0
back
 

diskuze k tématu: Škoda Fabia 1,4 MPI - jak bojovat se ztrátou chladicí kapaliny?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 06:36, 1.4MPI
Já myslím,že problém,který je zde popisován je únik chladící kapaliny pod hlavou motoru,protože tyhle motory s tím mají dost velký problém a i když se výmění expanzní nádobka společne s těsněním pod hlavou a hlava se nechá srovnat,problém se po několika x tisících kilometrech bude objevovat znovu.Je to dáno tím,že blok motoru vá velice slabé stěny a tudíž má minimum dosedacích ploch pro těsnění.Nádobky na těchto typech motorů se zanášejí i když majitel nepozoruje únik chladící kapaliny nebo mísení se s olejem.Je to již taková nepovedená konstrukce motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 08:34, RE: 1.4MPI
Dan1510 posted by:
Já myslím,že problém,který je zde popisován je únik chladící kapaliny pod hlavou motoru,protože tyhle motory s tím mají dost velký problém a i když se výmění expanzní nádobka společne s těsněním pod hlavou a hlava se nechá srovnat,problém se po několika x tisících kilometrech bude objevovat znovu.Je to dáno tím,že blok motoru vá velice slabé stěny a tudíž má minimum dosedacích ploch pro těsnění.Nádobky na těchto typech motorů se zanášejí i když majitel nepozoruje únik chladící kapaliny nebo míse...
Ale, že by opět další "dětská nemoc" VW koncernu :)) Neuvěřitelné, jsou to břídilové, nic víc..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 11:07, Podobná závada
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 11:08, RE: Podobná závada
zemnic posted by:
Na našem Leonu 1,6 16v se taky "ztrácela" chladící kapalina a příčinou byla vodní pumpa
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 13:56, RE: 1.4MPI
Dan1510 posted by:
Já myslím,že problém,který je zde popisován je únik chladící kapaliny pod hlavou motoru,protože tyhle motory s tím mají dost velký problém a i když se výmění expanzní nádobka společne s těsněním pod hlavou a hlava se nechá srovnat,problém se po několika x tisících kilometrech bude objevovat znovu.Je to dáno tím,že blok motoru vá velice slabé stěny a tudíž má minimum dosedacích ploch pro těsnění.Nádobky na těchto typech motorů se zanášejí i když majitel nepozoruje únik chladící kapaliny nebo míse...
Já myslím, že to vlastně David napřed popřel a pak potvrdil. Výměna nádržky mohla být kvůli tomu znečištění a to čidlo teploty taky. Ten snímač vačky byl asi jako bonus pro servis.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 14:13, tlaky na válcích
Dovolím si oponovat, že změření tlaků na válcích něco prokáže, leda tak netěsnící ventily nebo kroužky. Vzhledem k tomu, že tlaky se měří přes otvor pro svíčku, tak nedojde k zapálení směsi a celkový tlak ve válci není tak velký jako u běžícího motoru (měří se vlastně jen kompresní tlak). Tím pádem se prasklé těsnění pod hlavou téměř nemá šanci projevit, musela by to být díra jak blázen.

Já bych jako první krok zkontroloval olej, jestli je čistý a bez emulze. Když by byl OK, tak další krok je doplnit vodu, zahřát motor a pak zastavit na čisté ploše a pozorovat loužičky. Pokud je chladící okruh netěsný a voda teče ven (špatná hadice, vodní pumpa, termostat ...), tak při úbytku půl litru na 100 km by musely loužičky vznknout. Jestli to neteče přes topení do interiéru, kde by se to vsáklo do koberce, tak už poslední cesta je přes spalovací prostor a přes výfuk, tedy těsnění pod hlavou. Při startu za studena se pára objevit nemusí, na protlačení vody skrz prasklinu v těsnění je potřebný dostatečný tlak v chladícím systému a ten je jen za chodu motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 15:03, RE: 1.4MPI
V-tec posted by:
Ale, že by opět další "dětská nemoc" VW koncernu :)) Neuvěřitelné, jsou to břídilové, nic víc..
