0
back
 

diskuze k tématu: Výběr auta - benzin nebo nafta?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit
Alkion
number of posts10
date of registration18.04.2019
Thursday 18.04.2019 07:57, Výběr auta - benzin nebo nafta?
Dobrý den, mám v plánu koupit ojeté auto a chtěl bych doporučit nějaké tipy. Denně jezdím do práce 2x15km 2x měsíčně výlet 200 km jedno ročně cesta k moři nebo na hory. Ročně nájezdim skoro 20tisic klimetru. Můj rozpočet je 200-250tisic. Nevím zdali uvažovat o naftě nebo benzinu. Manuál nebo automat spis by se přiklonil k automatu ale ani manuál mi nebude vadit. Co jsem se zatim díval tak se mi padla do oka Škoda fabia 3 combi, Škoda octvia 3, vw passat nebráním se i jiným autům jde mi o spolehlivost a nízké náklady
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 18.04.2019 11:09, RE: Výběr auta - benzin nebo nafta?
citation:
reakce na: Alkion, 18.04.2019 07:57 (Dobrý den, mám v plánu koupit ...)

Ahoj, co se týká celkové spolehlivosti a odolnosti, Octávie, Golf, Focus, Passat zcela deklasují Fábii nebo Rapid. Všechny menší Škodovky šetří na dílech a je to znát i na mém Rapidu 2016, ostatně není důvod mi bez revize věřit, stačí navštívit Škoda forum, kde se dovíš hodně detailů.

Fábie III ve tvé cenové relaci má problém s korozí kolem osvětlení SPZ, opravdu se to vyřešilo až LED osvětlením. Většina servisů totiž rez jen ošetří nátěrem, ale ona je i zevnitř...

Co se týká ben. motorů, nejjistější je 1.2 TSI E211 s roz. řemenem. U Fordu bych bral beze studu atmosféru 1.6 Ti-VCT.
Obecně není nikdo schopen říct jak velký držák je 1.6 TDI, ale nabídka je tak velká, že bych pohledal dobře udržovaný kus. Bonusem je, že koncern slevnil FAP filtr na přijatelnou úroveň.

Fordí 1.0 Ecoboost nemá za sebou takovou ostudu jako 1.2 TSI E111, ale je třeba nechat zkontrolvat jakousi hadičku chlazení(u Fordu by měli vědět) a hlavně se vyhnout vozům, kde se měnil málo olej a už vůbec nebrat vozy, kde majitel šetřil na oleji a nedával tam určené přímo pro Ecoboost oleje.
respond
Jerry1122
number of posts124
date of registration16.02.2018
Thursday 18.04.2019 11:18, RE: Výběr auta - benzin nebo nafta?
citation:
reakce na: Alkion, 18.04.2019 07:57 (Dobrý den, mám v plánu koupit ...)


Koukám jezdíme víceméně stejně, za minulý rok mám najeto 24 tisíc. Denně práce 18 tam a 18 zpět. Pak víkendy k rodině nebo výlety delší trasy. Mám naftu 2.0 s automatem 7stupeň mokrá spojka. A s naftou jsem spokojen, vybral ji protože mi jízdní styl nafty víc vyhovuje a benzínové verze měly malý výkon a vyšší výkony v té době co jsem sháněl byly pouze německo a vcelku o dost dražší. Ale nelituju, s naftou jsem spokojen a komu se nelíbí zvuk může si tam nacpat aktivní výfukový systém za 30k a bude z toho mít V8
Jediný problém byl na kratší trasy v mrazech okolo -10, to se auto zahřálo až v půlce trasy, ale jak je nad 0 zahřátí bez problému. Takže myslim, že pokud ti sedí benzín, bude to asi lepší volba, ale ani nafta není problém při správnym servisování.
respond
Alkion
number of posts10
date of registration18.04.2019
Thursday 18.04.2019 11:36, Autoo
Moc díky za odpovědi fabii teda vyřazují. Podívám se teda spis po té octavii passatu nebo golfu. A jaký by jste doporučili motor? Nebo ten 1.6tdi moc slanina este v dsg?Co se dívám tak kolem těch 250 tisíc mají ty dsg nalitano přes 200 tisíc není to už moc že bude za chvilku posmrti automat?


