0
back
 

diskuze k tématu: Jak na vybíjení baterie u Fabie?

category of topic classification: poradna, technické dotazy, česká vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.12.2009 10:49, Jiný postup
Postupoval bych tak, že mezi kladný pól baterie a svorku vřadil ampérmetr a změřil si klidový odběr automobilu. Ten by měl být v řádu miliampér na odběr na hodiny a jiná zařízení ve stand-by režimu. Pokud bude proud například 200-500 mA, což by odpovídalo vybití za 3-6 dní, tak bych po jedné vytahoval pojistky a našel okruh se zvýšeným odběrem, a to bych řešil. Kolega v práci si napříkalad zapojoval rádio sám a pohon antény zapojil napřímo, tedy ne přes spínací skříňku a za pár týdnů měl baterku taky na nule právě neustálým latentním proudem do antény.
Teprve až by se vyloučil zvýšený klidový odběr, na který to v tomto případě vidím já, a to z důvodu toho, že vždy nedošlo k nastartování vozidla, tak bych se zaměřil na samotné dobíjení, které je popsané v článku. Pokud by automobil nedostatečně dobíjel, tak by spíše došlo k vybití akumulátoru někde po cestě, při dnešním denním svícení.
Řekl bych, že obě závady jsou poměrně snadno diagnostikovatelné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.12.2009 14:29, RE: Jiný postup
David V posted by:
Postupoval bych tak, že mezi kladný pól baterie a svorku vřadil ampérmetr a změřil si klidový odběr automobilu. Ten by měl být v řádu miliampér na odběr na hodiny a jiná zařízení ve stand-by režimu. Pokud bude proud například 200-500 mA, což by odpovídalo vybití za 3-6 dní, tak bych po jedné vytahoval pojistky a našel okruh se zvýšeným odběrem, a to bych řešil. Kolega v práci si napříkalad zapojoval rádio sám a pohon antény zapojil napřímo, tedy ne přes spínací skříňku a za pár týdnů měl baterku...
Stejný problém jsem měl na puntu první generace, objevilo se to po montáži alarmu a centrálního zamykání, dělo se to, i když alarm nebyl aktivovaný. I když se vyměnil alarm za jiný a zůstala pouze čidla, problém nezmizel. Klidový odběr přitom odpovídá, není zvýšený. Nikdy jsem tu záhadu nevyřešil. Ale pokud auto aspoň jednou za týden nastartuje, je to OK.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.12.2009 15:32, RE: Jiný postup
Giorgio posted by:
Stejný problém jsem měl na puntu první generace, objevilo se to po montáži alarmu a centrálního zamykání, dělo se to, i když alarm nebyl aktivovaný. I když se vyměnil alarm za jiný a zůstala pouze čidla, problém nezmizel. Klidový odběr přitom odpovídá, není zvýšený. Nikdy jsem tu záhadu nevyřešil. Ale pokud auto aspoň jednou za týden nastartuje, je to OK.
Tak to je zvláštní. Pokud není zvýšený odběr a dobíjení je v pořádku, tak to vypadá jedině na slané vlhké klima
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.12.2009 15:48, RE: Jiný postup
David V posted by:
Postupoval bych tak, že mezi kladný pól baterie a svorku vřadil ampérmetr a změřil si klidový odběr automobilu. Ten by měl být v řádu miliampér na odběr na hodiny a jiná zařízení ve stand-by režimu. Pokud bude proud například 200-500 mA, což by odpovídalo vybití za 3-6 dní, tak bych po jedné vytahoval pojistky a našel okruh se zvýšeným odběrem, a to bych řešil. Kolega v práci si napříkalad zapojoval rádio sám a pohon antény zapojil napřímo, tedy ne přes spínací skříňku a za pár týdnů měl baterku...
Ano, toto by byl logický postup - pro mladšího technicky zaměřeného člověka. Paní ale píše, že jí je 70 let.Myslím, že lítat kolem auta s A-metrem asi nebude pro ni, nicméně toto , co jsi napsal, bych doporučil vytisknout, vzít do S´koda servisu a trvat na tom, aby krok za krokem takto posrtupovali. S tím se nedá než jedině souhlasit. Dovedu si ale představit, jak to v servisu probíhá. Technik (ideálně 18-ti letý rybízekve 3. járu učňáku s mastnými vlasy) vezme V-metr, změří po jízdě napětí na AKB, naměří 12,5V a je to. V pořádku, můžete jet. Ale žádný systematický přístup s vylučováním závad neudělá.

