0
back
 

diskuze k tématu: Jaký kombík nižší střední třídy - 150 tis., benzín- Focus, Megane, Octavia?

category of topic classification: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě, automobilky, česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla
Buvolos
number of posts1
date of registration08.11.2017
Wednesday 08.11.2017 20:38, Jaký kombík nižší střední třídy - 150 tis., benzín- Focus, Megane, Octavia?
Dobrý den, vybírám kombíka cenově kolem 150 tis. Můj roční nájezd je asi 25 tis z toho cca 40% dálnice. Protože 150tis není žádná závratná částka, naftu jsem vypustil a koukám spíše po benzínech. Po různém bádání mi prakticky ve výběru zůstali 3 adepti: Focus II 1.6 fl, Megane 3 1.6 a Octavia II 1.6 MPi (Octávka je velká, ta by stačila i liftback). Že tyhle motorizace moc nejedou, s tím jsem, ač nerad, už tak nějak smířil. Čím si však nejsem jistý je, že výše uvedená auta na dálnici při 130 km/h točí kolem 4000 ot/min, což je v recenzích shodně kritizováno. Chci se tedy zeptat, máte z některým výše uvedeným autem zkušenosti a můžete potvrdit, či vyvrátit, že na dálnici to řve a žere i trávu kolem cesty?
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Thursday 09.11.2017 01:34, RE: Koupě kombíku nížší střední třídy
Buvolos posted by:
Dobrý den, vybírám kombíka cenově kolem 150 tis. Můj roční nájezd je asi 25 tis z toho cca 40% dálnice. Protože 150tis není žádná závratná částka, naftu jsem vypustil a koukám spíše po benzínech. Po různém bádání mi prakticky ve výběru zůstali 3 adepti: Focus II 1.6 fl, Megane 3 1.6 a Octavia II 1.6 MPi (Octávka je velká, ta by stačila i liftback). Že tyhle motorizace moc nejedou, s tím jsem, ač nerad, už tak nějak smířil. Čím si však nejsem jistý je, že výše uvedená auta na dálnici při 130 km/h točí kolem 4000 ot/min, což je v recenzích shodně kritizováno. Chci se tedy zeptat, máte z některým výše uvedeným autem zkušenosti a můžete potvrdit, či vyvrátit, že na dálnici to řve a žere i trávu kolem cesty?


4000 otáček při 130 km/h točí možná starší modely 1.6 s 5 kvaltem. Novější auta s 6 kvaltem točí něco kolem 3000. Aspoň u Aurisu 1.6 to tak nějak je, pokud si to tedy dobře pamatuju.
respond
Giorgio
number of posts814
date of registration09.05.2007
Thursday 09.11.2017 05:25, RE: Koupě kombíku nížší střední třídy
Buvolos posted by:
Dobrý den, vybírám kombíka cenově kolem 150 tis. Můj roční nájezd je asi 25 tis z toho cca 40% dálnice. Protože 150tis není žádná závratná částka, naftu jsem vypustil a koukám spíše po benzínech. Po různém bádání mi prakticky ve výběru zůstali 3 adepti: Focus II 1.6 fl, Megane 3 1.6 a Octavia II 1.6 MPi (Octávka je velká, ta by stačila i liftback). Že tyhle motorizace moc nejedou, s tím jsem, ač nerad, už tak nějak smířil. Čím si však nejsem jistý je, že výše uvedená auta na dálnici při 130 km/h točí kolem 4000 ot/min, což je v recenzích shodně kritizováno. Chci se tedy zeptat, máte z některým výše uvedeným autem zkušenosti a můžete potvrdit, či vyvrátit, že na dálnici to řve a žere i trávu kolem cesty?


