0
back
 

diskuze k tématu: Prosím o radu na první auto: octavia II, volvo v50, focus II

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, typ vozidla, osobní
LLml1
number of posts12
date of registration07.10.2019
Sunday 08.03.2020 19:20, Prosím o radu na první auto: octavia II, volvo v50, focus II
Ahoj, jsem tu s dotázkem na první auto. Chtěl bych pořídit vůz na každodenní ježdění do školy (55km). Jelikož jsem student požaduji nízkou spotřebu maximálně do 5.5l. S cenou do 85000kč. Nechci fabia, felicie,... Líbí se mi Octavie II 1.9tdi 77kw, Volvo v50 1.6, ford focus II 1.6tdci, Passat b6 1.9tdi 77kw, Seat leon,... jaké máte názory na tyto vozy? Co jiného byste mi doporučili, aby mě to "nesežralo?"

Díky za postřehy.
respond
Driver79
number of posts130
date of registration20.11.2014
Sunday 08.03.2020 22:20, RE: Prosím o radu na první auto: octavia II, volvo v50, focus II
citation:
reakce na: LLml1, 08.03.2020 19:20 (Ahoj, jsem tu s dotázkem na pr ...)


Asi to jeste rozvedou jini, ale zkusil bych predevsim nejaky provereny benzin. Zejmena Focus II s 1.6i (74kW) je sazka temer na jistotu a spotreba oproti nafte neni tak strasna. V dane cenove kategorii celkem pohoda.

Octavie - nafta ok - asi neni pouzitelny benzin v teto kategorii.

V50 - motory moc neznam. Nevim jaky puvod ma nafta v nem. Jinak pekne a festovni auto, ale mozna trochu vyssi liga pro studenta.

Fabii bych coby student moc nezatracoval... Za ty prachy by mohla bejt pekna.

Mistni core Ti jeste dohodi Fiact Stilo (ci Punto ?) (atmo benzin).

A nech si penize na servis. Alespon 10, ale radeji 20 tis. To vysypes skoro do cehokoliv v zacatku / prvnim roce hned.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 09.03.2020 09:08, RE: Prosím o radu na první auto: octavia II, volvo v50, focus II
citation:
reakce na: LLml1, 08.03.2020 19:20 (Ahoj, jsem tu s dotázkem na pr ...)


Taky jsem byl student a taky jsem měl auto na dojíždění do školy a po brigádách. Řešil jsem to zplynovaným focusem 1. generace. Náklady na palivo byly na úrovni nafty, ale u takhle starýho auta tvoří tak polovinu celkových nákladů na provoz. U takhle staré a levné nafty to bude možná ještě míň.
Doporučil bych Hondu civic 6 generace s motorem 1,5, tzv Ekonom. Ten motor a převodovka je sladěný pro nízkou spotřebu, je řádově jednodušší než jakákoliv commonrailová nafta. Celý to auto je celkem jednoduchý a když mu věnuješ torchu péče, tak i spolehlivý.
Pokud to opravdu musí být nafta, zaměřil bych se na osmiventilový JTD bez filtru pevných částic.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 09.03.2020 11:03, RE: Prosím o radu na první auto: octavia II, volvo v50, focus II
citation:
reakce na: LLml1, 08.03.2020 19:20 (Ahoj, jsem tu s dotázkem na pr ...)

Ahoj problém je, že diesly v téhle cenové kategorii prostě lidi dávají do bazaru, když se blíží velká investice, která se neopatí. Takže od vstřiků, přes EGR ventil až po složitější závady.

Za mě ber Fiat Punto Grande 1.4 Fire. Ten motor jede krásně, žere málo a když seženeš černou metalízu s litými koly, bude hezčí, než Fábie III
Pak je tu možnost s LPG, ale u ojetin může čekat jedna zrada za drzhou. Ono totiž nejde jen o roční pravidelné revize, ale i životnost nádrže, ventilů, ale i řídící jednotky. Mám kolegy v práci, kteří i přesto na LPG nedají dopustit a např. takový Golf V 1.6 MPI od kamaráda už slaví 300tis.km a jezdí pěně dále... U Punta si jen dobře prohlédní podovozek, jestli nerezne.

Proto mě napadá pro tebe ten Golf V 1.4 MPI nebo 1.6 MPI na LPG, jenže opravdu v dobrém stavu, což bude problém najít. Ten 1.4 MPI umí i bez LPG jezdit do 6l a je spolehlivý, takže také možnost.
Vyhni se raději automatické klimatizaci, odchází mechanika i krokové motorky a oprava jde nad 10 000kč. Jinak Golf V je držák k pohledání a nerezne.

