0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia 1.3 MPI a zkušenosti majitele

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 05.09.2012 23:35, RE: Dotaz na redakci
David V posted by:
Pepe, mně přeci lze oponovat, uznávám pádné argumenty i pohled z jiného úhlu. Jenže jen oprava chyb a stylizací vět je nesmysl, pokud text obsahuje i faktické chyby, které lze opravit rovněž. A to by pak vznikl jiný článek.
Je pravda, že se dotazy do poradny snažím před zveřejněním polidštit, protože tam v tom smysl vidím.
A za třetí se pohybuji mezi techniky, jejiž pravopis je též otřesný, a to jsou třeba ve svém oboru špičkoví pracovníci. Takže se vyloženě podle pravopisu zdráhám člověka s...
Minimálně sem tam vynechám písmeno
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 06:35, RE: Bezpečnost
Rover623 posted by:
Je docela úsměvné poslouchat tady řeči o bezpečnosti, když je to celé pitomost. Nová auta jsou stavěna na míru testům které podstupují (je to stejný podfuk na zákazníka jako normovaná spotřeba podle metodiky EU. Podle téhle metodiky jezdí Ampera za 1,7l na 100). Stará auta na tohle prostě postavená nejsou, v době jejich vývoje nic takového nebylo. Netvrdím, že se bezpečnost aut nezvýšila, ale o tolik, buďme soudní, to je prostě hloupost. Povšimněte si, že většina testů které se pokoušejí tvářit ...
No nezlob se na mě, ale porovnávat v bezpečnosti Fabii II s Trabantem? To jako myslíš vážně? Zkorodované nosníky nepohltily vůbec nic? Možná tak povrchová koroze, která nemá na pevnost žádný vliv, ne? Rozhodně nepatřím k zaslepeným zastáncům okřídlené slepice ve znaku, ale celé mi to připada hodně přitažený za vlasy. To samé s tou story Senator vs. Octavia II.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 07:14, RE: Dotaz na redakci
David V posted by:
Pepe, mně přeci lze oponovat, uznávám pádné argumenty i pohled z jiného úhlu. Jenže jen oprava chyb a stylizací vět je nesmysl, pokud text obsahuje i faktické chyby, které lze opravit rovněž. A to by pak vznikl jiný článek.
Je pravda, že se dotazy do poradny snažím před zveřejněním polidštit, protože tam v tom smysl vidím.
A za třetí se pohybuji mezi techniky, jejiž pravopis je též otřesný, a to jsou třeba ve svém oboru špičkoví pracovníci. Takže se vyloženě podle pravopisu zdráhám člověka s...
Hmm, já nikoho nesoudím. Prostě ovládnutí mateřského jazyka beru jako to absolutní minimum, které by měl člověk zvládnout. Že se časem naučí v jiných oborech víc, a je v nich špička, neznamená, že by měl rezignovat na elementární věci.
Jinak souhlasím, nechat články i s chybami, je to ostuda pisatelů, ne TipCars. Vadí mi ta ignorace, často v kombinaci s pokusem poučovat ostatní (v technických záležitostech). Takového člověka mám potom problém brát vážně - tam je ta souvislost mezi bazální věcí (nezvládnutou), a jakousi technickou nadstavbou.
Taky nejsem Palacký, mat-fyz gympl a strojní vejška toho budiž důkazem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 07:19, RE: Bezpečnost
A4 posted by:
No nezlob se na mě, ale porovnávat v bezpečnosti Fabii II s Trabantem? To jako myslíš vážně? Zkorodované nosníky nepohltily vůbec nic? Možná tak povrchová koroze, která nemá na pevnost žádný vliv, ne? Rozhodně nepatřím k zaslepeným zastáncům okřídlené slepice ve znaku, ale celé mi to připada hodně přitažený za vlasy. To samé s tou story Senator vs. Octavia II.
U O2 nevím, ale zrovna Fabie je na svou třídu a dobu vzniku dost festovní auto. O míle dál, než felicie, ve srovnání s Favoritem o světelné roky. Ten Trabant je totální úlet - nechci bejt nezdvořilej, tak se nebudu vyjadřovat...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 09:08, RE: Bezpečnost
Rover623 posted by:
Je docela úsměvné poslouchat tady řeči o bezpečnosti, když je to celé pitomost. Nová auta jsou stavěna na míru testům které podstupují (je to stejný podfuk na zákazníka jako normovaná spotřeba podle metodiky EU. Podle téhle metodiky jezdí Ampera za 1,7l na 100). Stará auta na tohle prostě postavená nejsou, v době jejich vývoje nic takového nebylo. Netvrdím, že se bezpečnost aut nezvýšila, ale o tolik, buďme soudní, to je prostě hloupost. Povšimněte si, že většina testů které se pokoušejí tvářit ...
No především, dnes se u aut počítá s deformačními zónami, které mají pohltit náraz.V rámci návrhu automobilu to je jedna ze stěžejních záležitostí pro kontruktéry.Myslím, že škoda na to používá sw Catia.To v dřívějších dobách, kdy se konstruovaly Favority a Felicie vůbec neexistovalo.Ty stará auta, která dle Vás vydrží víc byla prostě dělaná, ať je to co nejpevnější a při nárazu se tak co nejméně poničí.NJ jenže, zde nastává druhý problém. Pokud je náraz příliš tvrdý, tak při větších rychlostech se prostě stane, že posádka třeba nezůstane zaklíněna v autě, kabina je relativně vcelku, jenomže posádka má mnoho vnitřních zranění laicky řečeno způsobených tzv. utžením vnbitřních orgánů= smrt.Proto je třeba energii nárazu pohltit, na což stará auta stavěna nebyla. takže se může zdát, že nová auta po bouračce dopadnou hůř. Nynější auta jsou dělaná tak, aby pohltila co nejvíce energie z nárazu a přitom zůstala kabina pokud možno co nejméně porušena.Dokonce v rámci deformačních zón je u některých aut projektovaná tzv .progrese.Takže i malý náraz může způsobit na první pohled relativně velké škody. O vlivu airgagů, aktivních opěrek a podobných záležitostech nemá smysl se vůbec zmiňovat. O nosnících které při nárazu se mají deformovat stylem, aby byla hlavní síla nárazu rozložena nebo přesměřována do jiných směrů se tu již psalo.

