0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia Combi - s jakým motorem ji koupit?

category of topic classification: poradna, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 02:16, rada
Nejlepší by byl 2.0i. Při plném obsazení auta je to jediný motor, který s ním i hne. Má docela kultivovaný chod, na Fabii i dost síly a krásný zvuk. Spotřeba je v únosné hladině a když najedete jen 10tkm ročně, nemusí vás to tolik trápit, rozdíl oproti ostatním motorům, které byste musel více točit a zatěžovat nebude velký. Navíc tento motor patří k velice spolehlivým jednotkám. Je jich ale málo a výběr tím bude omezen. Další nevýhoda je vyšší povinná sazba.Dále. Rozhodně bych rovnou vyřadil oba tříválce, jet s nimi Itálii/Chorvatsko, to by bylo asi za trest s plným autem. Ale i takové masochisty znám. Spotřeba se u nich při normální jízdě (ne ekojízda) šplhá i tak přes 7 litrů (přesto eže vám spousta lidí bude tvrdit, jak v nich lítají s celou rodinou 200 po německých dálnicích za 5litrů a dávají si X5 k večeři). Alternativu bych viděl i v některé z verzí 1.4. 55kW verze už stačí, ale nepočítejte s žádnou dynamickou rezervou pro krizové situace. 1.4 74kW bych viděl když už jako lepší volbu. Jde tedy o to najít konkrétní kus v dobrém stavu! Přeji hodně štěstí při výběru. A zamačkávám malou slzu, že se rozhlížíte pouze mezi Fabiemi...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 06:01, rada
Je to opravdu na "slzy" - jako JEDINÁ varianta klasického rodinného vozu - fabia. Stále je to však lepší/reálnější, než-li jí nazvat klasickým "dámským autíčkem". Motor je u seat ibiza/vw polo/škoda fabia ten největší problém. Ty menší nejsou .. nijak výjimečné (slušněji to říci nejde), ty větší .. jsou drahé (za ty peníze často byl vůz o třídu výš).
Opravdu bych souhlasila s prvním příspěvkem a ještě jednou zkusila zvážit JINÉ varianty vozu (i přes nedávné slevy, které se již částečně projevily i v bazarech - stále je to ještě "málo" - 3, 3 + něco starý vůz typu fabia/ibiza/polo by měl být (dle mne LEVNĚJŠÍ).
U motorů se v každém případě vyhnout maličkému tříválci 1.2 a nějaká verze benzínového 1.4 by snad měla být "ta pravá". Plně naloženým vozem sice velký motor 2.0 zvládne "hýbat", ale doporučení hodný není. Na tyto "menší" nájezdy doporučovat na přední nápravu těžké TDi se mi také nezdá "optimální".
Je-li z vašeho pohledu jedinou možnosti jedinou variantou fabia - asi 1.4 benzín.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 06:34, rada
1.4 16V 55kw
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 07:35, rada
dovolím si polemizovat s některými názory: je to vše otázkou priorit. jestli je pro mě důležitější mít hodně místa v silném autě, nebo si zaplatit něco jiného. já třeba preferuji slušné jídlo, solidní vzdělání a pro každé dítě svůj pokojíček, a to, že "trápím" rodinu v nákupní tašce s tříválcem nějak vydržím (teda v nákupní tašce svého chlebodárce, za ty peníze opravdu jsou k mání větší, silnější a mladší přibližovadla).
