0
back
 

diskuze k tématu: Citroen Xsara, Picasso nebo Renault Scenic?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla, francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.02.2010 07:21,
Já bych se spíše přiklonil ke zmiňované Zafiře s motorem 1,8i 16v. Na výběr je jich v požadované cenové hladině celkem dost. Pán chce evidentně benzín, který citroen ani v jedné z variant není schopen uspokojit a Renaultu bych se vyhnul z důvodu dražších dílů a nižši spolehlivosti.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.02.2010 08:14, Hlavně si ty káry zkuste osedlat.
Protože je velký rozdíl v prostoru. Nejvíce ho pro 5 lidí nabízí podle mně Scenic. U Picasa je mnohem míň místa vzadu. Zafira je pseudo 7 místná, v důsledku čehož není ani 5 místná.
Píšu to ovšem z pohledu svých 197cm.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.02.2010 10:19,
Dobrý den. Nerad bych rozebíral nějaké technické detaily, ale rád se podělím o své dojmy z obou vozů. V Renaultu Scénic jsem byl nešťastný z řazení. I když jsem tedy vždy trefil tu správnou rychlost, nepůsobilo to na mě nejlepší dojmem. Ve výše zmíněné cenové kategorii by to nemělo hrozit, nicméně při pohledu na starší modely, byť i po faceliftu občas najdete korozi, u těch nejstarších občas nenajdete prahy:o) Co se týče motorizace, většinou se natrefí na 1,6 16V s 107 k, asi je nejlepší, s tím se nedá nesouhlasit. Osobně bych snesl i 1,4 16V s 95 k, sice je znát, že nemá sílu v kopci, ale převoz rodiny z místa A do místa B zvládne s velmi pěknou spotřebou.
Citroen Picasso je fajn, motor HDi ideální motorizace, ale člověk by si jej měl rozhodně osahat a zkusit si, jak se cítí. Zatímco posezení v Scénicu jsem přijal hned a vůz mi byl příjemný, v Picassu mi vadí dvojíté přední sloupky. Z tohoto důvodu bych dal přednost Renaultu, byť je Picasso typově novější a v naftě lepší.
Zmíněný Opel Zafira mi přijde jako vhodná varianta pro ty, co preferují za každou cenu německé vozy. Je to elegantně střižená krabice, mně osobně designem hodně blízká. Za volantem se cítím skvěle, rozčiluje mě akorát koncernové rádio, které stojí za houby i u všech konkurentů. Zvyknout si je třeba na plynový pedál, který je maličko "za bukem". Debata o tom, zda je poslední řada sedadel k ničemu nebo naopak velkým plusem vozu dost často končí u zjištění, že velká část vozů je kategorie N1 a k sedadlům se člověk vůbec nedostane.
Souhlasím se všemi, kdo řeknou, že důležité je se každým autem povozit, ukázat ho manželce a dětem a ve finále se rozhodnout pro to, které bude mít nejhezčí barvu:o)
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.02.2010 10:52, RE: bez předmětu
kadr03 posted by:
Dobrý den. Nerad bych rozebíral nějaké technické detaily, ale rád se podělím o své dojmy z obou vozů. V Renaultu Scénic jsem byl nešťastný z řazení. I když jsem tedy vždy trefil tu správnou rychlost, nepůsobilo to na mě nejlepší dojmem. Ve výše zmíněné cenové kategorii by to nemělo hrozit, nicméně při pohledu na starší modely, byť i po faceliftu občas najdete korozi, u těch nejstarších občas nenajdete prahy:o) Co se týče motorizace, většinou se natrefí na 1,6 16V s 107 k, asi je nejlepší, s tí...
pěkně napsané kadr03. Jeden klasický:
Muž se nemůže rozhodnout mezi třemi ženami a tak každé z nich dá 10.000 $. Za měsíc povídá první: "Miláčku, peníze jsem utratila za oblečení, kosmetiku, masáže, solárko, kondičního trenéra. To vše proto, abych se to co nejvíce líbila."
Druhá povídá: "Miláčku, koupila jsem krásný dům u pláže, máš tam posilovnu, terasu pro tvé přátele, tvé oblíbené auto je v garáži společně s kulečníkem. To vše proto, abys věděl, jak na tebe myslím."
Třetí praví: "Miláčku, peníze jsem investovala na burze a tady ti vracím 15.000 $. To proto, abys věděl, jak umím být šikovná."
Inu, muž se zamyslel a vybral si tu s největšíma kozama.