U octavie to tak je, plus k tomu často žere i olej. Respektive dálniční spotřeba je 8-10 litrů benzinu na 100 km podle zatížení a stylu jízdy a klidně litr oleje na 1 000 km. Převodovka je poskládaná na krátko, proto je ta 1.6 poměrně živá v nižších rychlostech, ale právě ty vyšší otáčky na dálnici jsou za to daní. Je to spíše motor pro příměstský provoz. Focus ti bez ohledu na cokoliv záhy doporučí BobanHTP jako nejlepší auto, co kdy ve vesmíru vzniklo a ještě vznikne.
respond
eftik
number of posts21
date of registration26.02.2009
Thursday 09.11.2017 07:59, Focus II
Máme v rodine po asi devět let Focus II VCT a je to neskutečný držák,vyhýbají se mu prakticky jakékoliv závady-žádné fatality, možná troška koroze ale né strukturální, jako tomu bylo třeba u Escortu. A co mě baví, tak je dostupnost a ceny běžných ND. Co ovšem po celou dobu vnímám jako problém je právě hluk v kabině po překročení 3000 ot. Je tam úzké otáčkové pásmo, které je ale mimo město často používáno. Nikdy jsem nejel jiného focusa VCT, tak nevím, zda na našem není nějaká bota a něco nerezonuje. Nikdy nic ale objeveno nebylo. Vše je údajně v pořádku. Ten hluk je ale brutální. Když s tím jedu, mám pocit, že mi jeb*ne hlava...:)
respond
KoobaS
number of posts1042
date of registration23.04.2014
Thursday 09.11.2017 07:59, RE: Koupě kombíku nížší střední třídy
Buvolos posted by:
Dobrý den, vybírám kombíka cenově kolem 150 tis. Můj roční nájezd je asi 25 tis z toho cca 40% dálnice. Protože 150tis není žádná závratná částka, naftu jsem vypustil a koukám spíše po benzínech. Po různém bádání mi prakticky ve výběru zůstali 3 adepti: Focus II 1.6 fl, Megane 3 1.6 a Octavia II 1.6 MPi (Octávka je velká, ta by stačila i liftback). Že tyhle motorizace moc nejedou, s tím jsem, ač nerad, už tak nějak smířil. Čím si však nejsem jistý je, že výše uvedená auta na dálnici při 130 km/h točí kolem 4000 ot/min, což je v recenzích shodně kritizováno. Chci se tedy zeptat, máte z některým výše uvedeným autem zkušenosti a můžete potvrdit, či vyvrátit, že na dálnici to řve a žere i trávu kolem cesty?


Mégany III máme v kombíku na firmě 2. Oba r.v 2015. Já mám 1,5 dCi a kolegyně 1,6 benzín.
Moje nafta je živější, tišší, klidnější a celkově je auto mnohem povedenější.
Na 1,6 je už poznat, že Euro V ji dost zásadně uškrtilo. Do města v pohodě, mimoměsto též, na dálnici to pravděpodobně bude trochu horší. Je třeba se taky smířit s tím, že motor postrádá jakýkoliv charakter. Dlouhodobá spotřeba je mezi 7-8 litry. Nutno ale podotknout, že kolegyně jezdí buď po městě, nebo 150 po dálnici... vzhledem k tomu, že je v autě šestikvalt, tak 4000 na dálnici určitě netočí, odhaduju to tak na 3500 maximálně, spíš míň. Každopádně nad 3000 už do kabiny proniká hluk od motoru. Je třeba si někde auto půjčit a na dálnici si vyzkoušet, jestli ti to bude vadit nebo ne.
Ještě přidám srovnání. Brácha má Oct II po fl s 1,4 TSi. Jeho motor je ještě tišší než moje nafta. Logicky má taky využitelnější spektrum otáček a platí za to o trochu vyšší spotřebou. Nutno ale podotknout, že můj mégan je oproti oktě našlapanej výbavou. Co se týče vnitřního prostoru, jsou auta imho srovnatelná, kufr jakbysmet. Jenom s tím, že kufr v méganu má dno výše, zarovnané s hranou a plocha kufru je podle mě o něco větší, zato oktávka má hlubokou jámu s trochu menší plochou.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Thursday 09.11.2017 10:00, RE: Koupě kombíku nížší střední třídy
Buvolos posted by:
Dobrý den, vybírám kombíka cenově kolem 150 tis. Můj roční nájezd je asi 25 tis z toho cca 40% dálnice. Protože 150tis není žádná závratná částka, naftu jsem vypustil a koukám spíše po benzínech. Po různém bádání mi prakticky ve výběru zůstali 3 adepti: Focus II 1.6 fl, Megane 3 1.6 a Octavia II 1.6 MPi (Octávka je velká, ta by stačila i liftback). Že tyhle motorizace moc nejedou, s tím jsem, ač nerad, už tak nějak smířil. Čím si však nejsem jistý je, že výše uvedená auta na dálnici při 130 km/h točí kolem 4000 ot/min, což je v recenzích shodně kritizováno. Chci se tedy zeptat, máte z některým výše uvedeným autem zkušenosti a můžete potvrdit, či vyvrátit, že na dálnici to řve a žere i trávu kolem cesty?


