citation:
reakce na: GSX1100G, 12.07.2022 19:23 (Spotřeba je v tomto konkrétním ...)
S tím bych byl opatrný...
V posledních cca 20 letech je u Renaultu 1,2tCe jediný opravdu nepovedený a průšvihový motor.
Konkrétně v trojkovém meganu je těch benzínu k nabídce více, i když se některé blbě hledají.
1,2tCe nebrat - funguje jen při specifickém zacházení a já bych do toho šel, jenom pokud bych ten motor bral od nova
1,4tCe - nepřímý vstřik, umí pozlobit když je potřeba vyměnit řetězové rozvody - málokdo to umí a stojí to více než výměna řemenových rozvodů. Má relativně vyšší spotřebu, ale snese přestavbu na LPG
2,0tCe - taky nepřímý vstřik, léty prověřený, ale po tom tazatel koukat nebude.
1,6 atmo - nabízí se ve více variantách. Ve zkratce - verze s 5 stupňovou převodovkou má mírně nižší výkon, převodovka má delší a méně přesné dráhy, ale nemá přesuvník vačkové hřídele a je jednodušší. Verze s 6kvaltem má mírně vyšší výkon, lepší průběh výkonu a točivého momentu a příjemnější převodovku - nejvyšší stupeň je ale podobně dlouhý a přesuvník je důrazně doporučeno měnit s rozvody, takže to prodražuje údržbu.
Pro šetřílky je dobrou volbou 1,5dCi - ve verzích Euro5 a Euro6 už v pohodě zvládá i kratší trasy s občasným delším výletem, je kultivovaný, dostatečně výkonný a jezdí s o cca 2 litry menší spotřebou než 1,6 benzín. Paradoxně může být taky lépe odhlučněný...