0
back
 

diskuze k tématu: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, technické dotazy
vinař
number of posts4
date of registration12.01.2020
Sunday 12.01.2020 23:27, Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
Dobrý den, prosím o radu při výběru vozu za 300-350tis Kč.
Plánujeme nákup rodinného kombi. Momentálně se nám zdá, že bazarové auta jsou drahé ve srovnání s novými vozy s bonusy-slevami. Máme v hledáčku Renault Megane Grandtour 100HP - cca 73kw nebo 115 HP cca 84kWa proti němu Škodu Fabii kombi 81kw a Scala 85kW, které jsou za nižší, resp. podobnou cenu jakou nabízí Renault. Co by jste prosím doporučili?
Nebo něco úplně jiného?
Renault Megane Grandtour:
Je otázka jestli má cenu automatická klimatizace, protože v diskuzích je kritizované její ovládání, obzvlášť za jízdy. Souhlasíte?
Jakou barvu prosím doporučujete? S praktického hlediska. Dostali jsme názor, že bílá se lépe a levněji opravuje, že ji umí namíchat téměř každý opravář, kdežto metalízy jsou prý drahé a každý neumí namíchat přesnou barvu.
JIný názor říká, že brát jedině metalízu, prý je odolnější...
Co si o tom myslíte?

Předem Vám děkuji za odpovědi.

S pozdravem

vinař
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Monday 13.01.2020 12:37, RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
citation:
reakce na: vinař, 12.01.2020 23:27 (Dobrý den, prosím o radu při v ...)

Dobrý den, mile rád odpovím, prože oba/tři vozy znám..

Předem musím říct, že Fábii do porovnání ani dát nejde. Úzký nejistý podvozek, vůz kratší než Rapid Spaceback, kde dozadu nevlezu za sebe ani já, konfekční chlap 180cm, fakt pro mě záhada, proč se prodává více, než např. Hyundai i30 nebo Fiat Tipo

1. Scalu v "použitelné výbavě" za 350 000kč nekoupíte, nabízí se jedině akce Škoda 125Let, kde se základním motorem 70kw a mechanickou klimatizací vyjde na šílených 380tis.kč a to pozor bez koženeho volantu s ovládám, bez park. senzorů atd... Pozor, stále se bavíme o autě na podvoku VW Pola
Navíc kufr není kombíkový ale spíše jako u většího kompaktu, takže kombík Scala nenahrazuje, to je jen obchodní trik.Vzadu je stejně místa jako v Rapidu, zapomeňte na prostorný pocit z Meganu, Astry, Focusu a Golfu Jinak část ovládání aut. klimatizace je i ve Scale na displeji a docela nepřehledně ovládáné, to kritzuje i redakce Světa Motorů, která Škodovky jinak dost okatě preferuje.. Pak je tu ještě problém s porodními bolestmi prvního roku výroby - na foru si majitelé stěžuji zejména na vrzání plastů interiéru. Sám jsem byl trochu rozladěn, když jsem si sedl do Scaly za 650 000kč(1.5 TSI DSG) a na zatlačení vrzalo kdeco na palubce i madlo jedněch z dveží, to prostě vůz za takovou cenu NESMÍ DĚLAT, tečka

2.Renault Megane Grandtour je poctivý kombík, širší, větší ve všech rozměrech - za mě je to dobrá volba, akorát motor 1.33 Tce je nový a tak zkušeností chybí. Projevem patří mezi to nejlepší, je to klasický 4-válec a má konstrukční vymoženosti omezující mor všech moderních malých ben. motorů - ředění benzínu olejem na krátkých trasách a karbonizaci sacích ventilů.. I tak doporučuji jezdit na premiový benzín + aditivum VIF. Neproděláte na tom, protože spotřeba Vám klesne cca o 0,4l. Jinak jistota je diesel, ale cena a použití nemusí sedět.
Parádní je interiér a komfort cestování, rovněž rejd deklasuje Scalu, nemluvě o půdorysu kufru. Klimatizace se ovládá normálně, není v tom nic těžkého, stejně jako v Peugeotu 308, kde jen můžu říct proti všem novinářům - klima na displeji se ovládá dobře, pokud jsou velká tlačítka a LCD není někde dole...

Za mě bych ale došetřil na jistotu a to skladovku VW Golf Variant 1.0 TSI 85kw:
.. nekazí se, odolná technika deklasující Scalu i Octávii. Kufr 610l, perfektní odhlučnění a hlavně motor, který stále více ukazuje, že je držákem. Ceny skladovek začínají na 39x000kč, ale stojí to za to dle mého.
Skladovky najdete na https://skladovevozy.volkswagen.cz/sl-cz/cs_CZ_VW/V/list?categories=Combi&sort=totalGrossSum

A pak je tu jediná ojetina, která opravdu stojí za zvážení a to Toyota Auris kombi 1.6 VVT. Nesmrtelné auto, které bude sloužit i vašim dětem ještě, vy si můžete dovolit 2018/2019 ročníky v záruce. Servis možná není v každém menší městě, ale Vy ho potřebovat moc nebudete Interiér je konečně příjemný, motor klasické japonské školy, dole klidný nahoře umí překvapit, jako celek skvělé auto.

