0
back
 

diskuze k tématu: FABIA, SWIFT, CITROEN

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, francouzská vozidla, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 12.02.2014 10:10, FABIA, SWIFT, CITROEN
Dobrý den,chtěla bych koupit auto do 100tis.Kč.Můžete mi prosím poradit,které z těchto 3 benzínových aut zvolit? Chtěla bych auto s co nejmenší spotřebou, vhodné pro ženu do práce a pro městský provoz.
Škoda Fabia Elegance 1.4i16V,
výkon 55kW,r.2004,najeto 123tis.km,cena 98tis.Kč
nebo
Suzuki Swift 1.3i,
výkon 68kW,r.2005,najeto 84tis.km,cena 96tis.Kč
nebo
Citroen C3 1.4i Exclusive
výkon 54kW,r.2006,najeto 61tis.km, cena 95tis.Kč
Děkuji moc za radu
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Wednesday 12.02.2014 10:52, RE: FABIA, SWIFT, CITROEN
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den,chtěla bych koupit auto do 100tis.Kč.Můžete mi prosím poradit,které z těchto 3 benzínových aut zvolit? Chtěla bych auto s co nejmenší spotřebou, vhodné pro ženu do práce a pro městský provoz. Škoda Fabia Elegance 1.4i16V, výkon 55kW,r.2004,najeto 123tis.km,cena 98tis.Kč nebo Suzuki Swift 1.3i, výkon 68kW,r.2005,najeto 84tis.km,cena 96tis.Kč nebo Citroen C3 1.4i Exclusive výkon 54kW,r.2006,najeto 61tis.km, cena 95tis.Kč Děkuji moc za radu


Já hlasuji pro Swifta.
respond
xtrox
number of posts233
date of registration01.11.2012
Friday 14.02.2014 11:40, ...
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem,
jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmi

fabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijko
swift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 05.06.2014 14:52, re:
Dobrý den. Troufám si tvrdit, že ani s jedním z vozů nešlápnete vedle, já osobně bych Vám ale doporučil Suzuki Swift. Z trojice má nejživější motor s nízkou spotřebou a při správné údržbě s ním nebývají prakticky žádné problémy. Ojetin je na trhu dostatek, tudíž máte z čeho vybírat. Pomoci Vám mohou také recenze uživatelů jednotlivých vozů.
respond
jup48
number of posts2
date of registration02.08.2015
Sunday 02.08.2015 01:16, RE: ...
xtrox posted by:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)


a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 02.08.2015 09:12, RE: ...
jup48 posted by:
xtrox posted by:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?


Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
respond
Roman AX
number of posts134
date of registration09.12.2011
Sunday 02.08.2015 16:06, RE: ...
Pepe posted by:
jup48 posted by:
xtrox posted by:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.



Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Sunday 02.08.2015 17:56, RE: ...
Roman AX posted by:
Pepe posted by:
jup48 posted by:
xtrox posted by:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!

pochybuji že v C3 a v Partnerovi bude stejná převodovka. C3 tohoto stáří je poukázka na problémy, minimálně s elektrikou. Swift je na tom podstatně líp, a to se nebavím o jízdních vlastnostech. pokud volím podle pocitu z jízdy tak jednoznačně Swift, daleko za ním Fabia a potom dlouho nic a až za hromadami hnoje C3. pokud bych volil podle praktičnosti tak vede Fabia. od ní mě odrazuje nejvyšší váha. C3 snad jedině že by si ho nějaká žena/dívka/slečna prosadila kvůli designu. jinak ne.
respond
kristian2
number of posts273
date of registration31.03.2015
Sunday 02.08.2015 21:51, k
no asi záleží na konkrétním stavu a historii ale u mě by byl faforit suzuki
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Sunday 02.08.2015 22:16, Swift iiiiiii iiii
Osobne by som bral swifta,ale urcite sa prevezte aj v ostatnych autach. Urcite by som nebral do uvahy pocity pana tomaskrtek z jazdy na tychto autach a spravil by som si svoje vlastne. Citroen je najmladsi a bude asi najvybavenejsi, preto je dost logicke, ze je vyssia sanca, ze sa na nom nieco pokazi. U fabie by ma odradilo,ak byvate v panelaku, ze sa dost kradnu. Tu od nas nedavno zmizla jedna jednotkova 1.2 htp homeless edition.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Sunday 02.08.2015 22:38, RE: ...
Roman AX posted by:
Pepe posted by:
jup48 posted by:
xtrox posted by:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!


Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Monday 03.08.2015 05:59, RE: ...
Pepe posted by:
Roman AX posted by:
Pepe posted by:
jup48 posted by:
xtrox posted by:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.


Souhlasím. Nevím, jak v partnerovi, ale u menšího Fiatu Qubo (a sourozenců fiorino, bipper, nemo) je ten motor v podstatě jedinou slabinou a vyloženě na hraně použitelnosti. Předjíždět se s tím nedá (na dálnici s rozmyslem, na okresce ani ve snu), protože ani netáhne, ani nemá maximálku (tachometrových 130-140 jedině na rovince nebo z kopečka). Qubo má necelé 4 metry a hmotnost 1 180 kg. C3 na tom nebude o tolik lépe, aby se z ní s tou 1.4 stalo "dynamické" auto.

Za mě taky z tohoto výběru swift. Ale přidal bych sem v této kategorii a cenové relaci i Fiat Grande Punto s 1.4 16V (70 kW). Motor výborný, 6stupňová převodovka, dostupnost dílů velmi dobrá, spolehlivost taky a i po letech je to pořád pěkné auto, které designově nestárne.
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Monday 03.08.2015 10:35, RE: ...
Giorgio posted by:
Pepe posted by:
Roman AX posted by:
Pepe posted by:
jup48 posted by:
xtrox posted by:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.
Souhlasím. Nevím, jak v partnerovi, ale u menšího Fiatu Qubo (a sourozenců fiorino, bipper, nemo) je ten motor v podstatě jedinou slabinou a vyloženě na hraně použitelnosti. Předjíždět se s tím nedá (na dálnici s rozmyslem, na okresce ani ve snu), protože ani netáhne, ani nemá maximálku (tachometrových 130-140 jedině na rovince nebo z kopečka). Qubo má necelé 4 metry a hmotnost 1 180 kg. C3 na tom nebude o tolik lépe, aby se z ní s tou 1.4 stalo "dynamické" auto.Za mě taky z tohoto výběru swift. Ale přidal bych sem v této kategorii a cenové relaci i Fiat Grande Punto s 1.4 16V (70 kW). Motor výborný, 6stupňová převodovka, dostupnost dílů velmi dobrá, spolehlivost taky a i po letech je to pořád pěkné auto, které designově nestárne.


Vida. Grande Punto je adekvátní alternativa - vezme-li se auto s jasnou historií, není se třeba ani ptát, jaký druh pohonu, neb v benzínu i naftě jsou prakticky všechny varianty doporučeníhodné. Designově o parník (spíš ale 2-3) i před tou Fabií
respond
Roman AX
number of posts134
date of registration09.12.2011
Monday 03.08.2015 12:08, RE: ...
Pepe posted by:
Roman AX posted by:
Pepe posted by:
jup48 posted by:
xtrox posted by:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.


Bohužel z těch tří aut není žádné vyložená raketa, ale chtěl jsem jen upozornit, že 1,4 není žádný kripl, který by si s C3 neporadil, zvlášť , když základní motorizace je 1,1, která se do aut PSA montuje s různými obměnami roky stejně jako ta 1,4. Váha C3 je jen nepatrně přes 1000 kg. Jinak já se té C3 nezastávám, ani jedno z těchto aut mi není blízké, jen mi vadí odsuzování aut, která prošla celkem dlouhým vývojem a dnes jsou vychytaná a spolehlivá. Jinak se omlouvám za srovnání motoru v Berlingu/Partnerovi , je tam motor KFW a v C3 KFV, liší se výkonem a kroutícím momentem, samozřejmě i převodovkou.
respond
Roman AX
number of posts134
date of registration09.12.2011
Monday 03.08.2015 12:08, RE: ...
Pepe posted by:
Roman AX posted by:
Pepe posted by:
jup48 posted by:
xtrox posted by:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.


