0
back
 

diskuze k tématu: Vyměnit Octavii 2.0i 2002 za Toledo 1,9tdi 2005???

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 06.01.2015 11:40, Vyměnit Octavii 2.0i 2002 za Toledo 1,9tdi 2005???
Dobrý den,
vlastním Octavii rok výroby 2002 s motorem 2.0i 85kw, najeto 195tis. ve verzi kombi. Velikost zavazadlového prostoru pro mě není až tak zásadní. nyní mám nabídku vyměnit tuto Octavii za Seat Toledo 1,9 tdi 77kw rok výroby 2005 (nový model), najeto 270tis.km, auto je po výměně rozvodů a náplní. Tato výměna by proběhla s doplatkem 50000 z mé strany. ročně najedu asi 18000. Mám auto vyměnit? Děkuji za radu.

Radek Ryška
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Tuesday 06.01.2015 11:48, RE: Vyměnit Octavii 2.0i 2002 za Toledo 1,9tdi 2005???
nepřihlášený uživatel posted by:
Dobrý den, vlastním Octavii rok výroby 2002 s motorem 2.0i 85kw, najeto 195tis. ve verzi kombi. Velikost zavazadlového prostoru pro mě není až tak zásadní. nyní mám nabídku vyměnit tuto Octavii za Seat Toledo 1,9 tdi 77kw rok výroby 2005 (nový model), najeto 270tis.km, auto je po výměně rozvodů a náplní. Tato výměna by proběhla s doplatkem 50000 z mé strany. ročně najedu asi 18000. Mám auto vyměnit? Děkuji za radu.Radek Ryška


Důvod? chcete to auto? chcete diesl? máte přebytečných 50tis? v jakém jsou auta stavu? nevyhovuje octavia?
respond
Primcar
number of posts35
date of registration06.03.2014
Tuesday 06.01.2015 11:49, ne
Nemenil bych.... Toledo muze mit nejlepsi za sebou a hlavne pri najezdu 270tkm a pak resit zase ty dily na naftaka... Zvlast pri tom najezdu , octavka i kdyz ted zere vice nez toledo ale ve finale po opravach to bude mene...
respond
BMW528i
number of posts372
date of registration07.01.2013
Tuesday 06.01.2015 11:53, RE: ne
Primcar posted by:
Nemenil bych.... Toledo muze mit nejlepsi za sebou a hlavne pri najezdu 270tkm a pak resit zase ty dily na naftaka... Zvlast pri tom najezdu , octavka i kdyz ted zere vice nez toledo ale ve finale po opravach to bude mene...


Pokud to má jen 270tkm, tak je to poslední co bych řešil, o kilometry přece vůbec nejde.
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 06.01.2015 11:55, Záleží na úhlu pohledu
Z finančního hlediska pravděpodobně ne. Jedině z hlediska sociálního cítění: Budu mít mladší auto, co málo žere.
Peníze: 50000 Kč znamená rentabilní vzdálenost cca 72 tkm (2 ltr rozdíl spotřeb a 35 Kč/ltr), tedy 4 roky ježdění v Octavii v benzínu.
Jenže, za 4 roky bude mít Octavia najeto 270 tkm a v benzínu bude podle mě prodejná, zatímco Seat bude atakovat 350 tkm a bez podvodu jej nebude nikdo chtít, i když bude o trošku mladší. Ale třeba se pletu.
respond
TheShadowxFB
number of posts7
date of registration06.01.2015
Tuesday 06.01.2015 11:56, Octavia Toledo
S Octavii jsem celkem spokojen, spotřebu mám 7,4 podle palubního počítače a teda žere dost olej (asi 1l na 3tis), v servisu mi řekli, že u těchto motorů je to normální. Peníze bych měl. Ptám se, jestli se to vyplatí, jestli je lepší koupit auto novější s menší spotřebou, nebo "dojezdit Octavii" a pak třeba koupit něco novějšího.
respond
TheShadowxFB
number of posts7
date of registration06.01.2015
Tuesday 06.01.2015 11:59, o1
Mně právě v servisu tvrdili, že Octavia s tímto motorem je neprodejná už teď, že má hodnotu nějakých 30000... i proto uvažuji o výměně
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 06.01.2015 12:54, RE: Záleží na úhlu pohledu
David V posted by:
Z finančního hlediska pravděpodobně ne. Jedině z hlediska sociálního cítění: Budu mít mladší auto, co málo žere. Peníze: 50000 Kč znamená rentabilní vzdálenost cca 72 tkm (2 ltr rozdíl spotřeb a 35 Kč/ltr), tedy 4 roky ježdění v Octavii v benzínu. Jenže, za 4 roky bude mít Octavia najeto 270 tkm a v benzínu bude podle mě prodejná, zatímco Seat bude atakovat 350 tkm a bez podvodu jej nebude nikdo chtít, i když bude o trošku mladší. Ale třeba se pletu.


