0
back
 

diskuze k tématu: Renault Mégane - zkušenosti po 100 tis. km.

category of topic classification: francouzská vozidla
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.01.2009 06:24, článek
Takhle nějak si představuji ideální "zkušenosti uživatele", super článek, dík za něj.
Jen bych prosil redakci, aby u dříve zaslaných příspěvků vždy "aktualizovala" časové údaje, např. "letos jsem měnil už 2x čelní sklo" když je 15.1. nebo že "letošní zima je mírná" když je akt. -10 atd.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.01.2009 08:49,
Opravdu výborný článek,věcný,čtivý a nezaujatý.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.01.2009 09:00, Recenze je skvělá,ale
proč uživatal dává za spolehlivost 3?Vyměnit žárovku u dnešních moderních světlometů je problém,ale když to nezlvádne servis,tak to jsem četl poprvé.Mám Megane2 gran. a žárovku mi mění ukrajinec za 3 min. a obě,což se mi stalo zmákl za 10 min.U Fabky 1 sdi jsem se zapotil se sundáním krytu(akumulátor),žárovku jsem vyměnil,ale kryt jsem zpět nedal,to jen pro přdstavu.Výměna cívek by měla být když už s výměnou svíček,pokud jsou původní.Minimální servisní náklady při ujetí 100 tis.km a spotřeba je adekvátní k obsahu motoru 1,4 a zase porovnám s Oktavii 1,4,určitě je motor v Renaultu o několik světelných let dál.A to má recenzent auto z druhá ruky a rok 05,kdy se kvalita postupně zlepšovala.Kámen úrazu všech aut je kvalitní servis,ale těch je v čechách jako šafránu a to platí pro všechny značky.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.01.2009 12:36, OFF TOPIC, ale dobrej
Já bych především navrhoval nejdřív se mrknout na tuto nahrávku a poté (pokud neumřete smíchy) bych diskutoval na dené téma. Omlouvám se že to není rada, ale je potřeba dávat si pozor aby vám nejel mobil jen na 3 válce,páč to se z něho potom blbě volá

http://www.youtube.com/watch?v=qrkA_N2TR0c
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.01.2009 13:29, RE: Recenze je skvělá,ale
Kobyla posted by:
proč uživatal dává za spolehlivost 3?Vyměnit žárovku u dnešních moderních světlometů je problém,ale když to nezlvádne servis,tak to jsem četl poprvé.Mám Megane2 gran. a žárovku mi mění ukrajinec za 3 min. a obě,což se mi stalo zmákl za 10 min.U Fabky 1 sdi jsem se zapotil se sundáním krytu(akumulátor),žárovku jsem vyměnil,ale kryt jsem zpět nedal,to jen pro přdstavu.Výměna cívek by měla být když už s výměnou svíček,pokud jsou původní.Minimální servisní náklady při ujetí 100 tis.km a spotřeba je ...
To myslíš ten 1.4 TFSi co dávaj i do Superba?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.01.2009 13:44, RE: Recenze je skvělá,ale
uhu2511 posted by:
To myslíš ten 1.4 TFSi co dávaj i do Superba?
Zjevně myslel 1.4 55kW, který dávají do O2 jako základní, v tomto případě parodizující, motorizaci. To je ten postup, kdy se sestavuje nejlevnější cena vozidla a bylo by trapné ho prodávat bez motoru.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.01.2009 15:58, Kontrolky
Recenze je možná až příliš rozvláčná a ukecaná, jinak ale docela objektivní. Benzíny Renaultů skutečně na cívky trpí, dieselům se zas ucpává EGR ventil, kontrolky blikají všechny možné. To však není fatální. Mnohem horší je, že odvážný design (neplatí pro combi) se snažil jít ruku v ruce s elektronikou patřící do vyšších tříd a výsledkem jsou nepojízdné renaulty u krajnic se svítící červenou kontrolkou čehokoli, která neumožní ani dojet v nouzáku. Nereagující startovací karty a přechytralé řídící jednotky. Což se Thaliím a Cliím nestává, proto jsou vnímána jako spolehlivější (ač dílenské zpracování taky není valné).
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.01.2009 20:01, RE: Kontrolky
Muroň posted by:
Recenze je možná až příliš rozvláčná a ukecaná, jinak ale docela objektivní. Benzíny Renaultů skutečně na cívky trpí, dieselům se zas ucpává EGR ventil, kontrolky blikají všechny možné. To však není fatální. Mnohem horší je, že odvážný design (neplatí pro combi) se snažil jít ruku v ruce s elektronikou patřící do vyšších tříd a výsledkem jsou nepojízdné renaulty u krajnic se svítící červenou kontrolkou čehokoli, která neumožní ani dojet v nouzáku. Nereagující startovací karty a přechytralé řídí...
