citation:
reakce na: LLml1, 08.03.2020 19:20 (Ahoj, jsem tu s dotázkem na pr ...)
Ahoj problém je, že diesly v téhle cenové kategorii prostě lidi dávají do bazaru, když se blíží velká investice, která se neopatí. Takže od vstřiků, přes EGR ventil až po složitější závady.
Za mě ber Fiat Punto Grande 1.4 Fire. Ten motor jede krásně, žere málo a když seženeš černou metalízu s litými koly, bude hezčí, než Fábie III
Pak je tu možnost s LPG, ale u ojetin může čekat jedna zrada za drzhou. Ono totiž nejde jen o roční pravidelné revize, ale i životnost nádrže, ventilů, ale i řídící jednotky. Mám kolegy v práci, kteří i přesto na LPG nedají dopustit a např. takový Golf V 1.6 MPI od kamaráda už slaví 300tis.km a jezdí pěně dále... U Punta si jen dobře prohlédní podovozek, jestli nerezne.
Proto mě napadá pro tebe ten Golf V 1.4 MPI nebo 1.6 MPI na LPG, jenže opravdu v dobrém stavu, což bude problém najít. Ten 1.4 MPI umí i bez LPG jezdit do 6l a je spolehlivý, takže také možnost.
Vyhni se raději automatické klimatizaci, odchází mechanika i krokové motorky a oprava jde nad 10 000kč. Jinak Golf V je držák k pohledání a nerezne.
Fucus II 1.6 Duratec 74kw není dělaný na LPG, protože nemá aut. vymezování vůle ventilů. Narazíš ale i na LPG od výroby, zejména u kusů z Německa. Problémy s němi nejsou, to může povrdit kolega, který ma Focus 2008 LPG s 200tis.km bez vážné závady.
Asi největší překvapení je další kamarád s Renault Megane II 1.6 81kw, rovněž LPG, rovněž se blíží k 200tis.km a rovněž bez vážné závady. Takže je z čeho vybírat, ale rozhodující bude stav vozu...
Tož držím palec!