Abych neuhýbal tématu, tak nejdříve já osobně motor 1.6 MPI považuji za velmi vydařený, jenže ve Škodovkách je tam velké ALE: 1.Je špatně odhlučněný 2.Záhadně může začít brát olej při vyšším nájezdu.
Co se týká Volskwagenů Golf a jeho variant, přesně opak platí: 1.Motor je kultivovaný 2.Zatím jen zřídka bere olej. Proč tomu tak je ? Můžeme jen hádat, ale kamarád od Škody mi kdysi říkal, že nějaké série motorů prostě dostaly horší díly, někdy je to nevhodným olejem atd atd..
Jinak za stejné peníze se dá koupit se stejným motorem Golf V, neváhal bych, případně Focus 2, C-MAX s podobně laděným, motorem 1.6 Duratec.. Prostě vozy jsou o třídu výš kvalitou a výdrží a rozhodně výbavou. Nezavrhoval bych ani základní motorizace PSA 1.4i(ne ta od BMW) a také Renaultí 1.4/1.6.
Ale pro zopakování, měl jsem Fábii II 2010 a řešil jsem
- zalomené káble vedoucí do předních dveří
- potenciometr nastevení teploty
- teklo do kufru, rezerva ve vodě
- vpředu se měnil čep
- vzadu tekly tlumiče
- mizerné odhlučnění vozu
- na dálnici stačí slabší vítr a volant se musí držet i zubama
- velmi velmi mizerné brzdy
- absurdně úzký interiér, dva bytelní chlapi vpředu se na sebe tlačí rameny
- špatná akustika interiéru
- častu až absurdně malá výbava, o ESP ani nemluvě
Za mě bych všemi deseti koupil klidně i Peugeto 207 1.4i, než Fábii II
Za stejné peníze lze koupit např. velmi dobře vybavený R.Megane II facelift 1.6 81kw 6-kvalt. I přes pár bolístek, které se dají pořešit, pořád lepší vůz, než Fa2