Jerry1122:
A co mas Octavií nebo passat? V tom automatu by to vyhovovalo i me. Co mas za rok kolik najete a na kolik té vyšel? A kde jsi koupil? A to delší zahřátí mi vůbec nevadí ani ten zvuk ?
respond
Jerry1122
number of posts124
date of registration16.02.2018
Thursday 18.04.2019 12:57, RE: Autoo
citation:
reakce na: Alkion, 18.04.2019 11:36 (Moc díky za odpovědi fabii ted ...)


Záleží co preferuješ, jestli radši automat a starší a ojetější auto, kde už se může něco pokazit a nebo jestli novější, míň jetý a bez automatu. Automat špatný být nemusí pokud k tomu bude servisni knížka s výměnami oleje(nevím jistě, ale mohlo by se nechat vytáhnout i z diagnostiky). A taky koukat jaký automat tam je, před rokem 2015 myslím měla DSG převodovka nic moc pověst a bylo tam xx svolávaček.

Když oželíš automat, tak podle tipcars budes mít mnohem větší výběr a auta třeba rok 2013-2017 s nájezdem do 100tis. km

Ale jak řikám, je to o preferencí, moje první auto bylo za 150 tisíc s automatem(hydroměnič) a kuli převodovce jsem ho za dva roky prodával, protože hrozila oprava v rozmezí 30-110 tisíc. Ale já přišel do auto esa a jo tohle auto se mi líbí to mi dejte

Jinak třeba můžu doporučit ford focus 1.6 v benzínu, měl jsem občas půjčený a super jízdní vlastnosti a pohodlí taky. U fordu jen prověřit fakt servisní historii, ale to asi u každýho.
Jinak automatický převodovky při pravidelný výměně oleje a údržbě vydrží opravdu hodně km.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 18.04.2019 13:57, RE: Autoo
citation:
reakce na: Alkion, 18.04.2019 11:36 (Moc díky za odpovědi fabii ted ...)

Ahoj máš, recht, pokud by to jen šlo, tak 2.0 TDI je lepší volba, navíc bude mít případně DSG s mokrou spojkou, takže je šance na větší životnost.Suchá DSG vydží 130tis.km do první velké investice.
Ohledně dieslu, nedám dopustit na Fordí 2.0 TDCi, kdy kamarádi mají s Powershiftem i 200tis.km najeto bez známek opotřebování a bez poruch ALE musí se pravidelně měnit olej co 60tis.km myslím.
Jinak opravdu platí, že držákem je Fordí atmosféra 1.6 Ti-VCT, ale také Civic 1.8 VTEC. Za mě stojí za to ale i
- Honda Accord 2.0 VTEC, odolný automat, skvělý motor, kamarád má najeto hodně přes 200tis. km bez poruch
- Opel Insignia 1.8i (slabší dynamika, než VTEC, ale jednoduchý a odolný motor)
- Ford Mondeo 2.0i

Asi překvapím, že bych šel i do Renault Megane Grandtour 3 facelift 2015+ 1.6i 81kw, protože seženeš novější vůz v pěkném stavu, s dobrou výbavou a hlavně velmi pohodlný vůz. U Meganu Tě můžou otravovat prkotiny, ale jako celek je to dobrý vůz. Mám doma 2009 Meg3 a měnil jsem jen výfuk. tlumič a tyčky stabilizátoru. Jinak neneche se ošálit, ten motor jede 200 km/h a na okreskách zase za 6l + nemáš starosti s turbem, FAP filtrem, EGR ventilem, žhavením, vstřiky atd.
respond
Alkion
number of posts10
date of registration18.04.2019
Thursday 18.04.2019 14:23, Automat
A u toho megane jaký má automat? Je to taky spolehlivé?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 18.04.2019 14:58, RE: Automat
citation:
reakce na: Alkion, 18.04.2019 14:23 (A u toho megane jaký má automa ...)

