0
back
 

diskuze k tématu: Koupit Seat Leon 1.9 TDI nebo BMW 320d?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, německá vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.08.2012 10:39, rada
V roce 2002 byla E90 jedině na papíře...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.08.2012 12:53, rada
Osobně bych se teda ropnému agregátu v tomto stáří vyhnul a dopřál bych si sametový šestihrnek polykající benzín, u kterého bude menší riziko možných oprav a patrně i větší šance sehnat zachovalejší a ne tolik jetý kus.
Pokud chceš ušetřit ba dokonce něco i vydělat, tak si kup to TDi f tom Seatě, koluje legenda že dokonce za jízdy naftu vyrábí.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.08.2012 13:15, rada
TAKŽE POKUD SI TAZATEL CHCE KUPOVAT BABIČKU - MODEL E-46 TAK JEDNOZNAČNĚ 33o IČKO ALE I 32o D JE DRŽÁK , POKUD SEŽENETE PO NAKÉM STAROUSEDLÍKOVI , DÍLY SU NATO LEVNÉ A PROVOZ STOJÍ KULO , AKORAT JE TO SPIŠE UŽ LEGENDA A S BMW TO MA JIŽ PRAMALO SPOLEČNÉHO . HEZKY DEN.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.08.2012 13:28, rada
Pokud chcete mermomocí diesel, kupte si Leona. Tam ani u tak starého kusu nemusí být problém s dieselem. Jinak ad E46 - velmi pěkný článek - http://www.autoweb.cz/bmw-rady-3-e46/ . Trošku mně mrzí, že v E46 už se nedělaly dvoulitrové šestiválce jako v předchozí generaci /benzín/.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.08.2012 13:38, rada
to Reno: M52TUB20, 110kW, 190Nm
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.08.2012 13:40, rada
to Reno: je to upgrade toho dvoulitru z E36. myslim, ze dali dvojity vanos, coz pomohlo dostat maximalni kroutak jiz od 3.500otacek.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Monday 13.08.2012 20:45, rada
tak ja uz jsem tu nekde i napsal, ze nejlepsi nafta do BMW je pokud mozno trilitrovy benzin, takze za mne ano, je hotovo a vymalovano...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.08.2012 07:47, rada
myslím že byla osazována i 2,2i (označovaná jako 320i) také 6ti válec se 125kw
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.08.2012 08:54, rada
2,0 diesel common rail od BMW je výborný, ale servisně náročnější než 1,9 TDI. Navíc 96 kW verze je naprosto dostačující. U PD může být jen problém, pokud předchozí majitel jezdil na longlife (nebo vůbec zanedbával olejový servis). To pak můžete řešit problémy se vstřikama i u 1,9 TDI. Chce to dobře zkontrolovat. Jízdní vlastnosti a pocit z jízdy tady nemá smysl řešit, to je snad jasné. Takovou odezvu v řízení a vedení kol, vyváženost a sounáležitost s řidičem jako je u E46, jsem snad u jiného běžného auta nezažil. U BMW je prostě třeba počítat s vyššími servisními náklady. Taky bych se přiklonil k příspěvkům níž a v tomto stáří se podíval po benzínových verzích u obou vozů. Je velká pravděpodobnost že budou o hodně zachovalejší. U BMW je výběr širší a plně dostačující je i 318i po faceliftu (R4 2,0 105 kW, Vanos) a pak různé šestiválcové verze. U Leonu bych hledal verzi 1,8T 132 kW, která je dost rozšířená a s autem cvičí pěkně. Zase úplně jiná charakteristika než BMW. P.S. ta volba dieselu podle mě souvisí s eko-politikou v Rakousku, kde se myslím platí nějaký roční poplatek za vypouštění emisí (že by CO2?) a u pořádného benzínu to může být dost velká suma... Pokud o tom někdo víte víc, klidně to sem napište :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Tuesday 14.08.2012 18:20, rada
bmw-jedine 3.0 obsah, at benzin ci nafta koncern-cokoli jen ne 2.0 tdi
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.08.2012 06:49, rada
Napřed dotaz: jak souvisí servis oleje LL se vstřiky?

A pka. jestliže je tazatel z Rakouska, pak není důvod se ptát na 10 let starou ojetinu a navíc s naftovým motorem. Usuzuji na základě vlastní zkušenosti z 13 letzeého pobytu v zahraničí, že i v Rakousku platí jiná mzdová situace, než v ČR a že i průměrně placený občan si za svoji práci může opravdu dopřát daleko lepší vozidlo, než 10 let olítané BMW. Tyhle starý krámy jsou dobrý tak na Ukrajinu, do Polska a k nám, do ČR.

