0
back
 

diskuze k tématu: Čím jsme jezdili před 20 lety?

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.11.2009 08:33, 1989
V té době jsem se jako šestiletý vozil v Ladě 1600 a připadal si jako král silnic. Všechno na silnicích jsme předjížděli. :D
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.11.2009 09:22, RE: 1989
Sprint posted by:
V té době jsem se jako šestiletý vozil v Ladě 1600 a připadal si jako král silnic. Všechno na silnicích jsme předjížděli. :D
měli jsme wartburga, fiata pětikilo a žigulíka, zimního krále /pokud měl v kufru pytel cimentu/. to byla ale zkurvená doba, ještě že už je to pryč.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.11.2009 09:27, mel sem vtedy vela aut
byl jsem obchodnik se zapadnima autama napr. VW Golf, BMW 3. Dobre mi to vynaselo jenze nakonec jsem zkrachoval
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.11.2009 11:18, RE: mel sem vtedy vela aut
soldep posted by:
byl jsem obchodnik se zapadnima autama napr. VW Golf, BMW 3. Dobre mi to vynaselo jenze nakonec jsem zkrachoval
jojo, sotva padla opona, začalo se jezdit pro vraky do Německa
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.11.2009 14:07, RE: mel sem vtedy vela aut
Reno posted by:
jojo, sotva padla opona, začalo se jezdit pro vraky do Německa
Ne vždy a ne každý tahal vraky. Já osobně se postaral o spoustu tehdy úžasných a nádherných aut, za ceny nového fanouše. Kolem té stovky se dala zajisti (s CH) nádherná, zachovalá málo jetá R21 2,2 ve slušné výbavě (tehdy automatická klima!!!, pal.PC...) , spoustu nádherných BX - kdo chtěl atmosferu pro velký nájezd - BX nebo menší 309(205) byla dobrá volba. Kdo měl jenom trošku víc peněz, 405 byla v té době naprosto neporazotelná volba. Teď si tak uvědomuji, že jsem vyjmenoval samé frantíky, ale v CH to byla opravdu dobrá volba a cena jednoznačně hrála pro. I pro ty, kteří chtěly třebas něco ostřejšího (205GTI,405T16...). MB/BMW bylo pro trochu movitější. Nechtělo se nám zaplavovat trh různými svařeninami, bohužel se o to postarali ostatní, a to v hojném počtu. Takže se tady nakonec nazhromáždilo takové smetiště, v podobě jedničkových golfů, různých polorozpadlých passatů, ale i třeba báwů, které toho měli za sebou opravdu hodně. Občas se nám podařilo sehnat nějakou premiovku za rozumný peníz (nějaká ta dvojka ze švédska), někdy pěkná 525 - ale trh byl rozdělen, řekl bych na tyto základní zákazníky: 1) nový favorit, 2) nějaký slušný dovoz za cenu fanouše, 3) nějaký vrak (ale zato BMW třeba) za cenu fanouše, 4) za dvoj-tří-čtyř násobek ceny fanouše opravdové auto. Ale jasná věc-vydělat se na tom dal opravdu balík, a pokud někdo měl žaludek prodávat ty jedničková golfy za 80-120 litrů, ten z toho musí žít snad dodnes. Tady byl tehdy tak neuvěřitelný hlad po nějakém tom "zápaďáckém zázraku", že s tím začal kšeftovat každý "Ferda od vedle".
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 11:17, Ta auta v roce 1989
Nevím, jak je na tom pan Šikl s věkem, ale v roce 1989 už to bylo na silnicích maličko jinak. Předně - Karosa už v vyráběla hranatý kloubový autobus (B 735?), pokud vím, tak Ikarusy se tady kvůli toho přestaly v první polovině osmdesátých let vozit. Pokud jde o městské autobusy, tak tam zvolna docházelo k nahrazování starých ŠM 11 novými B 731, což už meziměstských linek proběhlo na počátku osmdesátých let. Pokud jde o osobní auta, tak s tím Peugeotem nevím, prostě jsem tady až do roku 1990 žádného neviděl. Ale jezdila tady spousta Mercedesů (W 123, W 116?), samozřejmě jedničkových Golfů a hlavně Fordů Escort a Sierra (protože se prodávaly v Tuzexu). Taky tady jezdila spousta Chryslerů 180 (to bylo moc pěkné auto, ale neskutečně rychle hnilo) a SIMCY - 1600 a 1307 - také se to prodávalo v Tuzexu (a něco z toho myslím i pár kousků v Mototechně). Autor zapomněl na Austiny Allegro, ty se myslím prodávaly i v Mototechně - kdo si to koupil, tak prohloupil. To byly snad nejporuchovější krámy, které se tady kdy prodávaly (no, snad po Tavrii), měly hydropneumatické pérování (trošku jiné než u Citroenu), které v zimě zamrzalo, v létě teklo (a olej se tady samozřejmě neprodával). Občas se tady objevily Fordy Granada, pětkové BMW (dříve BMW 2000), Audi 80 a 100, VW Passat. No a ty Rencky a Una (a předtím 127), jak o nich píše autor....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 12:21, Nechce se mi ani věřit,
že ten článek psal pan Šikl, ten by se jistě vyvaroval Mladé BoleslavY. Ale ne, chybička se vloudí, jen mě to celkem silně udeřilo do oka (silněji než zažilY na začátku článku).