A tak je to i s auty. Pokud se někomu líbí barva, interiér, je ochotný odpustit spoustu dalších, pro někoho jiného, závažných nedostatků.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.02.2010 10:59, RE: bez předmětu
kadr03 posted by:
Dobrý den. Nerad bych rozebíral nějaké technické detaily, ale rád se podělím o své dojmy z obou vozů. V Renaultu Scénic jsem byl nešťastný z řazení. I když jsem tedy vždy trefil tu správnou rychlost, nepůsobilo to na mě nejlepší dojmem. Ve výše zmíněné cenové kategorii by to nemělo hrozit, nicméně při pohledu na starší modely, byť i po faceliftu občas najdete korozi, u těch nejstarších občas nenajdete prahy:o) Co se týče motorizace, většinou se natrefí na 1,6 16V s 107 k, asi je nejlepší, s tí...
Abych přispěl nějak rozumně: Scenic (myslím, že r.v. 2002) jsem řídil na 10 km trase Brnem a ta převodovka, to byla zatím ta nejhorší kvedlačka, kterou jsem používal... Ale možná to bylo způsobeno tím, že jsem v té době vlastnil Octávii a to je aspoň co se týče převodovky jiné kafe...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.02.2010 14:43, RE: bez předmětu
Ryšár posted by:
Abych přispěl nějak rozumně: Scenic (myslím, že r.v. 2002) jsem řídil na 10 km trase Brnem a ta převodovka, to byla zatím ta nejhorší kvedlačka, kterou jsem používal... Ale možná to bylo způsobeno tím, že jsem v té době vlastnil Octávii a to je aspoň co se týče převodovky jiné kafe...
Tato dvě auta jsem shodou okolností kdysi porovnával v časopise AutoOjetiny. Obě byla poháněna zážehovou 1,6. Ta v Renaultu měla 16 ventilový rozvod, v Citroënu pouze osmiventilový. Souhrnem svých vlastností byly oba agregáty skvělé. Rozhodně není pravda, že 1,6 8V je v Picassu nedostatečná. Autor v tom zřejmě nikdy nejel. Nopak dynamika této verze je až překvapivá. Známá 1,6 (TU5J) má tu vlastnost, že velice ochotně spolupracuje téměř od volnoběhu. Díky tomu tak působí dojmem mnohem výkonnější jednotky, než by odpovídalo jejím 66 kW (později tuším 72 kW). Navíc se agregát nebrání dalšímu vytáčení, což také není vždy pravidlem. To 1,6 16V od Renaultu je spíše než tahounem pořádným sprinterem. V dolní části otáček moc netáhne, zato nad 4000 hranicí má sil na rozdávání, kterých navíc neubývá ani když se otáčky přiblíží k hranici 6000 min-1. S řazením Scéniku souhlasím. Jednotlivé kvalty jdou do svých poloh sice lehce, avšak nevýhodou je značná vůle v kulise řadicí páky (opravdu je to taková kvrdlačka). To picasso má řazení o poznání tužší a poměrně přesné, v rámci novodobých vozů koncernu PSA určitě nadprůměrné.
Tomáš Dusil
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.02.2010 19:46, Úroveň článku.......
Pane redaktore, prosím,pokud chcete radit někomu o koupi vozu, zjistěte si alespoň základní fakta a v lepším případě se i vozy svezte...
1) benzínový dvoulitr se, pokud se nemýlím, do Piccasa nikdy nemontoval, pouze do Xsary, pokud by tomu tak bylo, byla by to jistě zajímavá motorizace, sám tento motor mám v P406 Break a rozhodně to není špatný motor...
2) Šestnáctistovka, 79 kW vám přijde ve Sceniku jako ideální volba a 1.8i 16v (85kW) vám přijde jako "nijaký" ?
3) Proč "vnucujete" tazateli, diesel který o něj nestojí a navíc má stejnou výši zák. pojištění jako benínový dvoulitr, který díky tomu odsuzujete?
Když už o dieslech píšete, proč nenapíšete, jaké jsou možnosti (1.9HDI 66 nebo 80 kW a 1,6HDI 80 kW, ten je však novější , od r. 03 nebo0 4 a asi bude mimo tazatelivy fin. možnosti)

respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.02.2010 21:26, RE: bez předmětu
koos posted by:
Tato dvě auta jsem shodou okolností kdysi porovnával v časopise AutoOjetiny. Obě byla poháněna zážehovou 1,6. Ta v Renaultu měla 16 ventilový rozvod, v Citroënu pouze osmiventilový. Souhrnem svých vlastností byly oba agregáty skvělé. Rozhodně není pravda, že 1,6 8V je v Picassu nedostatečná. Autor v tom zřejmě nikdy nejel. Nopak dynamika této verze je až překvapivá. Známá 1,6 (TU5J) má tu vlastnost, že velice ochotně spolupracuje téměř od volnoběhu. Díky tomu tak působí dojmem mnohem výkonnější ...