Tak zrovna tento motor není VW motor ale cesky motor, ktery se montoval v predchozi verzi jiz do favoritu/felicii...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 15:22,
Zajímalo by mě, zda s výměnou nádržky vyměnili v servisu i víčko nádržky chladicí kapaliny, které má tu funkci, že v systému udržuje předepsaný přetlak v soustavě. Pokud je víčko zaneseno, přetlak může stoupnout a voda se snadněji dostane netěsností ven. take bych zkontroloval dotazeni spon na hadicich u vsech spoju. Další, co bych laicky zkontroloval je tvrdost hadic chlazení za provozu, pokud je motor zahrátý na provozní teplotu a hadice jsou tvrdé, nafouknuté, ukazuje to na tesnení pod hlavou motoru. To uz je na servis. Špinavá nadobka chladici kapaliny je vetsinou taky od prasknuteho tesneni pod hlavou mezi vodnim okruhem a olejovym kanalem vedoucim do hlavy. Olejova stopa v nadobce je ale bezpecne znatelna. Pritomnost vody v olejove lazni motoru by majitel poznal na sto procent. Zrovna tento motor v rodine ve fabii mame (rok 2001) a tohle nas potkalo ( rok 2011) a muzu rict, ze to uz ani neni cerny olej, co vidite na merce oleje ale docela pekna seda ridka kasovita emulze. V nasem pripade se po vymene tesneni v motoru a dvou vymenach oleje voda stejne uplne ztracet neprestala, ac se hadice nijak zvlast netlakovaly. Chvilema mi to prislo jako boj s vetrnymi mlyny tohle odstranit. Posledni vec, ktera paradoxne zabrala, je prisada na utesneni soustavy chladici kapaliny pridana do chladiciho okruhu. Prisuzuji to tomu, ze i ty hadice jsou jen z gumy a po 10 letech mohou zestarnout a vznikne na nich prasklina, ktera za normalnich okolnosti neni videt, ale pri provozu pres prasklinu muze "strikat" voda ven v tak male mire, ze je to neznatelne a pokud skonci treba na bloku motoru, tak se hned odpari a majitel ani nenajde pod kapotou stopy po uniku.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 16:30, RE: 1.4MPI
Alkantpan posted by:
Tak zrovna tento motor není VW motor ale cesky motor, ktery se montoval v predchozi verzi jiz do favoritu/felicii...
Pokud je mi známo, tak již v době Felícií, škoda spolupracovala s VW...a to že je to konstrukčně zastaralý motor, který se vyrábí už 20 let, jen je převrtaný na jiný objem, nic nemění na věci...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 16:31, RE: 1.4MPI
V-tec posted by:
Pokud je mi známo, tak již v době Felícií, škoda spolupracovala s VW...a to že je to konstrukčně zastaralý motor, který se vyrábí už 20 let, jen je převrtaný na jiný objem, nic nemění na věci...
Prapůvod je snad v 1000MB...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 16:47, RE: 1.4MPI
Pepe posted by:
Prapůvod je snad v 1000MB...
ano přesně tak...což se není zrovna čím chlubit... :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 16:56, RE: 1.4MPI
V-tec posted by:
Ale, že by opět další "dětská nemoc" VW koncernu :)) Neuvěřitelné, jsou to břídilové, nic víc..
Není to koncernový motor,ale jak je již zde psáno, prapůvod motoru sahá až do dob Š1000MB.Problém je v tom,že jak se neustále převrtávalo na větší a větší objem, ubíral se materiál a těsnění není samo schopno udržet takové tlaky.Pokud se zanáší nádobka,není nic moc co kontrolovat,protože problém je jedině v tomhle.Je to problém pouze tohoto motoru.U 1,4 16V již tento problém není,protože už se jedná o koncernový motor a konstrukce je zde uplně jiná.Byl to tak jeden z mála důvodů,proč Škodovka klasickou 1,4MPI přestala vyrábět, pokud pominu plnění emisí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 16:57, RE:
Alkantpan posted by:
Zajímalo by mě, zda s výměnou nádržky vyměnili v servisu i víčko nádržky chladicí kapaliny, které má tu funkci, že v systému udržuje předepsaný přetlak v soustavě. Pokud je víčko zaneseno, přetlak může stoupnout a voda se snadněji dostane netěsností ven. take bych zkontroloval dotazeni spon na hadicich u vsech spoju. Další, co bych laicky zkontroloval je tvrdost hadic chlazení za provozu, pokud je motor zahrátý na provozní teplotu a hadice jsou tvrdé, nafouknuté, ukazuje to na tesnení pod hlavou...
Jo, to víčko jsem už taky jednou měnil. Když mi podfouklo těsnění pod hlavou (ono ani neprasklo, ale šrouby držící hlavu se časem uvolnily) tak přetlak utekl víčkem a to se tím poškodilo. Takže když se pak těsnění vyměnilo, tak chlazení pořád blblo a to proto, že to víčko neudrželo tlak a chladící kapalina, která je běžně lehce nad 100 stupňů, vřela. Tím se to "zavzdušňovalo" a motor se přehříval. Výměna víčka to už dořešila.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 17:06, RE: 1.4MPI
Dan1510 posted by:
Já myslím,že problém,který je zde popisován je únik chladící kapaliny pod hlavou motoru,protože tyhle motory s tím mají dost velký problém a i když se výmění expanzní nádobka společne s těsněním pod hlavou a hlava se nechá srovnat,problém se po několika x tisících kilometrech bude objevovat znovu.Je to dáno tím,že blok motoru vá velice slabé stěny a tudíž má minimum dosedacích ploch pro těsnění.Nádobky na těchto typech motorů se zanášejí i když majitel nepozoruje únik chladící kapaliny nebo míse...
