0
back
 

diskuze k tématu: Revoluční pohony - který z nich uspěje?

category of topic classification:
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.03.2007 09:51, Velmi kvalitní článek
Chválím takový článek, automobilismus není jen o tom jak auto vypadá a jak jezdí, to nejdůležitější je motorová jednotka. Např. mne se moc hybridní autmobily nejeví jako spása budoucnosti - kvůli bateriím těžké auto (s tím souvisí více energie na akceleraci), samotné baterie nejsou příliš ekologické a poslední nejdůležitější fakt je ten, že pokud budu mít za 5 let auto s poloviční spotřebou, jak se mi to vykompenzuje s 2x vyšší cenou benzinu (nafty) ? Naopak se zdá, že nechtěně nahráváme ropným šejkům, kteří si mohou mnout ruce - ropa vydrží déle (auta budou mít menší spotřebu) a vzhledem k dlouhodobému růstu ceny ropy (vytěžíme méně, inkasujeme více ) mají šejkové zajištěný podnik místo na cca 40 let tak na cca 60 - 80 let ......
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.03.2007 10:43, RE: Velmi kvalitní článek
Honzin posted by:
Chválím takový článek, automobilismus není jen o tom jak auto vypadá a jak jezdí, to nejdůležitější je motorová jednotka. Např. mne se moc hybridní autmobily nejeví jako spása budoucnosti - kvůli bateriím těžké auto (s tím souvisí více energie na akceleraci), samotné baterie nejsou příliš ekologické a poslední nejdůležitější fakt je ten, že pokud budu mít za 5 let auto s poloviční spotřebou, jak se mi to vykompenzuje s 2x vyšší cenou benzinu (nafty) ? Naopak se zdá, že nechtěně nahráváme ropným ...
Honzine, nejvetsi problem vidim v tom, ze at budeme jezit na jakekoliv palivo, tak ho musi vzdy nekdo vyrabet ve velkem. Ted je to ropa, kdyz vsichni budeme jezdit na ethanol tak ho musi nekdo masove vyrabet, a zase si namasti kapsu jiny typ sejka. Je pravda, ze hybridni pohon je pouze mezikrok k totalnimu nahrazeni ropy. Chtelo by to vyvinou nejake levne palivo, treba ethanol ve Svedsku tankuji za 22 kc diky nizsi sazbe DPH. Tankovat za 22 kc litr by se me libilo, nehlede na to, ze motor na ethanol mel v testovanem Saabu vyssi vykon, ale i litr vyssi spotrebu, ale litr navic neni tak moc, hlavni byla cena paliva u pumpy. Jenze jakmile se staneme zavisly napriklad na ethanolu stejne jako ted na rope, tak si pak s cenami muze delat kdo chce co chce, protoze na to budeme zavisly a tankovat musime. Me jako lepsi volba prijde Seriovy motor, ktery je stale pohanen pouze elektromotorem a spalovaci motor pouziva pouze pro vyrobu elektriny. U dnesnich hybridu me vadi, ze poku djedete ustalenou rychlosti, tak vyuzivate pouze spalovaci motor ktery musi mit urcite otacky, podle me bybylo lepsi, kdyby spalovaci motor mel volnobezne otacky a vyrabel el. proud a pri ustalene rychlosti jste jel na elektrinu a mel pouze nastartovany neutral
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.03.2007 13:12, RE: Velmi kvalitní článek
mufik.martin posted by:
Honzine, nejvetsi problem vidim v tom, ze at budeme jezit na jakekoliv palivo, tak ho musi vzdy nekdo vyrabet ve velkem. Ted je to ropa, kdyz vsichni budeme jezdit na ethanol tak ho musi nekdo masove vyrabet, a zase si namasti kapsu jiny typ sejka. Je pravda, ze hybridni pohon je pouze mezikrok k totalnimu nahrazeni ropy. Chtelo by to vyvinou nejake levne palivo, treba ethanol ve Svedsku tankuji za 22 kc diky nizsi sazbe DPH. Tankovat za 22 kc litr by se me libilo, nehlede na to, ze motor na eth...
K tem hybridum - urcite by bylo lepsi, kdyby pri plynule jizde nezabiral spalovaci motor, jenze ono se nejspíše myslí na prudkou akceleraci (předjíždění), tedy spalovaci motor musi byt neustale v pozoru... přece jen automobilky co vyrábějí hybridy to už museli zkoušet.
Co se tyce ethanolu, přece jen je schopný být mnohem více konkurenčnější než ropa, teoreticky ho totiž může vyrábět jakákoliv země, která má klimatické podmínky pro pěstování rostlin z nichž se ethanol získává. Nicméně ale každý kdo trochu ví jak globalizovaná ekonomika funguje, si domyslí, že skutečně jak jste popisoval vy, dojde ke spolčení výrobců ethanolu, případně k "monopolizaci" výrobců (začnou ethanolové výrobce vlastnit obrovské finanční skupiny, nejspíše budou majitelé ethanolových rafinerií právě majitelé ropných polích a rafinerií) takže něco na tom je, že stejně dojde potom k umělé regulaci této suroviny (ethanolu).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.03.2007 13:31, RE: Velmi kvalitní článek
Honzin posted by:
K tem hybridum - urcite by bylo lepsi, kdyby pri plynule jizde nezabiral spalovaci motor, jenze ono se nejspíše myslí na prudkou akceleraci (předjíždění), tedy spalovaci motor musi byt neustale v pozoru... přece jen automobilky co vyrábějí hybridy to už museli zkoušet.
