0
back
 

diskuze k tématu: Éra levných aut končí. Proč?

category of topic classification: francouzská vozidla, německá vozidla, korejská vozidla
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 28.04.2017 23:47, serepetičky
to že já jako zákazník o monitorování tlaku a další elektronické serepetičky nestojím nikoho nezajímá, asi jsem nesvéprávný, eu za nás rozhodne, co je pro nás správné a co ne
respond
PatM
number of posts199
date of registration07.08.2016
Sunday 30.04.2017 00:12, stáří aut
za pár let se budou všichni divit jak je možné, že vozový park je čím dál starší. Na nová auta totiž nikdo mít nebude, protože nejdřív vysolíte prachy za výbavu, kterou nepotřebujete nebo dokonce ani nechcete a pak musíte vysolit další prachy, aby to auto mělo 4 válce... takže lidi půjdou do bazaru a tam si nekoupí 2 roky staré narvané elektronikou, která podle Toka musí fungovat, ale něco v čem ještě není, aby majitel za opravu těch nesmyslů nemusel hned vysolit 50k takže veme 10 let starý...
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Sunday 30.04.2017 10:02, RE: stáří aut
PatM posted by:
za pár let se budou všichni divit jak je možné, že vozový park je čím dál starší. Na nová auta totiž nikdo mít nebude, protože nejdřív vysolíte prachy za výbavu, kterou nepotřebujete nebo dokonce ani nechcete a pak musíte vysolit další prachy, aby to auto mělo 4 válce... takže lidi půjdou do bazaru a tam si nekoupí 2 roky staré narvané elektronikou, která podle Toka musí fungovat, ale něco v čem ještě není, aby majitel za opravu těch nesmyslů nemusel hned vysolit 50k takže veme 10 let starý...


Naprostý souhlas, ta elektronika je děs a je tam toho čím dál víc. Navíc nechápu, jak mi jako zákazníkovi může EU nutit, že musím mít v autě ESP,ASR,TPMS (ventilky) atd. Vždyť to kurva nebylo ani za RVHP. Ono to už hraničí s osobní svoboudou, protože zákazník nemá možnost volby, ale je nucen koupit něco co mu diktuje úředník z Bruselu. Ale pro automobilky je to samozřejmě další kšeft. Sada ventilků 4000 po pár letech se vyserou, tak je bude zákazník objednávat znova, atd. Takže automobilky jdou samozřejmě ruku v ruce tady těma nesmylama z EU. BOhužel.
respond
stréc od piva
number of posts652
date of registration23.11.2007
Sunday 30.04.2017 11:43, RE: serepetičky
Humusus posted by:
to že já jako zákazník o monitorování tlaku a další elektronické serepetičky nestojím nikoho nezajímá, asi jsem nesvéprávný, eu za nás rozhodne, co je pro nás správné a co ne


V roce 2003 volilo 63% obyvatel pro vstup do EU.
V roce 2003 byl běžně dostupný internet nebo jakékoliv informační média.
Nerozumím tedy tomu,proč 6 lidí z 10 v ČR tehdy hrdě chtělo do EU a teď na to jen nadávají..

Přijde mi to,že ti lidi měli IQ volební koblihy když se nechali zmanipulovat aniž by si o tom vstupu něco zjistili...
respond
driver111
number of posts528
date of registration13.03.2013
Sunday 30.04.2017 11:57, RE: serepetičky
stréc od piva posted by:
Humusus posted by:
to že já jako zákazník o monitorování tlaku a další elektronické serepetičky nestojím nikoho nezajímá, asi jsem nesvéprávný, eu za nás rozhodne, co je pro nás správné a co ne
V roce 2003 volilo 63% obyvatel pro vstup do EU.V roce 2003 byl běžně dostupný internet nebo jakékoliv informační média.Nerozumím tedy tomu,proč 6 lidí z 10 v ČR tehdy hrdě chtělo do EU a teď na to jen nadávají..Přijde mi to,že ti lidi měli IQ volební koblihy když se nechali zmanipulovat aniž by si o tom vstupu něco zjistili...


