0
back
 

diskuze k tématu: Auto pro nenáročného začátečníka okolo 80.000 Kč

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, typ vozidla, osobní
sheppi
number of posts6
date of registration03.03.2015
Tuesday 03.03.2015 13:42, Auto pro nenáročného začátečníka okolo 80.000 Kč
Zdravím,

V dubnu se chystám pořídit si auto a vzhledem k tomu, že jsem naprostý laik, co se týče aut, chtěl bych poprosit o rady resp. doporučení.

Jsem v podstatě začátečník, mám najeto něco okolo 5000 km (hlavně proto, že nemám čím jezdit) a sháním auto ideálně do 80.000 Kč (+ 10-15.000 Kč bych nechal na nové rozvody, provozní kapaliny apod.) na běžné ježdění do práce, za zábavou, na výlety apod. Dálnice pro mě není, spíš trasy město/mimo město okolo 20-50km. Předpokládám nájezd maximálně tak 10.000 km ročně, čili bych to asi viděl na benzín. Přemýšlím o Fabii Combi 1.4 16V nebo 1.4 MPi (ale ta je zase hodně zřavá), ale hodně čtu o nepříliš kvalitní přední nápravě, což mě trochu odrazuje.
Kombíka bych chtěl proto, že je prostornější než klasická krátká verze, ale zároveň je cca stejně dlouhý jako klasická Octavia. Delší auto bych nechtěl, takže v případě doporučení většího auta může být klidně krátká verze, pokud nebude mít úplně malý zavazadlový prostor jako Fabia.
Druhou mojí volbou by byl Ford Focus (1. gen), ale u něj vůbec neznám výhody/nevýhody jednotlivých druhů motorizace.

V případě, že bych šel do Fabie 1.4 MPi, zvažoval bych možnost předělání na LPG z důvodu ušetření provozních nákladů - tady bych se chtěl zeptat - je lepší případně koupit čisté MPičko a pak si ho nechat předělat na LPG nebo už rovnou koupit LPG verzi? Finanční rozdíl tam samozřejmě je, překopání vyjde na cca 25.000, co jsem tak zjišťoval, ale mám obavu, aby případně ta už předělaná verze nebyla nějak zanedbaná nebo nekvalitní.

Případně bych volil nějaké úplně jiné auto, jde mi hlavně o to, aby nežralo jak tank, servis a údržba mě ročně nestál víc, jak celé auto dohromady a náhradní díly nebyly v řádu desetitisíců.

Co byste mi doporučili?

Předem velký dík za Vaše příspěvky!
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Tuesday 03.03.2015 14:25, astra
Kup si Astru G kombi. Jako první auto poslouží skvěle. Za 40t máš hezkou, auto nevypadá ani dnes hrozně, je o třídu výš než Fabia a s pravěkým motorem 1,6 55 kW je to držák. U mě ve firmě ten motor najel v užitkové Astře G přes 400t a po prodeji před lety zaměstnanci stále ještě jezdí jako auto na ryby.
Jasně že bude krapet reznout, ale rozhodně méně než fokus nebo nějaký japonec za ty peníze. A zbyde ti dost i na dovolenou.
respond
Martin Srb
number of posts45
date of registration13.04.2012
Tuesday 03.03.2015 15:10, Nájezd vs. LPG
Pro tenhel směšný nájezd se nevyplatí dávat LPG. Jinak na rozbor motoru pro Focus se podívej do diskuze kde jsem se vypisoval u auta do 100tis. Kč. 10-15tis. Kč na první servis je málo.
respond
sheppi
number of posts6
date of registration03.03.2015
Tuesday 03.03.2015 16:37, Astra G
Hmm, ta Astra nevypadá špatně, akorát by mi asi stačila i klasická 5-dvéřová verze, ten kufr je prostorově tak akorát, kombík mi už připadá moc dlouhý.
S cenou okolo 50.000 by to bylo úplně super.
respond
brin
number of posts727
date of registration28.03.2011
Tuesday 03.03.2015 20:49, Hledej od majitele
Hledej na bazoši po majiteli, koukej na aktuální stav a neboj se i 10000,- připlatit za pěknej kus, může ti to ve výsledku ušetřit hodně peněz. A šel bych spíš po starších majitelích. Nekupovat po mladých klucích.
respond
Arthuro
number of posts82
date of registration11.06.2013
Thursday 05.03.2015 08:31, Fiat Idea 1.4i 16V (Lancia Musa 1.4i 16V)
Ahoj,
já bych ti doporučil Fiat Idea 1.4i 16V. Já osobně nyní jezdím s jeho dražší a lépe vybavenou "sestřičkou" - Lancií Musa, tu bych ti doporučil také, ale v ČR téměř nejezdí a za 80t Kč ve slušném stavu ji pravděpodobně neseženeš.
A proč právě Fiat Idea? Je to výborně postavené auto, na cca. 4m délky skvělá prostornost pro 4 cestující a velmi slušný kufr. Auto je "kompaktní", je z něj dobrý výhled na všechny strany a výborně s ním ve městě zaparkuješ. Má velmi sympatický motor (70kW / 95 Ps), který umí s autem pěkně zahýbat a zároveň být i úsporný (spotřeba 6-7l / 100km). Auto se velmi snadno ovládá, má účinný posilovač, poměrně přesné řazení, výborné brzdy (prostě - typický Ital )
No a nakonec technika - klasika, nic záhadného nebo exotického, základ to má v Puntu 2. gen., díly bez problémů, jak cenově, tak dostupností.