Kdysi jsem sylšel, že fabie (ale dřívější výroba) měly potíže s kabelovým svazkem na levé straně motoru na podběhu, dokonce se to nějak řešilo, docházelo ke zkratům následkem prodření izolace a vybíjení baterií a dalším potížím. Předpokládám, že u nových je tento problém již vyřešen, po letech...

Přeji hodně zdaru při hledání poruch a paní jen doporučuji, trvejte na zde pospasném systematickém hledání závady a hlavně, nenechte se odbýt tím, že vám doporučí zase novou baterii. To je jen šlendrián a vytahování peněz z cizí kaspy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.12.2009 16:23, RE: Jiný postup
David V posted by:
Tak to je zvláštní. Pokud není zvýšený odběr a dobíjení je v pořádku, tak to vypadá jedině na slané vlhké klima
A pokud by k tomu opravdu docházelo, tak zkusit baterii nechat těch 6 dnů odpojenou od odběru úplně. Mně stávalo auto v zimě třeba 14 dní a se 4-letou baterií jsem vždy nastartoval. Ona může být i špatná kostra, zvětší se přechodový odpor a z několika miliampérového odběru se stane řádově vyšší.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 15.12.2009 23:38, jiný servis
Vidím, že paní má smůlu s pozáruční závadou. Já bych zajel do neznačkového ale dobrého servisu, nebo přímo k autoelektrikáři. Myslím, že nepůjde o nic neobvyklého, špatný alternátor, prodřený kabel atd. Každopádně bych pak zkusil nárokovat (podle toho o co půjde) náhradu u škodovky. Mohlo by jít třeba o vadný díl už z výroby. Po 15 000 to auto nemůže být snad nijak opotřebené, ne?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.12.2009 01:41, RE: Jiný postup
David V posted by:
A pokud by k tomu opravdu docházelo, tak zkusit baterii nechat těch 6 dnů odpojenou od odběru úplně. Mně stávalo auto v zimě třeba 14 dní a se 4-letou baterií jsem vždy nastartoval. Ona může být i špatná kostra, zvětší se přechodový odpor a z několika miliampérového odběru se stane řádově vyšší.
Mi to startuje s 8 letou AKU i když jsem 3/4 roku nejezdil na výbornou. Tak je blbost najet 50 Km nebo jezdit jednou týdně. Zas z lidí nedělejte blbce, buď to funguje nebo ne. ... Ten úplně první příspěvek nahoře co tu někdo napsal je logický jj, proměřit klidový odpor a pak jít po pojistkách a jednotlivých obvodech. Něco někde probíjí nebo pracuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.12.2009 09:05, Elektroinstalace u FI je tragédie sama o sobě
Pátral bych po klidovém odběru u auta ve standby režimu, pokračoval dobíjecím napětím a v případě, že něco z toho není v normálu, pokračovat hlouběji do kabeláže.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.12.2009 15:29, RE: Jiný postup
Fénix56 posted by:
Mi to startuje s 8 letou AKU i když jsem 3/4 roku nejezdil na výbornou. Tak je blbost najet 50 Km nebo jezdit jednou týdně. Zas z lidí nedělejte blbce, buď to funguje nebo ne. ... Ten úplně první příspěvek nahoře co tu někdo napsal je logický jj, proměřit klidový odpor a pak jít po pojistkách a jednotlivých obvodech. Něco někde probíjí nebo pracuje.
Ta pani má plnou pravdu, mám naprosto stejný problém na nové Fabii, jak týden stojí nenastartuju!!!Baterku už měnili a je to pořád stejné!!!
Honza
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.12.2009 15:29, RE: Elektroinstalace u FI je tragédie sama o sobě
jintaj posted by:
Pátral bych po klidovém odběru u auta ve standby režimu, pokračoval dobíjecím napětím a v případě, že něco z toho není v normálu, pokračovat hlouběji do kabeláže.
Ta pani má plnou pravdu, mám naprosto stejný problém na nové Fabii, jak týden stojí nenastartuju!!!Baterku už měnili a je to pořád stejné!!!
Honza
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 16.12.2009 19:02, RE: Elektroinstalace u FI je tragédie sama o sobě
conti posted by:
Ta pani má plnou pravdu, mám naprosto stejný problém na nové Fabii, jak týden stojí nenastartuju!!!Baterku už měnili a je to pořád stejné!!!
Honza
Jasný příklad šlendriánu!!!
Nakopat serviskáka zepž´ředu i zezadu a baterku mu nechat zaplatit!!! Ty doby, co baterie byly nekvalitní a odcházely po měsící života, tak to je už pradávná historie. Toto je vyloženě systíémový chyba, kteoru pán v serviso vyřešil "po svém" a vy jste zaplatil 1,5litru za nový AKB.