Strécu, jedna věc je co bylo v roce 2003 a jak unie fungovala tehdy, Teď se to zvrhlo v totální byrokracii, která nemá obdoby, řeší se názvy výrobků, co může být na krabičce napsané a nemůže atd. Ale opravdu věci které lidi trápí se neřeší. Koho v EU zajímá jestli se jmenuje pomazánkové máslo tak nebo onak, každému je to jedno, jen bruselskému úředníkovi ne a těch věcí je daleko víc, jde jen o to, že se prostě úředníci stali jakousi kastou, kterou v podstatě nelze ovlivnita evropská komise si hraje na vlastním písečku. Nehledě na to, kolik stojí provoz evrop. parlamentu a příživníků kolem a to už radši ani neřeším, když se cely evropský parlament stěhuje z místa do místa. atd.
respond
eCORE
number of posts94
date of registration12.03.2014
Tuesday 02.05.2017 11:05, RE: serepetičky
driver111 posted by:
stréc od piva posted by:
Humusus posted by:
to že já jako zákazník o monitorování tlaku a další elektronické serepetičky nestojím nikoho nezajímá, asi jsem nesvéprávný, eu za nás rozhodne, co je pro nás správné a co ne
V roce 2003 volilo 63% obyvatel pro vstup do EU.V roce 2003 byl běžně dostupný internet nebo jakékoliv informační média.Nerozumím tedy tomu,proč 6 lidí z 10 v ČR tehdy hrdě chtělo do EU a teď na to jen nadávají..Přijde mi to,že ti lidi měli IQ volební koblihy když se nechali zmanipulovat aniž by si o tom vstupu něco zjistili...
Strécu, jedna věc je co bylo v roce 2003 a jak unie fungovala tehdy, Teď se to zvrhlo v totální byrokracii, která nemá obdoby, řeší se názvy výrobků, co může být na krabičce napsané a nemůže atd. Ale opravdu věci které lidi trápí se neřeší. Koho v EU zajímá jestli se jmenuje pomazánkové máslo tak nebo onak, každému je to jedno, jen bruselskému úředníkovi ne a těch věcí je daleko víc, jde jen o to, že se prostě úředníci stali jakousi kastou, kterou v podstatě nelze ovlivnita evropská komise si hraje na vlastním písečku. Nehledě na to, kolik stojí provoz evrop. parlamentu a příživníků kolem a to už radši ani neřeším, když se cely evropský parlament stěhuje z místa do místa. atd.


Ad fičury v autech, jde o dohodu úřadů a automotive - EU chce nižší emise a větší bezpečnost, automobilky jim řeknou, jak to nejlépe udělat. Každá automobilka má dnes týmy inženýrů přes kurvítka, auto nesmí vydržet moc dlouho a v danou dobu se musí najednou pos..at víc součástek, aby se to svalilo na celkovou životnost. Nesouhlasím s tím, nelíbí se mi to, ale změna za nějaký čas nastane.


Ad EU - Rakousko-Uhersko, Němci, Sovětský svaz, teď EU - této zemi chytrých, čestných, vzdělaných, pracovitých, vysoce morálních, kultivovaných a tolerantních občanů s rozhledem po světě již několik staletí kazí její rozvoj cizí mocnosti, které je potřeba vochcat, oškubat a když bude nejlíp "na šibenici" s jejími pohůnky, přisluhovači a vůbec celou tou cizáckou verbeží. Nejlépe, abychom v žádné EU nebyli a šéfovali tomu naši lídři světového formátu nyní usazených na Hradě, v podhradí v parlamentu a na ministerstvech, vždyť přece všechno umíme nejlíp.....I přes všechnu byrokracii a negativa je pro nás členství v civilizovaném světě větším přínosem než přítěží. Uvidíme zda a kdy to budeme moct v budoucnu porovnat.

respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Tuesday 02.05.2017 19:50, RE: stáří aut
driver111 posted by:
PatM posted by:
za pár let se budou všichni divit jak je možné, že vozový park je čím dál starší. Na nová auta totiž nikdo mít nebude, protože nejdřív vysolíte prachy za výbavu, kterou nepotřebujete nebo dokonce ani nechcete a pak musíte vysolit další prachy, aby to auto mělo 4 válce... takže lidi půjdou do bazaru a tam si nekoupí 2 roky staré narvané elektronikou, která podle Toka musí fungovat, ale něco v čem ještě není, aby majitel za opravu těch nesmyslů nemusel hned vysolit 50k takže veme 10 let starý...
Naprostý souhlas, ta elektronika je děs a je tam toho čím dál víc. Navíc nechápu, jak mi jako zákazníkovi může EU nutit, že musím mít v autě ESP,ASR,TPMS (ventilky) atd. Vždyť to kurva nebylo ani za RVHP. Ono to už hraničí s osobní svoboudou, protože zákazník nemá možnost volby, ale je nucen koupit něco co mu diktuje úředník z Bruselu. Ale pro automobilky je to samozřejmě další kšeft. Sada ventilků 4000 po pár letech se vyserou, tak je bude zákazník objednávat znova, atd. Takže automobilky jdou samozřejmě ruku v ruce tady těma nesmylama z EU. BOhužel.


Možná by bylo dopbré poadívat se, co to "unie". A od toho se vše odvíjí. Vlezli jsme tam, tak trpme. mj. unie unifikuje zákony,. nařízení a vyhlášky. A protože jde o unii, platí pracvidfla bez výjimky pro všechny stejná. Těžko dnes někomu nadávat, když ti, co v roce 2003 vstup do EU odmávli, jsou tam, kde jsou. Taklže nezbývá, než s ejako národ dát dohromady a jít ve stopán Británie. Jenže čecháček dokáže nadávat tak u píva v hpsodě, ale k akci se nidky nepřinutí. Nemáme to totiž v genech.

A k těm autům: pláš, že jednou za 5 let musíš koupúit ventilyk za 4 litry. Jeden příklad ze života: v sobotu za mnou přijel klučina z bejvalý fabriky, jestli bych mu neopravil regulátro na vrtačku, co jsem mu ubastlil v roce 1986!!! Po 30 letech hajzlík přestal fungovat, asi odešl pojebaný dojebaý sicialisticky tyristor řad yKT 206. Nic ty komunistický součástky nevydrží


A já mu dím: tak to zahoď k sobě do popelnice (platíš si za ni, do mojí ne) a kup si nový - stojí asi 3 kila. A on začal brečet že to je škopda a kdesi cosi a že je mu líto peněz a takový ty kydy. A přitom, jak brečel, vytáhnul z kapsy retka a ptámese: kůříš? Jo, kůřím. A kolik ta krabička stojí? 91 Kč. Ahaho! A jak dlouho to vydrží? Tak 1- max. 2 dny. tzn, kdyby dva dny, tak ji 180x koupí za 1 rok = 16,5 litru a to jsem celkem střízlivej, protože než jsem mu vysvětlil, že nic spravovat nebudu, vyčadil dvě retka, ani nemrknul. A kolik z vás hulí a k tomu chodí na pívo do putyky? Většinou jsou to ti, co chtějí njevíc "šetřit".
To je na obhajobu těch 5 litrů za vebtilky. A k té elektornice. Budeš se divit, ta je na autě to nejlacinější, co tam vůbec je. Mluvíme o běžném autě spotřební třídy. Ale kupodivu, je taky nejspolehlivější z toho, co na autě je. Daleko dříve auto zakuká na mechanické závady, než na nějakou fatální chybu elektroniky. To, že autů, odcházejí rozvody, selhávají bloky, praskyjí hlavy, to je tabu. Ale odejde li nějaký čidlo za dva litry (/blbá lambda) je oheň na střeše. A teD´to nejlepší: zatímco na elektorniku téměř nesáhne lidská ruka, o mechanikcýc h dílech už se to říct nedá. Tak kde je chyb? V CNC, co obrábí materiál, aby z něj byl klikový hřídel? Nebo ve frajerovi, co něco někde blbě smontuje, protože v pondělí přišel ro práce jak drát? U té elektorniky jde všechno přes linky, o kterých nelze říct nic, jen že jsou dokonalé. smd technologie, desky atd - na to ruka nesáhne. Dokonce i řadu kabelových svazků dělají dnes roboty. Ale to, co blbej inženýr někde nakreslí, protože jednak nemá ánuk o tom, co kreslí a druhak ještě pitomější ekonom mu velí, že musí ušetřit 200%, je "dílo" na světě. Vím, vždť ve strojařině dělám. Dnes a denně se hádám se strojaři, že takhle ne. Jenže...No a tak to máš.

