0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,4 TDI a zkušenosti uživatele po 113 tis.km.

category of topic classification: česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 31.03.2010 14:33, Praskání žárovek
Řešením je sundání plastových krytů na světlometech v prostoru motoru. Praskání žárovek mě také velmi trápilo (cca 1*měsíčně 1 žárovka). Žárovky se velmi přehřívají . Pokud se v prostoru motoru zdemontují ty kryty tak vydrží mnohem déle. Již používám rok a je to znát. Konzutlováno i v servisu a doporučeno.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 31.03.2010 16:13, Odmlžování
Sice je to běžně známé, ale přece jen to ne každý ví - i v zimě k odmlžení pomůže klimatizace, protože odebírá vlhkost ze vzduchu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.04.2010 05:05, Žárovky&spotřeba
Co se týká žárovek, tak s těmi jsem na svém Focusu II také měl problémy. Žárovky Osram Night Braker sice svítily výborně, ale do měsíce obě naráz odešly. Řešením se pak stalo to, že jsem kupoval ty nejlevnější fy Triga apod., jež vydržely déle, než ony Osramy a stály zlomek ceny, byť světelný výkon nebyl tak dobrý. Asi loni na podzim jsem koupil žárovky Osram Silverstar, jenž svítí také dobře, téměř stejně jak Osram Night Braker, a tyto mi vydržely zatím v nejdéle ze všech. mám je dosud, uvidíme, jak vydrží letní kolony v Praze.
Co se týká spotřeby recenzované Škody Fabia 1.4 TDI, tak spotřeba 5,5 l/100 km mi nepřijde až tak nízká, očekával bych hodnotu do 5 l/100 km, ale možná, že jezdíte opravdu hodně ve městě.
Ve svém Focusu II 1.6 TDCi 80 kW po měřených více jak 45 tkm přes 2 zimy mám dlouhodobý průměr také 5,5 l/100 km (reálnou,ne dle PP). A to se jedná o větší a těžší kombi, jehož motor se občas k omezovači také podívá. Akorát v letošní zimě spotřeba šla nepříjemně nahoru, doufám, že teplejší počasí spotřebu vrátí do obvyklých mezí.
Co se týká kultivovanosti motoru, je třeba dodat - a nikde se o tom nepíše - že údajně kultivovaný, do nebes vynášený motor 1.6 TDCi také při chodu na volnoběh je cítit, jak chvěje autem. A toto chvění se vyskytuje beze změny po celou dobu, co toto auto vlastním., a zkušenějšími vlastníky dieselů a v servisu mi bylo řečeno, že je to normální. Přitom údajně nepříliš kultivovaný motor 2.0 TDI PD ve VW Passat při chodu na volnoběh tímto vozem tolik nechvěje. Proto jsem dnes už dost skeptický a opatrný vůči názorům různých novinářů vychvalujících/hanících kultivovanost toho kterého motoru.
Dronte Mauricijský.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.04.2010 08:12, souhlas
tohle auto mám asi rok a půl, spotřeba pět litrů, při denním dojíždění do práce. jede to krásně, a hluk není nijek veliký. víc než hluk motoru mi vadí malé pravé zrcátko. jinak prima auto - spolehlivostí i náklady na údržbu. O otevření víčka světlometů jsem neslyšel. nekondenzuje v nich potom voda?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.04.2010 10:17, Praskání žárovek
V časopise 100+1 zajímavostí jsem četl takovou zajímavost, že za praskáním žárovek u Fábií může přepětí na alternátoru a tento problém vyřeší předřadné odpory. Údajně to i doporučovala Škodovka. Tak nevim co je na tom pravdy...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 01.04.2010 12:35, RE: Praskání žárovek
speleo posted by:
V časopise 100+1 zajímavostí jsem četl takovou zajímavost, že za praskáním žárovek u Fábií může přepětí na alternátoru a tento problém vyřeší předřadné odpory. Údajně to i doporučovala Škodovka. Tak nevim co je na tom pravdy...
Je to tak, píšu o tom v komentáři ke Zkušenosti
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.04.2010 15:28, Rozvodový řemen
Předně se omlouvám za trošinku Off-Topic a současně prosím o radu.
V servisní knížce ani v návodu k použití ke Škoda Octavia 1.6 s motorem AEE 1.6 55kW není pevně určen interval výměny rozvodového řemene. Našel jsem pouze instrukce že:
v 90-ti tisících a následně potom po každých dalších 30-ti tisících je třeba řemen zkontrolovat
a že měnit mapínací kladky řemene po 180 tisících km
Jinde se zase píše že řemen vydrží obvykle po celou životnost vozu.
To je vše krásné, že obvykle vydrží, ale mám zásadní obavu z toho co se stane, když můj osobní případ nebude dostečně "obvyklý" a řemen praskne.
Narazí píst na otevřené ventily?
Je tento motor řešen tak, že se při prasknutí rozvodového řemene nezničí?