Ahoj, doma mám Focus II facelift 1.6 74kw a Rapid 1.2 TSI 66kw. Jinak často mám z autopůjčovny VW Golf+ 1.4, R.Megane III 1.6 ben, ale i Kia Ceed 1.4. Do Rakouska jezdím občas s VW Jetta 1.6 MPI.

Pokud chceš benzín na delší trasy, za mě vyhrává VW Jetta nebo VW Golf Variant 1.6 MPI, protože je parádně odhlučněný a má menší spotřebu než můj oblíbený Focus II fl, který nad 120km/h je docela hlučný, ikdyž nevím proč, kolega má stejný Focus před fl a je mnohem tichší = a pak mám radit
JInak na webech lidé občas píšou, že motor 1.6 MPI může papat olej, zatím kamorádově Jette se to vyhýbá, najeto má přes 200tis.km. Rovně kolega s tímto motorem v Golfu V zatím nic takového nehlásí. Otec měl do roku 2006 Octávii I 1.6 MPI a také olej nebrala.

ALE: podle mě nejlepší benzín dělá Honda, doporučuji 1.8 i-VTEC, má ho kamarád v Accordu a jezdí prakticky jen dálnice, spotřeba cca 6,5-7l, což je paráda!!, vzhledem k tomu jak je motor živý a docela silný. Tento motor najdeš i v Civicu UFO, který má kufr přes 400l.

R.Megane III 1.6 občas používám a je to opravdu komforní auto, dobře odhlučněné, s jednou vadou, motory 1.6 mají divně naladěný plynový pedál, takže první 2cm se skoro nic neděje, měl jsem dva kusy už a oba dělaly to samé. Určitě si to vyzkoušej, je možné že časem to R. poladil. Bohužel s 1.6 jsem nedokázal jezdit úsporně ani na okresce, pořád to bylo nad 7l, což i Focus dokáže kolem 6l.
A naopak motor 1.5 DCI mě vyloženě bavil, táhne zběsile, je celkem tichý a není problém s klidnou povahou jezdit do 5l. Pokud i dáš pozor na jakési "šály", nic zákeřného ten motor nemá.

Jinak Kia Ceed I fl mám zkušenost s motorem 1.4 a jede velmi dobře, spotřeba se dá dlouhodobě držet na 6l. Švagr má i30 I s tímto motorem, najeto přes 200tis.km a zatím vše ok. Majitel autopůčovny si ten Ceed velmi pochvaluje, co týká spolehlivosti. Pohodlí a odhlučnění VW nebo Renaultu však nedosahuje.

A teď ještě ten můj Focus II fl. Duratec 1.6 74kw. První věc, to auto se prostě nekazí. Možná je to dáno tím, že Duratec vyvíjel Ford s Yamahou, nevím... Životnost motoru, převodovky, spojky, výfukové soustavy a zejména podvozku je na vysoké úrovni.
Bohužel, na dálnici je hlučný, mám pocit, že až Focus III 1.6 Ti-VCT je konečně dobře odhlučněný.
Takhle, při 130 km/h není hlučný jako např. moje bývalá Fábie II HTP nebo otcův Roomster 1.4 MPI, ale příjemné jako Jetta nebo Accord nebo Megane III to není. Pokud jezdím do cca 125km/h je vše ok, ale výše už je docela hluk.
respond
gravestone
number of posts105
date of registration14.02.2016
Thursday 09.11.2017 12:03, Focus 1.6 TDCI .......................
Měl jsem Focus 1.6 TDCI a hlučnost mi vůbec nevadila a za celou dobu používání auta mi toto nepřišlo vůbec na mysl. Co mi ale neskutečně vadilo, byly příšerné sedačky (krátké, neseštelovatelné, bez bočního vedení, vrzající...) a dále pak kvalita a provedení plastů v interiéru. Fordí specialitou byl pak nesmyslně široký středový tunel-drtič pravého kolene. Na druhou stranu musím pochválit podvozek a s ním spojené vlastnosti vozu a ještě i vyhřívání čelního skla, které mi u jiných aut dodnes chybí

respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Thursday 09.11.2017 13:00, RE: Koupě kombíku nížší střední třídy
Buvolos posted by:
Dobrý den, vybírám kombíka cenově kolem 150 tis. Můj roční nájezd je asi 25 tis z toho cca 40% dálnice. Protože 150tis není žádná závratná částka, naftu jsem vypustil a koukám spíše po benzínech..... Čím si však nejsem jistý je, že výše uvedená auta na dálnici při 130 km/h točí kolem 4000 ot/min, což je v recenzích shodně kritizováno...


Většina benzínových 1.6 má na dálnici "nevhodné" zpřevodování, protože atmo motory nemají v "tichých" otáčkách dost síly. Šestirychlostní verze meganu točí sice jen 3500, ale pokud chceš zrychlovat, budeš muset řadit.

Na tvém místě bych šel do nafty, nájezd nemáš tak malý a na dálnici jede výrazně komfortněji (třeba úsporné 1.5 dci, kde možná seženeš i verzi bez FAPu).

respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 10.11.2017 11:00, RE: Koupě kombíku nížší střední třídy
capslock posted by:
Buvolos posted by:
Dobrý den, vybírám kombíka cenově kolem 150 tis. Můj roční nájezd je asi 25 tis z toho cca 40% dálnice. Protože 150tis není žádná závratná částka, naftu jsem vypustil a koukám spíše po benzínech..... Čím si však nejsem jistý je, že výše uvedená auta na dálnici při 130 km/h točí kolem 4000 ot/min, což je v recenzích shodně kritizováno...
Většina benzínových 1.6 má na dálnici "nevhodné" zpřevodování, protože atmo motory nemají v "tichých" otáčkách dost síly. Šestirychlostní verze meganu točí sice jen 3500, ale pokud chceš zrychlovat, budeš muset řadit.Na tvém místě bych šel do nafty, nájezd nemáš tak malý a na dálnici jede výrazně komfortněji (třeba úsporné 1.5 dci, kde možná seženeš i verzi bez FAPu).


