citation:
reakce na: meksp, 18.06.2020 00:06 (Zdravím, původně jsem si chtěl ...)
Ahoj, velmi doporučiji koupit si poslední speciál od Světa Motorů, kde dokonce i 2.0 TDI CR může fatálně selhávat, pokud se včas nezačnou doržovat jisté servisní úkony.
Proto nakonec jistější volba může být 1.6 TDI, bez longoil intervalu. Za mě bych volil Golf nebo Jettu, nabízí zdravý poměr prostoru/obratnosti/kvality a ceny servisu.
Ford, speciálně díky Mondeu 2011-2014 nabízí asi nejjistější dieslovou techniku s motorem 2.0 TDCi
. Jinak ten samý motor se dával i do Focusu III. Obecně Mondeo z uvedených let je velmi fortelné auto, kde chybu moc udělat nejde, pokud seženeš poctivý kus.
Ohledně Oplího 2.0 CDTi, nejsou na něj stížnosti, ale pro jistotu bych si pozjišťoval ceny dílů jako FAP filtr, EGR ventil, vstřiky apod. Insignii dlouho měl i můj kamarád a zlobil jen náhon 4x4, což asi neplánuješ kupovat(nedoporučuji).
Menší 1.7 CDTi od Isuzu má můj soused o pár domků vedle v Zafiře II a je velmi velmi spokojený se spolehlivostí. Redakce SM jen varuje, že po roce 2012 příšlo pár vylepšení, které už trochu motor zesložiťují(nevím přesně co).
Motor 1.6 CDTi v Astře J je kontraverzní, někomu funguje dobře, někdo se trápí. Při velkých nájezdech prý odchází turbo. Pro ojetinu bych volil raději ty výše uvedené motory v dieslu.
Kdbybys netoužil po výkonu, tak lze všemi deseti doporučit Toyotu Auris 1.4 D-4D, která patří mezi nejspolehlivější diesly s malým objemem. Auris ale nesedí každému a zaměřil bych se i na hlučnost při testovací jízdě.
Co bych ještě doporučil vyzkoušet?
1. Peugeot 508 se skvělým motorem 2.0 HDI. Pestrá nabídka ojetin, ceny příznivé, opět bych hledal nejdříve u dealerů vůz s jasnou servisní historií. Mě 508 fascinuje pohodlím, ale i stále krásným interiérem.
2. Renault Megane III 1.5 DCi/1.6DCi - za mě podařené motory, komfortní podvozek a odolný FAP filtr. Megane má své mouchy, ale jako celek slouží dobře a nabízí komfortní svezení.
Jednašestka už jede velmi dobře, pocitově jak některé dvoulitry konkurence a je kultivovaná. Zvážil bych přišetřit na Megane IV, protože zpracování a interiér jsou o dvě třídy lepší, v tom šel Renault do sebe a podařilo se.
Snad tu chlapi poradí je těžké občas něco vůbec hodnotit.
Uvedu příklad můj kamarád a kolega má Renault Laguna II 1.9 Dci 2006, najeto přes 400 000km s původním turbem(jednou měněno těsnění), vstřiky i FAP fitrem(jednou umělě vypalován). Nejvíce se měnily podvozkové díly, ale jinak nic fatálního a je bez koroze