David85 posted by:
mufik.martin posted by:
David85 posted by:
Zdravím ve spolek, s ženou hledáme větší auto. Momentálně pro tahání minikaravanu s maximální celkovou hmotností 750kg, min 450kg. V blízké budoucnosti i snad pro nějaké přírustky do rodiny :) V podstatě se rozhodujeme mezi Seat Alhambra 130kW, nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější a Ford S-MAX 120kW nafta, nájezd do 100k, automat, r. v. 2014 a novější. Chtěl bych se zeptat, zda někdo nemáte zkušenosti s automatickou převodovkou powershift vs DSG a na co bych si měl dát při nákupu případně pozor a také jestli zvolit spíše Ford nebo Seat. Doufám že nám s tím dilema někdo pomůže a budeme rádi za jakékoliv názory. Předem mockrát děkuji.
Ještě by mozna stal za hrich Citroen C5 2,0 HDI 120kw. Mondeo pouziva prave motor z Citroenu/Peugeotu a namisto dvouspojky je zde spolehlivy a krasne hladce radici hydroměnit Aisin. Mám ho ve svém autě a nemůžu si převodovku vynachválit. Co jsem zjišťoval, tak i kompletní repas hydroměniče je výrazně levnější než dvouspojky DSG. A co se týče powershiftu, tak to chlapi v servisu moc nechválili, jsou s ní zatím malé zkušenosti, nedostatek dílů a tím i drahé potenciální opravy automatu. Mrkněte na C5 nebo 508 Peugeot s automatem a HDI 120kw, minimálně to auto stojí za vyzkoušení a cenově jsou na tom jako Mondeo.
Mám trochu strach, že citroen a peugeot (oba francouzske značky) na tom po kvalitě zpracování nebudou tak dobře jako Seat Alhambra, což je v podstatě VW. N2kdo mi říkal, že nejlepší jsou japonci. Toyota, Mitsubishi, Honda, Pak němci, VW a až potom francouzske automobilky. Možná je na tom něco pravda. Mám Mitsubishi Colt 1.4 benzín s robotizovanou manuální převodouvkou. Mám s tím najeto 130, od nákupu nového auta to nebylo garážovaní, nic se na tom neposralo a nikde to nehnije. Pouze jsem měnil olej a filtry. Říkam si, jestli ta karoserie u citroenu(peugeotu na tom nebude prostě hůř. Ale určitě se na ty auta podívám.
Podle me uz VW není auto co byvalo, uz to není takovy drzak a nezmar. Jinak mam zkusenosti se starymi peugeoty 405 a to co ty auta vydrzeli, hlavne kastle oproti konkurenci a i jejich motory 1,9D a TD co všechno přechroustali a stále to jelo. Rozhodně bych to jako alternativu nezatracoval. Spíše Renault měl období, kdy hodně zlobila elektronika auta, u PSA to odnesli auta typu 307 a 607, který si také užili své, ale dnes s tím není o nic větší problém než u konkurence. Jinak já navrhoval C5 a 508, ale až potom jsem si všiml, že mluvíš o MPV, takže trošku změním tip na C4 picasso a 5008. Mojí mamce jsme pořídili 5008 1,6HDI 82kw 2011 a musím říct, že je to moc příjemné auto za rozumnou cenu. Jen jsem si stále nezvykl na řazení na přístrojovce vedle volantu a jsem, takže za mě bych určitě jak Picasso tak 5008 volil s automatem. Ale pozor, tato auta mají dva typa automatů, u 120kw HDI byl vždy kvalitní japonský hydroměnič Aisin. Ostatní motory 1,6HDI, benzíny tak i 2,0HDI v jiné verzi než 120kw má robotizovaná manuál. Ten robot není vyloženě zlej, ale přirovanl bych to k tomu, že vy jako řidiš máte volant, plyn a brzdu, a spolujezdec má spojku a řadící páku. Takže je to řešení levné, ale ne úplně ideální. Ale jinak je převodovka poměrně jednoduchá, a pokud spojku mění někdo, kdo umí pracovat s robotem tak to není problém, ale je spousta lidí, co na cenu výměny spojky nadávají, ale to je proto, že to dělá někdo, kdo to neumí a pak neumí nastavit správně hodnoty záběru a stráví na tom hromadu času a stejně to není nastavené dobře. Ten aisin je jistota, bohužel byl pouze u 120kw a potom tuším od roku 2014 nebo 2015 byl dokonce ve spojení s 1,6HDI. Poznáte to velice jednoduše. Jakmile je na voliči převodovky "P" jako parking, tak se jedná o hydroměnič Aisin. Jakmile tam "P" chybí a je tam jen RND tak je to robot. Ale třeba v C5 a 508 měli všechny 2,0HDI vždy Aisin, tam byl robot pouze u 1,6HDI, čert aby se v tom vyznal :) Jinak rozhodně platí jedna věc, Ford/Citroen/Peugeot koupíte o hodně levněji. Já když kupoval C5 tak jsem původně chtěl Passat/Superb ale byli ve stejném stavu o 100 tis dražší. Takže jsem pak vybíral pouze mezi Mondeo/C5 a čekal na nějakou dobrou nabídku, který přišla zrovna na C5. Auto jsem kupoval jako 5 let staré.
A ještě něco ke kvalitě PSA a konkurence. Moje C5 má najeto 230 tis km a měla bohužel jednu nepříjemnou závadu, praskla trubka chlazení u turba, takže jsem ztratil vodu a motor se žačal vařit. Bohužel dnes skoro žádné auto nemá čidlo hladiny vody a pokud dojde ke ztráte vody tak teplotní čidla nehlásí nic, protože v trubkách je jen pára nebo horký vzduch. Naštěstí se mi motor neuvařil kompletně, takže se ho podařilo zachránit a jezdí dál. Ale nejvíc vás překvapí asi 5008 1,6HDI 82kw mojí mamky, kupoval jsem to od prvního soukromého majitele. Při koupi najeto 275 tis a serviska vyplněná do posledního kilometru u Peugeot/Citroen a při ověření se servisem vše sedělo. A představte si, jediná závada byl problém s klimatizací a motorkem zrcátka. Při koupi byli špatné vstřiky, které byly původní, takže se jen vyměnili vstřiky za nové. Spojka a rozvody byli dělané zhruba ve 180 tis km. Jinak vše původní, dvouhota, turbo, čerpadlo. Ve 120 tis byl čištěn FAP a teď byl čištěn znova společně s výměnou vstřiků a dolilo se aditivum EOLYS co používá PSA. TAkže FAP je původní z výroby, jen 2x čištěn. Ve 120 tis km a 275tis km. Auto jezdilo dálky, možná proto je tak zachovalé, že neskákalo po městě s dětma do školy a kroužky.