Tuesday 19.11.2019 15:30,
začať od základov
Registroval som sa, aby som mohol odpovedať fundovanejšie ako autor, keďže tie rady sú tak na úrovni predplatiteľa časopisu o autách.
Dopytujúci vravel, že brzdy skontroloval, ale vy mu doslova radíte, aby si skontroloval brdy, resp. aby na ne zaútočil kartáčom. Dobré je, že nedostal tip na kúpu prostriedku na čistenie bŕzd.
Treba začať tým najjednoduchším, najlacnejším a často opomínaným servisákmi - falošný vzduch.
Ide o prvú Fóbiu v roku 2019, pomaly aj 20 rokov, takže:
Vymeniť krúžok uzáveru oleja - to je to tesnenie medzi vekom motora a vekom ventilov.
Skontrolovať rúru medzi nasávaním a posilňovačom bŕzd. V prípade 1.4 mpi je to taká plastová rúra, ktorá praská na strane nasávania. Je na takej hadicovej spojke a tá tú rúru roztrhne po čase. Vtedy ide pomerne ľahko stiahnuť, treba spíliť malou pílkou (švajčiarsky nožík, ořezávátko s pílkou) v takej dĺžke, aká bola na hadicovej spojke nasunutá, následne na ňu natiahnuť hadičku a tú natiahnuť potom aj na spojku a zafixovať sťahovacími páskami proti vniku vzduchu (je tam podtlak od motora, ktorý potrebuje posilňovač bŕzd, turbo motory majú zvláštne čerpadlo). NENAHRÁDZAŤ CELÚ RÚRKU SILIKÓNOVOU HADICOU - RÚRKA A HADICOVÁ SPOJKA SA MUSIA DOTÝKAŤ POD HADICOU, TÁ HADICA JE LEN VONKAJŠIE TESNENIE. Ide o vákuové vedenie, samotná hadička by sa stiahla, ak by v nej bol podtlak. Toto riešenie je ghetto, ale funguje lepšie ako originálny diel a meter takej hadice stojí málo (treba len 4-5 cm).
Skontrolovať vizuálne a hmatom všetky vedenia napojené na nasávanie.
Kým toto nie je hotové, je zbytočné hádať, čo spôsobuje slabú reakciu bŕzd, nestabilný voľnobeh, nerovnomerný priebeh výkonu, olejový pach, problémy so štartom, znehodnotenie oleja či sviečok (spaľovanie chudobnej zmesi).
Keď už je kryt dole, vymeniť aj krúžok a prítlačnú pružinu snímača teploty. Zároveň rozobrať skrinku regulátora vzduchu (vedie vzduch od predného čela k filtru) a nejako kreatívne zavrieť prívod od výfuku tou klapkou (nie je to EGR, iba vzduch, keď sa pokazí, nasáva to horúci vzduch od výfuku permanentne aj v lete, čo môže pokaziť senzory v nasávaní). Nový diel stojí 37,50 €, ale za podobnú cenu vymeníte stieracie tesnenia na všetkých oknách, ktoré ani na aute s elektronicky riadeným vstrekovaním nie sú zbytočné, kým tá klapka jasne značí, že v korporácii sa nekvalifikovaní môžu zašívať celé roky.
Až po vylúčení falošného vzduchu a teda aj funkcie posilňovača bŕzd, sa začať hrabať v brzdách.
Treba sa venovať aj hadičkám u kolies - popraskaná guma na 500-ročných hadičkách síce nespôsobuje slabšie brzdenie, ale silnejšie brzdenie by mohlo raz spôsobiť veľkú prasklinu na takej hadičke.
Kvapalina je opäť rada predplatiteľa, to by ste museli s autom inak závodiť...takže kvapalinu až keď je všetko ostatné hotové, prípadne, keď všetko ostatné bolo v poriadku a výmena trecích dielov nie je pravdepodobná skôr ako o rok.
respond