Recenze je objektivní, ale s vaším názorem nesouhlasím. Vlastním megane II dci a neměl jsem jediný problém s kontrolkami ani motorem. Pravda problém se objevil u xenonových světel, ale jde mi spíš o ERG ventil. Hodně u něj záleží na jízdním stylu. Pokud člověk jezdí jako s "hnojem" - rozuměj styl octavkáře jezdícího za 4 litry oaliva na 1500 otáček, ventil odejde zákonitě. Dnešní commonrailový motor potřebuje po zahřátí téměř stejné zacházení jako benzin a podtáčení mu vyloženě škodí. Proto mají obrovské problémy škodovky s motory PD s ERG ventilem a filtrem pevných částic. Oboje potřebuje ke správné funkci trochu více paliva - tj. alespoň občas motor prohnat. Já se třeba dočetl v návodu: může se zobrazit zpráva.... následně udržujte rychlost nad 80 km/h na 5 rychlostní stupěň = otáčky 2200 a vyšší po dobu deseti minut, dochází k čištění výfukové soustavy. Přiznám, mě se tato hláška za 90 tisíc km ještě neukázala.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Thursday 15.01.2009 23:16, RE: Recenze je skvělá,ale škoda je stále pozadu
uhu2511 posted by:
To myslíš ten 1.4 TFSi co dávaj i do Superba?
Jo motor 1,4 tsi není asi nejhorší,ale v roce 05 si o něm mohl prodejce u vw jen zdát.Stále a což je velice úžasná záležitost,cpou do škody starý krámy a když už dají něco nového,tak je to "bomba".Ty by sis koupil 1,4tsi v tak těžký krávě,jako superb ,já tedy určitě ne.A už vůbec nechcikoncern vw do garáže.EGR ventily se zadírají skoro u všech aut a je to daný palivem a jak píše níže kolega "lehkou nohou".Jestli někdo řeší rozdíl ve spotřebě +- 1,5 l na 100km za cenu auta za min. 590tis.,tak je debil.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.01.2009 07:28, RE: Kontrolky
Muroň posted by:
Recenze je možná až příliš rozvláčná a ukecaná, jinak ale docela objektivní. Benzíny Renaultů skutečně na cívky trpí, dieselům se zas ucpává EGR ventil, kontrolky blikají všechny možné. To však není fatální. Mnohem horší je, že odvážný design (neplatí pro combi) se snažil jít ruku v ruce s elektronikou patřící do vyšších tříd a výsledkem jsou nepojízdné renaulty u krajnic se svítící červenou kontrolkou čehokoli, která neumožní ani dojet v nouzáku. Nereagující startovací karty a přechytralé řídí...
Jinak s ovládacími kartami jsem neměl jediný problém, a to mám příplatkové úplně bezdotykové - stačí je mít v kapse (keeyles entry). Stačí vyměnit po dvou letech baterii - podle doporučení výrobce a zvládne to každý doma za minutu. V recenzi mě zarazila i "voda v kapse dveří řidiče" , s tímto jsem se nesetkal ani na klubovém fóru. Zato konektory pod sedadlem jsou dobře známé, je dobré nechat je vyměnit za ty z faceliftované verze. To stejné platí pro patice žárovek předních blinkrů - oxidují , opět vyměnit za novější verzi. Jinak cena servisu je standardní a srovnatelná s ostatními značkami, máme v rodině škodu, opel, mazdu a hondu. Jen ford je levnější - ten znám jako firemní. Jediná věc mě na servisu mrzí, ale to platí i pro ostatní zmíněné značky - v Německu je o 1/3 levnější než v ČR.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.01.2009 19:17, RE: Recenze je skvělá,ale škoda je stále pozadu
Kobyla posted by:
Jo motor 1,4 tsi není asi nejhorší,ale v roce 05 si o něm mohl prodejce u vw jen zdát.Stále a což je velice úžasná záležitost,cpou do škody starý krámy a když už dají něco nového,tak je to "bomba".Ty by sis koupil 1,4tsi v tak těžký krávě,jako superb ,já tedy určitě ne.A už vůbec nechcikoncern vw do garáže.EGR ventily se zadírají skoro u všech aut a je to daný palivem a jak píše níže kolega "lehkou nohou".Jestli někdo řeší rozdíl ve spotřebě +- 1,5 l na 100km za cenu auta za min. 590tis.,tak je debil.
