0
back
 

diskuze k tématu: Koupit Fabii nebo Sandero za 100 tisíc korun?

category of topic classification: česká vozidla, francouzská vozidla
GSX1100G
number of posts121
date of registration02.12.2014
Thursday 07.09.2017 19:49, Volba
Z hlediska antikorozních vlastností a případného dalšího prodeje na tom bude lépe zcela jistě Škodovka. Tato je dle mého názoru i více "autem", až na projev tříválce. Tento však po roce 2009 není rozhodně špatný (bavíme se o výkonnější verzi), ale na atypický průběh točivého momentu je třeba si zvyknout. Na druhé straně v Dacii bude s největší pravděpodobností menší nájezd a velmi slušná 12istovka ve čtyřválci. Jede velmi slušně a s nepatrně menší spotřebou. Pozor však na rozvoďák. Mění se po 6 letech, či 120.000km a není to úplně levné. Podvozkově na tom bude lépe opět Škodovka, ale Dacie je příjemnější na dírách a hrbolech. Podvozky jsou však u obou vozů rel. spolehlivé. Oba vozy lze doporučit a vybíral bych hlavně podle pocitu z jízdy a stavu vozů.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 08.09.2017 09:47, Fábie II HTP je aušus, motor HTP ani v posledních verzích není spolehlivý
Ahoj, když jsem si v roce 2009 kupoval novou(!!) Fábii II kombi HTP 51kw, byl jsem všude ujištěn, že problémy má motor už vyřešené. Joo, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají
Vůz jsem vydržel mít 6 let, a říkám na rovinu - UŽ NIKDY Abych jen hystericky nebrečel jak Babiš, že mu přišli na podvody tak se pokusím v bodech sepsat proč je Fábie II HTP velmi špatná volba a co bych za 100tis.kč koupil a že je dost velkých výběr mnohem lepších aut, než je Fábie..

Bolesti Fábie II HTP:
1. Motor HTP není spolehlivý ani po faceliftu, až na výjimky vás čeká podpálení ventilů, nepravidelný běh a velká hlučnost. Co mě asi nejvíce irituje - koncern NENABÍZÍ ŽÁDNOU POMOC, nabídne jen výměnu celého motoru, cca 60000kč s prací. Jsou spec. firmy co umí udělat GO za cca 30000kč a opravdu nevěřte autorizovanému servisu - HTP motor JDE rozebrat a zgenerálkovat, což Vám budou popírat
2. Kable vedoucí do předních dveří se zalomí, výměna není tak drahá, ale bude se opakovat
3. Přední náprava je poddimenzovaná, současné ojetiny budou znamenat investice do jednotlivých dílů
4. Výfuková soustava bude mít už na kahánku, originál výfuk a tlumič sice moc nerezne, ale v tlumiči se rozsype vnitřek a natrhne se vlnovec - ten se neprodává v originálu jednotlivě, ale v celku s tlumičem za 9000kč!!!
5. Chronicky se postupně odporoučí regulátor tepla ventilátoru.

Je toho dost na koncernové auto ale vše z toho postupně začlo potkávat i mou Fábii
To že tady nepíši pohádky, doporučuji ověřit pročtením HTP Fora, které má dobrou základnu a vždy rádi poradí.

Dácii Sandero neznám, ale za mě za 100tis.kč jde koupit docela slušné auta dobré kvality i anikorozní ochrany.
- Renautl Megane II 1.4/1.6 , příjemný motor, velký vůz segmentu C, nerezne, berte co nejmladší ročník, opravdu spolehlivější a fortelnější než Fa.
- Renault Clio III 1.2 - starý dobrý motor držák, dobrá antikorozní ochrana, jednoduchá konstrukce, pohodlné nadčasové auto za mě.
- Ford Fusion 1.25/1.4 - daleko spolehlivější a lepší vůz než Fa, vysoký posed, praktický vůz
- Ford Fiesta 1.25/1.4 - už nižší posed, ale stále spolelivý s dobrým podvozkem, menší kufr
- Opel Corsa 1.2/1.4 - tichý, pohodlný, nerezne - tohle auto je trochu nedoceněné myslím
- Fiat Punto Grande 1.2/1.4 v benzínu, skvělý a spolehlivý vůz, stále moc pěkný, má jej už pěkných pár let sousedka, nic se nekazí, nerezne

