citation:
reakce na: BobanHTP, 18.04.2019 14:58 (Ahoj Renaultí EDC je stejně ja ...)
Trochu doplním info od Bobana.
V trojkovém meganu končila 1,6 s nástupem normy EURO6, tedy září 2015. Pokud si dobře pamatuju tehdejší české ceníky, tak základní benzínová 1,6 nebyla dostupná s automatem. Ten se pojil buď s 1,2 tCe, která se nedá doporučit, nebo s 1,5 dCi. To je motor, který Renault léta ladil. Sám mám verzi se 110 koni v trojkovém meganu kombi od nova. Motor je kultivovaný, auto s naftou je překvapivě mnohem lépe odhlučněné, než s benzínovou 1,6. V zimě se velmi těžce a pomalu ohřívá na provozní teplotu, při opravdu velkých mrazech ji dosáhne víceméně jenom da dálnici.
Teď trochu subjektivnější pohled. Výkonu má motor tak akorát, není to na žádné přelety německých dálnic ve 4 lidech. U manuálu je třeba si zvyknout na sladění dlouhé převodovky s naftovou malorážkou - popojíždění v kolonách je docela utrpení. Já osobně se s autem pohybuji převážně po Brně a na dálnici s dlouhodobou spotřebou 5,4 litru dle dotankování. Palubní počítač ukazuje v průměru o 0,5 litru méně. Je třeba se na to ale podívat tak, že tento motor je nejužranější právě ve městě a na dálnici.
V roce 2015 měl Renault na Mégana velmi zajímavé ceny a akce - trojka tehdy končila a nastupovala nová, aktuální generace. Přestože auto má pár chyb, se kterými jsem se dlouho sžíval - například tragické ostřikovače, tak po třech letech není na autě nic, co by mě otravovalo. Ostřikovače se dají vyřešit výměnou za jiné. Tzv. phase III, tedy druhý facelift trojkového meganu se nabízel za velmi zajímavé peníze a s dobrou výbavou. Například bobanem zmíněné sklápění sedačky spolujezdce bylo za příplatek. Moje auto stálo cca 400 tkč včetně DPH. 1,5 nafta s manuálem, navigace, vyhřívané sedačky, dvouzónová klima atd...
Našlo se ale velmi málo lidí, kteří u tohoto modelu zvolili automat.
Pokud bych měl porovnat 1,6 benzín s 1,5 naftou. Tak naftový mégane je celkově dotaženější a objektivně lepší auto. Motor má více síly (respektivé kroutícího momentu), je lépe odhlučněné a s nižší spotřebou. Podobné trasy jako já jezdila kolegyně s benzínovou 1,6 s o tři litry vyšší spotřebou. Pro benzínovou variantu hraje do karet celkově jednodušší auto s nižšími servisními náklady a potencionálně nižší poruchovostí. Na druhou stranu pokud bude ten 200km výlet aspoň jednou za tři týdny, tak není třeba se bát o regeneraci DPF. Ta probíhá při dálničním tempu celkem rychle a prakticky o ní není vědět...
Pro více informací o renaultech bych doporučil fanouškovský portál rnews.cz a jejich facebook.