0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Felicia Pick-up: ideál malých živnostníků pomalu vymírá

category of topic classification: česká vozidla
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 12.05.2017 09:39, felda pickup
pro příklad uvedu otcovu felicii, která měla najeto přes 400 tis. km bez generálky, když ji nechával sešrotovat

takže motor by ještě něco najet měl, ale druhou stránkou je karoserie, najít dnes nezkorodovanou felicii je skoro zázrak, navíc co bazaristi za tyto auta chtějí za peníze, srovnejte to s jinými značkami.... osobně bych se poohlédl po něčem jiném
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Friday 12.05.2017 11:05, Re:
Já zase přihodím felicie co jsme měli v rodině. U jedné asi po 100 tkm odešlo těsnění pod hlavou. Sem tam svíčky, sem tam žárovky, sem tam olej. Jezdila na LPG a celkem bez problémů.
Druhá měla natočeno tacho kolem 200tkm a taky v ní byl plyn. Auto zničeho nic přestalo jet na plyn, pak i na benzín. Pak se přišlo na utřepaný kostřící drát. Pak se to zlepšilo, buď to aspoň na benzín nebo na plyn jelo. Po dalších pár tisících km praskla klikovka. Sehnal se za pár peněz jiný motor. Obě zašly na na hnědej mor.
Takže motory s trochou snahy vydrží hodně, případně se všude válí náhradní díly, spolehlivost spíš průměrná, ale opět, díly všude a skoro zadarmo. S kastlí toho člověk ale asi moc nepořeší...
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Friday 12.05.2017 22:22, Spise ne nama to tucenu
No podle me za 25000 nestojí záleží na co a jak dlouho ji chcete provozovat.servisovat se dá levně co se týče dílů,ale práci servisaka musíte zaplatit.na felde jsme nahrkali v pohodě 500000km dělalo se těsnění pod hlavou spojka tumice sinchron. V prevodovce.největší problém je že není na čem stavět strašně to rezavi a moc to neuveze-no uveze,ale je to pretizene a hreje se motor
respond
enab
number of posts5
date of registration18.02.2015
Sunday 21.05.2017 21:56, nejsem sám
Tak jsem si oddychl, vypadáto že nejsem jediný, kdo truchlí po obyčejných autech, na každodenní práci.
respond
GSX1100G
number of posts121
date of registration02.12.2014
Tuesday 23.05.2017 09:11, Motor
Forman z r.93 jsem prodával lehce ohnilý se 294.000km a motor byl ten nejmenší problém. Nebýt té začínající koroze, věřím tomu, že to ještě 100.000km nalítalo.
respond
Zaolziak
number of posts6
date of registration04.08.2022
Friday 22.03.2024 00:39, Š Felicie pick-up 1,3 MPi 50 kW
Koupil jsem feldu pick-up v ostravských ačkach (AAA) jako ojetou s udaným nájezdem 183.000 km (jestli to byla pravda, nevím, ale víte jak to v bazarech chodí).
Hned po koupi klasika, výměna olejů (i převodovka), filtrů, svíček, šmirglování měděných kontaktů, výměna kostřicího kablu, obslužné řemeny, nové prachovky na poloosách, bužirky na kable v rizikových místech karoserie - proti zkratům, uhlíky v alternátoru, čepy řízení a promazat veškerá potřebná místa. Taky jsem vyčistil kartáčem chladič - doma ve vaně a vyčistil a opravil veškeré "vodní cesty" s výměnou chladící kapaliny (na -40°C).

Po asi 10.000 km jsem ji nechal předělat na LPG (věneček do ssaní) s válcovou 100 litrovou nádrží vzadu.
Najel jsem na LPG (se starty na benzín + zahřátí) 272.000 km za 5 let mého uzitkování tohoto auta.
Tedy suma-sumarum 465.000 km !!

Olej jsem lil 15W/40 s vybranými aditivy, výměny cca po 15.000 km, při tom filtry, vč. filtru LPG a aditivem do plynové nádrže co třetí nádrž. Co 2 roky se měnily veškeré gumy na LPG. A co 50.000 km palivový filtr u nádrže. Zadní tlumiče (pouzdra) byly vyvářeny už při koupi a rovněž byly nové tlumiče přední (podložil jsem 2 gumama na každé straně - zvýšení o cca 5 cm).

Opravy, jednou homokineticky kloub s prachovkami, jednou výfuk - zadek, 2x zadní pravá osa (mechanik stál za 2 věci), jednou palivové čerpadlo s filtry, jednou uhlík na alternátoru a párkrát žárovky a pojistky na elektrice. Taky mi prasknulo šoferovic sedadlo a to jsem si vypodložil cihlami. Jednou při návratu z jižní Moravy se mi v noci ve vesnici před Přerovem v zatáčce zadřelo levé zadní ložisko. Rozebráno a rozpohybováno tak jak auto stálo na kraji cesty 1. třídy, ráno v neděli. Nákladní vozy mi projížděly půl metru za zády a na chodníku se křižovala babka jdoucí do kostela, jejíž slova "budu se za vás modlit" asi už nikdy nezapomenu.

Ke konci jsem už Mohelnický kopec vyjížděl s naloženým vozíkem na 2-ku (a za mnou kolona snad kilometr) a podobně to bylo i jinde. Ale sólo to jezdilo docela obstojně.

Pak mi odešlo těsnění pod hlavou, rachotil řetěz, a koroze zadní části auta mě přesvědčila ho odstavit na zahradu. A tam stojí, coby kurnik na kolečkách, dodnes.

A perlička nakonec...
Vzadu v plastové boudě jsem měl položená napříč hoblována prkna a při své délce 190 cm jsem se tam dokázal "z roha do roha" krásně vejít. S polštářem pod hlavou (někdy pouze s botama), na karimatce a pod dekou to bylo nejlepší místo na odpočinek na cestách. Hotel, který mne nestal ani korunu navíc.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Friday 22.03.2024 06:27, felicie
To už je těžká minulost. To auto spíše zhnilo než kleklo na zásadní závadu. Klasika přehřívalo se to bylo to takové hravé ,všechno mělo vůle obrezavělé kolem tlumičů ta laminátová nástavba bez komentáře , ale jezdilo to . U nás v místních stavebninách s tím spolu z vozíkem odvozil neuvěřitelné množství materiálu .byla to 1,9 D. ta šla do zaslouženého důchodu. Jako že v dnešní době lze ještě narazit na něco takového v použitelném stavu mě docela překvapuje
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.