No já teda nevím, ale pokud někdo kupuje auto za 600 litrů, měl by na něm odjezdit alespoň 100 tisíc km, raději 2x tolik. Takže při rozdílu spotřeby 1,5 litru se bavíme při dnešních cenách paliv tak o 40000-80000 kč. Podle recenzí je ten 1.4TSI v Superbu naprosto použitelný motor, takže proč ne. Superb si nekupuju na závodění, od toho jsou tu jiný auta.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Friday 16.01.2009 20:29, RE: Recenze je skvělá,ale škoda je stále pozadu
Koloss posted by:
No já teda nevím, ale pokud někdo kupuje auto za 600 litrů, měl by na něm odjezdit alespoň 100 tisíc km, raději 2x tolik. Takže při rozdílu spotřeby 1,5 litru se bavíme při dnešních cenách paliv tak o 40000-80000 kč. Podle recenzí je ten 1.4TSI v Superbu naprosto použitelný motor, takže proč ne. Superb si nekupuju na závodění, od toho jsou tu jiný auta.
Já si nemyslím,že 1,4tsi je špatný,ale to mi příjde jako 1,2htp do Oktavie.Neřeším jestli mám spotřebu 7,0/100km nebo 8,2/100km.Pokud někam chci jet,tak jedu a nějaký měststký přibližovadla mi příjdou jako vyhazování peněz z oken.Teď prý zase budou zdražovat jízdenky,no tak jen do toho,bohužel ne všichni mají auta a peníze na provoz.To bych těm městským cestovkám přál.Osobně měsíčně projezdím 3-4tis.kč a ostatní auta co mám si živí zaměstnanci,jsou jim plně dispozici.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Saturday 17.01.2009 11:51, RE: Recenze je skvělá,ale škoda je stále pozadu
Koloss posted by:
No já teda nevím, ale pokud někdo kupuje auto za 600 litrů, měl by na něm odjezdit alespoň 100 tisíc km, raději 2x tolik. Takže při rozdílu spotřeby 1,5 litru se bavíme při dnešních cenách paliv tak o 40000-80000 kč. Podle recenzí je ten 1.4TSI v Superbu naprosto použitelný motor, takže proč ne. Superb si nekupuju na závodění, od toho jsou tu jiný auta.
Rozdíl u mého meganu není ani 1,5 litru. Mám 1,5 dci v 6 kvaltu - dle výrobce spotřeba v kombinaci 4,7 litru. Dá se jí bez větších problémů dosáhnout - dálky jezdím při průměrné rychlosti lehce přes 100 km/h za 5,0. Jinak kombinaci mám 5,3-5,5 podle podílu města, ale mám automatickou klimu a jak říkám nešetřím a po zahřátí motoru se nebojím ho trochu prohnat. Samozřejmě na "závodní styl" některých octávistů a hlavně dálničních střelců ve fabiích HTP nemám - chci totiž dojet domů celý. Jinak souhlasím s kolegou výše - VW mi nesmí do garáže. Možná v budoucnu, když začne koncern používat skutečně moderní techniku a zaměří se na bezpečnost, v současnosti jsou to jen předražené zastaralé skládačky (jediná čestná vyjímka je Audi a na tu zase nemám) - viz nový golf VI : nová "generace" je vlastně jen důkladný facelift golfu generace V. Opakují opět to co udělali při změně generací golfu III a IV, prostě klamání zákazníka....děkuji nechci.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 18.01.2009 04:11, RE: Kontrolky
Pavlik posted by:
Recenze je objektivní, ale s vaším názorem nesouhlasím. Vlastním megane II dci a neměl jsem jediný problém s kontrolkami ani motorem. Pravda problém se objevil u xenonových světel, ale jde mi spíš o ERG ventil. Hodně u něj záleží na jízdním stylu. Pokud člověk jezdí jako s "hnojem" - rozuměj styl octavkáře jezdícího za 4 litry oaliva na 1500 otáček, ventil odejde zákonitě. Dnešní commonrailový motor potřebuje po zahřátí téměř stejné zacházení jako benzin a podtáčení mu vyloženě škodí. Proto mají...