Tož držím palec!
respond
vinař
number of posts4
date of registration12.01.2020
Monday 13.01.2020 22:28, RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
Dobrý večer,
děkuji za obsáhlou i odbornou odpověď.
Spějeme ke koupi REn MEg GRtour. Důvody:
- nejen Vaše pozitivní hodnocení
- 5 letá záruka
- zimní pneu zdarma
- nabídka výměny oleje na 5 let za 12 tis kč
- pěkná vikost
- zajímavá cena
Věřím, že Toyota Auris je krásné a kvalitní auto, přepokládám ve třídě Octavie, možná i výš. Ale jako jetá je o 43tis dražší proti motoru 115HP s modrou metalízou a o 69 tis dražší proti motoru 100HP se základní bílou barvou. Navíc jako jeté nemá záruku, ani další nabídky.
Cenový rozdíl znevýhodňuje i VW Golf, navíc jsem od servisáka Agrotecu-koncernu VW dostal výrazně negativní hodnocení 3 válce 1,0 TSI.
Mějte se fajn. Pokud budete mít chuť ještě něco přidat, budu určitě rád.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Tuesday 14.01.2020 10:14, RE: RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
citation:
reakce na: vinař, 13.01.2020 22:28 (Dobrý večer,děkuji za obsáhlou ...)


Já přidám. Pokud se rozhodnete pro jakýkoliv turbobenzín s přímým vstřikem (jako třeba 1,33tCe), tak zkraťe interval výměny oleje na 1rek nebo 10 000km, podle toho, co nastane dříve.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 14.01.2020 10:29, RE: RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
citation:
reakce na: vinař, 13.01.2020 22:28 (Dobrý večer,děkuji za obsáhlou ...)

Držím palec a pokud to bude ten 1.3 TCe opravdu měňte ten olej max co 15tis.km/rok(i dříve), co příjde dříve, oplatí se to, Dělám to i na Rapidu 1.2 TSI(také přímý vstřik a 4-válec benzín, jako Tce).
Prošel jsem Renaultí fóra, kde mají lidé najeté maximálně 30 000 km na 1.3Tce, zatím všichni bez poruch, ale více jsem prostě nenašel..
Kdybych nepotřeboval MPV(7 sedadel), tak šetřím právě na kombíka Megane 1.3Tce, protože mě připadá vyvážený výbavou, komfortem ale i cenou. Dobré je si občíhnout poctivý servis, snad jsou u vás hodní, opravdu je rozdíl v dealerech město od města

Jinak ohledně toho Golfu 1.0 TSI, můj synovec dělá v servisu Škody a opravdu nemají s tímto motorem problém a to už první kusy mají najeto přes 150tis.km i více. Určitě se jej zeptám ještě. Samozřejmě na 4-válec 1.3Tce výkonově nestačí, zejména rozjezdy a popojíždění v koloně není tak samotevé jako v 1.3 Tce a to nemluvím o plném naložení a vozíku.

Ještě mě mile překvapil Peugeot 308, kde iCocpit mi prostě sedl, opravdu je zábava řídit 308, jenom ne každý to tak vidí pozitivně Skladovky jsou od cca 360 000kč, kdy vždy je ve výbavě aut. klima, tempomat atd. Takže také slušné auto.
respond
vinař
number of posts4
date of registration12.01.2020
Monday 20.01.2020 23:02, RE: RE: RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
Zdravím,
děkuji za další rady. Nalomil jste nás na Toyotu Auris.
Momentálně vybíráme mezi:
Renault Megane Grandtour 1,3 TCE výbava: Life nový, 0km, 339 000,- Kč zimní gumy a koberečky zdarma, servis na 5let za 12000, záruka 5 let/100 000 km Cena je podmíněna výkupem starého vozu, klidně nepojízdného, ale registrovaného se slevou 40 000kč
Toyota Auris kombi 1,6, po operativním leasingu 7 800 km, 369 000,- Kč 1.registrace 8/19, vyráběno prý do 12/18, nevím kdy tento kus. Cena nepočítá s výkupem vozu. viz:
https://www.tipcars.com/toyota-auris/kombi/benzin/toyota-auris-1-6-valvematic-classic-no-46-47946755.html
Několik servisáků nám doporučuje Toyotu, kvůli kvalitě značky, resp.komponentů a motoru 1,6 bez turba. 6 majitelů Toyoty s nájezdem přes 80 000 km a stářím 5-20 let tvrdí, že nemají za sebou jiné opravy než běžně opotřebitelných dílů. Zatím se přikláníme k Toyote.
Renault nám vymlouval jeden majitel Laguny a majitel starého Sceniku říká, že by si klidně Renault koupil znovu.
V posledním příspěvku jste psal, že kdyby jste nepotřeboval větší vůz pro 7 osob, šel by jste klidně do Ren Meg Grtour. Šel by jste do toho i s očekáváním, které máme my, že koupíme auto na 15-20let? Nebo raději Toyota?
Momentálně jezdíme v jedničkových Fabiích a polní Felicii.