K výběru auta neporadím, protože já bych z daných dvou nechtěl ani jedno a ani zadarmo. Volil bych benzínový motor nejlépe japonské provenience - Honda, Subaru, Mazda, Toyota, Lexus...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.08.2012 07:49, rada
ano, v Rakousku platí jiná mzdová situace a také daň z luxusu, u dopravních prostředků typu BMW se platí daň z luxusu 16 procent navíc, pokud u nás stojí nové BMW milión, potom v Rakousku 1,16 M... to jen tak na okraj, jinak jestli tam roznáší wiener schnitzer v hospodě, asi na tom není tak jako rodilý rakušan...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.08.2012 10:25, rada
Re: Zdeny60 Možná se budeš divit ale souvisí. Kamarád to řešil s svého PD, které než ho koupil jezdilo na LL a podle indicií i tak byl olejový servis šizený (starý, nevyměněný olejový filtr). Jinak pěkné auto. Začal se mu ztrácet olej a s servisu přišli na to, že to je kolem vstřiků. Moc se nedivili, jen se podívali do servisky na interval. Řekli mu, že to způsobují agresivní látky tvořící se ve starém oleji a rozežírající těsnění. Dali mu to do kupy, olej mění co 15 tkm a je spokojený. A myslím, že touto tématikou se zabýval i AutoTip. Jinak do Rakouska jezdím celkem často a vím, že všude je chleba o dvou kůrkách. Sice si tam člověk víc vydělá i méně kvalifikovanou prací, ale mají tam svá specifika a Rakousko vůbec není daňovým rájem. Pokud pominu DPH tak si tady (hlavně podnikatelé) můžeme pískat. V Rakousku platí celkem krutá progresivní daň + různé spešl daně, ekopoplatky atd. Navíc oni ji umí vybírat. Takže jestli chlapec dělá něco o čem psal Reno, tak je rád že si zaplatí nájem atd. a něco mu zbyde. Navíc 10 let staré Báwo E46 nebo Leon v dobrém stavu nejsou díky pozinkované kastli žádné mrdky a i mechanicky jsou dostatečně kvalitní. A když jde o jeho první auto na kterém se bude učit jezdit, proč by do toho musel nějak hodně investovat? Japonské auta mám sice rád, benzíny opravdu umí, jenže živit Subo nebo Lexus je už trochu někde jinde. Nedejbože to nabourat.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.08.2012 12:02, rada
vykašli se na to. Vezmeš našetřený peníze a koupíš si za ně první vysněný auto. po týdnu se ti začne rozpadat bude někde stát další měsíce, než si našetříš na díl a tak to půjde dál a dál. Navíc tě sežerou. Hádám, že moc nemyslíš na peníze, nebo chceš na auto mermomocí sbalit holku na auto a vytahovat se před kámošema. Kup si radši felicii. Nebude ti jí tak líto až to někde opřeš. Zajímalo by mě kolik ti je?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.08.2012 12:57, rada
to Jirka: Byla by celkem sranda, kdyby se pán ozval, napsal, že je v Raichu už 10-15 let, že je ženatý, má pár dětí a je mu skoro 40...že doteď auto nepotřeboval, ale teď že se firma přestěhovala za město a musí dojíždět do práce a chce si to za rozumný peníz aspoň trochu užít...to by mne pobavilo...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.08.2012 13:39, rada
Musím souhlasit s Paulem ohledně těch LL intervalů výměn olejů a vstřikovačů. Opravdu LL nedělá dobře, už po cca 20t km se olej začne degradovat, začnou se tvořit agresivní látky, které pak rozežírají těsnění kolem vstřikovačů, kudy pak začne chcát olej... Zbytek si domyslete sami co to udělá...

Za mě měnit olej u všeho po max 15t km, u některých "vyjímečných" modelů se doporučuje již po 10t km ( HTP, 2.5TDi V6...atd. ). Každopádně měnit olej každý rok! ( když někdo najede 50-60t km za rok, dejme tomu může měnit klidně olej i po 20t km )
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.08.2012 14:19, rada
K tomu Rakousku: já jsem tam pracoval 6 let a pak ještě 7 let v Itálii. Ten, kdo jde do Rakouska roznášet pivo a wiener šnicle, to nemá asi v hlavě zcela v pořádku, protože na tomto vydělá stejně,a el jak správně někdo podotknul, odvede daleko více. Vyplatí se tam jít dělat vysoce kvalifikovanou práci - apka si můžeš koupit jednak za A) auto u ás (můj případ, je opravdu levnější) a za B) dosáhneš na lepší vozy. Ale to sem nepatří.

K tomu oleji - pokud se rozpadne těsnění kolem vstřiků, pak to není vada vstřikovačů následkem dlouhého intervalu. Mechnaická funkce vstřiků tím netrpí, ale trpí sirnou naftou - tím nejvíce.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 15.08.2012 18:56, rada
Ano, vstřikům se nestane nic, horší ten zbytek...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.08.2012 09:49, Napsal bych to podobně
Jen dodám, že výhodou haldexu je nejen zlepšení trakce, ale i víceprvková zadní náprava. Na druhou stranu, na kvalitních Rakouských cestách je plně dostačující i klasická vlečka, pokud je dobře odladěná (což v případě Leonu je). Navíc je velmi odolná, ale ani to není díky tamním cestám třeba řešit :)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 17.08.2012 10:52, Seat
K BMW nemohu říct nic, nikdy jsem ho neměl, takže bych lhal. Nicméně Seat znám asi do poslední šroubečku. První věcí na Leonu je fakt, že standardní naftové motory jsou až nadprůměrně spolehlivé a snesou toho docela dost, ovšem jejich projev je otravný (dunění, otřesy-za studena). Někomu taky může vadit, že i při zahřátém motoru se chvěje plynový pedál. To co je na Leonu podstatně horší, je vnitřek auta. Obec ně mi palubky v Seatech připadají odporné, ale to je věc vkusu. Horší je zpracování, to vypadá jak na východoněmeckém Trabantu a co hůř, po větší porci kilometrů má interiér sklon za jízdy vydávat různé pazvuky a chrastění. Občas jsem se také setkal s tím, že samovolně zhasínají části palubky, ať už se jedná o tlačítka, budíky (aniž by to mělo vliv na jejich funkčnost) nebo třeba rádio (to se rovnou vypne). Leon je celkem dobré auto, ale z interiéru můžete být velmi brzy zoufalý a to k tomu nepočítám pro mě značně nepohodlné sedačky v koncernových autech
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.