Díky za případné rady. Jestli mohu poprosit, uveďte případně zdroj informací, ať je tento problém možné nějak kvalifikovaně rozřešit - informací typu že kamarádův strýc má bratra, kterej měl oktáfku a měnil po 60-ti atd. mám až dost...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 02.04.2010 20:21, RE: Rozvodový řemen
free78 posted by:
Předně se omlouvám za trošinku Off-Topic a současně prosím o radu.
V servisní knížce ani v návodu k použití ke Škoda Octavia 1.6 s motorem AEE 1.6 55kW není pevně určen interval výměny rozvodového řemene. Našel jsem pouze instrukce že:
v 90-ti tisících a následně potom po každých dalších 30-ti tisících je třeba řemen zkontrolovat
a že měnit mapínací kladky řemene po 180 tisících km
Jinde se zase píše že řemen vydrží obvykle po celou životnost vozu.
To je vše krásné, že obvykle vydrží, ale mám zá...
Doporučuji nečekat až řemen praskne a jednoduše ho vyměnit. 90tis.km je rozumný interval, řemen stojí pár korun a výměnu zvládne průměrný mechanik bez potíží. Pokud chcete mít jistotu jak to předepisuje výrobce, udělejte jeden telefonát do značkového servisu Škoda a přijímací technik Vám to zcela jistě řekne přesně.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.04.2010 13:18, RE: Rozvodový řemen
free78 posted by:
Předně se omlouvám za trošinku Off-Topic a současně prosím o radu.
V servisní knížce ani v návodu k použití ke Škoda Octavia 1.6 s motorem AEE 1.6 55kW není pevně určen interval výměny rozvodového řemene. Našel jsem pouze instrukce že:
v 90-ti tisících a následně potom po každých dalších 30-ti tisících je třeba řemen zkontrolovat
a že měnit mapínací kladky řemene po 180 tisících km
Jinde se zase píše že řemen vydrží obvykle po celou životnost vozu.
To je vše krásné, že obvykle vydrží, ale mám zá...
Tady nejde o to, kolik ten řemen vydrží, případně zda dojde k poškození motoru. Tady jde o to, že řemen za hranicí životnosti (ujeté km, či stáří) vám praskne někde na cestě a to zrovna v dobu, kdy to co nejméně potřebujete, nebo očekáváte. Zpravidla je to tehdy, když spěcháte a vytáčíte motor do vyšších otáček. Takže, zanedbáváte servisní intervaly? Spěchejte hodně pomalu. Jezdíte-li živě doporučuji vyhodit po 90t. km. Jezdíte klidně tak po120t. km.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 03.04.2010 13:28, RE: Praskání žárovek
pele posted by:
Řešením je sundání plastových krytů na světlometech v prostoru motoru. Praskání žárovek mě také velmi trápilo (cca 1*měsíčně 1 žárovka). Žárovky se velmi přehřívají . Pokud se v prostoru motoru zdemontují ty kryty tak vydrží mnohem déle. Již používám rok a je to znát. Konzutlováno i v servisu a doporučeno.
Jak dříve u Fordu, tak teď v Peugeotu mi praskají žárovky jako divé. Světla tále svítí. Automatické rozsvěcování k tomu přidává. Start při rozsvícených světlech (podpětí na ca 9V a plné napětí na 14,5V). Módní tlumená světla s čočkou jsou v tomto směru úplnou peckou. Řešením jsou přídavná LED světla. Nacpat do žárovek přes 1200,- Kč za rok je moc.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 05.04.2010 14:38, RE: Praskání žárovek
Abík posted by:
Jak dříve u Fordu, tak teď v Peugeotu mi praskají žárovky jako divé. Světla tále svítí. Automatické rozsvěcování k tomu přidává. Start při rozsvícených světlech (podpětí na ca 9V a plné napětí na 14,5V). Módní tlumená světla s čočkou jsou v tomto směru úplnou peckou. Řešením jsou přídavná LED světla. Nacpat do žárovek přes 1200,- Kč za rok je moc.
Zdravím, máme Fábii z druhé ruky, rok 2002 a musím zaklepat, že během dvou let, co ji máme, nepraskla ani jedna žárovka.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 11.01.2011 20:51, RE: Praskání žárovek
AutoAZ posted by:
Je to tak, píšu o tom v komentáři ke Zkušenosti
Jo je to pravda stím předřadným odporem. Se služební fabií 1.2 HTP jsem měnil také 5 prasklých žárovek do měsíce. Při garančních prohlídkách v Pražském prodejním servise v Ďáblicích mi bylo řečeno že je to běžný jev u těchto aut. V 45000 jsem si při služební cestě nechal udělat garanci v Drupolu ve Zdicích , kde mi bylo doporučeny a namotovány předřadné odpory. Od těch dob je po problému s praskajícími žárovkami. Na autě je najeto 100 000 bez jediné prasklé žárovky.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.