Trošku nás tlačí čas, resp. Toyota, která má poslední kusy...

Předem děkuji za Vaše názory.

S pozdravem, vinař
respond
gottak
number of posts208
date of registration10.06.2010
Tuesday 21.01.2020 07:45, RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
citation:
reakce na: BobanHTP, 13.01.2020 12:37 (Dobrý den, mile rád odpovím, p ...)

S tou 1.0 TSI tříhrnkem bych byl opatrný, ještě je brzona nějaké soudy, ale upřímně pochybuju v dlouhověkou životnost tohodle motůrku....myslím že 300 tkm bude konečná i při dobrém servise a rozumném používání... - takže s ohledem na plánovanou dobu provozu +- 20 let bych to rozhodně nedoporučoval člověče

Jinak jedničková Fabka je v podstatě nesmrtelné auto, které vyřadí jen koroze, případně nevhodná motorizace...nic tak jednoduchého/spolehlivého už neseženete, možná vyjma toho Japonce.
Tady bych se vykašlal na Renaulta a šel do stařší Fabky 3, 1.2 TSI 81 kW 6 kvalt v kombíku, pokud se spokojíte s menším prostorem oproti Meganu.
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Tuesday 21.01.2020 08:24, RE: RE: RE: RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
citation:
reakce na: vinař, 20.01.2020 23:02 (Zdravím, děkuji za další rady. ...)


Všeobecné předpoklady pro bezproblémovou dlouhověkost má spíše toyota. Ale při správném servisu a zacházení může bez problémů 20 let sloužit i turbobenzínový přímovstřikový motor v Renaultu.
Obecně, pokud chcete auto na delší dobu než 5 let, tak doporučuji zkrátit servisní interval na 10tkm/1rok podle toho, co nastane dřív. Tankovat kvalitní palivo, pravidelně měnit veškeré filtry a u přímovstřikových motorů omezit zbytečné krátké cesty.
Renda nabídne výkonější motor s podobnou spotřebou jako Toyka, ta zase motor vyžadující méně péče.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Tuesday 21.01.2020 10:53, RE: RE: RE: RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
citation:
reakce na: vinař, 20.01.2020 23:02 (Zdravím, děkuji za další rady. ...)

Zdravím Vás, pokud chcete auto na více jak 10 let, odpověď je jednoznačná, berte Toyotu a nebudete litovat. Už není ani škaredá, ten motore jede dobře, navíc nemá problémy s rozjezdy jako malé turbomotory.
Ani TSI ani TCe ani Ecoboost nejsou na 15 let ježdění. Možná se dají opravit a udržovat, ale na atmosférický motor od Toyoty můžou jen závistivě hledět
respond
Pepe
number of posts1136
date of registration09.05.2007
Tuesday 21.01.2020 10:55, RE: RE: RE: RE: RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
citation:
reakce na: KoobaS, 21.01.2020 08:24 (Všeobecné předpoklady pro bezp ...)


Taky bych se přiklonil k Toyotě. Jen bych preventivně cca každých 3-5 let provedl obnovu protikorozní ochrany dutin a podvozku.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 21.01.2020 11:01, RE: RE: RE: RE: RE: Ren Meg Grandtour vs Škoda Fabia a Scala
citation:
reakce na: vinař, 20.01.2020 23:02 (Zdravím, děkuji za další rady. ...)


Řekněme si na rovinu - Renault s motorem 1,3 TCe je loterie. Motor se zatím jeví jako vynikající, ale není s ním dlouhodobá zkušenost. Předešlý 1,2 TCe byl zpočátku také chválený, pak se ukázal jako průšvih. Oba jsou komplikované přímovstřiky s turbem = servis při problému nebude levný ani omylem a cenově je plně srovnatelný s moderním deiselem. Pokud najedete alespoň 20 tisíc za rok, zvažte 1,5 DCi - je to léty prověřeny a v posledních generacích velmi spolehlivý motor s minimální spotřebou.
Toyota je dlouhodobě celkově spolehlivá a spolehlivější motor než její benzínovou nepřímovstřikovou atmosférickou 1,6 v dnešní době neseženete. Auris je celkově odolný a spolehlivý, jen vás nesmí překvapit vyšší cena značkového servisu. Chce to projet a vyzkoušet, Auris je přece jen o generaci starší auto než Megane 4. Někomu vyhovují tlačítka v Toyotě, někdo preferuje dotykovou obrazovku v Meganu (já patřím jednoznačně do první skupiny, ale asi je to o zvyku).
Pokud řešíte barvu z hlediska odolnosti a oprav, berte jednoznačně metalízu - je o třídu kvalitnější než základní laky. Bílá (základní) se opravuje naopak nejhůře - má spoustu odstínů a není vůbec jednoduché namíchat ten správný, zvlášť v průběhu let, kdy už úplně nesedí číslo barvy se skutečným odstínem.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.