Alkantpan posted by:
Zajímalo by mě, zda s výměnou nádržky vyměnili v servisu i víčko nádržky chladicí kapaliny, které má tu funkci, že v systému udržuje předepsaný přetlak v soustavě. Pokud je víčko zaneseno, přetlak může stoupnout a voda se snadněji dostane netěsností ven. take bych zkontroloval dotazeni spon na hadicich u vsech spoju. Další, co bych laicky zkontroloval je tvrdost hadic chlazení za provozu, pokud je motor zahrátý na provozní teplotu a hadice jsou tvrdé, nafouknuté, ukazuje to na tesnení pod hlavou...
Jo, to víčko jsem už taky jednou měnil. Když mi podfouklo těsnění pod hlavou (ono ani neprasklo, ale šrouby držící hlavu se časem uvolnily) tak přetlak utekl víčkem a to se tím poškodilo. Takže když se pak těsnění vyměnilo, tak chlazení pořád blblo a to proto, že to víčko neudrželo tlak a chladící kapalina, která je běžně lehce nad 100 stupňů, vřela. Tím se to "zavzdušňovalo" a motor se přehříval. Výměna víčka to už dořešila.