Všechno má svou příčinu anevěřím, že ta vaše by se nedala najít. Jenže to by se muselo chtít a věnovat se tomu. A to je ta potíž - to je práce na déle než 5 minut jako u výměny AKB a to se servisu nerentuje. Mechanik se musí otáčet a auta pod rukama mu musí svištět. Jak jde o prachy, tak žerty stranou a ne se nimrat s nějakou Fabií, co se jí vybíjí baterie. A´t si pán koupí novou je od něj pokoj.

KLASIKA !!!!

Řešení, jak na to, je nahoře....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 21.12.2009 01:55, RE: Jiný postup
conti posted by:
Ta pani má plnou pravdu, mám naprosto stejný problém na nové Fabii, jak týden stojí nenastartuju!!!Baterku už měnili a je to pořád stejné!!!
Honza
Nejsem expert, ale říkal mi kamarád, který dělá vedoucího servisu, že tenhle problém způsobuje relé, které se nekontrolovaně probudí a vpodstatě připojí auto k odběru jako je před jeho usnutím a tím se baterie vybije. Odborný servis by měl tuhle závadu znát a relé vyměnit za nové, které tímto už netrpí. Obraťte se na servis Porsche Plzeň Lochotín.
respond
her131
number of posts1
date of registration23.04.2017
Sunday 23.04.2017 13:47, vybíjení 1,2 htp 40 kw
Řeším stejný problém s vybíjením baterie ve fabia HTP ročník 2005. Auto funguje přes rok normálně. Jezdí se s ním denně do práce a zpět (jedna cesta max 15 km s přestávkou ve školce). Jakmile se ochladí (teploty spadnou k nule a níže) auto špatně startuje a v pondělí (po dvou denním stání) se už téměř nechytá. Nejdříve jsem vyměnil baterii, pak jsem pochopil, že baterka byla následek ne příčina. V neautorizovaném servise mi přeměřili dobíjení (bylo ok) a řekli mi, že to je řídící jednotka komf. funkcí a že se mám na to vykašlat, že to je běžný problém těchto aut a řešit to odpojováním baterie... Tak jsem šel do škodovky, tam mi potvrdili, že ve vypnutém stavu mám zvýšený odběr a že problém je řídící jednotka komfortních funkcí (nová 7tis.). Nechal jsem si napsat číslo dílu a za 500 ji koupil z vrakoviště. Zlepšení však bylo dočasné. S další zimou a prvními mrazy se problém opakoval. Nechal jsem vyměnit startér, protože ten byl opravdu ve špatném stavu. Tipuji vinou dlouhodobým neřešením problému s napětím. Opět přišlo krátkodobé zlepšení. Problémy se startováním s mrazy se opakují, přestože auto je přeměřené a v klidu (zamknuté) nemá nadměrný odběr, má novou baterku, funkční alternátor, nový startér. Zjistil jsem, že v motorovém prostoru se v různých intervalech (5-10 minut), nepravidelně cosi spíná. Zvuk jsem nahrál a pověsil na youtube. Odkaz níže. Nevíte někdo co by to mohlo být. Tipuji, že to bude nějaká prkotina za pár korun.
https://www.youtube.com/watch?v=PgSqjihvnOg
respond
majkaj
number of posts1
date of registration03.04.2023
Monday 03.04.2023 16:26, Vybíjení baterie
U služební fabie nám něco vybíjí baterii, když delší dobu stojí. Dnes nastartováno přes kabely, ujeli jsme s ní pár metrů a vypli, abychom ji nabili. Po otevření haubny se ozývá tento zvuk, pravděpodobně z toho zeleného cosi a nepřestává ani po napojení na nabíječku. Cvrčka jsme nenašli. https://youtube.com/shorts/iC9X73735tM
Nějaký nápad, co to může být? Nevšímejte si vykuněného polstrování, takhle jsme to dostali.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.