0
back
 

diskuze k tématu: Renault Scénic - zkušenosti a srovnání s Octavií

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 00:17,
Co dodat, další hrozná recenze, si občas připadám jako někde v hospodě
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 06:27, mlhovky
"...bez mlhovek je to bída" to jste myslel asi v mlze, ne? Nebo jen za tmy? V tom případě přepínám na dálkové...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 07:47, Ty koně
hledejte až někde nad 4000 ot/min. Zkuste si někdy při nájezdu na dálnici z 50 km/h zařadit trojku a podržet ji až do 6000 ot/min - za tu trochu benzinu navíc to stojí! Normálně při jízdě vnímáme spíš točivý moment, ten nás odstrkuje z křižovatky a v tom mají diesly, ať už jsou v Octávkách nebo v jiných autech, v patřičných otáčkách navrch.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 07:47, Je to o fyzice
Porovnávat se dá všechno,ale je dobrý si uvědomit co porovnávám.Okta je níž. střední a Scen. je mpv ato je zásadní rozdíl např. výšku a tím i větší aero odpor a vyšší spotřebu.Porovnávat spotřebu u benzínu-Scen. a nafty-Okty je jako porovnávat spotřebu CATu a Hummeru.Jezdit za 8L/100km je velice dobrý a chtěl bych znát reakci majitele,kdyby tam měl 1,6mpi 74kW.Posuzovat sedáky je opravdu subjektivní záležitost a pokud si pořídím auto bez mlhovek tak mám možnost si nechat dodatečně namontovat.Topení je slabý a opět Scen. má větší vnitřní prostor,ale topí stejně jako zmiňovaná Okta. tak co je lepší.?No nic,půjdu si vydělat nějaký prachy.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 08:38, RE: mlhovky
Alda posted by:
"...bez mlhovek je to bída" to jste myslel asi v mlze, ne? Nebo jen za tmy? V tom případě přepínám na dálkové...
Jo holt vetsina ridicu ma dojem ze v svetla maji mit minimalni sklon - doporucuje se pozice 0 kdyz jede clovek sam 1,2 kdyz je auto vic obsazene a plny kufr 3. Je to hezke ze auto sviti daleko, ale slabe. Mam vyzkousene na skodovkach a nissanu primera a hyundaich ze neoslnuju az pri polohach sklonu 1 az 2 stupne vetsich nez doporuceno, a taky jde lepe videt - fyzika je neuprosna, cim vice do dalky svetla sviti tim je svetlo rozprostreno na vetsi plochu a snizuje se tak mnozstvi dopadajiciho svetla na jednotku plochy. Takze sam jezdim s polohou 1 pripadne 2, a se spolucestujicimi/zavazadly za 3. Svetla proste osvetli prostor bliz k autu ale zato perfektne a prave svetlo osvetluje znacky v dalce uplne v pohode. Nekdo misto snizeni sklonu svetel pouzije mlhovky - a rika ze je to lepsi, ale nechape ze mlhovky jsou navrzeny tak aby osvitili prave prostor tesne pred autem a taky vice do stran. Nechci poucovat, chci jen poradit co by mohlo pomoci zvysit efektivitu osvetleni.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 09:00, RE: mlhovky
Mazel posted by:
Jo holt vetsina ridicu ma dojem ze v svetla maji mit minimalni sklon - doporucuje se pozice 0 kdyz jede clovek sam 1,2 kdyz je auto vic obsazene a plny kufr 3. Je to hezke ze auto sviti daleko, ale slabe. Mam vyzkousene na skodovkach a nissanu primera a hyundaich ze neoslnuju az pri polohach sklonu 1 az 2 stupne vetsich nez doporuceno, a taky jde lepe videt - fyzika je neuprosna, cim vice do dalky svetla sviti tim je svetlo rozprostreno na vetsi plochu a snizuje se tak mnozstvi dopadajiciho svet...
