0
back
 

diskuze k tématu: Renault Laguna II – doporučíme koupi dieselu?

category of topic classification: francouzská vozidla
lunaris
number of posts21
date of registration21.10.2013
Tuesday 29.04.2014 09:18, naftu ne
Ojetý diesel na tak malý roční nájezd určitě ne. A když Lagunu druhé generace, tak raději po faceliftu, elektronika zlobila nejvíce u prvních ročníků výroby.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Tuesday 29.04.2014 10:18, RE: naftu ne
lunaris posted by:
Ojetý diesel na tak malý roční nájezd určitě ne. A když Lagunu druhé generace, tak raději po faceliftu, elektronika zlobila nejvíce u prvních ročníků výroby.


Naprostý souhlas.
Jen doplním informaci z článku - panel automatické klimatizace se za 20 tisíc dávno nemění. Panel se dá rozebrat a vyměnit dioda podsvícení - oprava za 1500,-kč.
respond
batchmen
number of posts1
date of registration01.02.2009
Tuesday 29.04.2014 10:38, Laguna 2.2. dci 110kw r.v. 2003.
Auto jsem kupoval ojeté v roce 2009 s nájezdem 130000 km bylo plně funkčí včetně všech elektronických "vychytávek" jediná vada (od které se však odvíjela pořizovací cena) byl prasknutý mezichladič vzduchu. Proto ho asi i majitel prodával Autobazar ho ovšem prodával bez závad (jak jinak taky že?) Oprava přišla na 3400,- takže jsem byl naprosto spokojený majitel plně funkčního vozu bez závad.
Po pětiletém užívání musím konstatovat že postupně přestávaly fungovat některé funkce: el. sklápění zrcátek, první stupeň karty, jedna půlka klimatizace, automatické stavění světel, el. ovládání otevírání pátých dveří. Tyto závady ovšem nezpůsobyli odstavení vozu, dále se s ním jezdí a nikdo raději závady neřeší protože nikdo nechce do oprav investovat.
Bohužel za pětileté užívání se stalo i že auto zůstalo nepojízdné: jednou odešlo turbo, oprava provedena výměnou repasovaného kousku, cena 7800,- včetně práce podruhé praskl klínový řemen alternátoru, oprava cca 1500,- včetně práce.
Dále se v průběhu používání dělala zadní náprava, cca 8000,- Přední ramena, cca 7000,- a utěsnění prosakujícího chladiče vody.
I když jsem jinak naprosto spokojený s komfortem jízdy a slušným zátahem motoru nikomu bych takovouto koupi nedoporučil.
respond
childrensofearth
number of posts3
date of registration30.07.2010
Tuesday 29.04.2014 18:07, RE: naftu ne
Pavlik posted by:
lunaris posted by:
Ojetý diesel na tak malý roční nájezd určitě ne. A když Lagunu druhé generace, tak raději po faceliftu, elektronika zlobila nejvíce u prvních ročníků výroby.
Naprostý souhlas. Jen doplním informaci z článku - panel automatické klimatizace se za 20 tisíc dávno nemění. Panel se dá rozebrat a vyměnit dioda podsvícení - oprava za 1500,-kč.


Já ještě jen doplním, že facelift Laguny II. generace byl proveden v roce 2006.
respond
JakubR
number of posts24
date of registration19.11.2009
Saturday 25.06.2016 12:39, RE: Laguna 2.2. dci 110kw r.v. 2003.
batchmen posted by:
Auto jsem kupoval ojeté v roce 2009 s nájezdem 130000 km bylo plně funkčí včetně všech elektronických "vychytávek" jediná vada (od které se však odvíjela pořizovací cena) byl prasknutý mezichladič vzduchu. Proto ho asi i majitel prodával Autobazar ho ovšem prodával bez závad (jak jinak taky že?) Oprava přišla na 3400,- takže jsem byl naprosto spokojený majitel plně funkčního vozu bez závad. Po pětiletém užívání musím konstatovat že postupně přestávaly fungovat některé funkce: el. sklápění zrcátek, první stupeň karty, jedna půlka klimatizace, automatické stavění světel, el. ovládání otevírání pátých dveří. Tyto závady ovšem nezpůsobyli odstavení vozu, dále se s ním jezdí a nikdo raději závady neřeší protože nikdo nechce do oprav investovat. Bohužel za pětileté užívání se stalo i že auto zůstalo nepojízdné: jednou odešlo turbo, oprava provedena výměnou repasovaného kousku, cena 7800,- včetně práce podruhé praskl klínový řemen alternátoru, oprava cca 1500,- včetně práce. Dále se v průběhu používání dělala zadní náprava, cca 8000,- Přední ramena, cca 7000,- a utěsnění prosakujícího chladiče vody. I když jsem jinak naprosto spokojený s komfortem jízdy a slušným zátahem motoru nikomu bych takovouto koupi nedoporučil.