Podívejte se na víčko kudy se leje olej jestli na něm bude taková bílá emulze tak je špatný těsnění pod hlavou a nebo těžká nemoc 1.4 chladič
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 17:12, únik chladící kapaliny
U mé Fabie 1.4MPI z roku 2001 (stalo se někdy kolem roku 2002) taktéž začala nenápadně mizet voda a lehce rosit okno v situacích, kdy se tak normálně nedělo. Byl prasklý vnitřní výměník tepla. Vzhledem k tomu, že z něj nic neteklo na zem a jediná stopa k závadě byla jen zvýšené rosení v interiéru a úbytek chladící kapaliny, zabloudil bych v hledání příčiny tímto směrem. U této motorizace je to nejčastější závada kterou fabia podědila jako vlastnost po svých předcích. Jinak osobně motor ač konstrukčně zastaralé OHV z dob otce vlasti Ludvíka Svobody není co se týče spolehlivosti tak špatný a u fabie jako ojetiny je to dokonce v doporučeníhodnosti číslo jedna, koncern nekoncern. O něčem to vypovídá.....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 17:56, RE: únik chladící kapaliny
typek posted by:
U mé Fabie 1.4MPI z roku 2001 (stalo se někdy kolem roku 2002) taktéž začala nenápadně mizet voda a lehce rosit okno v situacích, kdy se tak normálně nedělo. Byl prasklý vnitřní výměník tepla. Vzhledem k tomu, že z něj nic neteklo na zem a jediná stopa k závadě byla jen zvýšené rosení v interiéru a úbytek chladící kapaliny, zabloudil bych v hledání příčiny tímto směrem. U této motorizace je to nejčastější závada kterou fabia podědila jako vlastnost po svých předcích. Jinak osobně motor ač konstr...
Ono ten výměník už byl zmíněn, ale ten úbytek asi nebyl tak rychlý, jak v tom dotazu. Půl litru na 100 km by asi udělalo víc než jen rosení skla.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 18:15, RE: únik chladící kapaliny
Koloss posted by:
Ono ten výměník už byl zmíněn, ale ten úbytek asi nebyl tak rychlý, jak v tom dotazu. Půl litru na 100 km by asi udělalo víc než jen rosení skla.
Jak si pamatuji, únik kapaliny tenkrát odpovídal množství v dotazu, bylo to v zimě a já pouštěl klimu kterou jsem rosení oken kompenzoval. Opravdu bych na to mrkl ještě jednou, je to skoro stejně tradiční závada, jako těsnění pod hlavou
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 18:28, RE: únik chladící kapaliny
typek posted by:
Jak si pamatuji, únik kapaliny tenkrát odpovídal množství v dotazu, bylo to v zimě a já pouštěl klimu kterou jsem rosení oken kompenzoval. Opravdu bych na to mrkl ještě jednou, je to skoro stejně tradiční závada, jako těsnění pod hlavou
Tyhle tradice mě naštěstí míjejí. Já si raději preventivně vyměnil vířivé klapky u svého Duratec 2.0, to je zase tradice u Fordu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 16.01.2012 19:46, RE: 1.4MPI
V-tec posted by:
ano přesně tak...což se není zrovna čím chlubit... :)
proč??? je to něco, co funguje, už více jak 40 let. tedy podle tvé pokřivené logiky je V8 HEMI taktéž vykopávka, hrůza a děs, když se vyrábí už půl století. nevadí že je vylepšené, nevadí že má odpojování jedné řady válců, jednou je to starý motor tak pryč s ním? poněkud scestné myšlení. zrovna starej škodováckej OHV motor je v první řadě Fábií ta nejlepší volba.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 17.01.2012 09:09, RE: 1.4MPI
tomaskrtek posted by:
proč??? je to něco, co funguje, už více jak 40 let. tedy podle tvé pokřivené logiky je V8 HEMI taktéž vykopávka, hrůza a děs, když se vyrábí už půl století. nevadí že je vylepšené, nevadí že má odpojování jedné řady válců, jednou je to starý motor tak pryč s ním? poněkud scestné myšlení. zrovna starej škodováckej OHV motor je v první řadě Fábií ta nejlepší volba.
Jo tak to si vzal opravdu vhodné srovnání s tím "klenotem" od škodovky :) Co je dobrého na těch motorech??Ani výkon, ani spotřeba...Ale zkusil si to škodovkáři :) Jinak Fabia není dobrá volba s žádným motorem...jsou to jen srandovní vysavače na přibližování do Globusu a zpět...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.