0
back
 

diskuze k tématu: Jak hodnotí servisní intervaly automobilový konstruktér?

category of topic classification: francouzská vozidla, francouzská vozidla, francouzská vozidla
donald
number of posts30
date of registration09.05.2007
Wednesday 06.02.2013 20:13, nic moc
Čekal jsem od konstruktéra víc
Jinak si opravte chybu korektorskou - místo více sepisovaný má být patrně více servisovaný.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Thursday 07.02.2013 08:46, RE: nic moc
donald posted by:
Čekal jsem od konstruktéra víc Jinak si opravte chybu korektorskou - místo více sepisovaný má být patrně více servisovaný.


Taky jsem očekával rozsáhlejší článek s konkrétními příklady a objektivním pohledem na věc. Osobně bych viděl budoucnost servisních prohlídek v proměnném intervalu, ale na základě důkladného měření a vyhodnocení samotným autem. Nevím přesně jak to funguje teď (např. u BMW), ale představoval bych si to takto: olej by hlídalo čidlo v olejovém filtru měřící obsah kovových úlomků, sazí, atd., zároveň by čidlo hlídalo zanesení vzduchového filtru, a podle toho by si řeklo, kdy a co je třeba vyměnit. Prodloužení intervalu výměny je možné, ale musí to být na základě jízdních podmínek, ne paušálně. Také by měla být použita větší olejová náplň (která se neustále snižuje), aby nedocházelo k příliš velké teplotní degradaci a sofistikovanější filtrační systém. Přechod mnoha výrobců na interval 30 000 km/ 1 rok podle toho co nastane dřív vidím jako závan zdravého rozumu. Ve svých autech jsem měnil a měním olej po 15 000 km / 1 rok, vzduchový filtr 15 000 (a jak vidím jeho zanesení, nepřijde mi to přehnané), a musím zaklepat, že se mi to zatím vyplácí, protože v souvislosti s tímto jsem ještě nemusel na autech nic řešit. Zvlášť u přímovstřikových motorů, kde dochází k velké sazotvorbě může být příliš dlouhý interval vražedný.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 07.02.2013 22:54, RE: nic moc
Paul posted by:
donald posted by:
Čekal jsem od konstruktéra víc Jinak si opravte chybu korektorskou - místo více sepisovaný má být patrně více servisovaný.
Taky jsem očekával rozsáhlejší článek s konkrétními příklady a objektivním pohledem na věc. Osobně bych viděl budoucnost servisních prohlídek v proměnném intervalu, ale na základě důkladného měření a vyhodnocení samotným autem. Nevím přesně jak to funguje teď (např. u BMW), ale představoval bych si to takto: olej by hlídalo čidlo v olejovém filtru měřící obsah kovových úlomků, sazí, atd., zároveň by čidlo hlídalo zanesení vzduchového filtru, a podle toho by si řeklo, kdy a co je třeba vyměnit. Prodloužení intervalu výměny je možné, ale musí to být na základě jízdních podmínek, ne paušálně. Také by měla být použita větší olejová náplň (která se neustále snižuje), aby nedocházelo k příliš velké teplotní degradaci a sofistikovanější filtrační systém. Přechod mnoha výrobců na interval 30 000 km/ 1 rok podle toho co nastane dřív vidím jako závan zdravého rozumu. Ve svých autech jsem měnil a měním olej po 15 000 km / 1 rok, vzduchový filtr 15 000 (a jak vidím jeho zanesení, nepřijde mi to přehnané), a musím zaklepat, že se mi to zatím vyplácí, protože v souvislosti s tímto jsem ještě nemusel na autech nic řešit. Zvlášť u přímovstřikových motorů, kde dochází k velké sazotvorbě může být příliš dlouhý interval vražedný.


Aby tam těch čidel nebylo až moc a auto nebylo náchylnější na poruchy a na drahé opravy oblíbenou metodou pokus/omyl. Lecos se špatně měří, třeba opotřebování řemenu. Možná by to chtělo zjednodušit auta. Místo aut na ropu mít jednoduchá auta na elektriku kde se olej, rozvody, spojka apod. nemění, protože tam nejsou.
respond
fabia2
number of posts1
date of registration18.03.2009
Sunday 10.02.2013 12:41, re:
Jednoduchá elektroauta?
Kde jsi přišel na to že nemají spojku,a že se tam nemění olej...nebo že tam dokonce žádný není?
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 10.02.2013 22:16, RE: re:
fabia2 posted by:
Jednoduchá elektroauta? Kde jsi přišel na to že nemají spojku,a že se tam nemění olej...nebo že tam dokonce žádný není?


Žě ty moc nerozlišuješ hybrid a elektroauto? Trochu jsem zahledal a našel např. toto:

Cituju: Jde prostě o automobil, ve kterém motor, převodové ústrojí a nádrž nahrazuje elektromotor, chytrý software a baterie.

Kde máš v elektromotoru, "softwaru" a bateriich olej co se musí pravidelně měnit? Prostě elektromotor rovnou točí kolama. Malé autíčko na baterky taky nepotřebuje hromadu oleje, a převodovku.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Sunday 10.02.2013 22:35, Elektroauto
A pokud si měl autodráhu nebo vláčky, tak si možná pamatuješ, že se tam olej neměnil. A pokud ses podíval dovnitř, tak tam nebyla ani žádná převodovka nebo spojka. Byl tam jen elektromotor.
respond




Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.