Miláčku, ale teď se nabavíme o tom, jak vidí řidič z auta. To jsi špatně pochopil. Řeč je o tom, jak je oslněn protijedoucí řidič. A to jsi možná slyšel, že ve světlech jsou nějaké paraboly. A ty, odrážejí světlo nějakým směrem. No a když je zvedneš nahoru, tak holt toho protijedoucího řidiče oslní. To je fyzika a geometrie....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 09:05, RE: Ty koně
Kýchal posted by:
hledejte až někde nad 4000 ot/min. Zkuste si někdy při nájezdu na dálnici z 50 km/h zařadit trojku a podržet ji až do 6000 ot/min - za tu trochu benzinu navíc to stojí! Normálně při jízdě vnímáme spíš točivý moment, ten nás odstrkuje z křižovatky a v tom mají diesly, ať už jsou v Octávkách nebo v jiných autech, v patřičných otáčkách navrch.
Ve skutečnosti nemají. Přibližně je to takhle: turbodehet má přibližně dvojnásobný kroutící moment a poloviční rozsah otáček, oproti atmosférickému benzínu. Takže, pokud nemá mít auto poloviční maximální rychlost, musí být zpřevodované 2-násobně do těžka. Takže ve výsledku má stejnou maximálku a stejné zrychlení. Ostatně, porovnej si technické parametry udávané výrobcem.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 09:16, RE: Ty koně
xf posted by:
Ve skutečnosti nemají. Přibližně je to takhle: turbodehet má přibližně dvojnásobný kroutící moment a poloviční rozsah otáček, oproti atmosférickému benzínu. Takže, pokud nemá mít auto poloviční maximální rychlost, musí být zpřevodované 2-násobně do těžka. Takže ve výsledku má stejnou maximálku a stejné zrychlení. Ostatně, porovnej si technické parametry udávané výrobcem.
s tim dvojnasobnym rozsahem otacek bych to nevidel az tak ruzove....porovnam jen v rychlosti Toledo TDI 110 koni a Mondeo 147 koni. Toledu na predjizdeni stacilo klidne 1500 otacek a sel tocit az ke 4 tis, kde pak rychle uvadl, ale malokdy jsem musel behem predjizdeni radit driv, nez po zarazeni zpatky do pruhu. kazdopadne predjizdet se dalo i ve 4 dilech. (ano vim o nizsi hmostnosti proti mondeu kombi). Mondeo jede dobre na 1. a 2. stupen, tak uz rychle ztrati silu a to uz i ve 2 lidech. NA predjizdeni potrebuji minimalne pres 3500 otacek, ale na 4. a 5. rychlostni stupen proste to auto uz se ani nehne. Predjizdeni v dalnicnim stoupani je bez sance i kdyz motor tocim. Ano turbobenzin by byl idealni, tam by byl rozsah cca od 2 tis do 6 tis, ale atmosfericky 4.valec na tom zas tak slavne neni.Obzvlaste nizsi kubatury. 2.0 benzin jsem koupil kvuli strachu z TDCI, ale priste asi risknu a koupim TDCI 130 koni nebo 2.2TDCI ci jinou znacku v turbo benzinu, ale atmosferu do 2l uz nikdy. LEda 2.5 a vic...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 09:45, RE: mlhovky
Alda posted by:
"...bez mlhovek je to bída" to jste myslel asi v mlze, ne? Nebo jen za tmy? V tom případě přepínám na dálkové...
Jo, tohle mi řekl i jeden poklicajt, když mně buzeroval za mlhovky, které jsem zapomněl vypnout - jak vidí blbečka s mlhovkama, tak přepíná na dálkové.
Souhlasím s ním.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 10:13, zoufalej podvozek
parkrat sem s tim jel a podvozek je naprosto zoufalej, nikdy sem netusil co to auto na snehu udela, ale to se tyka snad vsech renoldu
ja ted mam tretim rokem megana 2, najeto uz 150 tis a vzdy se hrozim zimy, protoze takhle nekomunikativni podvozek maj snad uz jenom cinani.
nedavno sem cet test ne megana III, oproti predchudci nesrovnatelne lepsi podvozek, ale stale hodne pozadu za fucuzem nebo golfem. megan II mel podle testu 5 hvezdicek, ale jinak auto dobry jen na to narazit s nim v 64km/h do zdi - to prirovnani asi celkem sedi. auto bezpecny, ale situace do ktery se s jinym autem ani nedostanes nebo lehce zvladnes s renoldem zvladnes jen se stestim
moje dalsi auto urcite renold nebude
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 10:30, RE: mlhovky
xf posted by:
Miláčku, ale teď se nabavíme o tom, jak vidí řidič z auta. To jsi špatně pochopil. Řeč je o tom, jak je oslněn protijedoucí řidič. A to jsi možná slyšel, že ve světlech jsou nějaké paraboly. A ty, odrážejí světlo nějakým směrem. No a když je zvedneš nahoru, tak holt toho protijedoucího řidiče oslní. To je fyzika a geometrie....
