Dobrý den, Fábii III před faceliftem nejde doporučit protože ji zevnitř reziví páté dveře. Je to zaviněné "bloudívými proudy" kolem osvětlení SPZ. Po faceliftu přišlo LED osvětlení a je klid(zatím). ALE Fábie tak jako Rapid má problémový kompresor klimatizace SANDEN, který mnoha lidem odejde a nebo jako mě otravuje při větší zátěží kovovým cvrlikáním. Díky známemu ve Škodě vím, že jde o konstrukční vadu kopresoru, ale Škoda to nechává na reklamacích u dealerů jestli se slitují a daji doporušený DENSO a nebo ne
Přitom dostupná alternativa VW Polo je VE VŠECH OHLEDECH lepším vozem a oplatí se případně připlatit. S Polem nejsou žádné potíže(jaká záhada
), má o třídu kvalitnější interiér a hlavně nemá aušusové výběhové díly jako Fábie. JInak je úplně jedno jestli vemete 1.2 TSI nebo 1.0 TSI, ten druhý se dokonce lépe rozjíždí paradoxně.
A teď Opel Corsa. Motor 1.0 T je asi nejpropracovanější tříválec vůbec a tak deklasuje veškerou konkurenci kultivovaností. Dynamika stačí běžnému řidiči. ALE Opel má vynikající motor atmosféru 1.4, která jede stejně jako 1.0T a jde o jednoduchý motor slibující dlouhou životnost. To platí pro tento motor i v Opel Astra, kterou bych vám doporučil daleko více, než Corsu za stejné peníze. Zkrátka někdy základní motor je lepší než turbo motůrek.
Pokud přesto toužíte po turbomotoru a jezdíte často krátké trasy, tak zatím nejlepší volba je Renault Clio/Captur s motorem 0.9 Tce. Jde o nepřímý vstřik a s motorem nejsou problémy. Samotné Clio je velmi dobrým vozem, budete překvapeni jak je pohodlné a podvozkově nejde o tak malý vůz, když si uvědomíte, že je podvozek je větší, než u Rapidu