A psolední věc _ křivka musí mít tu správnou "směrnici". protože když ji nemá, tak premie budou jaké? Nižší, kruwa nižšííí!!! Takžeosekat už není kolikrát kde a co, tak maximálně někomu ještě dutou palici a protože všichni chcem e vyšší platy a zatím nám rostou, takl se musí co? Zdražovat. Nechápu, co je na tom k nepochopení.

Sorry, nějak jsem se rozespal....A nas*al, nad takovými žvásty tady.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Thursday 04.05.2017 13:14, blabla
Za tři kila koupíš možná krabičku, ale rozhodně ne funkční regulátor. A vyměnit ten tyristor za 5 Kč bys kolegovi stihl možná rychleji, než sepsat tu hromadu žvástů tady.

Mimochodem k těm tvým nesmyslům o spolehlivé elektronice - pokud jsem někdy neodjel nebo nedojel, vždy to byla "elektronika" (řídící jednotka, chyba v imobilizéru, zoxidované kontakty, relé, spálené zapalovací cívky). Nikdy ne vyloženě mechanická závada.

A ventilky měřící tlak v běžném osobáku jsou dobré tak pro ženskou nebo nezkušeného řidiče, ufouknuté kolo jde totiž okamžitě poznat "ve volantu" (když už ne pohledem)
respond
KoobaS
number of posts1043
date of registration23.04.2014
Thursday 04.05.2017 14:07, RE: blabla
capslock posted by:
Za tři kila koupíš možná krabičku, ale rozhodně ne funkční regulátor. A vyměnit ten tyristor za 5 Kč bys kolegovi stihl možná rychleji, než sepsat tu hromadu žvástů tady.Mimochodem k těm tvým nesmyslům o spolehlivé elektronice - pokud jsem někdy neodjel nebo nedojel, vždy to byla "elektronika" (řídící jednotka, chyba v imobilizéru, zoxidované kontakty, relé, spálené zapalovací cívky). Nikdy ne vyloženě mechanická závada.A ventilky měřící tlak v běžném osobáku jsou dobré tak pro ženskou nebo nezkušeného řidiče, ufouknuté kolo jde totiž okamžitě poznat "ve volantu" (když už ne pohledem)


Tak s tím koncem nesouhlasím... Protože ventilek měřící tlak mi zahlásil že je něco špatně dávno předtím, než šlo něco poznat. Díky tomu jsem měl šanci sjet z dálnice a kolo v klidu vyměnit na parkovišti. Mezi prvním zahlášením PP a tím, kdy bylo něco trochu (opravdu velmi málo) poznat uběhlo asi 15km na dálnici při rychlosti cca 100km.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Thursday 04.05.2017 17:09, pro capsoloka
Pokud jsem někdy nedojel, ve valné většině případů to bylo nikoliv kvůli závadě elektromiky, ale zejména kvli volů na silnici. Ti jsou totiž nejslabším článkem doparvy dnešní doby.
Namátkou: 2000 - rozstřelený pežot 605 (byl skoro nový) - vůl mě ze zadu neviděl a na dálnici to do mě načudil.
2011 - POlák usnul za volantem u HK a zničil mi na kaši mé legacy SpecB. Kolem r. 2003 (možná 4) Vysoké Mýto - mládenec v Suzuki Swift nedobrzdil u přechodu.
A nyní mechanické poruchy: 1997 - povodně - kouslé zadní ložisko u P306TD následkem ježdení řekama a potokama. 2006/7 - Superb 2,5TDI - prasklá hadice od serva, vytečená kapalina - odath. asi 2011-P407SW - proražená pneumatika od urvaného obrubníku náklaďákem přede mnou. Nešlo se vyhnout. Odtah, protože se urval bezpečnostní šroub, odtah, autogen...