Takže za 6 let bude mít i Oct "zaplacenou". Jestli už teď žere dost olej, tak se k těm 270tkm nemusí podívat. A s naftou nemusí ani dojet domů. Tak bych se držel jen kalkulací, protože koho maj oběsit, ten se neutopí.
respond
TheShadowxFB
number of posts7
date of registration06.01.2015
Tuesday 06.01.2015 12:59, RE: Záleží na úhlu pohledu
Takže??
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Tuesday 06.01.2015 13:01, RE: o1
TheShadowxFB posted by:
Mně právě v servisu tvrdili, že Octavia s tímto motorem je neprodejná už teď, že má hodnotu nějakých 30000... i proto uvažuji o výměně


Já v tom vidím nějaké šmé. Proč by někdo měnil zachovalého seata s 1,9 TDI, s ještě rozumnými km a po servisu za starší oktávku v benzínu? Jestli je to bazarista, tak je to šmé na 99%, protože se seata asi potřebuje zbavit. Protože oktávky s 2.0 bez 4x4 jsou opravdu málo žádané a zbytková cena je nízká, i když ne všechny žerou olej a jinak jde o poctivý motor. Jenže jak se u nás v hospodě řekne 2,0 v benzínu, všichni řeknou, že pod 10 litrů to nejezdí, aniž by s tím aspoň jednou jeli... Radím dojezdit oktávku a pak koupit něco výrazněji mladšího a méně jetého.
respond
TheShadowxFB
number of posts7
date of registration06.01.2015
Tuesday 06.01.2015 13:08, RE: o1
Paul posted by:
TheShadowxFB posted by:
Mně právě v servisu tvrdili, že Octavia s tímto motorem je neprodejná už teď, že má hodnotu nějakých 30000... i proto uvažuji o výměně
Já v tom vidím nějaké šmé. Proč by někdo měnil zachovalého seata s 1,9 TDI, s ještě rozumnými km a po servisu za starší oktávku v benzínu? Jestli je to bazarista, tak je to šmé na 99%, protože se seata asi potřebuje zbavit. Protože oktávky s 2.0 bez 4x4 jsou opravdu málo žádané a zbytková cena je nízká, i když ne všechny žerou olej a jinak jde o poctivý motor. Jenže jak se u nás v hospodě řekne 2,0 v benzínu, všichni řeknou, že pod 10 litrů to nejezdí, aniž by s tím aspoň jednou jeli... Radím dojezdit oktávku a pak koupit něco výrazněji mladšího a méně jetého.


Je to od známého, který prodává auta a řekl mi, že by mi toho Seata nechal buď za 100tis.kč, nebo za moji Octavii a 50tis. kč. Tak prostě přemýšlím, jestli vyměnit a doplatit, nebo ne...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Tuesday 06.01.2015 13:27, RE: o1
TheShadowxFB posted by:
Paul posted by:
TheShadowxFB posted by:
Mně právě v servisu tvrdili, že Octavia s tímto motorem je neprodejná už teď, že má hodnotu nějakých 30000... i proto uvažuji o výměně
Já v tom vidím nějaké šmé. Proč by někdo měnil zachovalého seata s 1,9 TDI, s ještě rozumnými km a po servisu za starší oktávku v benzínu? Jestli je to bazarista, tak je to šmé na 99%, protože se seata asi potřebuje zbavit. Protože oktávky s 2.0 bez 4x4 jsou opravdu málo žádané a zbytková cena je nízká, i když ne všechny žerou olej a jinak jde o poctivý motor. Jenže jak se u nás v hospodě řekne 2,0 v benzínu, všichni řeknou, že pod 10 litrů to nejezdí, aniž by s tím aspoň jednou jeli... Radím dojezdit oktávku a pak koupit něco výrazněji mladšího a méně jetého.
Je to od známého, který prodává auta a řekl mi, že by mi toho Seata nechal buď za 100tis.kč, nebo za moji Octavii a 50tis. kč. Tak prostě přemýšlím, jestli vyměnit a doplatit, nebo ne...