Ja tvoji prdelku neojizdim tak si nech ta slovicka pro toho kdo ano. Mozna kdyby sis to precetl a rozumel si fyzice tak pochopis ze te spolu souvisi. Vetsi sklon svetlometu - lepsi osvetleni vozovky v blizkosti auta a zaroven neoslnovani ridicu. Kde chce to aspon zkusi, kdo nechce tak to nezkusi, a blbec, tak ten rekne ze to je blbost aniz by to zkusil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 10:39, RE: mlhovky
xf posted by:
Miláčku, ale teď se nabavíme o tom, jak vidí řidič z auta. To jsi špatně pochopil. Řeč je o tom, jak je oslněn protijedoucí řidič. A to jsi možná slyšel, že ve světlech jsou nějaké paraboly. A ty, odrážejí světlo nějakým směrem. No a když je zvedneš nahoru, tak holt toho protijedoucího řidiče oslní. To je fyzika a geometrie....
A tys zřejmě nepochopil, že na polohy 1,2,3 se světlo sklápí čím dál víc dolů, takže osvětlení protijedoucích řidičů se snižuje.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 10:55, Další pitomec
...co používá mlhovky místo světel.Jinak se musím připojit k předešlému,Renailt je děsně nekomunikativní auto,příkop u silnice poznáte až v momentě kdy do něj spadnete (díky nadměrnému počtu Fabia 1 generace na naších silnicích,která nesvítí,ale oslňuje to není zase takový problém).Otevřený kanál v Plzni v blbě osvětlené ulici jsem skoro nepoznal (tedy poznal,při opravě poloosy),dokonce ani rozmlácená cesta na stavbě nebyl problém,velikost kamene co prorazil nádrž jsem poznal až podle velikosti té díry v nádrži.Zajímavé je,že s Hondou kterou mám teď takový problém není
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 12:07, RE: mlhovky
Riccardo posted by:
Jo, tohle mi řekl i jeden poklicajt, když mně buzeroval za mlhovky, které jsem zapomněl vypnout - jak vidí blbečka s mlhovkama, tak přepíná na dálkové.
Souhlasím s ním.
Přesně tak.Pokud někdo bez mlhovek nevidí ať do auta ani neleze neboť oslňuje normální řidiče.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 12:41, RE: mlhovky
Mazel posted by:
Ja tvoji prdelku neojizdim tak si nech ta slovicka pro toho kdo ano. Mozna kdyby sis to precetl a rozumel si fyzice tak pochopis ze te spolu souvisi. Vetsi sklon svetlometu - lepsi osvetleni vozovky v blizkosti auta a zaroven neoslnovani ridicu. Kde chce to aspon zkusi, kdo nechce tak to nezkusi, a blbec, tak ten rekne ze to je blbost aniz by to zkusil.
Jejda, ty nejsi miláček, ale mazel. No promiň, nevím co mezi vámi hošami teď letí. Ale k věci: vůbec se nejedná o to, že když skloníš světlomet, a osvětlíš tak menší plochu, tak bude tato menší plocha osvětlena intenzívněji. To je pravda, ale řeč je o něčem úplně jiném. Ale chápu, že nerozumíš fyzice, když máš plnou hlavu análního sexu. Nicméně zkus tohle: požádej přítele, ať vezme ruční baterku, a ať ti s ní střídavě svítí do obličeje, a poté na zem. Zjistíš, že tvoje oslnění vůbec nesouvisí s tím, jak velká plocha, a jak intenzívně, je osvětlena.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 12:44, RE: mlhovky
TOM posted by:
A tys zřejmě nepochopil, že na polohy 1,2,3 se světlo sklápí čím dál víc dolů, takže osvětlení protijedoucích řidičů se snižuje.