Tohle je naprostá klasika. Výkon potřebný k pohonu musí být nižší než výkon, který je motor při konkrétních otáčkách schopen dodat, proto de-facto není zásadní rozdíl mezi nejtěžším stupněm 5-ti a 6-ti kvaltové převodovky. U 6-ti kvaltové jsou jen jinak rozděleny převody. Takže výsledek se ani tak neprojeví na dálnici v zásadně nižších otáčkách, ale v dynamice za cenu častějšího řazení.
U silného motoru je pak možné snižovat otáčky, protože v nich má dostatek výkonu - to se dělá stálým převodem, aby se nemusela dělat pro každý motor speciální převodovka.
Kupříkladu já mám na autě jen 5-ti kvalt a při 150 km/h mám otáčky motoru 3500.
Je zajímavé, že velmi podobně jsem měl naladěnou převodovku u předchozí Vectry, která měla při téže rychlosti otáčky (po přepočtu) 3750, a to měla výrazně slabší motor. Nicméně Opely z 90. let měly prostě dlouhé převodovky.
Myslím, že tady si to musí každý vyzkoušet, co je pro něj přijatelné, do auta si prostě sednout a jet se projet.
respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 10.11.2017 15:04, RE: Koupě kombíku nížší střední třídy
David V posted by:
capslock posted by:
Buvolos posted by:
Dobrý den, vybírám kombíka cenově kolem 150 tis. Můj roční nájezd je asi 25 tis z toho cca 40% dálnice. Protože 150tis není žádná závratná částka, naftu jsem vypustil a koukám spíše po benzínech..... Čím si však nejsem jistý je, že výše uvedená auta na dálnici při 130 km/h točí kolem 4000 ot/min, což je v recenzích shodně kritizováno...
Většina benzínových 1.6 má na dálnici "nevhodné" zpřevodování, protože atmo motory nemají v "tichých" otáčkách dost síly. Šestirychlostní verze meganu točí sice jen 3500, ale pokud chceš zrychlovat, budeš muset řadit.Na tvém místě bych šel do nafty, nájezd nemáš tak malý a na dálnici jede výrazně komfortněji (třeba úsporné 1.5 dci, kde možná seženeš i verzi bez FAPu).
Tohle je naprostá klasika. Výkon potřebný k pohonu musí být nižší než výkon, který je motor při konkrétních otáčkách schopen dodat, proto de-facto není zásadní rozdíl mezi nejtěžším stupněm 5-ti a 6-ti kvaltové převodovky. U 6-ti kvaltové jsou jen jinak rozděleny převody. Takže výsledek se ani tak neprojeví na dálnici v zásadně nižších otáčkách, ale v dynamice za cenu častějšího řazení.U silného motoru je pak možné snižovat otáčky, protože v nich má dostatek výkonu - to se dělá stálým převodem, aby se nemusela dělat pro každý motor speciální převodovka.Kupříkladu já mám na autě jen 5-ti kvalt a při 150 km/h mám otáčky motoru 3500.Je zajímavé, že velmi podobně jsem měl naladěnou převodovku u předchozí Vectry, která měla při téže rychlosti otáčky (po přepočtu) 3750, a to měla výrazně slabší motor. Nicméně Opely z 90. let měly prostě dlouhé převodovky.Myslím, že tady si to musí každý vyzkoušet, co je pro něj přijatelné, do auta si prostě sednout a jet se projet.


Pro info, Auris 1.6 97 kW r.v. 2014 točí na 6tku stejně jako u tebe na 5tku. 80 km/h má otáčky 1900, 130 km/h 3100 otáček/m. 150 km/h by tím pádem točil cca 3500. Tzn. není to tak, že obecně 1,6 tkové motory točí při 130 km/h 4000 otáček jak tu někdo psal.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Friday 10.11.2017 17:04, RE: Koupě kombíku nížší střední třídy
Petr S posted by:
Pro info, Auris 1.6 97 kW r.v. 2014 točí na 6tku stejně jako u tebe na 5tku. 80 km/h má otáčky 1900, 130 km/h 3100 otáček/m. 150 km/h by tím pádem točil cca 3500. Tzn. není to tak, že obecně 1,6 tkové motory točí při 130 km/h 4000 otáček jak tu někdo psal.


Psal jsem většina... tak či onak, v těch otáčkách/rychlosti je to oproti naftě mrtvé, což reálně třeba na takové D1 znamená pořád kvedlat s pákou.

respond
Petr S
number of posts1250
date of registration28.11.2008
Friday 10.11.2017 23:29, RE: Koupě kombíku nížší střední třídy
capslock posted by:
Petr S posted by:
Pro info, Auris 1.6 97 kW r.v. 2014 točí na 6tku stejně jako u tebe na 5tku. 80 km/h má otáčky 1900, 130 km/h 3100 otáček/m. 150 km/h by tím pádem točil cca 3500. Tzn. není to tak, že obecně 1,6 tkové motory točí při 130 km/h 4000 otáček jak tu někdo psal.
Psal jsem většina... tak či onak, v těch otáčkách/rychlosti je to oproti naftě mrtvé, což reálně třeba na takové D1 znamená pořád kvedlat s pákou.


Pán má nájezd 25 tkm rok. A dálnici píše, že jezdí jen 40%. Kupovat ojetý turbo diesl za 150 tisíc Kč to bych neriskoval.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.