Ciao Arhuro

P.S. píši samozřejmě na základě zkušeností s Musou, takže pouze věci, které myslím, že budou mít obě auta společná, nepíši úmyslně např. o hlučnosti, kdy Musa je naprosto skvěle odhlučněná, ale zároveň vím, že na Idee se v tomto případě trošku šetřilo, nebo o výbavě, která je v konkrétně v mojí Muse úplně někde jinde než v Idee.

respond
Martino
number of posts12
date of registration18.07.2011
Thursday 05.03.2015 10:10, Auto do 80 000Kč
A co takhle Suzuki Baleno? Astra G je taky dobrá volba - motor je prakticky nesmrtelný. Možná bych ještě zauvažoval nad Mazdou 323 nebo 626, taky slušné auta.

Jinak za 80 000Kč bys dostal i pěknou C3 s motorem 1.1 nebo 1.4i, motory z řady TU - jedná se o staré dobré 8-ventilové atmosféry. Pozor na první kusy, bývaly problémy se zámky a elektronikou (pokud obsahovaly nějakou lepší výbavu). A u 1.4 těsnění u rozvodů. Jinak já osobně ji měl v 1.1i a byl jsem z ní nadšený, ale to je trochu subjektivní názor od citroeňáka.

Jinak pokud bys chtěl mladší kousek, dobré jsou trojčata z Kolína (C1, 108, Aygo). Suprové motory (tříhrnky, ale držáky, žádné HTP), spotřeba do 5l. Tam bych dával pozor taky na zámky (pokud se nepoužívají, umí zamrznout), u bouraných aut může dovnitř zatékat, ale jinak není velice co -> minimum elektroinstalace.

Tak držím palce při výběru a ať to jezdí!
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 05.03.2015 11:48, RE: Hledej od majitele
brin posted by:
Hledej na bazoši po majiteli, koukej na aktuální stav a neboj se i 10000,- připlatit za pěknej kus, může ti to ve výsledku ušetřit hodně peněz. A šel bych spíš po starších majitelích. Nekupovat po mladých klucích.


Souhlas. Ještě bych dodal, že na LPG bych se při tvém plánovaném nájezdu vykašlal, zbytečná investice a starosti navíc. Jestli 1,4 16V nebo Mpi je složitější, mám zkušenosti s oběma tak to trochu rozvedu. 1,4 16V líp jede, je tišší a kultivovanejší a dá se s ní bez problému jezdit za 6,5 l. Nevýhodou je relativně drahá výměna rozvodů (s kvalitními díly a prací cca 8 000). 1,4 Mpi taky není jízdně špatná, ale aby nežrala (i s Mpi se dá jezdit pod 7 s trochou snahy) musí být v pořádku - vytahává se u ní řetěz, který nepřeskočí, ale ŘJ motoru se pak snaží vyrovnávat běh a pak víc žere, taky bývají problémy s výfukovou soustavou se stejným výsledkem. Jinak je Mpi nezmar a při nájezdu cca 10 000 ročně je téměř zanedbatelné, jestli auto jezdí za 7 nebo za 6,5. Takže Mpi klidně ano, ale dát tam nový řetěz za pár stovek a zaměřit se na kontrolu výfukové soustavy. Ono to pak i líp pojede Přední náprava u Fabie se výrazně zlepšila po faceliftu, ale ani tak to není žádná katastrofa, odchází tyčky stabilizátoru, občas nějaký čep. Konkurence je na tom obdobně
respond
HoNZA
number of posts248
date of registration28.04.2008
Thursday 05.03.2015 13:07, RE: Hledej od majitele
Paul posted by:
brin posted by:
Hledej na bazoši po majiteli, koukej na aktuální stav a neboj se i 10000,- připlatit za pěknej kus, může ti to ve výsledku ušetřit hodně peněz. A šel bych spíš po starších majitelích. Nekupovat po mladých klucích.
Souhlas. Ještě bych dodal, že na LPG bych se při tvém plánovaném nájezdu vykašlal, zbytečná investice a starosti navíc. Jestli 1,4 16V nebo Mpi je složitější, mám zkušenosti s oběma tak to trochu rozvedu. 1,4 16V líp jede, je tišší a kultivovanejší a dá se s ní bez problému jezdit za 6,5 l. Nevýhodou je relativně drahá výměna rozvodů (s kvalitními díly a prací cca 8 000). 1,4 Mpi taky není jízdně špatná, ale aby nežrala (i s Mpi se dá jezdit pod 7 s trochou snahy) musí být v pořádku - vytahává se u ní řetěz, který nepřeskočí, ale ŘJ motoru se pak snaží vyrovnávat běh a pak víc žere, taky bývají problémy s výfukovou soustavou se stejným výsledkem. Jinak je Mpi nezmar a při nájezdu cca 10 000 ročně je téměř zanedbatelné, jestli auto jezdí za 7 nebo za 6,5. Takže Mpi klidně ano, ale dát tam nový řetěz za pár stovek a zaměřit se na kontrolu výfukové soustavy. Ono to pak i líp pojede Přední náprava u Fabie se výrazně zlepšila po faceliftu, ale ani tak to není žádná katastrofa, odchází tyčky stabilizátoru, občas nějaký čep. Konkurence je na tom obdobně