??? Nevím, jak jsi na to přišel, a není to podstatné. Podstatně je, že pro oslění protijedoucích záleží na směřování ohniska paraboly, nikoli na osvětlené ploše.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 12:49, RE: Ty koně
mufik.martin posted by:
s tim dvojnasobnym rozsahem otacek bych to nevidel az tak ruzove....porovnam jen v rychlosti Toledo TDI 110 koni a Mondeo 147 koni. Toledu na predjizdeni stacilo klidne 1500 otacek a sel tocit az ke 4 tis, kde pak rychle uvadl, ale malokdy jsem musel behem predjizdeni radit driv, nez po zarazeni zpatky do pruhu. kazdopadne predjizdet se dalo i ve 4 dilech. (ano vim o nizsi hmostnosti proti mondeu kombi). Mondeo jede dobre na 1. a 2. stupen, tak uz rychle ztrati silu a to uz i ve 2 lidech. NA pre...
Píšu přibližně... To co popisuješ je i o odstupňování mezi jednotlivými stupni, které nemusí a nejsou stejné. Pro přibližné porovnání stačí, že například 2,0 a 2,0 mají přibližně stejný výkon. A přestože mají turbodehty "většíkrouťákatáhnetovocpoda, tak zrychlení mají oba přibližně stejné.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 13:01, RE: mlhovky
xf posted by:
??? Nevím, jak jsi na to přišel, a není to podstatné. Podstatně je, že pro oslění protijedoucích záleží na směřování ohniska paraboly, nikoli na osvětlené ploše.
No OK, ale buď necháme defaultně polohu nastavení výšky světel na "O", potom svítím jakoby nejvíce nahoru. Nebo, jak bylo raděno přepnu do polohy 1, 2 nebo 3 a tím svítím víc před sebe. Jako benefit pro tyto polohy světel bylo uvedeno - svítím sice blíž před vozidlo, ale s menším rozptylem = na menší plochu, což by mělo dát vyšší intenzitu světla / m2. A teď otázka - když svítím jakoby blíže před svoje vozidlo, mohu tím více oslnit protijedoucí řidiče? Mně se totiž zdá, že ne...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 14:06, RE: Ty koně
mufik.martin posted by:
s tim dvojnasobnym rozsahem otacek bych to nevidel az tak ruzove....porovnam jen v rychlosti Toledo TDI 110 koni a Mondeo 147 koni. Toledu na predjizdeni stacilo klidne 1500 otacek a sel tocit az ke 4 tis, kde pak rychle uvadl, ale malokdy jsem musel behem predjizdeni radit driv, nez po zarazeni zpatky do pruhu. kazdopadne predjizdet se dalo i ve 4 dilech. (ano vim o nizsi hmostnosti proti mondeu kombi). Mondeo jede dobre na 1. a 2. stupen, tak uz rychle ztrati silu a to uz i ve 2 lidech. NA pre...
Teď reaguju na to Mondeo. Mám dvoulitr 145 koní, ale hatchback, který je pravda lehčí. Ale i tak - že by se s tím nedalo předjíždět v dálničních stoupáních? Když mě někdo ve stoupání zbrzdí z těch 130 třeba na 100, tak ještě ani nepotřebuju podřazovat na čtyřku, abych se zase rozjel na 130, a to přesto, že jsem s komplet rodinkou. Není to zrychlení, že bych trhal rekordy, ale prostě normálně zase zrychlím a netrvá mi to moc dlouho. Kdybych podřadil na čtyřku, tak to bude jiné kafe, o trojce, která zvládne 130 taky, ani nemluvě. Ten atmosferický čtyřválec v Mondeu má 90% kroutícího momentu dostupný v rozsahu 2000-6000 otáček, takže pokud se vám tyen váš zdá příliš letargický, tak asi nebude v nejlepší kondici.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 04.11.2009 14:20, Spotřeba
Nemůžu si pomoct, ale těm 6 litrům při 120 prostě nevěřím. Buď kecá tachometr (a to dost) nebo pisatel. Velká čelní plocha + malý motor = vysoké otáčky, aby to jelo. A vysoké otáčky zamenají rostoucí spotřebu. Pisatel se i přiznává, že Chorvatsko (samá dálnice) znamenalo vysoké otáčky, takže bych tu spotřebu na dálnici viděl někde u 8 litrů. Těch 6 by mohlo být při defenzivní jízdě po okreskách.
respond
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.