A nyní pravěk: asi 1000x jsem zůstal stát na cestě s Moskvičem 408 - jednou uravný šroub držící dynamo, spadl klíňák, nedobíjí. Konec. odath. Vodní pumpa na kaši. Odtah. Velmi často prasklá membrána v benzínové pumpě (asi 3-4x). U Š120 (fungl nová, koupená ve F-M po 6 měsísích čekání v r. 1986 - prasklé těsnění vodní pumpy - pak už jsem si vozil náhradní opravoval na cestě svépomocí. Dále prasklé víčko rozdělovače - špatné záženhy díky natečené vodě do rozdělovače. Dále ukroucený šroub, co jistil hřídel palce v riozdělovači. Odtah...

Elektronika čistí: Škoda Octavi 1,9TDI - relé žhavení - motor stop. Opravil Anděl na silnici za 5 minut.

Tak toplik, milý capsloku. Vystřídal jsem asi 10 francouzů (9 pewžotů, nyní je doam Clio - NIKDY jsme neřešil závadu elektorniky. K tomu 5 japonců - totéž, ale tam je to o ničem, tady elektrika/eletkronika nezlobí. Vždy jsem řešil MECHANICK´7 problém. Asi si kupuješ špatné značky...

Kraviny typu měření tlaku na svých autech nemám a doufám, že nikdy mít nebudu. Jsem ze staré školy a vřím svým rukám a očím a zejména sluchu, nepotřebuji a nechci kraviny typu automatické parkování, hlídání mrtvého či živého úhlu, nechci senzor opuštění pruhu a další kraviny. Zastávám názor, že ten, co tohle pořebuje a spoléhá na to, enaptří do auta, ale na pole za tragař.Není totiž schopen zvládnout řízení vozidla.
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Thursday 04.05.2017 18:21, pro zdenyho
Tedy pokud nepočítáš pravěk, kde je elektroniky asi jako v kapesní svítilně, měl jsi jedinou mechanickou závadu.

Zůstává mi rozum stát, jak by z toho mělo plynout, že elektronika je spolehlivá a dnešní spotřební auta dojezdí na mechanickou závadu.

Je to podle mě přesně naopak, auta jsou po mechanické stránce posledních čtyřicet let pořád stejná a nějak opravit jdou vždycky a kýmkoliv. Když začne zlobit něco elektronického (nejlépe náhodně) a diagnostika nic neukáže, zmůžeš akorát prd.

A to se značkou nemá moc souvislost, spíše se stářím a složitostí výbavy v daném autě.

respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Friday 05.05.2017 04:49, RE: pro zdenyho
capslock posted by:
Tedy pokud nepočítáš pravěk, kde je elektroniky asi jako v kapesní svítilně, měl jsi jedinou mechanickou závadu.Zůstává mi rozum stát, jak by z toho mělo plynout, že elektronika je spolehlivá a dnešní spotřební auta dojezdí na mechanickou závadu.Je to podle mě přesně naopak, auta jsou po mechanické stránce posledních čtyřicet let pořád stejná a nějak opravit jdou vždycky a kýmkoliv. Když začne zlobit něco elektronického (nejlépe náhodně) a diagnostika nic neukáže, zmůžeš akorát prd.A to se značkou nemá moc souvislost, spíše se stářím a složitostí výbavy v daném autě.


No já tedy nevím. Co čtu a sylším všude kolem - největší problém je mechanický. Rozvody (VW Group plošně), zadřené motory kvůli závadám na mechanismu (Renault, Subaru, Ford a další). Destrukce motorů kvůli karbonu (téměř šechny přímovstřiky...).