záleží také na věku dětí a na nárocích na zavazadla, jezdíte-li k babičce, kde máte peřiny a nelyžujete-li ani nebicyklujete, potom nakonec proč nakonec ne fabii, líbí-li se vám. a motor, zase je to skoro jedno, vono když budete tříválci šlapat na krk, tak trošku pojede, a co sežere navíc, to ušetříte na povinném ručení.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 08:15, rada
Na rozdíl od pana Juřičky si myslím, že fábie kombi lze bez problémů používat i pro rodinu s dvěma menšími dětmi, protože v tomto případě se spíš preferuje místo v kufru, než na zadních sedadlech. Dětem místo vzadu bohatě stačí. Co se týká motoru - mám pažravý ( jezdím za 6,2l/100km) a řvoucí (blbost - zvukově se projevuje jinak, než 4válce, ale určitě není hladina hluku vyšší) třívál jak to nazval pan Juříčka 1,2 (47kW) a to je velmi dobrá volba do města, postačující na okresky a nevhodná na dálnice (ale to jsem věděl a také pro popojíždění po městě jsem ji bral). Osobně bych Vám doporučoval benzínové motory 1,4 -55 nebo 74 kW, naftu (vzhledem k malému ročnímu nájezdu) nepotřebujete. Co se týká spolehlivosti, tak fábie (kromě prvních dvou ročníků) je spolehlivé auto a neměl jsem za 5 let jedinou závadu (nepočítám-li 2 prasklé žárovky) a myslím, že kdyby někdo natrefil na obdobnou ojetinu, tak bude maximálně spokojen.
Otázkou ale je, jestli má cenu kupovat ojetou škodu fábii , když je k dispozici tolik ojetin a jak je známo, tak ojeté škodovky jsou díky své oblíbenosti dražší, než je v dané tříde zvykem a v ceně náhradních dílů a servisních prací se "domáckost" značky nijak moc neprojevuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 08:32, rada
Souhlasím s většinou zde uvedených příspěvků. Fábii bych si nekoupil jako rodinné auto ani náhodou. Důvody už tady byly uvedeny. Její předností je opravdu jen vysoká cena a reklamní masáž výrobce v našich časopisech. Nejmenším zlem je 1.4-16V. Za stejné peníze co stojí Fábie lze pořídit auto o třídu výš, nebude mít sice na štítku "Okřídlený šíp", ale na rozdíl od něj pojede a lépe splní požadavky na rodinný vůz. Řeči o levném servise a náhradních dílech už jsou taky jen z oblasti reklamní masáže a přání fandů značky. Ona tak vychvalovaná kvalita také není taková jak by měla být. Navíc za cenu uváděnou v tisku jako cena od XXXX korun auto nemá žádnou výbavu a když tam má nějaká být, musí se řádně sáhnout do rodinné peněženky, proto také není snadné sehnat slušně vybavené auto a ještě s požadovaným motorem. Přeju hodně štěstí při nákupu, ale asi bych odhlédl od cedulky na autě a díval se s chladným rozumem na to, co mi dané auto nabízí za danou cenu a jaké bude mít provozní náklady. Felicia přesto, že rezivěla nebyla ve své době špatný kup, nabízela co se týče prostoru víc a motor ještě šel, Fábia nenabízí ani víc prostoru ani lepší motor než konkurence a je to také vidět na posledních prodejích, kde se propadá a bylo by ji nejlepší již po roce výroby nahradit něčím jiným.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 08:35, rada
pane Já, nezlobte se prosím, ale já jsem opravdu přesvědčen, že třívál je i do maličkaté fabie naprosto nevhodný. Je slabý. Do tří tisíc nejede vůbec, a nad tři tisíce už zase nemůže. Spotřeba s mým stylem jízdem je naprosto astronomická (8,6-10). Upozorňuji, že v daleko silnějších vozech jezdím za 6,5 (S60 D5), 7,2 (405 1,8 benzin), 7,6 (406 2,0 ben.), 6,2 (C5 2,0hdi) 8,5 (C5 Kylie Edition), 8 (vaz2101) a já nevím, čím ještě se občas svezu. Navíc zvukový projev tohoto tříhrnku je hrozný, a opravdu proniká do kabiny dost výrazně. Nevím, snad možná opravdu jako čistě městské vozítko... ale i tam bych hledal jinde. Jinak nedokážu si představit tu bolest v zádech, v jakkoli silné fábii, po jízdě do HR či I. Nebo vlastně kamkoli. To je jedno, jednou za čas na mě tato malá příšerka čeká, jako poslední před firmou, jen na cestu domů, a věřte mě, že v tu chvíly vždy přemýšlím, zda nenaskočit do socky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 08:44, rada
já mám tříválec, kombi, starou fábii a totální spokojenost. Mám dvě děti, malé a v pohodě. A jezdím docela dost. Měl jsem i jiná auta. Ale fábie je bezporuchová pohodová.... Já si nestěžuju.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 08:46, rada
jen doplnění - až dětem bude o pár let víc, asi bych ocenil trošku silnější motor, ale zatím tenhle stačí - menší povinné ručení, a ani to nežere.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 09:04, rada
Idealni 1.4 55kw silnejsi verzi 74 nebrat! zjednodusene 55Kw tahne lepe asi do 4400 ot/min a az od techto otacek jede lepe 74Kw. Takze 74Kw jen pro toho kdo rad vytaci motor!