prosim vás, nestrašte tady o tom, jak neumíte udržovat svůj vůz. zadní náprava za 8k? to byla snad celá komplet nová ne? originální silentblok u renaultu příjde kus na 2000 + práce; silentblok z druhovýroby je o polovinu levnější; v autorizáku vám to udělají do 6000k pokud se nenecháte natáhnout. přední ramena za 7000? jedno nové rameno kompletně osazené se dá sehnat za 1500. tohle jsou spotřební věci, které se s nájezdem mění na každém autě. prasknutí klínového řemenu? to se nedíváte pod kapotu? špatný/starý řemen se dá včas odhalit a vyměnit s předstihem. životnost turba pak prodloužíte správným používáním motoru a zkrácením intervalu výměny oleje. nehledě na fakt, že kupovat 2.2dCi je vůbec dobrodružství, o tomto motoru bylo všude napsáno dost a dost...
respond
JakubR
number of posts24
date of registration19.11.2009
Saturday 25.06.2016 12:41, opět vyčerpávající článek
na slovo vzatého odborníka, plný sofistikovaných informací...
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Saturday 25.06.2016 17:12, Varianta k Laguně s dýzlem
púrotože Lagunu jsem tak nějak "zažil" s kamarádem - on chtěl dýzl, tak si koupil 1,9dci a byl jakž takž spokojen. ročním si nepamatuji, ale mohl to být nějuak +/- 2005. Já v té době "musel" u firmy jezdit s pažouty (měl jsem snad všechny) a jen apouze s dýzly. protože kamarád občas pustil informaci o tom, že se mu s uatem něco stalo (jednou měnil turbo, dával repas a za rok nové - což byla darda v té době asi 40.000Kč, dnes už jous za měnší peníze), pak cosi na elektronice - tuším, že zrcátka. Protože jsem v té době nějak měl Pežota 406 2,0HDI (do roku snad 2003-04), mohu sorvnat. pežot je uvbnitř větší a tišší. zejména hluk od kol je menší. Kamarád měl Lagunu hatchabk a kufr byl tak akorát. verze Pežota 406 v kombi má kufr zásadně většáí. Servisně jsem měl asi štěstí - na cca 7 pežotech jsekm nikdy nemusel řešit žádnou závadu na motoru s výjimkou P407SW 1,6HDI, který občas nestartoval - na vině byl studený spoj , jehož opravu nezvládly značkové servisy a s tvrzením, že je "to "opraveno jsem vůz odvezl domů. Samosebou.závada odstraněná nebyla-takže samodomo půlhopdinka práce a oprava zdrama- vše OK. Kdybych se do zoho byl býval pustil hned, mohl jsem tenkrát ušetřit na vnucenou novou baterii plus práci. Jinak náprav na všech pežotzechs výjimkou P607 jsou "držáky", taktéž výfurky, katsle stran koroze je na jedničku - pouze u modelů P407 se dá zjistit pokles v kvalitě a občasné potíže s korozí na různých ístěch - ale pouze sporadicky. Na všech autech s jezdilo v tzv. služebním režimu - rtakže žádné hýčkánía nahřívání a chlazení před a po jízdě, žádný premiový nafty - prostě jsem musel jet k zákzaníkovi a na čas, takže city šly stranou. Nikdy!! jsem nezažil, že by jakýkoliv můj pežot spadnul do nouzáku kvůli turbu, EGR vebntilů a pod,. nikdy jsme nemusel řešit vstřiky (jedna P406 se dožila 360tkm bez jediného servisu-pak šla ovšem do šrtou, protože kamaráadova manželka, jež jej ode měn koupil z něj za tři rioky udělala obouchaný vrak. Taktéž nikdy se neměnila spojka ani 2hmotový setrvačník. Nikdy jsem nemusel dolévat olej a to ani do první P3061,9TD, jež na to bčas trpívaly. Pouze u P807 jsem řešl bloklý imobilizér a porucu stahování zadního okna - vyřešeno na záruku. Takže chce li opaní nutně nenáročný a zejména spolehlivý dýzl, volil bych pežot 406, potažmo 407 s motorem 2,0HDI (ač jsem ječj sám měl, asi bych se dnes s ohledem na jejich stáří vyhnul motorům 1,6HDI). Kdyby paní sehnala verzi 406 a zeména 407 bez FAP (filtr pevných částc), bude vysmátá.

