0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia na dojíždění do práce do 50 000,- benzín x diesel ?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, česká vozidla
Andreinna
number of posts1
date of registration27.11.2013
Wednesday 27.11.2013 20:35, Škoda Fabia na dojíždění do práce do 50 000,- benzín x diesel ?
Dobrý den,
potřebovala bych poradit s výběrem automobilu na dojíždění do práce (min. 60km denně). Priorita je samozřejmě, aby bylo co nejúspornější, včetně případných oprav. Přemýšlím tedy o Fabii kombi, ale nevím jaký typ by byl vhodnější (obsah, diesel x benzin), proto prosím o radu. Děkuji moc.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Thursday 28.11.2013 16:28, RE: Škoda Fabia na dojíždění do práce do 50 000,- benzín x diesel ?
pokud tedy přemýšlíte o fabii combi, obávám se, že fabii kombi v naftě do 50 tisíc neseženete...zbývá benzín:
1) doporučím 1,4 v provedení 50 nebo 55 kw - jsou uživatelsky nejblbuvzdornější, čili se nejmíň sypou. spotřeba s tímto motorem od 5,5 do 8 litrů dle způsobu jízdy
2) pokud se rozhodnete si připlatit k 70 tisícům, pak 1,9 d (spotřeba od 4 do 6 dle stylu jízdy). motor je celkem těžký a na horších cestách častěji odcházení komponenty přední nápravy...takže při koupi zkontrolovat

při vámi uváděných km - cca 20 tisíc ročně - je skoro jedno, kterou variantu zvolíte. mezi 15 a 20 tisíci km/rok se protínají křivky výhodnosti té které varianty

jinak podobně provozně nenáročné budou do 50 tisíc pořizovací hodnoty i některé menší fordy (focus), peugeoty (307), možná už tam bude i nějaké vw polo kombi.
lépe vybavené garážové servisy je opraví za stejné peníze jako fabii
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Thursday 28.11.2013 18:11, Fabia
A to já si zase myslím, že paní fabii I combi s 1.9 TDI motorem sežene. Doporučuji vybírat kus, který má na tachometru nejvíce km. Je pravděpodobné, že se o něj majitel dobře staral, jezdil hodně po dálnicích a nebude to skládačka ze dvou či více kusů. Ten motor vydrží hodně přes půl milionu, takže se toho nemusíte bát.

Co se týče nákladů, tak bych ovšem doporučil benzín. Nejde tu o spolehlivost motoru, motor vydrží. Nevydrží náprava - diesel je na to auto prostě těžký a pravidelně pak odchází kosti (každý rok), stabilizátor (jeho uchycení), dále pak různé klouby a v neposlední řadě silentbloky. U starších kusů může zlobit ledacos, odchází elektrické stahovačky oken, světla jsou vysvícená, zadírají se ventilátory ofuku a další radosti.

Další výhodou benzínu bude rychlejší topení - 1.9 TDI začne topit poměrně pozdě i když má 2 kW elektrické odporové topení (modely s klimou).

Pozor taky na ložiska. Jestli jsou slyšet, vyjde vás jedno cca na 2000 s prací (přední). Doporučil bych také výměnu tlumičů a pružin, tyhle auta je mají většinou před smrtí nebo po smrti. Vejdete se do částky 10000 Kč i s prací.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.