0
back
 

diskuze k tématu: změna oleje 10W40 za 5W40

category of topic classification: poradna, oleje, aditiva, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
tomasurban
number of posts1
date of registration17.12.2015
Thursday 17.12.2015 23:34, změna oleje 10W40 za 5W40
renault 1.9dci má předepsaný motor. olej 5W40, předchozí uživatelé tam však lili 10W40, mohu bez obav přejít znovu na původně předepsaný? co je třeba pro to udělat?

děkuji za odpověď
tom
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 18.12.2015 07:12, Nic zvláštního není potřeba
Dobrý den, nic zvláštního dělat nepotřebujete. Až budete měnit olej, tak samozřejmě včetně olejového filtru. Můžete obětovat dvě deci nového oleje na pročištění, tj. necháte otevřený vrch i spodek a prostě jen motor prolijete, trochu to pomůže se zbavit zbytků starého oleje...
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 18.12.2015 08:14, Zmena oleja
Pravdepodobne sa ale stane to, ze za studena vam auto moze zrat viac oleja. Ak auto ide bez problemov, neriesil by som to.
respond
eTeflon
number of posts173
date of registration04.11.2008
Friday 18.12.2015 09:12, RE: Zmena oleja
Citroenak posted by:
Pravdepodobne sa ale stane to, ze za studena vam auto moze zrat viac oleja. Ak auto ide bez problemov, neriesil by som to.



Souhlasím, navíc je 5W40 dražší. Takže pokud není s autem žádný problém, nebere olej a měnité olej po 15tkm, tak bych to neměnil.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 18.12.2015 12:31, 5W-40
Na druhou stranu 5W-40 vám dává lepší mazivost při nízkých teplotách...
respond
Citroenak
number of posts727
date of registration13.04.2012
Friday 18.12.2015 15:16, Mazivost
Nie je problem to skusit. Technicky by sa nemalo nic stat, len by som radsej kontroloval olej, ci nemizne. Teoreticky ale olej uz moze byt moc riedky, kedze auto bolo zvyknute na 10W40, a potom by zacalo zrat olej. V krajnom pripade, ak by zralo vela, si to moze odniest katalizator, popripade lambda. Ale to nepredpokladam. Zaujimalo by ma ale, preco to riesite. Je to kvoli tomu, ze mate na 5W40 nizsiu spotrebu? Lebo moja skusenost je, ze je to maximalne 0.1 deci...
respond
Daliboss
number of posts1
date of registration19.12.2015
Saturday 19.12.2015 09:21, Mazivost
1/ Řeší to proto, že 5W-40 má předepsáno v mazacím plánu výrobce. 2/ Rozdílná viskozita 5W a 10W a z ní plynoucí mazací (ne)schopnost oleje v zimě se zásadně projevuje až při teplotách kolem -25°C a méně. I při téhle teplotě je rozdíl v max.viskozitě 6%, proto bych se v našich klimatických podmínkách absolutně nebál možné zvýšené spotřeby oleje. Spíše bych se zaměřil na výkonnostní třídu.
respond
Driver79
number of posts130
date of registration20.11.2014
Sunday 20.12.2015 20:32, zmena oleje
Já bych se o změnu zpět pokud možno ani nesnažil. Nese to ssebou všechny výše popsané nevýhody. Může ho to začít žrát a prostě už je to na hustší olej zvyklé. Možná měl předchozí majitel nějaký důvod, proč na něj přešel.
Dále při změně tímto směrem údajně hrozí uvolnění usazenin. Předpokládám, že se to týká jen extrémních nájezdů, ale nemáme zde údaj kolik má ten motor najeto a kdoví, zdali reálný nájezd majitel zná.

Pokud chce majitel dodržovat mazací plán, ať si přečtě v návodu, zdali specifikace 10W40 není případně pro jeho motor případně také možná a měl by klid.

Sám jsem koupil auto ve stejné situaci a držím stále 10W40 se kterým jsem ho koupil. Plán výrobce zní na 5W30, ale 10W40 je v něm uveden jako možná alternativa.
respond
Zbyňa
number of posts10
date of registration15.11.2015
Friday 25.12.2015 00:04, re
Jestli to tedy chápu, tak kvůli teplotám v ČR předchozí majitel změnil olej na levnější. Už nemrzne, jak před lety, tak proč používat ten s větším rozsahem provozní teploty, když je dražší.
respond
Driver79
number of posts130
date of registration20.11.2014
Friday 25.12.2015 22:07, RE: re
Zbyňa posted by:
Jestli to tedy chápu, tak kvůli teplotám v ČR předchozí majitel změnil olej na levnější. Už nemrzne, jak před lety, tak proč používat ten s větším rozsahem provozní teploty, když je dražší.


Tak nemyslel jsem kvuli teplotam, ale kvuli tomu, ze uz to ten puvodni mohlo zrat. Zkratka nekdo predtim uz "zahustil" bud nahodou, nebo zamerne...

Jen jsem vyse vyjadril svuj nazor. Pochopitelne muze majitel zkusit prejit zpet a uvidi, jak se to bude chovat. Nejspis se nic strasnyho nestane, pokud to neni plecka s nekolika set tisici km na krku...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.