PS: letos jsem se nechával vozit v Bělorusku z hotelu na letiště (cca 250km) soukr. taxíkem. Hoch měl Pežot 406 ale 2,2HDI: Víte, kolik měl na tachiometru? Skoro 600.000km. Dle jeho slov mění pouze prvky náprav - brzdy, čepy, tlumiče. Na motor nebylo údajně sáhnuto.
respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Monday 27.06.2016 10:09, RE: Varianta k Laguně s dýzlem
Zdeny60 posted by:
púrotože Lagunu jsem tak nějak "zažil" s kamarádem - on chtěl dýzl, tak si koupil 1,9dci a byl jakž takž spokojen. ročním si nepamatuji, ale mohl to být nějuak +/- 2005. Já v té době "musel" u firmy jezdit s pažouty (měl jsem snad všechny) a jen apouze s dýzly. protože kamarád občas pustil informaci o tom, že se mu s uatem něco stalo (jednou měnil turbo, dával repas a za rok nové - což byla darda v té době asi 40.000Kč, dnes už jous za měnší peníze), pak cosi na elektronice - tuším, že zrcátka. Protože jsem v té době nějak měl Pežota 406 2,0HDI (do roku snad 2003-04), mohu sorvnat. pežot je uvbnitř větší a tišší. zejména hluk od kol je menší. Kamarád měl Lagunu hatchabk a kufr byl tak akorát. verze Pežota 406 v kombi má kufr zásadně většáí. Servisně jsem měl asi štěstí - na cca 7 pežotech jsekm nikdy nemusel řešit žádnou závadu na motoru s výjimkou P407SW 1,6HDI, který občas nestartoval - na vině byl studený spoj , jehož opravu nezvládly značkové servisy a s tvrzením, že je "to "opraveno jsem vůz odvezl domů. Samosebou.závada odstraněná nebyla-takže samodomo půlhopdinka práce a oprava zdrama- vše OK. Kdybych se do zoho byl býval pustil hned, mohl jsem tenkrát ušetřit na vnucenou novou baterii plus práci. Jinak náprav na všech pežotzechs výjimkou P607 jsou "držáky", taktéž výfurky, katsle stran koroze je na jedničku - pouze u modelů P407 se dá zjistit pokles v kvalitě a občasné potíže s korozí na různých ístěch - ale pouze sporadicky. Na všech autech s jezdilo v tzv. služebním režimu - rtakže žádné hýčkánía nahřívání a chlazení před a po jízdě, žádný premiový nafty - prostě jsem musel jet k zákzaníkovi a na čas, takže city šly stranou. Nikdy!! jsem nezažil, že by jakýkoliv můj pežot spadnul do nouzáku kvůli turbu, EGR vebntilů a pod,. nikdy jsme nemusel řešit vstřiky (jedna P406 se dožila 360tkm bez jediného servisu-pak šla ovšem do šrtou, protože kamaráadova manželka, jež jej ode měn koupil z něj za tři rioky udělala obouchaný vrak. Taktéž nikdy se neměnila spojka ani 2hmotový setrvačník. Nikdy jsem nemusel dolévat olej a to ani do první P3061,9TD, jež na to bčas trpívaly. Pouze u P807 jsem řešl bloklý imobilizér a porucu stahování zadního okna - vyřešeno na záruku. Takže chce li opaní nutně nenáročný a zejména spolehlivý dýzl, volil bych pežot 406, potažmo 407 s motorem 2,0HDI (ač jsem ječj sám měl, asi bych se dnes s ohledem na jejich stáří vyhnul motorům 1,6HDI). Kdyby paní sehnala verzi 406 a zeména 407 bez FAP (filtr pevných částc), bude vysmátá.PS: letos jsem se nechával vozit v Bělorusku z hotelu na letiště (cca 250km) soukr. taxíkem. Hoch měl Pežot 406 ale 2,2HDI: Víte, kolik měl na tachiometru? Skoro 600.000km. Dle jeho slov mění pouze prvky náprav - brzdy, čepy, tlumiče. Na motor nebylo údajně sáhnuto.