Jestli se 72 kW verze vyskytovala i u Picassa, pak by to byla ideální motorizace. Měl jsem ji v 306 Bk, a jak píšete, zvedala se velice ochotně - taková až dieselová charakteristika - v tom dobrém slova smyslu. 1,8 je známa svým apetitem k oleji, navíc jí koštuje i benzín...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Wednesday 10.02.2010 21:34, RE: Úroveň článku.......
Piereluiggi posted by:
Pane redaktore, prosím,pokud chcete radit někomu o koupi vozu, zjistěte si alespoň základní fakta a v lepším případě se i vozy svezte...
1) benzínový dvoulitr se, pokud se nemýlím, do Piccasa nikdy nemontoval, pouze do Xsary, pokud by tomu tak bylo, byla by to jistě zajímavá motorizace, sám tento motor mám v P406 Break a rozhodně to není špatný motor...
2) Šestnáctistovka, 79 kW vám přijde ve Sceniku jako ideální volba a 1.8i 16v (85kW) vám přijde jako "nijaký" ?
3) Proč "vnucujete" tazateli, di...
1,9 hdi neni, jedině 2,0 když už chceš radit !
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 08:44, RE: Úroveň článku.......
Piereluiggi posted by:
Pane redaktore, prosím,pokud chcete radit někomu o koupi vozu, zjistěte si alespoň základní fakta a v lepším případě se i vozy svezte...
1) benzínový dvoulitr se, pokud se nemýlím, do Piccasa nikdy nemontoval, pouze do Xsary, pokud by tomu tak bylo, byla by to jistě zajímavá motorizace, sám tento motor mám v P406 Break a rozhodně to není špatný motor...
2) Šestnáctistovka, 79 kW vám přijde ve Sceniku jako ideální volba a 1.8i 16v (85kW) vám přijde jako "nijaký" ?
3) Proč "vnucujete" tazateli, di...
Dvoulitr v picassu opravdu byl, sice od r. 2003 a navíc pouze s 4st. automatem, ale byl..
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 12:36, RE: bez předmětu
Pepe posted by:
Jestli se 72 kW verze vyskytovala i u Picassa, pak by to byla ideální motorizace. Měl jsem ji v 306 Bk, a jak píšete, zvedala se velice ochotně - taková až dieselová charakteristika - v tom dobrém slova smyslu. 1,8 je známa svým apetitem k oleji, navíc jí koštuje i benzín...
Máte pravdu. V 306 je to docela dravec. Kdysi, ještě coby student konající praxi u jistého koncesionáře vozů Peugeot, jsem na chvíli usednul za volant nenápadné 306 z posledního roku výroby (čiré lampy apod). Nastartoval jsem a sešlápnul plyn, tak jak jsem byl zvyklý ze svého skromnějšího samohybu (Citroën Saxo 1,1i) a...byl jsem doslova ohromen, jak to auto vyrazilo. Po odstavení vozu jsem se šel hned zeptat technika, co to má za motor, že to tak jede. K mému údivu mi sdělil, že je to obyčejná 1,6 TU5. Tipoval sem to původně na 1,8 16V se 110 konmi, byť ta by tak dobře odspodu nezabrala. Jasně Picasso je ve srovnání s 306 těžší, takže nemůže mít tak dobrou dynamiku, ale věřte, že 72 kW verze, jíž jsem kdysi testoval, jela opravdu dobře. Osobně Picasso dodnes považuji za jedno z nejzdařilejších kompaktních MPV. Třeba C4 Picasso mě zatím nijak neoslovila.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 11.02.2010 18:28, RE: bez předmětu
koos posted by:
Máte pravdu. V 306 je to docela dravec. Kdysi, ještě coby student konající praxi u jistého koncesionáře vozů Peugeot, jsem na chvíli usednul za volant nenápadné 306 z posledního roku výroby (čiré lampy apod). Nastartoval jsem a sešlápnul plyn, tak jak jsem byl zvyklý ze svého skromnějšího samohybu (Citroën Saxo 1,1i) a...byl jsem doslova ohromen, jak to auto vyrazilo. Po odstavení vozu jsem se šel hned zeptat technika, co to má za motor, že to tak jede. K mému údivu mi sdělil, že je to obyčejná ...
Měl jsem jí registrovanou v 12/2001, jednu z posledních. Objednat jí ve vyšší výbavě (klima, abs - což bylo nad fin. možnosti), pořád bych v ní jezdil. Díky pravidelnému servisu to je zábavné auto (elastokin. zadní náprava), výborný a relativně nežravý motor s nádherným zvukem...
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 11.02.2011 10:59, Srovnání
Dobrý den,
dotaz mi přišel vhod, řešíme zrovna stejné dilema.

Pokud se srovnají tyhle dva typy aut, který z nich v případě opravy vyjde levněji? Nebo je servis srovnatelný?

A máte-li někdo zkušenost - vejdou se do obou aut na zadní sedadla 3 dětské sedačky?
Děkuji
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.