Ale že by plošně někdo psal o elktronice? Neslyšel jsem...
respond
David V
number of posts2067
date of registration16.05.2007
Friday 05.05.2017 13:26, RE: pro zdenyho
capslock posted by:
Tedy pokud nepočítáš pravěk, kde je elektroniky asi jako v kapesní svítilně, měl jsi jedinou mechanickou závadu.Zůstává mi rozum stát, jak by z toho mělo plynout, že elektronika je spolehlivá a dnešní spotřební auta dojezdí na mechanickou závadu.Je to podle mě přesně naopak, auta jsou po mechanické stránce posledních čtyřicet let pořád stejná a nějak opravit jdou vždycky a kýmkoliv. Když začne zlobit něco elektronického (nejlépe náhodně) a diagnostika nic neukáže, zmůžeš akorát prd.A to se značkou nemá moc souvislost, spíše se stářím a složitostí výbavy v daném autě.


Naprosto souhlasím s e Zdenym, Převážná většina závad projevující se v elektrice je způsobena nějakým mechanickým problémem, jako je nevhodná montáž, nedostatečné krytí, vibrace (jen pitomá vibrující kola mohou dlouhodobě způsobit problémy). Elektronika jako taková je mnohem spolehlivější, než mechanické části - jen se jí k tomu musí vytvořit dobré podmínky.

On třeba stačí uklepaný kontakt, což je mechanická záležitost a ne elektrická...
respond
capslock
number of posts354
date of registration28.07.2007
Friday 05.05.2017 16:04, blabla 2
ad zdeny - to jsou ale konstrukční chyby a nedoladěné řešení, naproti tomu je spousta motorů, které tyto potíže nemají. Když chceš příklad nedoladěné elektroniky, tak u tvých dokonalých francouzů si vzpomeň na náběh laguny II. Jinak váhy vzduchu u octavie, zapalovací cívky a lambdy se řeší nezřídka všude...

Čistě mechanickou závadou jsem měl na mysli motor, převodovku, zavěšení, řízení, chlazení, palivový systém atd ... uklepaný kontakt je, Davide, závada na "elektronice" (byť mechanická), jelikož elektronika v autě snad nejsou jen součástky, ale i propojovací prvky.

Kdyby byla elektronika tak spolehlivá, pak bys v autě neměl zbytečný mechanizmus řízení, tyč od volantu, posilovač, nesmyslnou hydrauliku k brzdám, stačilo by pár snímačů za dolar, nějaké serva a k tomu pár kabelů ...
respond
azerty
number of posts63
date of registration23.06.2016
Friday 05.05.2017 17:30, RE: pro capsoloka
Zdeny60 posted by:
Pokud jsem někdy nedojel, ve valné většině případů to bylo nikoliv kvůli závadě elektromiky, ale zejména kvli volů na silnici. Ti jsou totiž nejslabším článkem doparvy dnešní doby.Namátkou: 2000 - rozstřelený pežot 605 (byl skoro nový) - vůl mě ze zadu neviděl a na dálnici to do mě načudil.2011 - POlák usnul za volantem u HK a zničil mi na kaši mé legacy SpecB. Kolem r. 2003 (možná 4) Vysoké Mýto - mládenec v Suzuki Swift nedobrzdil u přechodu.

Kraviny typu měření tlaku na svých autech nemám a doufám, že nikdy mít nebudu. Jsem ze staré školy a vřím svým rukám a očím a zejména sluchu, nepotřebuji a nechci kraviny typu automatické parkování, hlídání mrtvého či živého úhlu, nechci senzor opuštění pruhu a další kraviny. Zastávám názor, že ten, co tohle pořebuje a spoléhá na to, enaptří do auta, ale na pole za tragař.Není totiž schopen zvládnout řízení vozidla.


Já právě chci aby lidi okolo mě ty asistenty měli. Zrovna těm výše uvedeným nehodám by mohl předejít systém automatického brzdění. Lidí co umí řidit, naplno se věnují řízení a mají rozum je menšina a proto je třeba plošně hlídat elektronikou, aby nezabíjeli ty okolo. Bohužel.

respond
Papagelo
number of posts52
date of registration06.07.2015
Friday 05.05.2017 19:54, elektronika asistenti a jiné "pomůcky"
No a to je právě špatně, řidiči kteří se spoléhají na různé jízdní asistenty
jsou nebezpeční v provozu tím, jak si myslí, že každou jejich chybu vyřeší
elektronika...
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.