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 10:39, rada
1.4 55kw - nejmenší zlo
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 11:05, rada
Dobrý den,
první věcí by asi mělo být určení výše částky, kteru jste do vozu ochoten investovat. Pak teprve začít vybírat z modelů, které by mohly požadavek splnit. Já osobně(ačkoli jsem příznivcem "domácí" značky) bych fabii jako ideální rodinné auto příliš neviděl. Ať je to kvůli prostoru (na předních sedadlech s dva průměrně vzrostlí jedinci chtě nechtě neustále atakují lokty, děti se dozadu pohodlně vejdou tak do 12ti, či 13ti let ) nebo kvůli bezpečnosti, kde jak známo větší automobily disponují lepší bezpečností, ale kvůli motorům kde při plném zatížení s důstojností obstojí jen naftová 1.9 TDI. Abych se v krátkosti vrátil k debatě o pohonných jednotkách fabie.... Vše se odvíjí od vašeho jízdního stylu. Silnější tříválce(47kw) bych nezatracoval pro klidného řidiče, který téměř nevyužívá dálnice a do jehož filozofie zapadá poučka, že přes 3000ot/min točí jen při předjíždění a ieální poměr rychlost/spotřeba leží maximálně 2/3 maximální rychlosti vozu. Při takovém přístupu se s 1.2 dá jezdit s tříválcem bezpečně pod 6 l.Benzinové 1.4 44 a 50 kw jsou konstrukčně zastaralé, vyznačují se vyšší spotřebou, sice solidním zátahem odspodu, ale nízkým výkonem výrazným i díky dlouhým převodům a např. na volnoběh se sem tam otřese celé auto. 1.4 16 V je asi jedný benziňák, který bych doporučil v případě, že byste z benzinové fabie nechtěl couvnout ani o krůček. Šlo by tedy o verzi s 55 kw, protože 74 kw je vyladěna na lepší výkony ve vysokých otáčkách, které jdou ruku v ruce s vyšší spotřebou, což se s rodinnou jízdou příliš neslučuje. 55 kw jde lépe od spodu a dá se jezdit kolem 6ti litrů, na dálnici ale také přes 8 l/100km. 1.2 a 2.0 benziny bych nebral v potaz ať ž kvůli vysoké spotřebě a nedostatečnému výkonu v případě 1.2, nebo vysoké spotřebě, konstrukčnímu stáří a nadměrnému zatěžování přední nápravy těžkým 2.0.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 11:16, rada
Ono taky má 1.4 16V 74kw kratší převodovku než 55kw verze
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 11:21, rada
Teď k naftě. Nejstarší atmosfériký 1.9 sdi nabízí výkon jako 1.2 47 kw, točivý moment jako 1.4 74kw, to vše se spotřebou do 6l. Nevýhodami jsou konstrukční stáří které přináší kvůli absenci turba slabší dynamiku a hlavně velká hmotnost motoru, která zapřičiňuje nadměrné opotřebení přední nápravy. Jenotky 1.4 tdi 51, 55(dovoz) či 59kw mají sice nízkou spotřebu, ale výrazně nekultvivaný chod a hlavně celkem ůzké pásmo využitelných otáček, takže se nevyhnete poměrně častému řazení. Další nevýhodou je celkem vysoká závislost spotřeby najízdním stylu a malý výběr 1.4 TDI mezi ojetinami, tudíž jejich vyšší ceny. 1.9 tdi je jiné kafe.... dostatek výkonu i při maximálním zatížení, spotřeba i na dálnici kolem 6l. Nevýhodami jsou hlavně vysoké ceny ojetin, vyšší objem, který stále některé pojišťovny zohledňují v sazbách povinného ručení a opět vyšší hmotnost, která je cítit v zatáčkách nedotáčivým chováním a hlavně ryhlejším opotřebováním nápravy. O verzi RS asi netřeba hovořit.