Ahoj Renaultí EDC je stejně jako Fordí Powershift od Getragu, takže pokud měniš olej, měl by být spolehlivý. Ale poptal bych se více na Megane foru. Nemám vůbec nikoho s automatem EDC, ani svého automechanika, co má autopůjčovnu v Megany a Fluency - vše manuál

Jestli ale jezdíš pravidelně i horší cesty na chalupu, vzal bych Focus, protože nikdo nemá tak bytelný podvozek, navíc vyšší. Já jsem z Beskyd, ale jezdím převážně okresky a dálnice, takže mě Megane vyhovuje pohodlím a vychytávkami, které nemá ani nejnovější simple clever Boleslav. Už jenom starování na tlačítko, které je na středovém panelu a ne místo klíčku je paráda. Jednou páčkou složím dopředu sedadlo spolujezdce a v kombíku vezu 3m desky. Když zamknu auto kartou, dovřou se mi i okna, atd atd..
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Thursday 18.04.2019 15:18, RE: RE: Automat
citation:
reakce na: BobanHTP, 18.04.2019 14:58 (Ahoj Renaultí EDC je stejně ja ...)


Trochu doplním info od Bobana.
V trojkovém meganu končila 1,6 s nástupem normy EURO6, tedy září 2015. Pokud si dobře pamatuju tehdejší české ceníky, tak základní benzínová 1,6 nebyla dostupná s automatem. Ten se pojil buď s 1,2 tCe, která se nedá doporučit, nebo s 1,5 dCi. To je motor, který Renault léta ladil. Sám mám verzi se 110 koni v trojkovém meganu kombi od nova. Motor je kultivovaný, auto s naftou je překvapivě mnohem lépe odhlučněné, než s benzínovou 1,6. V zimě se velmi těžce a pomalu ohřívá na provozní teplotu, při opravdu velkých mrazech ji dosáhne víceméně jenom da dálnici.
Teď trochu subjektivnější pohled. Výkonu má motor tak akorát, není to na žádné přelety německých dálnic ve 4 lidech. U manuálu je třeba si zvyknout na sladění dlouhé převodovky s naftovou malorážkou - popojíždění v kolonách je docela utrpení. Já osobně se s autem pohybuji převážně po Brně a na dálnici s dlouhodobou spotřebou 5,4 litru dle dotankování. Palubní počítač ukazuje v průměru o 0,5 litru méně. Je třeba se na to ale podívat tak, že tento motor je nejužranější právě ve městě a na dálnici.
V roce 2015 měl Renault na Mégana velmi zajímavé ceny a akce - trojka tehdy končila a nastupovala nová, aktuální generace. Přestože auto má pár chyb, se kterými jsem se dlouho sžíval - například tragické ostřikovače, tak po třech letech není na autě nic, co by mě otravovalo. Ostřikovače se dají vyřešit výměnou za jiné. Tzv. phase III, tedy druhý facelift trojkového meganu se nabízel za velmi zajímavé peníze a s dobrou výbavou. Například bobanem zmíněné sklápění sedačky spolujezdce bylo za příplatek. Moje auto stálo cca 400 tkč včetně DPH. 1,5 nafta s manuálem, navigace, vyhřívané sedačky, dvouzónová klima atd...
Našlo se ale velmi málo lidí, kteří u tohoto modelu zvolili automat.
Pokud bych měl porovnat 1,6 benzín s 1,5 naftou. Tak naftový mégane je celkově dotaženější a objektivně lepší auto. Motor má více síly (respektivé kroutícího momentu), je lépe odhlučněné a s nižší spotřebou. Podobné trasy jako já jezdila kolegyně s benzínovou 1,6 s o tři litry vyšší spotřebou. Pro benzínovou variantu hraje do karet celkově jednodušší auto s nižšími servisními náklady a potencionálně nižší poruchovostí. Na druhou stranu pokud bude ten 200km výlet aspoň jednou za tři týdny, tak není třeba se bát o regeneraci DPF. Ta probíhá při dálničním tempu celkem rychle a prakticky o ní není vědět...
Pro více informací o renaultech bych doporučil fanouškovský portál rnews.cz a jejich facebook.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 18.04.2019 15:57, RE: RE: RE: Automat
citation:
reakce na: KoobaS, 18.04.2019 15:18 (Trochu doplním info od Bobana. ...)

