostí pro kontruktéry.Myslím, že škoda na to používá sw Catia.To v dřívějších dobách, kdy se konstruovaly Favority a Felicie vůbec neexistovalo.Ty stará auta, která dle Vás vydrží víc byla prostě dělaná, ať je to co nejpevnější a při nárazu se tak co nejméně poničí.NJ jenže, zde nastává druhý problém. Pokud je náraz příliš tvrdý, tak při větších rychlostech...
Petr-Tipcars: Hezký příspěvek. S mnoha věcmi se dá zfleku souhlasit. Otázkou je, nakolik se metodika NCAP shoduje s reálnými situacemi při opravdových karambolech.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 22:55, RE: k té bezpečnosti
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Také jsem četl. A teď si položme otázku: co je v běžném provozu při čelní srážce reálnější/statisticky častější? Komora na komoru nebo to co testují v jůes?
Máte recht že časté to asi nebude, ale docela mě to překvapilo. V dnešní době, kdy se dává do aut spousta vymožeností..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.09.2012 08:46, RE: Bezpečnost
Koloss posted by:
Znám spoustu skeptiků, kteří si myslí o bezpečnosti svoje. Někteří lidi třeba říkají, že bezpečnostní pásy způsobí více zranění než vlastní havárka a nepoutají se. Jednu takovou kolegyni jsem vyhodil z auta - nechtěla se připoutat, tak jsem jí řekl, že jestli se nepřipoutá, ať si vystoupí, takže jsme jeli bez ní.
K těm pásům asi tolik, jediná situace kdy jsem zažil kdy nezapnuté pásy něčemu pomohli, byla havárka v relativně zkorodované Škodě 120 v malé rychlosti. Totálně shnilé auto se při asi 30km/h smrsklo asi na polovinu (tedy palubka někde v úrovni zadních sedaček), řidiče zachránilo jen to, že neměl zapnuté pásy a vylétl předním oknem (které evidentně také nebylo v nejlepším stavu co se pevnosti týče)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.09.2012 09:48, RE: k té bezpečnosti
ivan2 posted by:
Máte recht že časté to asi nebude, ale docela mě to překvapilo. V dnešní době, kdy se dává do aut spousta vymožeností..
Petr-Tipcars: No já si právě vůbec nejsem jistý, jestli v reálu není častější/stejně častá čelní srážka jen s částečným překrytím, jak ji testují v jůes...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.09.2012 11:48, RE: k té bezpečnosti
anonym posted by:
Petr-Tipcars: No já si právě vůbec nejsem jistý, jestli v reálu není častější/stejně častá čelní srážka jen s částečným překrytím, jak ji testují v jůes...
Těžko říct, asi bych musel zkouknout hodně russian crash kompilací na youtube a dělat si čárky , ale kdybych měl na výběr mezi parkovcí kamerou a nebo několika trubkama pod kapotou navíc, neváhal bych
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.09.2012 15:36, RE: Dotaz na redakci
anonym posted by:
Petr-Tipcars: Palacký byl sice renesanční člověk a prý psal hezkým slohem, ale spíš bych zmínil Jungmanna nebo Dobrovského, ti jsou přes tu češtinu profláklejší. Jinak já ty dotazy taky humanizuju, jak to hezky řekl David V. Ale počešťovat celé recenze, které sem lidi posílají, to by byl asi úkol hodný Herakla, když ho postavili před Augiášovo farmu...Já sám jsem zpohodlněl a často to tam sypu bez interpunkce. Pokud je obsah hodnotný a forma pokulhává, tak se to za mne dá skousnout...
Ona interpunkce se bez Qejgárů zvládá špatně . To bych klidně překousl. Ale yi libovolně poskládané, to se mi ježí hrst...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 07.09.2012 15:38, RE: Bezpečnost
Rover623 posted by:
K těm pásům asi tolik, jediná situace kdy jsem zažil kdy nezapnuté pásy něčemu pomohli, byla havárka v relativně zkorodované Škodě 120 v malé rychlosti. Totálně shnilé auto se při asi 30km/h smrsklo asi na polovinu (tedy palubka někde v úrovni zadních sedaček), řidiče zachránilo jen to, že neměl zapnuté pásy a vylétl předním oknem (které evidentně také nebylo v nejlepším stavu co se pevnosti týče)
Má cenu dávat za příklad přibližovadlo, které evidentně nemělo na silnici co dělat?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.09.2012 00:39, RE: Bezpečnost
Koloss posted by:
Přesně tak - zadní část auta není konstruována na deformace, alespoň ne v takové míře. Při nárazu zazadu je tělo vmáčknuto do sedadla a jeho konstrukce může udělat pro ochranu zdraví nejvíc. Zadek auta musí být pevný, aby nějaké zkroucené plechy nezranily jinak zdravou posádku. Kamarád zažil havárku, kdy Formanem drcl do druhého Formanu. Na tom předním byl trochu poškozený lak a kufr se dal normálně otevřít, kamarád nemohl otevřít ani dveře řidiče a musel lézt přes zadní sedadla.
