0
back
 

diskuze k tématu: Doporučíme vyměnit Škodu Fabia 1.9 TDI za BMW E46 330d?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, servisní náklady, česká vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.06.2012 09:47, rada
pokud tvůj měsíční příjem není 20k+ tak na BMW zapomeň a nech si fábku. navíc pokud víš na 100% že má najeto to co píšeš. uvědom si že u 3er za pojistku dáš asi pětinásobek co u fábky, a bez pojistky tě lehká rána na předek bude stát to co celá fábka. servis bude u BMW cca 2-3x dražší. samozřejmě vzhledem k nájezdu se nedá vyloučit potřeba nákladnější jednorázové opravy. jinak co se týče svezení tak to asi nemá smysl komentovat. spotřeba o litr, možná dva vyšší, to je to poslední, BMW se tenhle motor hodně povedl.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.06.2012 10:44, rada
12letá trojka s najetýma 230 tkm? To je značný optimismus. Takové auta si nekupujou lidi co najetou 20 tisíc za rok...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.06.2012 11:35, rada
On to chce ako normalne vymenit 1:1 bez doplatku? Uz len to by mi asi bolo dost podozrive. Ak mas hlboko do vrecka, ani o tom nepremyslaj. Poviem ti ako to dopadne (podobna skusenost): Prvych par dni sadnes do auta a budes si ho uzivat, bude ta bavit a budes sa tesit, ako dobre si ho ziskal. Po par dnoch sa ti v predu ozve zvlastny zvuk (napriklad ti niekde odskoci skalka, alebo nieco len suchne) a ty zacnes premyslat, co to mohlo byt. Ale auto ide dalej, a tak jazdis. Uz mas ale v hlave chrobaka. Co ked sa ozval dvojhmotny zotrvacnik? Co ak sa nieco stalo so vstrekom? Co ak som natankoval zle palivo? A co turbo? Cerpadlo? A o par mesiacov.. sadnes do auta, opatrne nastartujes a budes pocuvat motor, ci uz to neprislo. Potom sa opatrne rozbehnes, aby si netrapil dvojhmotny zotrvacnik, a pekne pomaly (do 2000 otacok ) pojdes do skoly, aby si nenamahal studeny motor a turbo. O 15 kilometrov, ked uz uvidis teplotu motora, mozno trochu pridas. Ale ten strach tam stale bude. Tot kazdodenna realita :) Len ja jazdim po meste na dizli. Na dieseli sa da usetrit, len musis mat na ucte stale tak 1000Eur, ak by sa nieco pokazilo.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.06.2012 12:29, rada
to Citroenak: to co popisuješ má název - jmenuje se to paranoia )
K dotazu - je to výjimečně hloupý nápad. Jak fabii nemám rád, tak výměnou za staré BMW si pomůžeš jedině tak k problémům.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.06.2012 14:20, rada
Proč chce někdo vyměnit 3er 6 zyl. bawo v plné palbě za o rok novější Fabii s hlučným PD? Mám stejně starý koncernový diesel ve stejně velkém autě a nevěřím, že by mi někdo za něj nabídl 330d (které jsem řídil a jede kráásně). Proč ho neprodá a nekoupí si Fabie dvě? Zřejmě má v kufru (resp. pod kapotou) kostlivce...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.06.2012 15:23, rada