Co se tyce ethanolu, přece jen je schopný být mnohem více konkurenčnější než ropa, teoreticky ho totiž může vyrábět jakákoliv země, která má klimatické podmínky pro pěstování rostlin z nichž se ethanol získává. Nicméně ale každý ...
Jeste jedna vec k tomu ethanolu, pry zemekoule nnei schopna vyprodukovat tolik rostlin, aby uzivila stejny pocet aut jako je dnesk, nevim co je na tom pravdy, jen jsem to nekde slysel, ze i kdyby se pestovalo vsude kde se da, tak to bude malo. Ale at budeme zavisly na cemkoliv, tak se udela nejaky monopolu, nebo se spolci nejake firmy vyrabejici dany produkt a budeme zase v moci jinych typu sejku. A jelikoz dnesni ropni magnati maji dost financi, tak budou moct kupovat pole, technologie a cele firmy, takze je dost pravdepodobne, ze to bude stejny sejk, kery dnes dela ropu a zitra dela ethanol, a jak znam CR tak urcite nasadi takove dane jako na benzin a bude to drazsi jak benzin dneska. Zlaty Svedsko, tm vedi co je to ekologie a jak je dulezita, a nejen tam, i tady v Aglii co ted ziju se snazi lidi motivovat k nakupu hybridu, a CNG a ostatnich aut na jiny druhy paliva.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.03.2007 14:35, RE: Velmi kvalitní článek
mufik.martin posted by:
Jeste jedna vec k tomu ethanolu, pry zemekoule nnei schopna vyprodukovat tolik rostlin, aby uzivila stejny pocet aut jako je dnesk, nevim co je na tom pravdy, jen jsem to nekde slysel, ze i kdyby se pestovalo vsude kde se da, tak to bude malo. Ale at budeme zavisly na cemkoliv, tak se udela nejaky monopolu, nebo se spolci nejake firmy vyrabejici dany produkt a budeme zase v moci jinych typu sejku. A jelikoz dnesni ropni magnati maji dost financi, tak budou moct kupovat pole, technologie a cele f...
S tou omezenou kapacitou biopaliv je to pravda. Nemůže toho tady vyrůst víc než kolik uživí Slunce a když se spočítá sluneční záření co sem dopadá, tak aut je tady moc. Mimochodem ten biolíh se dá pálit načerno to bude pecka...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.03.2007 15:31, RE: Velmi kvalitní článek
Michal posted by:
S tou omezenou kapacitou biopaliv je to pravda. Nemůže toho tady vyrůst víc než kolik uživí Slunce a když se spočítá sluneční záření co sem dopadá, tak aut je tady moc. Mimochodem ten biolíh se dá pálit načerno to bude pecka...
Pálit načerno :) ještě že auto nemlže oslepnout jako rusáci co to pílí ve skepě.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.03.2007 21:38, H
A čo takto vodík ako palivo? Čisté a lacné. Jediný problém je, že ťažko niekoho presvedčiť, aby sa nenabaloval na rope. Pokial by sa napriklad USA podarilo rozširiť nejako tento druh pohonu (napr. Schwarzeneger sa o to celkom snazi!) neboli by zavislí od blbých šejkov a dosť by asi ušetrili aj na armáde...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 14.03.2007 22:44, díky
za zajímavé čtení..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.03.2007 23:07, RE: H
A.K.Alex posted by:
A čo takto vodík ako palivo? Čisté a lacné. Jediný problém je, že ťažko niekoho presvedčiť, aby sa nenabaloval na rope. Pokial by sa napriklad USA podarilo rozširiť nejako tento druh pohonu (napr. Schwarzeneger sa o to celkom snazi!) neboli by zavislí od blbých šejkov a dosť by asi ušetrili aj na armáde...
Vodík má jednu špatnou vlastnost a tou je jeho výroba. Proto se v odborných kruzích nemluví o vodíku jako o palivu, ale jako o nosiči energie. Vodík se totiž vyrábí elektrolýzou a na to, aby se uživil provoz pouze v ČR pouze vodíkem, tak by se muselo postavit dalších 5 Temelínů pouze pro výrobu vodíku. To si nedokážu představit kde si to někdo nechá postavit a kdo to povolí. Takže s vodíkem se jako s "palivem" budoucnosti počítá - hlavně v palivových článcích, ale nejprve se musí vyřešit problematika jaderné fůze (horizont cca 100let). Do té doby se musí udržet zásoba ropy - jako hlavního paliva a její spotřebu omezovat jinými alternativními zdroji (bioethanol, CNG, uhlí, rekuperace energie, využívání vodíku pouze při určitých "neekologických" režimech chodu motoru - experimentuje BMW, vysokovýkonné - vysoce přeplňované maloobjemové motory elektroturbodmychadly (max. plnící tlak už od volnoběhu) ...). Prostě problematika to není jednoduchá a změnit myšlení všech lidí najednou také ne.

PS: K tomu BMW. Při využívání vodíku při neekologických režimech chodu motoru lze stáhnout emise CO2, NOx ... na jednotky procent nejpřísnějších norem světa EURO 5, nebo kalifornských norem. To ale jen pro informaci.
respond


update
you watch this topic

stop watching this topic


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.