Docela disproporce mezi tím, že první odhady Octavie byly 30 tisíc a teď známý, který prodává auta, ji klidně v protiúčtu vezme za skoro dvojnásobek. Otázkou je, za kolik se prodávají Seaty TDi teď již 10 let staré... nevím, nekontroloval jsem.
respond
TheShadowxFB
number of posts7
date of registration06.01.2015
Tuesday 06.01.2015 14:26, RE: o1
David V posted by:
TheShadowxFB posted by:
Paul posted by:
TheShadowxFB posted by:
Mně právě v servisu tvrdili, že Octavia s tímto motorem je neprodejná už teď, že má hodnotu nějakých 30000... i proto uvažuji o výměně
Já v tom vidím nějaké šmé. Proč by někdo měnil zachovalého seata s 1,9 TDI, s ještě rozumnými km a po servisu za starší oktávku v benzínu? Jestli je to bazarista, tak je to šmé na 99%, protože se seata asi potřebuje zbavit. Protože oktávky s 2.0 bez 4x4 jsou opravdu málo žádané a zbytková cena je nízká, i když ne všechny žerou olej a jinak jde o poctivý motor. Jenže jak se u nás v hospodě řekne 2,0 v benzínu, všichni řeknou, že pod 10 litrů to nejezdí, aniž by s tím aspoň jednou jeli... Radím dojezdit oktávku a pak koupit něco výrazněji mladšího a méně jetého.
Je to od známého, který prodává auta a řekl mi, že by mi toho Seata nechal buď za 100tis.kč, nebo za moji Octavii a 50tis. kč. Tak prostě přemýšlím, jestli vyměnit a doplatit, nebo ne...
Docela disproporce mezi tím, že první odhady Octavie byly 30 tisíc a teď známý, který prodává auta, ji klidně v protiúčtu vezme za skoro dvojnásobek. Otázkou je, za kolik se prodávají Seaty TDi teď již 10 let staré... nevím, nekontroloval jsem.


Já myslím, že tato Octavie by se dala prodat za 50tis+ i tady se pohybuji s benzinovými motory r. 2002 od 35 do 90tis. kč, Seaty 90-130, takže právě proto mi to nepřišlo jako špatná "výměna" a chtěl jsem se zeptat na více názorů i co se týče mého nájezdu... Moc děkuji za rady a odpovědi!
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 06.01.2015 14:37, RE: o1
TheShadowxFB posted by:
David V posted by:
TheShadowxFB posted by:
Paul posted by:
TheShadowxFB posted by:
Mně právě v servisu tvrdili, že Octavia s tímto motorem je neprodejná už teď, že má hodnotu nějakých 30000... i proto uvažuji o výměně
Já v tom vidím nějaké šmé. Proč by někdo měnil zachovalého seata s 1,9 TDI, s ještě rozumnými km a po servisu za starší oktávku v benzínu? Jestli je to bazarista, tak je to šmé na 99%, protože se seata asi potřebuje zbavit. Protože oktávky s 2.0 bez 4x4 jsou opravdu málo žádané a zbytková cena je nízká, i když ne všechny žerou olej a jinak jde o poctivý motor. Jenže jak se u nás v hospodě řekne 2,0 v benzínu, všichni řeknou, že pod 10 litrů to nejezdí, aniž by s tím aspoň jednou jeli... Radím dojezdit oktávku a pak koupit něco výrazněji mladšího a méně jetého.
Je to od známého, který prodává auta a řekl mi, že by mi toho Seata nechal buď za 100tis.kč, nebo za moji Octavii a 50tis. kč. Tak prostě přemýšlím, jestli vyměnit a doplatit, nebo ne...
Docela disproporce mezi tím, že první odhady Octavie byly 30 tisíc a teď známý, který prodává auta, ji klidně v protiúčtu vezme za skoro dvojnásobek. Otázkou je, za kolik se prodávají Seaty TDi teď již 10 let staré... nevím, nekontroloval jsem.
Já myslím, že tato Octavie by se dala prodat za 50tis+ i tady se pohybuji s benzinovými motory r. 2002 od 35 do 90tis. kč, Seaty 90-130, takže právě proto mi to nepřišlo jako špatná "výměna" a chtěl jsem se zeptat na více názorů i co se týče mého nájezdu... Moc děkuji za rady a odpovědi!


Obecně bych se držel při takových letech a porcích km tam, kde mám blíž (nejen vzdáleností) k servisu dané "značky". Třeba to při koncernu bude nastejno, ale obecně na oct 1 by ty díly a servis celkově mohly být dostupnější. Měnit něco, co (zatím) funguje za to, co (možná) fungovat bude je na hození si korunou.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Thursday 08.01.2015 22:32, RE:
Dobrý den. Pro Váš roční nájezd se hodí spíše benzínový motor. Toledo, které máte možnost koupit, toho už má poměrně dost za sebou, z mého pohledu se jedná o poměrně rizikovou koupi. Ojetý diesel je vždy sázkou do loterie, a to i v případě, že se jedná o spolehlivou devatenáctistovku TDI. Dvoulitr v octavii je poměrně spolehlivý, proto bych ji nejspíše neměnil.
respond
TheShadowxFB
number of posts7
date of registration06.01.2015
Thursday 08.01.2015 22:37, RE:
Karel - TipCars.com posted by:
Dobrý den. Pro Váš roční nájezd se hodí spíše benzínový motor. Toledo, které máte možnost koupit, toho už má poměrně dost za sebou, z mého pohledu se jedná o poměrně rizikovou koupi. Ojetý diesel je vždy sázkou do loterie, a to i v případě, že se jedná o spolehlivou devatenáctistovku TDI. Dvoulitr v octavii je poměrně spolehlivý, proto bych ji nejspíše neměnil.


Díky za radu!
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.