Takže se dá říct, že stará auta byla sice na oko pevnější ale vlastně už z podstaty nebezpečnější než dnešní a to i v případě, že by byla zcela vpořádku co se týká koroze a únavy materiálu-kdyby to staré auto stálo někde zakonzervované apod.

Už vůbec neberu v potaz, že stará auta ačkoliv zvenku vypadají, že rezavá nejsou-v rámci skrytí vnitřní koroze, koroze dutin, nosníků apod. již mnohem papírovější než když byla nová.Zrovna tak únava materiálu.Si opravdu myslíte, že ten podvozek, nosníky, karoserie apod. je po 200 tis. km , kdy jsou tyto části automobilu namáhány vpodstatě při každém zrychlení, brždění zatáčení, každému nárazu od podvozku je stále stejně pevný jako když auto vyjelo z továrny.

Ohledně vystříhávání z auta.Ono se to nezdá, ale každý náraz je specifický.Často rozhodují jen centimetry, jestli bude pro posádku a případně auto fatální.Např Já měl kdysi dávno nehodu v relativně vysoké rychlosti při smyku se Škodou favorit-boční náraz do stromu.Jenomže jsem měl štěstí, že náraz přišel přesně najpevnější část toho auta zboku-na místo přední kolo-těsně za přední kolo-na místo palubní desku.Dle expertů-Pár cm dozadu nebo dopředu, tak mě z toho budou stříhat hodiny.Vylezl jsem z toho jen ze zlomenou nohou. jenomže jak říkám pár cm jinde, nebo jiný úhel nárazu na strom a možná by ani nikdo nepoznal co za auto to původně bylo.Vidět bouračku a pohledem říct, to je šmejd auto, museli ho z toho vystříhávat je nesmysl.