Přidám se k ostatním. Pokud Ti Fabka slouží, nech si ji aspoň než dostuduješ. I když na ni šlapeš jezdí za 5 litrů a i když se něco pokazí tak nemáš problém. Mezitím si třeba něco našetříš a pakt prodáš Fábii a koupíš něco stylovějšího. Fakt je, že 330d je opravdu o něčem jiném, ale pokud opravdu toužíš po BMW, kup si raději zachovalou E36 z posledních let výroby a hlavně v benzínu. Díly jsou přece jen levnější než u E46 a pořád je to pěkné auto, které výborně jezdí. A raději pěknou E36 než pochybnou E46. Navíc k BMW benzín sedí líp a při takovém stáří a nájezdu neskrývá potenciální a drahou zradu.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.06.2012 16:11, rada
Možné je všechno a třeba se fakt najde někdo, kdo vymění vymazlenou e46 za humus jménem Fabie TDi. Ale řekl bych,že se tahle možnost limitně blíží nule a BMW bude navoněný křáp před smrtí, nebo těsně před nutnou a drahou investicí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.06.2012 20:43, rada
Nechápu tvrzení typu: Humus jménem Fabie TDi... Proč humus? 1. generace Fabie je celkem v pohodě. Krom trochu náchylnějšího podvozku je to dobrej dříč. TDi PD 74kw vydrží hodně, sice je hrozně hlučnej, ale spolehlivej, uspornej a silnej. Pro Fabii nejlepší motorizace. Nejsem zastánce tohoto auta, sám jej nemám, ale zase tak bych jej nehanil. Jsou otřesnější auta...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 11.06.2012 21:53, rada
Co se divíš zigi... Tady se nadává obvykle všemu co nějak souvisí s koncernem VW. Bohužel i těm autům, které si to zrovna nezaslouží. Přesně jak píšeš. Fabka 1. s 1.9 TDI je docela povedené auto. To že má náchylnější podvozek je pravda, ale u aut podobné velikosti se stejně objemným dieselem to je podobné. České cesty a náprava primárně stavěná na 1.4 benzín, od toho se zázraky čekat nedají. Naštěstí díly nejsou tak drahé. Už proto by si ji měl tazatel zatím nechat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 06:14, rada
by mě zajímalo kolik z místních chytrolínů má s e46 osobní zkušenost, natož že jí vůbec vlastnilo, že tak dobře vědí kolik co stojí a co je na autě v háji aniž by ho vidělo. Ano může to být auto těsně před smrtí, ale to je jaksi riziko při koupi každé ojetiny nebo ne? Takže radím vzít auto do servisu nechat prohlídnout a pak udělat závěr.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 08:19, rada
135kw, stříbrná metalíza, manuál, ASC, ABS, 6 airbagů, xenony, parkovací asistent, digitální klimatizace, orig. autorádio+měnič na cd, hudba harman kardon, sedačky broušená kůže-alcantara, 4x el. okna, el. M zrcátka, palubní PC, mlhovky, centrál na dálku je minimum, co dneska v autě musí být během 30 km cesty k dispozici! Volba je pak jasná.
Ale teď vážně: 12 let staré Báwo v naftě múže být pěkná studna na peníze. Nemusí, ale ta pravděpodobnost je velká. Nejde o běžné díly, jako jsou tlumiče, ramena nebo brzdy, spíše jde o různé "vyfikundace", které nelze řešit alternativně. Já mám třeba obyčejný Mondeo,ale každá kosmetická záležitost (krytky ostřikovačů, klička kastlíku atp.) stojí v originále dost peněz a alternativou je jedině vrakoviště (tam jsou mimochodem o cenách originálů velmi dobře informovaní). Takže se může stát, že začnou odcházet některé elektronické záležitosti a jejich cena nedovolí opravu, a tak se z původně pěkného vybaveného stroje časem stane značně vybydlený pelech.