Mohu jen potvrdit zkušenosti autora tohoto článku. Megana jsem před rokem koupil pro manželku a to ročník 2003. Během roku postupně tyto závady: teče do kapsy u dveří( jen když auto nestojí na rovině), náhodně se rozsvěcuje kontrolka airbagu, odešlo el.stahování okna u spolujezdce, k prasklé mřížce ventilace od prvního majitele se přidala i druhá mřížka, rozsypal se mechanismus u ruční brzdy, svítí kontrolka žhavení - závada nikoli na žhavení ,ale v elektronice, u mé vectry vyměním žárovku za 5 minut u megana servis okolo 15minut ( samozřejmě , že jsem se napoprvé pokusil sám vyměnit žárovku, ale u všech aut co jsem doposud měl byl ten drátek co se odklápí jištěn proti vypadnutí- u megana NEE, takže skončil někde v podběhu , Bohužel se během roku tohle auto projevilo jako notorickej hypochondr. Moje předchozí a současné auto ( hyundai sonata 96, seat toledo 2000, vectra B96, vectra c 2003) nedaj dohromady tolik poruch co toto auto s číčou ve znaku , které si na mě manželka vydupala neb se jí hrozně líbilo.Abych jen nekritizoval tak musím uznat, že co se týče jízdních vlastností nelze nic vytknout - 1.9DCi je neuvěřitelně živý agregát a megan hatchback v zatáčkách sedí jak přišitý. No nekoupili byste si znova Renaulta se zkušenostmi co s ním mám?
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 18.01.2009 09:10, RE: Kontrolky
HELLCAT posted by:
Mohu jen potvrdit zkušenosti autora tohoto článku. Megana jsem před rokem koupil pro manželku a to ročník 2003. Během roku postupně tyto závady: teče do kapsy u dveří( jen když auto nestojí na rovině), náhodně se rozsvěcuje kontrolka airbagu, odešlo el.stahování okna u spolujezdce, k prasklé mřížce ventilace od prvního majitele se přidala i druhá mřížka, rozsypal se mechanismus u ruční brzdy, svítí kontrolka žhavení - závada nikoli na žhavení ,ale v elektronice, u mé vectry vyměním žárovku za 5...
Nemůžete se divit poruchám, když si koupíte auto:
1. ojeté - nevíte jak se předchozí majitel choval a toto riziko je u ojetiny vždy
2. z prvího roku výroby - takovou blbost bych tedy neudělal, vždy když jsem kupoval auto (2x ojeté a 1x nové) vybíral jsem model který byl ve výrobě alepoň 2-3 roky (u ojetého v době vyrobení)
Jinak ty žárovky ve světlech jsou dobře známé, 4 kamarádi mají také magane II a všichni výměnu zkusili jen jednou....a dál jeszdí do servisu, ale není to případ jen renaultu. Fiat Stilo, je na tom úplně stejně. Mám zase jistotu, jako majitel auta s xenony, že mi je nikdo v této zlodějské zemi neukrade - u octavie II běžná věc, bratranec má už třetí sadu světel za dva roky.
Megane pravda není dokonalé auto, ale musíte brát jeho cenovou hladinu a také to že auto je jen drahé spotřební zboží. Jen tak mimochodem dle mého názoru dokonalé auto jsem řídil jen jednou - lexus LS 460h, jenže to jsou více než 3 miliony na kolech....
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 18.01.2009 12:02, RE: Kontrolky
Pavlik posted by:
Nemůžete se divit poruchám, když si koupíte auto:
1. ojeté - nevíte jak se předchozí majitel choval a toto riziko je u ojetiny vždy
2. z prvího roku výroby - takovou blbost bych tedy neudělal, vždy když jsem kupoval auto (2x ojeté a 1x nové) vybíral jsem model který byl ve výrobě alepoň 2-3 roky (u ojetého v době vyrobení)
Jinak ty žárovky ve světlech jsou dobře známé, 4 kamarádi mají také magane II a všichni výměnu zkusili jen jednou....a dál jeszdí do servisu, ale není to případ jen renaultu. ...
závady , které jsem uvedl, z drtivé většiny nemohlo chování původního majitele ovlivnit a není pravdou, že by ojeté auto zákonitě mělo vykazovat takovouto porci závad. Druhé auto co mám je opel vectra C stejného stáří a taktéž zakoupené jako ojeté a světe div se ani jedna závada. Rozdíl v ceně byl 50.000Kč , což není pro megane důvod k ospravedlnění takového počtu závad.
respond
anonymous
number of posts-
date of registration-
Sunday 30.08.2009 16:54, proste francouz
Na francouze jeste pohoda, to ten seznam poblemu je jeste kratky. Preju hodne stastnych km.
Prosim nebrat jako jedovaty komentar, nekom u se libi holky, nekdo zase vdolky, ja osobne auto jedine nemce.
Jinak 1.4 obsah do tohohle kombiku je sebevrazda, to nejede ani ze skaly. Nekomu to mozna staci, kdyz mel pred tim Thalii, tak se autor citi ted asi jako King, osobne bych doporucoval spis neco se silnejsim kroutakem, idealne diesel. Svezeni s takto velkym vozem a motorem 1.4 ve mne vyvolaval "taktni" usmev smerem k majiteli, ktery mi ho pujcil.
Peace
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.