Většinu z těchto aut jsem řídil nebo alespoň byl spolujezdec - Fábie HTP se vůbec nechytá v kultivovanosti 4-válců, doporučuji se ve vozech projet, v bazarech už se zkušební jízdou nedělájí potíže. No a uvidíš....
respond
danet - redakce TipCars
number of posts574
date of registration16.11.2012
Monday 11.09.2017 11:24, RE: Fábie II HTP je aušus, motor HTP ani v posledních verzích není spolehlivý
BobanHTP posted by:
Ahoj, když jsem si v roce 2009 kupoval novou(!!) Fábii II kombi HTP 51kw, byl jsem všude ujištěn, že problémy má motor už vyřešené. Joo, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají Vůz jsem vydržel mít 6 let, a říkám na rovinu - UŽ NIKDY Abych jen hystericky nebrečel jak Babiš, že mu přišli na podvody tak se pokusím v bodech sepsat proč je Fábie II HTP velmi špatná volba a co bych za 100tis.kč koupil a že je dost velkých výběr mnohem lepších aut, než je Fábie..Bolesti Fábie II HTP:1. Motor HTP není spolehlivý ani po faceliftu, až na výjimky vás čeká podpálení ventilů, nepravidelný běh a velká hlučnost. Co mě asi nejvíce irituje - koncern NENABÍZÍ ŽÁDNOU POMOC, nabídne jen výměnu celého motoru, cca 60000kč s prací. Jsou spec. firmy co umí udělat GO za cca 30000kč a opravdu nevěřte autorizovanému servisu - HTP motor JDE rozebrat a zgenerálkovat, což Vám budou popírat 2. Kable vedoucí do předních dveří se zalomí, výměna není tak drahá, ale bude se opakovat3. Přední náprava je poddimenzovaná, současné ojetiny budou znamenat investice do jednotlivých dílů4. Výfuková soustava bude mít už na kahánku, originál výfuk a tlumič sice moc nerezne, ale v tlumiči se rozsype vnitřek a natrhne se vlnovec - ten se neprodává v originálu jednotlivě, ale v celku s tlumičem za 9000kč!!!5. Chronicky se postupně odporoučí regulátor tepla ventilátoru.Je toho dost na koncernové auto ale vše z toho postupně začlo potkávat i mou Fábii To že tady nepíši pohádky, doporučuji ověřit pročtením HTP Fora, které má dobrou základnu a vždy rádi poradí.Dácii Sandero neznám, ale za mě za 100tis.kč jde koupit docela slušné auta dobré kvality i anikorozní ochrany.- Renautl Megane II 1.4/1.6 , příjemný motor, velký vůz segmentu C, nerezne, berte co nejmladší ročník, opravdu spolehlivější a fortelnější než Fa.- Renault Clio III 1.2 - starý dobrý motor držák, dobrá antikorozní ochrana, jednoduchá konstrukce, pohodlné nadčasové auto za mě.- Ford Fusion 1.25/1.4 - daleko spolehlivější a lepší vůz než Fa, vysoký posed, praktický vůz- Ford Fiesta 1.25/1.4 - už nižší posed, ale stále spolelivý s dobrým podvozkem, menší kufr- Opel Corsa 1.2/1.4 - tichý, pohodlný, nerezne - tohle auto je trochu nedoceněné myslím- Fiat Punto Grande 1.2/1.4 v benzínu, skvělý a spolehlivý vůz, stále moc pěkný, má jej už pěkných pár let sousedka, nic se nekazí, nerezneVětšinu z těchto aut jsem řídil nebo alespoň byl spolujezdec - Fábie HTP se vůbec nechytá v kultivovanosti 4-válců, doporučuji se ve vozech projet, v bazarech už se zkušební jízdou nedělájí potíže. No a uvidíš....


