0
back
 

diskuze k tématu: Řidiči šetří a stále častěji sahají po neoriginálních dílech

category of topic classification:
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 17.05.2013 13:08, Nářky
Zatímco je vyvíjen systematický tlak, že vozidlo by se mělo vyměnit po 4. nejdéle 5. ti letech a nahradit novým, tak u náhradních dílů se argumentuje jejich nízkou trvanlivostí u alternativních výrobců. Vnímám to jako rozpor.
Velmi často poukazuji na to, že finanční podíl provozu motorového vozidla se v CZ pohybuje někde kolem 15-25% průměrného platu pro referenční nájezd 10-15 tkm, zatímco v západní Evropě je podíl třetinový až čtvrtinový. Z tohotu úhlu pohledu musí být každému jasné, že se lidé snaží "vytěžit" ze svých peněz maximum, a tak raději koupí výfuk, který vydrží 3 roky za polovinu ceny než výfuk na 6 let za cenu "originálního" dílu, když v průběhu 2 let se hodlají automobilu zbavit.
Je to také odpověď na otázku, proč v západní Evropě je o auta lépe postaráno, a vyplatí se i ojetá koupit tam. Ono je to stojí poměrně výrazně méně peněz, než nás.
Ovšem rozdíly cen některých dílů jsou skutečně zarážející. Například gumová manžeta přes homokinetický kloub stojí originální 2200 Kč a neoriginální, ne však low-endovou náhradu pořídíte za 420 Kč - je to má zkušenost, nic fiktivního. Ačkoliv uznávám, že jsou určité díly, které jako originál (nebo alespoň od renomovaných značek) smysl mají. Považuji za vhodné díly na podvozku, brzdaách a pohonném ústrojí vybírat s velkou pečlivostí a v případě nedůvěry k náhradnímu řešení sáhnout po originálu.
respond
gablenz
number of posts137
date of registration12.01.2009
Friday 17.05.2013 14:51, RE: Nářky
David V posted by:
Zatímco je vyvíjen systematický tlak, že vozidlo by se mělo vyměnit po 4. nejdéle 5. ti letech a nahradit novým, tak u náhradních dílů se argumentuje jejich nízkou trvanlivostí u alternativních výrobců. Vnímám to jako rozpor. Velmi často poukazuji na to, že finanční podíl provozu motorového vozidla se v CZ pohybuje někde kolem 15-25% průměrného platu pro referenční nájezd 10-15 tkm, zatímco v západní Evropě je podíl třetinový až čtvrtinový. Z tohotu úhlu pohledu musí být každému jasné, že se lidé snaží "vytěžit" ze svých peněz maximum, a tak raději koupí výfuk, který vydrží 3 roky za polovinu ceny než výfuk na 6 let za cenu "originálního" dílu, když v průběhu 2 let se hodlají automobilu zbavit. Je to také odpověď na otázku, proč v západní Evropě je o auta lépe postaráno, a vyplatí se i ojetá koupit tam. Ono je to stojí poměrně výrazně méně peněz, než nás. Ovšem rozdíly cen některých dílů jsou skutečně zarážející. Například gumová manžeta přes homokinetický kloub stojí originální 2200 Kč a neoriginální, ne však low-endovou náhradu pořídíte za 420 Kč - je to má zkušenost, nic fiktivního. Ačkoliv uznávám, že jsou určité díly, které jako originál (nebo alespoň od renomovaných značek) smysl mají. Považuji za vhodné díly na podvozku, brzdaách a pohonném ústrojí vybírat s velkou pečlivostí a v případě nedůvěry k náhradnímu řešení sáhnout po originálu.


Dobře ty. A Mondeo tu nedoporučíš? To přece náhradní díly nepotřebuje.

Jinak já těm smradům přeju krach. Ať zase začnou normální řemesla a začne se výrábět něco užitečného. Nemůže stát ekonomika státu na zlodějích z autorizáků nebo z montoven. Ono dnes už lidem dochází (i díky krizi), že prase z Oplu nemůže chtít (rok 2006) za zadní plné kotouče na muzeijní Vectru A 10 500 Kč. Nebo čuně z Fiatu 11 000 (2011) za zapalovací kabely na 156ku. A nebo zůstaňme ještě u prasete z Ostravského Opelu. Chtít na starou Vectru (návštěva 2008) za čtyři zapalovací kabely 4500 Kč může jen narušený člověk v narušené firmě. "A jako pane, co jako pane, tak si to jako kupte pane jinde, ale jako jak se s tím vybouráte, pane, tak jako pak tu nechoďte si stěžovat, jako pane." A nakonec na tom náhradním dílu je Made in China.... třeba v tom ostravském Opelu a jejich překrásných originálních dílech od Bosche... Kdo si myslí, že na to teď sáhne Sachs, nebo Bosch, tak se plete.... to vyrábějí manufaktury v Bangladéši. Dodnes mám schovanou vodní pumpu na starou Vectru. Tu původní z roku 91 a pak tu měněnou originální od Opelu. Srovnávací fotky by stály za to... Jsou to opravdu dva jiné světy.