Minimálně to chce obětovat bůra (jestli to vůbec bude stačit na kvalitní test motoru) za pořádný servis včetně elektronických systémů. Ohledat auto očima zde stačit nebude.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 09:32, rada
Já mám E46 i když v benzínu, tak dobře vím co stojí servis i různé díly. A vzhledem k tomu, že 1.9 TDI je v rodině několik a s Fabiemi mám taky zkušenosti, můžu s klidným svědomím říct, že pro študáka je daleko vhodnější nechat si Fabii. Raději ať ty peníze projede a procestuje, než je cpe do krásného, ale rizikového auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 10:03, rada
Neměnit... byl byste blázen -)))
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 12:51, rada
Jo jo taková Fobie f TDi je super svezení hele…spolehlivá, skoro to nežere, táhne jako blázen a ty díly seženeš úplně všude Máňo! Asi ještě jednou pro pochopení - porovnávají se tady Škoda Fabia a BMW, které kdysi stálo na špici svého segmentu, a které je imho jeden z posledních modelů svého výrobce, kdy o podobě auta rozhodovalo spíše technické, než marketingové oddělení. Škodovka není špatné auto, třeba na jízdu pro párky do Lidlu, ale jinak to v tomhle kontextu humus je. Pokud to někdo není schopen rozlišit a vříská něco o chudáčku koncernu, ať si tam místo toho dosadí třeba odpovídající A4 a Clio. Pro odborníka přes BMW na tohoto serveru, Reného aka Valnohu – vždyť to sám píšu, je možné že někdo chce vyměnit e46 v dobrém stavu za Fabii ve stavu podobném. Mám tušení, že tu bude doktor, z Německa a v důchodu. A nebo taky ne… No a pro tazatele – nech si Fabii, nedokážu si představit nikoho, kdo by měl tohle auto v pořádku a chtěl ho vyměnit za Fabii, jen tak, bez příplatku. Zvlášť když se jedná o šestiválcového diesela, kterému do maximální výbavy snad chybí jen čtyřkolka…může to být kauf jako prase, ale myslím, že na tom spíš proděláš kalhoty a do školy budeš jezdit MHD. Ještě chvilku si ten werk z Boleslavi nechej, vyjezdi se a šetři kačky třeba na prověřenou e91. Hlavně se vykašli na ropáka a kup si ideálně 330i ;)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 13:26, rada
Valím voči. A pořád v tom popisu nemůžu nějak najít, že to bávo je rozesr..... a je třeba počítat se vstupní investicí 100k plus poté měsíčně 20k na běžnou údržbu. Jinak ani není možný, že by to někdo chtěl vyměnit. Prostě mu došly prachy na opravy. Od toho auta rychle pryč. Nehledě na to, že může mít najeto dvakrát tolik.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 12.06.2012 23:16, rada
E46 330d sedan M-paketu , jedno nejlepších aut co jsem měl , bylo asi v podobný výbavě co pan uvádí, podvozek luxusní, výkon a spotřeba motoru úžasná , auto pro piráta silnic jak dělané, jediny kromě výměny olejů tak bylo 12tis za plastový přívod vzduchu do motoru od turba, u motoru od 2001 do 2004 neni přetlaková ventil ktery by přebytek vzduchu odpustil ven, ale z jen při opravdu vybugumovy jízdě 1,2,3 pod plným plynem ve meste.....seto muže stát.... Jak říkám muzu porovnat s mb e280, clio sport, slk320, h3, Octavie .... A hlavně té to hodi do jiného levelu u dobře známých zlatokopkach....sice je to 10let stary auto ale porad vypada lepe nez nekteré dnešní ....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.06.2012 09:09, rada
Tou výměnou tazatel pravděpodobně nemyslí kus za kus bez doplatku s jednou osobou. Taky jsem vyměnil Vectru za Mondeo, ale znamenalo to prodej Vectry (po rodině) a nákup Mondea (od někoho cizího).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.06.2012 11:01, rada
S výměnou si pospěš co nejdříve ať tě bmw nepřekvapí až napadne první sníh
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.06.2012 13:29, rada
to vymena/smena/doplatek: Ja to tak bral, autor dotazu to blize nespecifikoval. Samozrejme vymena je siroky pojem, i kdyby se jednalo o smenu, asi by tezko byla bez doplatku z jeho strany. teziste dotazu je ale spis v provoznich nakladech, nez v tom, jestli je to vymena bez doplatku, s doplatkem, nebo prodej Fabie a nasledna koupe 330d.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 13.06.2012 14:02, rada
S výměnou to bude asi jak píšete (vzlášť když chce i navrhnout alternativy), ale je to silně zavádějící. Klidně taky mohl napsat, že má možnost to vyměnit třeba za funglovku 911...
respond
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.