Fucus II 1.6 Duratec 74kw není dělaný na LPG, protože nemá aut. vymezování vůle ventilů. Narazíš ale i na LPG od výroby, zejména u kusů z Německa. Problémy s němi nejsou, to může povrdit kolega, který ma Focus 2008 LPG s 200tis.km bez vážné závady.

Asi největší překvapení je další kamarád s Renault Megane II 1.6 81kw, rovněž LPG, rovněž se blíží k 200tis.km a rovněž bez vážné závady. Takže je z čeho vybírat, ale rozhodující bude stav vozu...

Tož držím palec!
respond
LLml1
number of posts12
date of registration07.10.2019
Monday 09.03.2020 11:53, RE: RE: Prosím o radu na první auto: octavia II, volvo v50, focus II
citation:
reakce na: BobanHTP, 09.03.2020 11:03 (Ahoj problém je, že diesly v t ...)

Ahoj, díky za rady, každopádně bych chtěl spíše větší vůz, jelikož bych chtěl aby do auta vešly lyže popř kolo, a punto i golf mi přijdou malé. Takové ty normální opravy zvládneme doma sami, máme na zahradě zvedák?
respond
LLml1
number of posts12
date of registration07.10.2019
Monday 09.03.2020 11:55, RE: RE: Prosím o radu na první auto: octavia II, volvo v50, focus II
citation:
reakce na: KoobaS, 09.03.2020 09:08 (Taky jsem byl student a taky j ...)


Děkuji za rady, nicméně LPG mi moc lidí nedoporučuje z důvodu revize a životnosti. Koukal jsem na alfu romeo 1.8/2.0 JTD, ale tam je ta spotřeba už přeci jen větší.
respond
LLml1
number of posts12
date of registration07.10.2019
Monday 09.03.2020 11:58, RE: RE: Prosím o radu na první auto: octavia II, volvo v50, focus II
citation:
reakce na: Driver79, 08.03.2020 22:20 (Asi to jeste rozvedou jini, al ...)



Díky za ohodnocení téměř všech vozů. Nicméně fabia asi ne, jelikož lyžuju a MTB a kolo popř lyže by tu asi nevlezly.
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Monday 09.03.2020 13:44, RE: RE: RE: Prosím o radu na první auto: octavia II, volvo v50, focus II
citation:
reakce na: LLml1, 09.03.2020 11:55 (Děkuji za rady, nicméně LPG mi ...)


Na alfu se jako student vykašli - v budgetu máš 156/147/GT - do nich MTB nedáš. 159 za 80 000kč bude kasička. Tak jako tak je údržba Alfy dražší než "konfekce." To nejsou hospodský kecy, ale mám doma 147 v benzínu.
LPG ti necpu, ale revizi uděláš 1 za rok a stojí pár stovek a životnost motoru, pokud je vše správně nainstalováno a nastaveno, to negativně neovlivní.
Moje rada je ale držet se benzínu. Už mnou zmíněný Civic Aerodeck - ideálně 1,5 Vtec, ale poslouží i 1,4. Dvojkový mégane grandtour 1,6 bude jezdit okolo sedmi litrů, o fous úspornější bude stilo 1,4 s šestikvaltem.
Těch naftových aut, který dokážou reálně jezdit za 5 litrů dle dotankování je stejně jako šafránu.
respond
LLml1
number of posts12
date of registration07.10.2019
Monday 09.03.2020 19:06, RE: RE: RE: RE: Prosím o radu na první auto: octavia II, volvo v50, focus II
citation:
reakce na: KoobaS, 09.03.2020 13:44 (Na alfu se jako student vykašl ...)


Jojo, chápu 100 lidí 100chutí, každopádně děkuji za rady, no myslel jsem, že výběr bude jednodužší?
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 09.03.2020 19:31, RE: RE: RE: RE: RE: Prosím o radu na první auto: octavia II, volvo v50, focus II
citation:
reakce na: LLml1, 09.03.2020 19:06 (Jojo, chápu 100 lidí 100chutí, ...)

Ahoj tentokrát nejde o chuť, ale zkušenosti. Máš prostě hrozně malý rozpočet na diesel v "použitelném" stavu. Většina z nás se tady už spálili na něčem takovém. Je to jako s pečenými holuby - nikde zadarmo do pusy nelítají
Může být, že kamarád, soused nebo někdo v rodině Ti prodá dobře udržovanou Octávii I 1.9 TDI třeba i s 300tis.km, pak je naděje, že bude jezdit ještě pár let. Ale jinak nevím o zázraku opravdu
Pak už mě napadá pořád pěkný Peugeot 407 s povedeným 2.0 HDI 100kw, jenže opravdu udržovaný. Jede hodně dobře, spotřeba je také fajn a není kupodivu tak drahý na údržbu. Hledal bych cca 2007+
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.