0
back
 

diskuze k tématu: Ojeté auto do 250 tisíc Kč

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, vše o spotřebě, technické dotazy
DannyV
number of posts1
date of registration08.03.2021
Monday 08.03.2021 13:31, Ojeté auto do 250 tisíc Kč
Dobrý den,
v létě 2021 se chystám pořídit si náhradu za Toyotu Yaris 1.0 r.v. 2006, které jsem dostal jako své první auto na rozježdění.

Rozpočet na nové ojeté auto budu mít zhruba 250 tisíc Kč.
Momentálně se rozhlížím po Škoda Fabia 3. generace s motorem 1.2 TSI 81kw (nebo Octavia s 1.2 / 1.4 TSI), Toyota Auris 1.6 Valvematic a Honda Civic 1.8 i-VTEC.

Hlavní podmínka od auta je pro mě spolehlivost, dostupnost náhradních dílů, rozumná spotřeba (do cca 7l/100 ve městě a dálnici při 130 km/h), dostačující dynamika vozu a parkovací senzory ideálně vpředu i vzadu. Bydlím na sídlišti a kvůli drobnému zdravotnímu znevýhodnění je pro mě parkování byť středně velkých aut do úzkých prostor bez parkovacích senzorů velmi komplikované (Superb se senzory zaparkuji hravě).

Ročně najezdím cca 12 - 16 tisíc km, 40% město, 40% dálnice, 20% okresní silnice.
Jednou za rok jedu na dovolenou do zahraničí - například do Itálie, Německa, Polska, Chorvatska, Dánska ...
Je mi 26 let, bydlím s přítelkyní a cca do čtyř - šesti let plánujeme založení rodiny. Obvykle ale jezdím v autě sám. Nejsem ještě rozhodnutý zda vzít hatchback, combi, sedan nebo liftback.

Jaké z těchto tří aut byste vybrali a proč?
Jsou případně jiné značky nebo modely, které stojí za zvážení?

Děkuji,

D.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 09.03.2021 11:32, RE: Ojeté auto do 250 tisíc Kč
citation:
reakce na: DannyV, 08.03.2021 13:31 (Dobrý den,v létě 2021 se chyst ...)

Ahoj, uff těžká volba Chybu neuděláš žádným vozem, ikdyž Fábie není moc vůz na dálnice, natož na dlouhé cestování po Evropě. Před faceliftem trpěla korozí pátých dveří, pokud neměla LED podsvíceni SPZ a aušusový kompresor klimatizace SANDEN také klidu nepřídá na cestě k moři Proto bych vybíral mezi Aurisem, Civicem, Octávii, Leonem a hlavně Golfem.

Auris 1.6 VVT a Civic 1.8 VTEC jsou neprůstřelné motorizace slibující předlouhou životnost, jen je dobré si vozy projet na dálnici, pro představu zvukové kulisy a také si ověřit, že nevadí specifický typ interiéru. Za mě Civic hatchback má výhodu velkého kufru přes 430l, což zvládne i neplánovaný přírustek do rodiny Mě Civic připadá i lépe odhlučněný od kol, než Auris, ale raději si vůz projeď, můžu se mýlit.

Co se týká kombíku, pokud vám nevadí s ním jezdit ve městě a lze vždy kam zaparkovat, nic univezálnějšího není. V kombíku jde i přespat a pokud si časem pořídíte chatu, zahrádku nebo začnete stavět, je to "převozník" k nezaplacení. Auris, Octávie nebo Golf, či Leon v kombíku - je to jedno, za mě Auris kombík vede spolehlivostí motoru, Golf zase komfortem a interiérem včetně příjemných sedadel, navíc motory 1.2 TSI EA211 jsou také spolehlivé a na dálnici nemají problém s hlučností a spotřebou.

Parkovací senzory i kameru lze najít v každé značce, případně lze doinstalovat, takže rozhodoval bych se spíše podle stavu vozu a hledal mladou ojetinu přímo u dealerů.

Ještě mě napadlo. Pokud přece jenom hledáš kompromis menší ale praktický vůz Škoda, možná bych hledal Š. Rapid, ať už Spaceback s pěkným 400l kufrem nebo Liftback s paradáním 550l kufrem. Rapid má své bolístky, ale jako celek funguje dobře a díky motoru 1.2 TSI si poradí i cestou do zahraničí s přiznivou spotřebou. Rapid je už trochu dospělejší, než Fábie, může za to větší rozvor kol a vzadu i rochod kol, zejmána místo vzadu je o třídu lepší, nepůsobí tak stísněně jako Fábie. Lepší stabilita vozu není planá teorie, stačí silný boční vítr na dálnici, sníh nebo i prudký liják a je poznat jak je "na tom podvozek"

Tož držím palec!
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.