Takoví moje prachy nikdy neuvidí....
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 17.05.2013 15:39, RE: Nářky
David V posted by:
Zatímco je vyvíjen systematický tlak, že vozidlo by se mělo vyměnit po 4. nejdéle 5. ti letech a nahradit novým, tak u náhradních dílů se argumentuje jejich nízkou trvanlivostí u alternativních výrobců. Vnímám to jako rozpor. Velmi často poukazuji na to, že finanční podíl provozu motorového vozidla se v CZ pohybuje někde kolem 15-25% průměrného platu pro referenční nájezd 10-15 tkm, zatímco v západní Evropě je podíl třetinový až čtvrtinový. Z tohotu úhlu pohledu musí být každému jasné, že se lidé snaží "vytěžit" ze svých peněz maximum, a tak raději koupí výfuk, který vydrží 3 roky za polovinu ceny než výfuk na 6 let za cenu "originálního" dílu, když v průběhu 2 let se hodlají automobilu zbavit. Je to také odpověď na otázku, proč v západní Evropě je o auta lépe postaráno, a vyplatí se i ojetá koupit tam. Ono je to stojí poměrně výrazně méně peněz, než nás. Ovšem rozdíly cen některých dílů jsou skutečně zarážející. Například gumová manžeta přes homokinetický kloub stojí originální 2200 Kč a neoriginální, ne však low-endovou náhradu pořídíte za 420 Kč - je to má zkušenost, nic fiktivního. Ačkoliv uznávám, že jsou určité díly, které jako originál (nebo alespoň od renomovaných značek) smysl mají. Považuji za vhodné díly na podvozku, brzdaách a pohonném ústrojí vybírat s velkou pečlivostí a v případě nedůvěry k náhradnímu řešení sáhnout po originálu.


Moje zkušenost s "origo" díly motrio (obdoba dílů motorcraft) pro 5 leté a starší renaulty je taková, že třeba brzdy jsou od ATE a mají na sobě jen nálepku s kosočtvercem. Rozdíl v ceně je přitom docela značný - za to mi ten nalepený znak automobilky nestojí.
respond
rojack
number of posts145
date of registration06.01.2009
Friday 17.05.2013 15:58, RE: Nářky
Pavlik posted by:
David V posted by:
Zatímco je vyvíjen systematický tlak, že vozidlo by se mělo vyměnit po 4. nejdéle 5. ti letech a nahradit novým, tak u náhradních dílů se argumentuje jejich nízkou trvanlivostí u alternativních výrobců. Vnímám to jako rozpor. Velmi často poukazuji na to, že finanční podíl provozu motorového vozidla se v CZ pohybuje někde kolem 15-25% průměrného platu pro referenční nájezd 10-15 tkm, zatímco v západní Evropě je podíl třetinový až čtvrtinový. Z tohotu úhlu pohledu musí být každému jasné, že se lidé snaží "vytěžit" ze svých peněz maximum, a tak raději koupí výfuk, který vydrží 3 roky za polovinu ceny než výfuk na 6 let za cenu "originálního" dílu, když v průběhu 2 let se hodlají automobilu zbavit. Je to také odpověď na otázku, proč v západní Evropě je o auta lépe postaráno, a vyplatí se i ojetá koupit tam. Ono je to stojí poměrně výrazně méně peněz, než nás. Ovšem rozdíly cen některých dílů jsou skutečně zarážející. Například gumová manžeta přes homokinetický kloub stojí originální 2200 Kč a neoriginální, ne však low-endovou náhradu pořídíte za 420 Kč - je to má zkušenost, nic fiktivního. Ačkoliv uznávám, že jsou určité díly, které jako originál (nebo alespoň od renomovaných značek) smysl mají. Považuji za vhodné díly na podvozku, brzdaách a pohonném ústrojí vybírat s velkou pečlivostí a v případě nedůvěry k náhradnímu řešení sáhnout po originálu.
Moje zkušenost s "origo" díly motrio (obdoba dílů motorcraft) pro 5 leté a starší renaulty je taková, že třeba brzdy jsou od ATE a mají na sobě jen nálepku s kosočtvercem. Rozdíl v ceně je přitom docela značný - za to mi ten nalepený znak automobilky nestojí.