Nicméně jak někdo poznamenal, udělat bezpečné auto je opravdu věda.Škoda to nedokázala u Fabie a Octavie do datové míry jako 5hvězdičková konkurence dodnes.Snad bude další generace Octavie zase lepší.

Mě vždy dostanou lidi, co mi tvrdí, jak ten jejich 22 let starý Pasat s 600 tis. km je neuvěřitelně bezpečné auto a tvrdí, jak ty dnešní auta se vyrábí nekvalitně -že jsou jak z papíru, že ten jejich paších je ještě kvalitní silný plech.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 09:53, RE: Bezpečnost
vlk1 posted by:
No především, dnes se u aut počítá s deformačními zónami, které mají pohltit náraz.V rámci návrhu automobilu to je jedna ze stěžejních záležitostí pro kontruktéry.Myslím, že škoda na to používá sw Catia.To v dřívějších dobách, kdy se konstruovaly Favority a Felicie vůbec neexistovalo.Ty stará auta, která dle Vás vydrží víc byla prostě dělaná, ať je to co nejpevnější a při nárazu se tak co nejméně poničí.NJ jenže, zde nastává druhý problém. Pokud je náraz příliš tvrdý, tak při větších rychlostech...
Urcite su novsie auta bezpecnejsie ako stare, o tom niet pochyb. Ale nemyslim si, ze automobilky to robia z dobrej vole (az na par vynimiek, napr volvo). Napr uz len ta skodovka. Mozno sa jej nepodarilo prejst cez euro NCAP s 5 hviezdickami (myslim ale, ze roomster ma 5 *), ale napr v indii, kde sa uz dlhsie predava rapid, je zakladna vybava bez airbagov a skoro vsetkych bezpecnostnych prvkov. Cize ak to neprikazuje zakon, nikto to neriesi. Ok, tak sa ale sprava viacero firiem. Ide ale o dobre meno, a tak treba v testoch NCAP \\\'nahrat par bodikov\\\', aby zakaznik nemal namietky. Takze automobilky stavaju primarne auta, co prejdu testami, a vedlajsi efekt je, ze su aj bezpecnejsie. Overit toto tvrdenie je velmi jednoduche: V amerike len o trochu posunuli miesto narazu pri novom teste bezpecnosti, a zrazu preslo testom len volvo a honda, v mercedesoch, bavorakoch a lexusoch to vyzeralo skoro ako s tym trabantom :) Tu vidno, ktore automobilky sa snazia.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 10:38, RE: Bezpečnost
Koloss posted by:
Těžko říct, pořád budou mladší než běžná felicie. Navíc s těmi slabšími benzíny to nemusí mít nalítáno kdovíkolik kilometrů, na to se kupovaly spíš TDI.
se slabšími motory?
1.6 55 kW byla naprosto nespolehlivá, sype se to stále, samé problémy
1.6 74 kW - z počátku jich nebylo tolik, protože myslím nebyla v LX
1.4 se objevila až později a na Octavii je dost slabá...
1.9 SDI - typické služebáky

Navíc najít zachovalou Octavii staršího data není úplně samozřejmé a rozhodně to nebude bez investic. Octavia vychází na servise dráž než Fabia I, pravda taky víc vydrží ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 10:43, RE: Bezpečnost
Rover623 posted by:
Je docela úsměvné poslouchat tady řeči o bezpečnosti, když je to celé pitomost. Nová auta jsou stavěna na míru testům které podstupují (je to stejný podfuk na zákazníka jako normovaná spotřeba podle metodiky EU. Podle téhle metodiky jezdí Ampera za 1,7l na 100). Stará auta na tohle prostě postavená nejsou, v době jejich vývoje nic takového nebylo. Netvrdím, že se bezpečnost aut nezvýšila, ale o tolik, buďme soudní, to je prostě hloupost. Povšimněte si, že většina testů které se pokoušejí tvářit ...
tak taky přihodím příspěvek:

Vectra A nedobrzdila za Alhambrou (po FL). Výsledek? Alhambra poškrábaný nárazník, jinak zřejmě bez poškození. Vectra A na odpis vzhledem k ceně opravy - rozšklebený předek, z kapoty harmonika, chladič, kapota, nárazník, světla, přední blatníky KO... možná hnutá geometrie... Tolik k nějaké pevnosti vozů staršího data.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 10:47, RE: Bezpečnost
rohYpnol posted by:
se slabšími motory?
1.6 55 kW byla naprosto nespolehlivá, sype se to stále, samé problémy
1.6 74 kW - z počátku jich nebylo tolik, protože myslím nebyla v LX
1.4 se objevila až později a na Octavii je dost slabá...
1.9 SDI - typické služebáky

Navíc najít zachovalou Octavii staršího data není úplně samozřejmé a rozhodně to nebude bez investic. Octavia vychází na servise dráž než Fabia I, pravda taky víc vydrží ;)
1.6 55 kW - tento motor mám v O1. V čem je nespolehlivá? On ten motor je takový slabší, žravý, ale nespolehlivý? 400t dává bez generálky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 12:34, RE: Bezpečnost
rohYpnol posted by:
tak taky přihodím příspěvek:

Vectra A nedobrzdila za Alhambrou (po FL). Výsledek? Alhambra poškrábaný nárazník, jinak zřejmě bez poškození. Vectra A na odpis vzhledem k ceně opravy - rozšklebený předek, z kapoty harmonika, chladič, kapota, nárazník, světla, přední blatníky KO... možná hnutá geometrie... Tolik k nějaké pevnosti vozů staršího data.
Nechci moc polemizovat o bezpečnosti starých aut, ale auto které narazí přední částí bude vždy díky deformačním zonám vypadat hůř. Bude jedno jestli staré nebo nové. Vzadu tolik deformačních zón není, proto bude i poškození menší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 13:21, RE: Bezpečnost
A4 posted by:
No nezlob se na mě, ale porovnávat v bezpečnosti Fabii II s Trabantem? To jako myslíš vážně? Zkorodované nosníky nepohltily vůbec nic? Možná tak povrchová koroze, která nemá na pevnost žádný vliv, ne? Rozhodně nepatřím k zaslepeným zastáncům okřídlené slepice ve znaku, ale celé mi to připada hodně přitažený za vlasy. To samé s tou story Senator vs. Octavia II.
U té Fábie, co šel motor dovniitř, to bylo nejspíš tak, že to nebyla první havárie a po té první to někdo pěkně zprasil. Takovou úvahu už Rover623 prostě nezvládne.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 13:26, RE: Bezpečnost
Petr S posted by:
EURO normám spotřeby moc nevěřím a uvědomuju si, že jsou evidentně špatně v porovnání s reálným měřením dle dotankování. Ale EuroNCAPu docela věřím, i když objektivní důvod k tomu nemám. Nicméně je evidentní, že vyladit auto na 5* není snadné. Škodovce se to dosud u Fabie a Octavie nepodařilo (ani za 15 let vývoje Octavie). Proto se nejspíš aspoň uchylují k PR článkům typu:<br>
http://auto.idnes.cz/k-nabouranym-skodovkam-budou-jezdit-tovarni-experti-pcw-/automoto.aspx?c=A080116_131952_automoto_f...