Dobrý den, sepište prosím Vaše cenné zkušenosti s Fabii do samostatné recenze: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Dostane se tak k mnohem většímu počtu čtenářů. Děkujeme! Přeji hezký den
respond
GSX1100G
number of posts121
date of registration02.12.2014
Tuesday 12.09.2017 14:18, HTP
Tak to tedy nemáte skutečně moc dobrou zkušenost, resp. asi smůlu. Je obecně doporučováno měnit u HTP olej již na polovině intervalu (důvod přehřívání díky špatně umístěnému katalyzátoru) , ale ze zkušenosti vím, že u nás ve firmě bylo 5ks Fabií HTP 47kW od r.v. 2006 do 08 a všechny najely bez větších problémů přes 200.000km. S motorem se cosi dělalo pouze u jedné z nich, ale nic vážného to rozhodně nebylo. Auta řídil každý, kdo měl řidičák a olej se měnil vždy nejpozději na 15.000km. Takže ve Vašem případě nejspíš smůla, nebo problém mezi sedadlem a volantem - berte prosím tuto poznámku s humorem .
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 12.09.2017 16:23, Servis ok, řídič ok
Ahoj, právě, že olej jsem měnil co 10000km, zajeto poctivě, spotřeba výborná, jenže ani to nepomohlo. Jsem členem klubu HTP a takových co si koupili novou Fábii II HTP a i přes velmi solidní zacházení a servis se motor postupně odporoučel + další mnou jmenované závády - je nějak moc.

Často jsme na foru probírali v čem je problém. Členy fora jsou i automechanici, co dělají úspěšne už mnoho let GO HTP motoru. Jenže na nic jsme nepřišli. Určitě měnit olej často a nejlépe ten co snáší vysokou teplotu tedy 10w-50 apod. Bohužel ani to některým nepomohlo !

Napadlo mě jediné, co mi říkal jeden automechanik ohledně Octávií II 2.0 TDI, u některých prostě pravidelně praská hlava. Nakonec se potom pídil a došel, že nejčastěji made in PL. Škoda to tak někdy dělá, nanápadně nasadí aušusové díly do jinak kvalitního vozu. Ohledně HTP to mohlo být nápodobně, ale tohle už nikdo nedokáže asi zmapovat
Jinak mám nový Rapid, kde se momentálně montuje aušusový kompresor klimatizace SANDEM opět made in PL a věřte je nás už dost na foru, kterým se odporoučela a nebo začína odcházet. Tak nějak si to vysvětluji kolem HTP problémů, ale důkazy žádné, je to na vodě holt
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Wednesday 13.09.2017 07:29, RE: Servis ok, řídič ok
BobanHTP posted by:
Jinak mám nový Rapid, kde se momentálně montuje aušusový kompresor klimatizace SANDEM opět made in PL a věřte je nás už dost na foru, kterým se odporoučela a nebo začína odcházet. Tak nějak si to vysvětluji kolem HTP problémů, ale důkazy žádné, je to na vodě holt


Bobane, chápu to správně, že na tvým rok starým Rapidu je kompresor na půl cesty na ekodvůr? Jak přesně se to projevuje?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Wednesday 13.09.2017 12:47, RE: Servis ok, řídič ok
KoobaS posted by:
BobanHTP posted by:
Jinak mám nový Rapid, kde se momentálně montuje aušusový kompresor klimatizace SANDEM opět made in PL a věřte je nás už dost na foru, kterým se odporoučela a nebo začína odcházet. Tak nějak si to vysvětluji kolem HTP problémů, ale důkazy žádné, je to na vodě holt
Bobane, chápu to správně, že na tvým rok starým Rapidu je kompresor na půl cesty na ekodvůr? Jak přesně se to projevuje?


Ahoj, je to popsané na Škoda Foru Rapidu někde. Nejdřívě takové popískávání, které se stává stále hlasitějším. Mě to začne asi po 30min zapnutí klimy, tj. očividně mu vadí delší zátěž. Jde o polský SANDEM, který se při reklamaci mění za DENSO, který je prý už ok.
Jinak po čase začne přímo fce klimy vynechávat až se kompreseor odporoučí. SANDEM dokonce dělal jistou úpravu kompresoru, leč marně Bohužel Škoda je maximálně skoupá na informace, nechte aby ji někdo viděl do karet, jak "šetří"

respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.