souhlas jen bych doplnil že 1.4 mpi se snadno /a cenově dostupně/ hardwarově upravuje a výkon je pak velice slušný /cca 90 koní/ při téměř stejné spotřebě. Na podvozek Fabie je jízdně velký spoleh a proto bych se nebál motoru pomoci. Jinak bych na Fabii nic nedělal a jen jezdil
respond
Svoro
number of posts4
date of registration10.04.2009
Thursday 05.03.2015 13:19, Fiat Marea
A čo tak Fiat Marea? Nejaký rok 2000-2002. Auto o dosť väčšie ako Fábia, omnoho pohodlnejšie (mäkšie), už sa to dá považovať naozaj za kombi. Celkovo spoľahlivé, vynikajúce motory, či už 1,6 1,8 2,0 benzín( ten 2,0 je ale 5 valec a do marieny ho asi napchali obuvákom, čiže málo miesta okolo, keby sa malo niečo robiť) alebo 1,9jTD 105k, ktorý na svižnú jazdu v pohode stačí,ale v prípade 1,9jTD 110k je to naozaj rýchle auto (o 2,4jTD už ani nehovorím). Tie vznetové motory sú tak spoľahlivé, že by som sa ich nebál používať ani pri nízkom ročnom nájazde. Stačí vedieť ako zaobchádzať s TD motorom a používať olej Selenia, meniť filtre ako treba a Marea toho znesie strašne veľa. Neviem či v pomere cena-úžitková hodnota sa dá za pár korún zohnať niečo lepšie v dnešnej dobe (pre rýpalov hovorím o lacnom aute). Pri kúpe stačí pozrieť na spodok auta, mrknúť na motor a previezť sa a skontrolovať zadnú nápravu, tam sa vedia pridrieť ložiská v ramenách, ale nie je problém s repasom, ktorý už vydrží do konca života auta. Môže sa ešte ukázať vôla v prednej náprave, ale poväčšinou ide len o tyčky stabilizátora alebo silentbloky uloženia stabilizátora v cene pár eur.
respond
sheppi
number of posts6
date of registration03.03.2015
Thursday 05.03.2015 18:48, Astra
Díky moc všem za tipy a informace!
Asi jsem se napevno rozhodl pro Astru G, má ji i dobrý kamarád (rok 2005), takže si ji můžu pořádně "osahat". Navíc k ní má i diagnostiku a jeho známý je automechanik zaměřený právě na Opel.
Tudíž pro mě velká výhoda a navíc zde zmiňovaný argument o dlouhověkém motoru je pro mě taktéž významný při rozhodování. Věřím, že mi bude Astra stačit, takže teď už jenom potřebuju šťastnou ruku a dobrý odhad mechanika na nějaký konkrétní kus :)

I cenově to pro mě bude lepší volba, když seženu solidní kousek okolo 50k a dalších 20k dám za první servis, tak budu jedině rád.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Thursday 05.03.2015 20:07, RE: Astra
sheppi posted by:
Díky moc všem za tipy a informace!Asi jsem se napevno rozhodl pro Astru G, má ji i dobrý kamarád (rok 2005), takže si ji můžu pořádně "osahat". Navíc k ní má i diagnostiku a jeho známý je automechanik zaměřený právě na Opel.Tudíž pro mě velká výhoda a navíc zde zmiňovaný argument o dlouhověkém motoru je pro mě taktéž významný při rozhodování. Věřím, že mi bude Astra stačit, takže teď už jenom potřebuju šťastnou ruku a dobrý odhad mechanika na nějaký konkrétní kus :)I cenově to pro mě bude lepší volba, když seženu solidní kousek okolo 50k a dalších 20k dám za první servis, tak budu jedině rád.


Pozor, ty 1,6 tam jsou dvě. Osmiventil má cca. 55kW a je nesmrtelný, při těch 400t km bral litr oleje mezi výměnou po 10t km. 1,6 16v je taky dobrý, jede lépe, ale měl problémy s konzumací oleje. Platí to spíš pro astru F ale i v géčku to chce hlídat.
Jinak těžko seženeš auto s tak levným servisem.
respond
sheppi
number of posts6
date of registration03.03.2015
Tuesday 10.03.2015 15:10, Astra G 2005
Našel jsem kandidáta ke koupi, ale je to z bazaru, tudíž nevím, jestli tomu můžu věřit, zfalšovat se dají určitě i papíry

respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.