Já mám jeden důvod důvěřovat smysluplnosti testů EuroNCAP. Někde jsem četl studii, kde porovnávali počty přeživších a nezraněných při skutečných haváriích podle typu auta a světe div se, výsledek odpovídal hodnocení hvězdičkama podle EuroNCAP. Jediný problém EuroNCAP je v nové metodice hodnocení, kde montují dohromady aktivní a pasivní bezpečnost, tedy výsledek nárazu s hodnocením asistentů, kteří mají nárazu zabránit.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 13:36, RE: Bezpečnost
duch posted by:
Nechci moc polemizovat o bezpečnosti starých aut, ale auto které narazí přední částí bude vždy díky deformačním zonám vypadat hůř. Bude jedno jestli staré nebo nové. Vzadu tolik deformačních zón není, proto bude i poškození menší.
Přesně tak - zadní část auta není konstruována na deformace, alespoň ne v takové míře. Při nárazu zazadu je tělo vmáčknuto do sedadla a jeho konstrukce může udělat pro ochranu zdraví nejvíc. Zadek auta musí být pevný, aby nějaké zkroucené plechy nezranily jinak zdravou posádku. Kamarád zažil havárku, kdy Formanem drcl do druhého Formanu. Na tom předním byl trochu poškozený lak a kufr se dal normálně otevřít, kamarád nemohl otevřít ani dveře řidiče a musel lézt přes zadní sedadla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 13:40, RE: Bezpečnost
Rover623 posted by:
Je docela úsměvné poslouchat tady řeči o bezpečnosti, když je to celé pitomost. Nová auta jsou stavěna na míru testům které podstupují (je to stejný podfuk na zákazníka jako normovaná spotřeba podle metodiky EU. Podle téhle metodiky jezdí Ampera za 1,7l na 100). Stará auta na tohle prostě postavená nejsou, v době jejich vývoje nic takového nebylo. Netvrdím, že se bezpečnost aut nezvýšila, ale o tolik, buďme soudní, to je prostě hloupost. Povšimněte si, že většina testů které se pokoušejí tvářit ...
Znám spoustu skeptiků, kteří si myslí o bezpečnosti svoje. Někteří lidi třeba říkají, že bezpečnostní pásy způsobí více zranění než vlastní havárka a nepoutají se. Jednu takovou kolegyni jsem vyhodil z auta - nechtěla se připoutat, tak jsem jí řekl, že jestli se nepřipoutá, ať si vystoupí, takže jsme jeli bez ní.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 13:43, RE: Bezpečnost
Citroenak posted by:
Urcite su novsie auta bezpecnejsie ako stare, o tom niet pochyb. Ale nemyslim si, ze automobilky to robia z dobrej vole (az na par vynimiek, napr volvo). Napr uz len ta skodovka. Mozno sa jej nepodarilo prejst cez euro NCAP s 5 hviezdickami (myslim ale, ze roomster ma 5 *), ale napr v indii, kde sa uz dlhsie predava rapid, je zakladna vybava bez airbagov a skoro vsetkych bezpecnostnych prvkov. Cize ak to neprikazuje zakon, nikto to neriesi. Ok, tak sa ale sprava viacero firiem. Ide ale o dobre m...
Ta Indie je specifický trh, lidi jsou chudí, drahé auto si nekoupí a ty místní značky jako Tata nebo Mahindra nebo co jim musí nabídnout levné vozidlo, takže očešou výbavu i tu bezpečnostní. Jestli chce na tomto trhu Škoda něco prodat, musí to tak dělat taky. Airbagy jsou za příplatek a je to na zákazníkovi.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 13:45, RE: Bezpečnost
rohYpnol posted by:
tak taky přihodím příspěvek:

Vectra A nedobrzdila za Alhambrou (po FL). Výsledek? Alhambra poškrábaný nárazník, jinak zřejmě bez poškození. Vectra A na odpis vzhledem k ceně opravy - rozšklebený předek, z kapoty harmonika, chladič, kapota, nárazník, světla, přední blatníky KO... možná hnutá geometrie... Tolik k nějaké pevnosti vozů staršího data.
Čili vlastně potvzuješ tu tapetu nad tímto.
Připomíná mi to ten ftip s gumovkama a skokem z 5. patra. Obsah gumovek mrtvej, ale gumovky v pořádku. Tak je to správně, tak to má být...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 15:01, RE: Bezpečnost
free78 posted by:
1.6 55 kW - tento motor mám v O1. V čem je nespolehlivá? On ten motor je takový slabší, žravý, ale nespolehlivý? 400t dává bez generálky.
Tak buďte rád, že Vám šlape. Jinak je to opravdu žrout nenažraná.
Dále tyto motory měly tendenci, sklony, přehřívat se a špatně mazat...asi dědictví po Felicii 1.6.
Alespoň u Felícií jsem zažil kousky, kde v jednom kuse problikávala kontrolka mazání a to byl olej v pořádku (dostatečné množství)...a teplota motoru (chlad. kapaliny) za hranicí normálu. Prostě pokud se jelo, mazání i chlazení OK, ale při vyřazení - volnoběhu...nebo když vůz zastvavil a agregát běžel na prázdno...problém.
Proto do Feldy jedině 1.3-ku a Octávku se silnější a novější 1.6-kou.
Jinak u Fel.1.3 a Fábek 1.4 zase obligátní problémy s těsněním pod hlavou...njn, všechno má svoje
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 16:00, k té bezpečnosti
Nedavno jsem četl článek v nějakém motoristickém časopisu, kde říkali že americká IIHS testuje i čelní náraz auta s 25% přesazením, takže zhruba jen na světlo. Na rozdíl od euro NCAP. Psali tam, že jedno z mála evropských aut s výztuhama kolem blatníků je Volvo, ostatní výrobci tam údajně nic pro tenhle typ nárazu nic nedávají. Takže když si koupíte auto, tak je sice hezké že má 5 hvězdiček podle NCAP, ale když přijde čelní náraz jen po úroveň světla, tak se prej můžete modlit aby vám utržené kolo nezpřelámalo nohy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 22:14, RE: Dotaz na redakci
Pepe posted by:
Hmm, já nikoho nesoudím. Prostě ovládnutí mateřského jazyka beru jako to absolutní minimum, které by měl člověk zvládnout. Že se časem naučí v jiných oborech víc, a je v nich špička, neznamená, že by měl rezignovat na elementární věci.
Jinak souhlasím, nechat články i s chybami, je to ostuda pisatelů, ne TipCars. Vadí mi ta ignorace, často v kombinaci s pokusem poučovat ostatní (v technických záležitostech). Takového člověka mám potom problém brát vážně - tam je ta souvislost mezi bazální věcí ...
Petr-Tipcars: Palacký byl sice renesanční člověk a prý psal hezkým slohem, ale spíš bych zmínil Jungmanna nebo Dobrovského, ti jsou přes tu češtinu profláklejší. Jinak já ty dotazy taky humanizuju, jak to hezky řekl David V. Ale počešťovat celé recenze, které sem lidi posílají, to by byl asi úkol hodný Herakla, když ho postavili před Augiášovo farmu...Já sám jsem zpohodlněl a často to tam sypu bez interpunkce. Pokud je obsah hodnotný a forma pokulhává, tak se to za mne dá skousnout...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 06.09.2012 22:19, RE: k té bezpečnosti
ivan2 posted by:
Nedavno jsem četl článek v nějakém motoristickém časopisu, kde říkali že americká IIHS testuje i čelní náraz auta s 25% přesazením, takže zhruba jen na světlo. Na rozdíl od euro NCAP. Psali tam, že jedno z mála evropských aut s výztuhama kolem blatníků je Volvo, ostatní výrobci tam údajně nic pro tenhle typ nárazu nic nedávají. Takže když si koupíte auto, tak je sice hezké že má 5 hvězdiček podle NCAP, ale když přijde čelní náraz jen po úroveň světla, tak se prej můžete modlit aby vám utržené ko...
Petr-Tipcars: Také jsem četl. A teď si položme otázku: co je v běžném provozu při čelní srážce reálnější/statisticky častější? Komora na komoru nebo to co testují v jůes?
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.