Byl jsem svědkem nárazu š1203 do tuším Audi A3. Ta 1203 měla na čumáku pěkně obtisknutý zadek A3. A3 měla na tu dálku jen vysklená zadní světla. Mimochodem z té 1203 vylezl namol ožralý chlápek. Byl rád že stojí na nohách a snažil se mírnit situaci
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.09.2012 00:50, RE: Bezpečnost
Rover623 posted by:
K těm pásům asi tolik, jediná situace kdy jsem zažil kdy nezapnuté pásy něčemu pomohli, byla havárka v relativně zkorodované Škodě 120 v malé rychlosti. Totálně shnilé auto se při asi 30km/h smrsklo asi na polovinu (tedy palubka někde v úrovni zadních sedaček), řidiče zachránilo jen to, že neměl zapnuté pásy a vylétl předním oknem (které evidentně také nebylo v nejlepším stavu co se pevnosti týče)
Taky se může v takovém autě hodit když řidič bez pásů stihne před nárazem vyskočit z auta sám. V tom případě je lepší když rovnou odmontuje pro jistotu i dveře. <br>
http://www.youtube.com/watch?v=7UvLMviHQq8
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.09.2012 01:00, RE: k té bezpečnosti
ivan2 posted by:
Těžko říct, asi bych musel zkouknout hodně russian crash kompilací na youtube a dělat si čárky , ale kdybych měl na výběr mezi parkovcí kamerou a nebo několika trubkama pod kapotou navíc, neváhal bych
Zrovna v USA dřív testovali náraz do zdi bez přesazení, takže plnou plochou. Testování s přesazením začala jako první provádět EuroNCAP. Co mi spíš vadí na EuroNCAP je, že ta překážka není tuhá ale deformovatelná. To v crash testu pomáhá lehčím autům. Ale v reálu když se spolu potkají 2 auta se stejnou rychlostí, tak je to pro ně ekvivalent nárazu do zdi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 09.09.2012 01:03, RE: k té bezpečnosti
Petr S posted by:
Zrovna v USA dřív testovali náraz do zdi bez přesazení, takže plnou plochou. Testování s přesazením začala jako první provádět EuroNCAP. Co mi spíš vadí na EuroNCAP je, že ta překážka není tuhá ale deformovatelná. To v crash testu pomáhá lehčím autům. Ale v reálu když se spolu potkají 2 auta se stejnou rychlostí, tak je to pro ně ekvivalent nárazu do zdi.
Jo zapoměl jsem dodat když se potkají 2 stejná auta, stejně těžká a když jedou stejnou rychlostí, pak je to jako když každé trefí zeď.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.09.2012 11:01, RE: k té bezpečnosti
Petr S posted by:
Jo zapoměl jsem dodat když se potkají 2 stejná auta, stejně těžká a když jedou stejnou rychlostí, pak je to jako když každé trefí zeď.
Tento názor zastávám už delší dobu, jen je potřeba doplnit, že se musí ideálně trefit, nosník na nosník.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.09.2012 15:56, RE: k té bezpečnosti
Petr S posted by:
Zrovna v USA dřív testovali náraz do zdi bez přesazení, takže plnou plochou. Testování s přesazením začala jako první provádět EuroNCAP. Co mi spíš vadí na EuroNCAP je, že ta překážka není tuhá ale deformovatelná. To v crash testu pomáhá lehčím autům. Ale v reálu když se spolu potkají 2 auta se stejnou rychlostí, tak je to pro ně ekvivalent nárazu do zdi.
Možná NCAP dělá větší přesazení, třeba 50%, ale tam psali že 25% prostě nedělají
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.09.2012 00:11, RE: k té bezpečnosti
ivan2 posted by:
Možná NCAP dělá větší přesazení, třeba 50%, ale tam psali že 25% prostě nedělají
To jo. S nápadem dělat crash test s přesazením ale přišel o mnoho let dřív EuroNCAP. Současný přesazený test se dělá v evropě od začátku testů už od roku 1997, viz. http://en.wikipedia.org/wiki/Euro_NCAP <br>
Teprve teď americký NCAP publikoval testy nárazu s přesazením posunutým do extrému. Doteď bourali do zdi plnou plochou předku.<br>
Na webu EuroNCAPu byl dřív případ auta co dopadl dobře v US NCAPu a špatně v evropském testu, tuším to byl nějaký VAN od Kia. Teď už tam ten článek nevidím.
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.