Petr S posted by:
PetrT posted by:
Petr S posted by:
PetrT posted by:
eTeflon posted by:
Souhlasím, přeci jen VW má spousty motoru a myslím si, že by to až tak velký problém nebyl, dát něco jako 2,0TDi a třeba 1,8FSi popřípadě TFSi? Třeba jen pro RS, ale...!
Technicky by to jistě problém nebyl, ale to auto by potom muselo stát tolik že by nedávalo smysl. Fabia je malé auto a už verze kombi mi přijde jako velký nesmysl. Kufr jako prase, ale prostor pro lidi pořád jako ve třídě malých aut. Moc nechápu kupce takového auta, snad jen cena u levnějších verzí to může trochu omlouvat. Motory jsou naprosto dostatečné, navíc budou lehce splnovat případná další dementní eura což by u starších atmosfér byl problém. Jakákoliv vyšší motorizace než tam mají by už mohla krádst zákazníky oktávce na které výrobce vydělá víc, je to tedy nežádoucí. Verze RS nebude.
Je dost automobilek co s (moderní) atmosférou plní současné EURO limity. Koncern žádný takový motor prostě nevyvynul. Jsem zvědav kdo bude chtít jednou kupovat takové 1,2 TSi s 200 tkm na hrbu.
Zas tolik současných atmosfer které fungují stejně dobře jako nová tsi (a malá turba obecně) neni, většina je po úpravě na euro dost udušena a nejede. Napadá mě pouze mazda. Už i honda bude mít malá turba. U toyoty funguje ta 1.33 pouze v malém yarisu, v aurisu je to dost strašný v porovnání třeba se základním motorem golfu. A to že ten motor v aurisu vydrží 300t zajímá naprosto minimální procento prvních majitelů, tedy těch co živí automobilky. Mimochodem, vím o 1,4tsi v touranu co má najeto cca. 430t. km a měnil se jen neštastný řetěz (několikrát) a turbo v 320t. tuším. Auto funguje jako taxi.
Jezdím střídavě s manželkou ve Versu s 1,8 VVTi 108 kW co váží 1,45 tuny za 6,63L/100km dle dotankování http://www.spritmonitor.de/en/detail/638966.html. Jsou v tom 2 dovolené v Čechách (Lednice a Třeboňsko) s nosičem 4 kol na kouli a jedna cesta do Mnichova a z5. Nezajeté auto jsem nešetřil a jel většinou na tempomat 120-140 (dle navigace), tam kde se opravuje silnice tak podle kolony cca 80. Najeto zatím 6000 km. Až nasbírám relevantní data ve spritmonitoru pro tento týden koupený Auris kombi 1,6 97 kW, tak dám za pár měsíců vědět. Představa že poslední atmosférický motor na světě je 1,33L od Toyoty je poněkud mylná
Viz. třeba Mazda 6, Avensis nebo Honda, o Hyundai a amerických autech nemluvě.
To vím taky, ale bavíme se o třídě malých aut. Tam je cokoliv nad 1,6 nesmysl. Osobně se mi taky líbí dvoulitr a výše, ale je pravda že třeba 1,4tsi v pasatu jede pocitově stejně dobře jako ten dvoulitr v toyote. Turbu dochází dech až hluboko za dálničním limitem. A jak už jsem psal, první majitel většinou nic vážného neřeší ani u jednoho, řetězy už jsou minulost.
Auris neznám, ale corollou 2007 1,6 automat jsem se pod 8,5l ve městě nedostal. Majitelka s ním jezdí dokonce ještě za víc. Mimochodem, když jsem se jí zeptal kdy měnila olej řekla mi že toyota servis nepotřebuje :D
Na ten auris jsem zvědavej, golf VII tsi jezdí známému kolem 5l dle dotankování. Jelikož před tím měl v golfu tsi s řetězem co běžně jezdilo za 8l sám tomu skoro nevěří a měří to vážně poctivě. Samozřejmě pokud si chceš auto nechat déle je ten auris velmi dobrá volba, v kombiku je to krásné auto.