Ahoj, diesel Megane III 81kw dostávám pravidelně jako náhradní vůz a na dálnici je tichší než benzín, ale např. mě překvapilo, že jde hůře spojkový pedál(více síly). Ale jinak 1.5 DCi 81kw je podařený menší diesel a hlavně nekazí se, pokud se o něj majitel stará a je kultivovanější než podobné koncernové diesly.

Přesto je pro mě Renaultí 1.6 benzín návykový svou uhlazeností do těch 110km/h, protože na okresce ji skoro neslyším, zabírá od spodu plynule a přitom výtačet se nechá, zpátečku zařadím napoprvé (kdy se to Škoda naučí nevím ).
Jen pozor na verzi GENERATION z Turecka - má horší materiály i některé díly a je to znát.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Tuesday 23.04.2019 08:37, RE: RE: RE: RE: Automat
citation:
reakce na: BobanHTP, 18.04.2019 15:57 (Ahoj, diesel Megane III 81kw d ...)


Tohle je asi o osobním kusu a možná se něco změnilo v průběhu výroby - nevím ze kterého roku máš svou 1,6.

Já mám porovnání dvou kombíků v téměř totožné výbavě z roku 2015. Kolegyně má právě 1,6 a já naftovou 1,5 dci.
Naftový má mnohem lépe odhlučněný motor. Při konstantní jízdě po okresce to asi nejde poznat, ale ve městě nebo na dálnici je nafta prostě tišší.
Musím ale uznat, že 1,6 není mrtvá ani dole. Zato mi přijde taková nemastná, neslaná, nudná. Já mám atmo benzíny tadši charakternější, trochu neurvalejší. Ale to jsem já jeden ze sta, těm zbývajícím 99 bude projev motoru vyhovovat...
respond
TomasB
number of posts401
date of registration11.02.2019
Tuesday 23.04.2019 09:06, RE: Výběr auta - benzin nebo nafta?
citation:
reakce na: Alkion, 18.04.2019 07:57 (Dobrý den, mám v plánu koupit ...)


Koncem června-začátkem července bude k mání tohle https://www.youtube.com/watch?v=BIeKNHQS1lw&t=3s
Velmi nízké provozní náklady a velmi slušné svezení.
respond
warrant
number of posts15
date of registration18.04.2017
Thursday 25.07.2019 14:06, RE: Výběr auta - benzin nebo nafta?
Rapid byl celkově docela budgetovým autem, proto i ta velmi nevalná kvalita zpracování. Spíš bych bral i tu 3. Octu, ta se může sice zdát hlučnější, ale to lze pořešit dodatečně - viz např. https://www.2din.cz/skoda-montaze/skoda-octavia-iii-odhlucneni-predni-casti-auta/
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 26.07.2019 14:17, RE: RE: Výběr auta - benzin nebo nafta?
citation:
reakce na: warrant, 25.07.2019 14:06 (Rapid byl celkově docela budge ...)

Ahoj mám Rapid 2016 Spaceback a opravdu štvou lowcost díly:
- výměna spojkového pedálu
- 2x oprava plynového pedálu
- přenastavení klapek aut. klimy
- vylézání vnějšího těsnění kolem zadních okének
- hlučné palivové čerpadlo(podle mě to čeká každý Rapid )
- promazání spec. mazivem manžety přední nápravy, za deště vydávaly pískot
- NEJHORŠÍ ale je notoricky montovaný kompresor klimatizace SANDEN, on je špatný už konstrukčně a Škoda ho do Rapidu dávala až do konce výroby a to není dle mého náhoda, prostě vyskladnění aušusových dílů od VW do Škody není poprvé Je nas desítky na foru, stěžujeme si u servisů Škody, ale dělají mrtvého brouka. Dle mého bohatá síť servisů neznamená výhru , pokud nená zájem pomoct

Za mě Octávie III, třeba i 1.2 TSI je daleko lepší volbou než Rapid, který je jinak opravdu praktický, dobře promyšlený pro denní život a Spaceback mě neuráží ani vzhledem
Ale předem říkám, že Golf VII je úplně jinde, to musí člověk sednout a projet. Stačí opět bohatě 1.2 TSI E211(ta s roz. řemenem)
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic

similar vehicles on offer:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.