Bohužel z těch tří aut není žádné vyložená raketa, ale chtěl jsem jen upozornit, že 1,4 není žádný kripl, který by si s C3 neporadil, zvlášť , když základní motorizace je 1,1, která se do aut PSA montuje s různými obměnami roky stejně jako ta 1,4. Váha C3 je jen nepatrně přes 1000 kg. Jinak já se té C3 nezastávám, ani jedno z těchto aut mi není blízké, jen mi vadí odsuzování aut, která prošla celkem dlouhým vývojem a dnes jsou vychytaná a spolehlivá. Jinak se omlouvám za srovnání motoru v Berlingu/Partnerovi , je tam motor KFW a v C3 KFV, liší se výkonem a kroutícím momentem, samozřejmě i převodovkou.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Monday 03.08.2015 13:43, velikost
Je taky ale třeba dodat že Swift je ze všech uvedených jasně nejmenší, a to celkem o dost.
Grande Punto je krásné auto, dobrá volba.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 03.08.2015 14:49, RE: ...
Giorgio posted by:
Pepe posted by:
Roman AX posted by:
Pepe posted by:
jup48 posted by:
xtrox posted by:
všechno má své...asi bych vyřadil citroena a rozhodoval mezi fabií a swiftem, jsou srovnatelní, zhruba s těmito odlištnostmifabia - má ji každý, dobrá dostupnost levných dílů (druhovýroba, vrak, etc.), levnější havarijkoswift - o trochu lepší auto, prakticky neexistuje druhovýroba a spousta karosářských dílů (a okna/světla) stojí dvojnásobek...proto dražší havarijko. nebrat u swifta automat, u dvou kamarádů problém za hodně peněz (ale netuším jaké roky, v kolika km a za jakého provozu)
a proč prosím lze předem vyřadit Citroena?
Citroen je takové "dámské" auto, proto chápu ten údiv nad vyřazením. Sympatie tam budou, chápu. Ale základní 1,4 není žádný drak, sice si s lehkým C3 poradí, ale je to na raně u více naloženého auta. Gumové řazení s dlouhými drahami vám asi taky vadit nebude, ale někoho to odradí spolehlivě. Taky bych bral Swifta + dobré HAV. S trochou fantazie se u něj dá mluvit o zábavě při řízení.
Základní v C3 je 1,1 a tento motor je kupodivu živý i přes to, že má jen 60koní, 1,4 je na tom mnohem líp. Ženám se C3 líbí , je to typicky holčičí auto. A mimochodem, znalče, 1,4 je i v Partnerovi, sice má o dva koně víc ale poradí si s velkým a těžkým autem, takže C3 je pro ní brnkačka!
Děkuji za kvalifikaci "znalce". Jestliže si 1,4 poradí s velkým a těžkým autem, tak to potom jo. To je potom každá diskuze zbytečná, neb poradit si poradí, to je ale asi tak všecko. Výhoda 1,4 je v její jednoduchosti, robustnosti a životnosti. Dynamiku si ale představuju jinak, čímž se omlouvám. Zajímavý, že se tady téměř všichni shodnem na aspirantovi na vítězství, a prakticky i na pořadí.
Souhlasím. Nevím, jak v partnerovi, ale u menšího Fiatu Qubo (a sourozenců fiorino, bipper, nemo) je ten motor v podstatě jedinou slabinou a vyloženě na hraně použitelnosti. Předjíždět se s tím nedá (na dálnici s rozmyslem, na okresce ani ve snu), protože ani netáhne, ani nemá maximálku (tachometrových 130-140 jedině na rovince nebo z kopečka). Qubo má necelé 4 metry a hmotnost 1 180 kg. C3 na tom nebude o tolik lépe, aby se z ní s tou 1.4 stalo "dynamické" auto.Za mě taky z tohoto výběru swift. Ale přidal bych sem v této kategorii a cenové relaci i Fiat Grande Punto s 1.4 16V (70 kW). Motor výborný, 6stupňová převodovka, dostupnost dílů velmi dobrá, spolehlivost taky a i po letech je to pořád pěkné auto, které designově nestárne.


Přestože je tento dotaz už "lehce" neaktuální... Grande Punto 1,4 16V se 6kvaltem je skvělá volba, ale je jich zoufale málo a nesnadno se shání...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.