Teď obecně, faie jsou často k dostání s celkem chudou výbavou. Dle mého názoru by auto, do kterého bych teď investoval a očekéval, že bude sloužit cca 3 roky, mělo mít minimálně 2 airbagy, kimatizaci(nejlépe automatickou-nižžší spotřeba a vyšší komfort), kilometrový proběh do 100 000. Šikovným pomocníkem je i palubní počítač a ESP.
Nejlepší alternativou by byl asi ford focus, ale to by bylo zase dlouhé povídání.
V případě zájmu nabízím mail Brap@centrum.cz.
A hlavně nezapomeňte alespoň 10 % z ceny vozu s ponechat na opravy.
Hodně zdaru
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 11:34, rada
Doporučuji se poohlédnout v jiných vodách. Ovšem pokud trváte na Fábii, tak jedině 2-litr. S malým motorem je jízda utrpení a každé nesprávné zařazení okamžitě vytrestá ztrátou rychlosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 12:07, rada
Když děti povyrostou, budeš mít na střeše/zadních dveřích 4 jízdní kola + rakev na střeše, auto naložený až ke stropu bude sedět na dorazech. Potom nezbývá nic jiného než 1,9 TDI, nebo nejsilnějsí benzín. Pokud půjdeš do nějaký benzínu, počítej že na dovolený necháš o 5 000kč více za benzín (jel jsem jednou s plně naloženou 1,4 55kw 4lidi bagáž, a spotřeba se ustálila na 10 litrech. Osobně bych volil Focuse nebo astru, za stejný peníze více muziky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 12:09, rada
Měl jsem fabii combi 5 let a byl jsem s ní relativně spokojen. Nemůžete ji porovnávat s vozy vyšších tříd, to pochopitelně neobstojí. Měl jsem zastralý 1,4 50kw, ale na nenáročné ježdění škola-školka-kroužky-nákup, o víkendu na výlet, postačí i jako rodinný vůz. Jednou ročně se dá vydržet i ta cca 1000km dovolená. Nebál bych se ani motoru 1,2 htp, je dobře zpřevodovaný, na - zdůrazňiuji - nenáročné jízdy zcela stačí. 1,4 55kw je optimální volba, vzhledem k cenám 1,9 a 2,0 taktéž povinné ručení vám u těchto kubatur posočí do vyšších sfér.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 12:12, rada
Já myslím, že to není příliš složité... 1.4 16V. Na dálnici to stačí - měl jsem možnost s tím jet Chorvatsko a tachometrových 140 to udrží, spotřeba je dobrá - v průměru kolem 6.5, ale po okreskách se s tím dá zajet i za 5.0, provozní náklady nízké... A až děti vyrostou, tak není problém se poohlídnout po něčem větším.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 12:22, rada
To je právě ono, PROČ se poohlížet až "jednou až děti.." když se za stejné peníze dá lepší vůz koupit HNED? Ano motor 1.4 benzín je bezproblémů "použitelný", ale opět - za obdobné peníze seženete lepší?
Nebylo by "rozumnější" zvážit i jiné varianty?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 10.11.2008 12:41, rada
Pane Hajný, když už musíte mít Fobii, kupte jí v 1,9 SDi a ten vyměňě za 1,9 Tdi s rotačním čerpadlem (AGR/ALH). Jestli nechcete měnit motor, kupte 1,9 Tdi Pd (74 kw) - ten je dobrý, ale životnosti a spolehlivosti AGR/ALH nedosahuje. Ostatní motorizace jsou líné, 2,0 8V stačí, ale má podobné výkonové křivky jako diesel, při spotřebě o 3 l/100 km vyšší.
respond
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.