Cokoli s kosočtvercem bych nikdy nekoupil, protože bych si potom připadal jako ten kosočtverec. A ještě jezdit s kosočtvercem na kapotě ....... koho to může napadnout ?
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 17.05.2013 18:00, RE: Nářky
rojack posted by:
Pavlik posted by:
David V posted by:
Zatímco je vyvíjen systematický tlak, že vozidlo by se mělo vyměnit po 4. nejdéle 5. ti letech a nahradit novým, tak u náhradních dílů se argumentuje jejich nízkou trvanlivostí u alternativních výrobců. Vnímám to jako rozpor. Velmi často poukazuji na to, že finanční podíl provozu motorového vozidla se v CZ pohybuje někde kolem 15-25% průměrného platu pro referenční nájezd 10-15 tkm, zatímco v západní Evropě je podíl třetinový až čtvrtinový. Z tohotu úhlu pohledu musí být každému jasné, že se lidé snaží "vytěžit" ze svých peněz maximum, a tak raději koupí výfuk, který vydrží 3 roky za polovinu ceny než výfuk na 6 let za cenu "originálního" dílu, když v průběhu 2 let se hodlají automobilu zbavit. Je to také odpověď na otázku, proč v západní Evropě je o auta lépe postaráno, a vyplatí se i ojetá koupit tam. Ono je to stojí poměrně výrazně méně peněz, než nás. Ovšem rozdíly cen některých dílů jsou skutečně zarážející. Například gumová manžeta přes homokinetický kloub stojí originální 2200 Kč a neoriginální, ne však low-endovou náhradu pořídíte za 420 Kč - je to má zkušenost, nic fiktivního. Ačkoliv uznávám, že jsou určité díly, které jako originál (nebo alespoň od renomovaných značek) smysl mají. Považuji za vhodné díly na podvozku, brzdaách a pohonném ústrojí vybírat s velkou pečlivostí a v případě nedůvěry k náhradnímu řešení sáhnout po originálu.
Moje zkušenost s "origo" díly motrio (obdoba dílů motorcraft) pro 5 leté a starší renaulty je taková, že třeba brzdy jsou od ATE a mají na sobě jen nálepku s kosočtvercem. Rozdíl v ceně je přitom docela značný - za to mi ten nalepený znak automobilky nestojí.
Cokoli s kosočtvercem bych nikdy nekoupil, protože bych si potom připadal jako ten kosočtverec. A ještě jezdit s kosočtvercem na kapotě ....... koho to může napadnout ?


Asi nemá cenu hospodskému troubovi vysvětlovat, že je svobodná doba a každý si může koupit co chce, co se mu líbí, případně na co má .
respond
Rover623
number of posts96
date of registration14.04.2009
Friday 17.05.2013 18:54, Díly
Problém je jaksi v tom, že originální díly leckdy nevydrží ani to co nějaká lepší druhovýroba. Přední náprava na staršího Passata šla jeden čas pořídit jedině z druhovýroby aby na těch našich tankodromech vydržela, protože druhovýroba ji dělala ocelovou zatímco koncern VW dodával jako originál jen tu jejich hliníkovou.

Rozdíly mohou být obrovské mezi originálem a tou nejlevnější druhovýrobou. Třeba lanka k ruční brzdě na Hondu Accord stojí v originále kolem 2000,- za kus, nejlevnější druhovýroba je dělá kolem 600,- za kus, ale jejich životnost byla jednu zimu. Nejlevnější brzdové destičky na totéž auto se skoro rozpadli po intenzivnějším brzdění. Pak jsem změnil servis a díly a je klid. Kvalitnější druhovýroba vydrží skoro stejně jako originál, jenže automobilkám tím odcházejí zisky z oprav jinam. Takže se snaží přesvědčit spotřebitele, že všechny neoriginální autodíly a neautorizované servisy jsou stejně špatné, ale to je mnohdy velmi vzdáleno realitě.
respond
Abík
number of posts93
date of registration20.01.2009
Tuesday 21.05.2013 15:47, To je tak!
Před léty jedna moje známá poškodila chladič na Toyota Corolla. Když jsme ho šli koupit do autorizovaného servisu, tak za něj chtěli 9200,- Kč a stejně ho měli na objednání s dodací lhůtou do 5 dnů. O ostatním jako maska, ani nemluvím. Sháněli jsme ho na internetu a nový sehnali za 3400,- Kč. Myslím, že u Elitu. Objednali a druhý den už ráno ho dovezla přepravní služba. Nádherně zabalený. Země původu Tchaj-wan. Ten původní originální v té Toyotě byl také opatřen zemí původu Tchaj-wan. Všechny rozměry, i ty nejmenší detaily, byly úplně shodné. Co je to vlastně druhořadý ND? A kdo se na tom pakuje?
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.