Jinak k tématu - přijde mi smutné, že v době, kdy na západ od nás (a vlastně i dostatečně daleko na východ od nás) sjížděly z výrobních linek modely aut s automatickou převodovkou, posilovačem řízení atd atd. u nás nebylo snad ani elektrické stahování oken. A jestli se nepletu, tak tehdejší "lepší" kočáry, pokud se dožily 100tkm, byly zralé na generálku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 23:50, RE: Nechce se mi ani věřit,
Maxx posted by:
že ten článek psal pan Šikl, ten by se jistě vyvaroval Mladé BoleslavY. Ale ne, chybička se vloudí, jen mě to celkem silně udeřilo do oka (silněji než zažilY na začátku článku).

Jinak k tématu - přijde mi smutné, že v době, kdy na západ od nás (a vlastně i dostatečně daleko na východ od nás) sjížděly z výrobních linek modely aut s automatickou převodovkou, posilovačem řízení atd atd. u nás nebylo snad ani elektrické stahování oken. A jestli se nepletu, tak tehdejší "lepší" kočáry, pokud se doži...
Už je to OK, díky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 18.11.2009 23:52, RE: Ta auta v roce 1989
jiriez posted by:
Nevím, jak je na tom pan Šikl s věkem, ale v roce 1989 už to bylo na silnicích maličko jinak. Předně - Karosa už v vyráběla hranatý kloubový autobus (B 735?), pokud vím, tak Ikarusy se tady kvůli toho přestaly v první polovině osmdesátých let vozit. Pokud jde o městské autobusy, tak tam zvolna docházelo k nahrazování starých ŠM 11 novými B 731, což už meziměstských linek proběhlo na počátku osmdesátých let. Pokud jde o osobní auta, tak s tím Peugeotem nevím, prostě jsem tady až do roku 1990 žádn...
Před revolucí bylo k vidění řada Peugeotů 309 (zejména v hlavním městě). Již méně jsem pozoroval P205 a nebo Renaulty 5.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.11.2009 11:50, RE: Nechce se mi ani věřit,
Maxx posted by:
že ten článek psal pan Šikl, ten by se jistě vyvaroval Mladé BoleslavY. Ale ne, chybička se vloudí, jen mě to celkem silně udeřilo do oka (silněji než zažilY na začátku článku).

Jinak k tématu - přijde mi smutné, že v době, kdy na západ od nás (a vlastně i dostatečně daleko na východ od nás) sjížděly z výrobních linek modely aut s automatickou převodovkou, posilovačem řízení atd atd. u nás nebylo snad ani elektrické stahování oken. A jestli se nepletu, tak tehdejší "lepší" kočáry, pokud se doži...
Pamatuju, jak ve Světě motorů bylo hafo inzerátů na škodovky s nájezdem okolo 80 tis. km a větou "motor po GO" . Jinak dalo se narazit i na takové lahůdky jako Citroen DS, nebo Ford Mustang, zpravidla díky nějakému umělci, diplomatovi apod.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 19.11.2009 14:36, LADA
BohuslavB posted by:
Pamatuju, jak ve Světě motorů bylo hafo inzerátů na škodovky s nájezdem okolo 80 tis. km a větou "motor po GO" . Jinak dalo se narazit i na takové lahůdky jako Citroen DS, nebo Ford Mustang, zpravidla díky nějakému umělci, diplomatovi apod.
zapomnělo se na LADA Samara-která hodně jezdila v tom 89´-stála skoro stejně jak favorit ale byla trochu lepší hlavně motoricky.Jinak tuzexu se dost prodávaly ty P309 a Sierry a ty Una taky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 20.11.2009 10:00, RE: Nechce se mi ani věřit,
Petr - TipCars.com posted by:
Už je to OK, díky.
Pěkný článek Petře, s těma Ikarusama máš pravdu, i v Bratislavě jsem je donedávna vídal...Asi před deseti lety,když končily v Praze jsem to po garážích Kačerov dokonce i řídil, docela legra:) jinak na toto téma třeba http://www.partaj.cz/clanky/ikarus-280-silvestr-86.html
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.