Dobrý den, napište o některém ze svých vozů recenzi, pokud jste tak již neučinil: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme!
respond
Pupini
number of posts1
date of registration24.08.2017
Thursday 24.08.2017 17:13, Laguna: proc zase ne???
Vy vsichni chytri,kteri odrazujete od koupi laguny,mate ty vase sroty z Nemecka v daleko horsim stavu.Koupe me laguny probehla v Áčkach,ano,v ÁČKACH!Jenze to si nesmite koupit prvni srot co stoji u brany(koncernove vozidlo vw za bratru 399 litru=Wochcawka).Vybral jsem si auto puvodu CR,po 1.majiteli,se serv.knizkou,v zakladni vybave.A vole div se,zrovna to byla laguna kombi zasita nekde vzadu.Jasne,ze jsem hned nemel duveru,rozhodla predv.jizda.Rv.6/2007 za 100 litru(kc),1.9/96 diesel,118 tis najeto.Procpak tam byla jen 1 laguna ale 60 koncernovych vozu?No protoze je nikdo nechce a nekupuje.Nemam s vozem zadny problem!Za 1.rok ujel 26000 km,dal nove zadni kotouce a desky Brembo.Jel na stk,prosel BEZ zavad a BEZ uplatku.Z vyfuku se ani nezacoudilo(euro4 s PDF).Nic nehuli,nemlati,neklepe,nevibruje.Predepsanou udrzbu delam sam,olej Elf,rozvody byly hotove,atd.Minusy:holt nemam auto-klima,4asistenty,covaci kameru,navigaci v palubce a dalsi serouci se kraviny.Ale hosi,v JEDNODUCHOSTI!!!je krasa.Az pujdu do novejsiho vozidla,bude to Laguna III rv.11-15!Zaver:kazde auto jezdi dobre,kdyz1)je puvodem CR,2)je od 1.majitele,3)ma serv.knizku a 4)neni cipovane.Jinak plati clanek2:vul zustane volem a traktor traktorem.Nazdar!
respond
Zdeny60
number of posts1247
date of registration08.09.2009
Thursday 24.08.2017 19:23, RE: Laguna: proc zase ne???
Pupini posted by:
Vy vsichni chytri,kteri odrazujete od koupi laguny,mate ty vase sroty z Nemecka v daleko horsim stavu.Koupe me laguny probehla v Áčkach,ano,v ÁČKACH!Jenze to si nesmite koupit prvni srot co stoji u brany(koncernove vozidlo vw za bratru 399 litru=Wochcawka).Vybral jsem si auto puvodu CR,po 1.majiteli,se serv.knizkou,v zakladni vybave.A vole div se,zrovna to byla laguna kombi zasita nekde vzadu.Jasne,ze jsem hned nemel duveru,rozhodla predv.jizda.Rv.6/2007 za 100 litru(kc),1.9/96 diesel,118 tis najeto.Procpak tam byla jen 1 laguna ale 60 koncernovych vozu?No protoze je nikdo nechce a nekupuje.Nemam s vozem zadny problem!Za 1.rok ujel 26000 km,dal nove zadni kotouce a desky Brembo.Jel na stk,prosel BEZ zavad a BEZ uplatku.Z vyfuku se ani nezacoudilo(euro4 s PDF).Nic nehuli,nemlati,neklepe,nevibruje.Predepsanou udrzbu delam sam,olej Elf,rozvody byly hotove,atd.Minusy:holt nemam auto-klima,4asistenty,covaci kameru,navigaci v palubce a dalsi serouci se kraviny.Ale hosi,v JEDNODUCHOSTI!!!je krasa.Az pujdu do novejsiho vozidla,bude to Laguna III rv.11-15!Zaver:kazde auto jezdi dobre,kdyz1)je puvodem CR,2)je od 1.majitele,3)ma serv.knizku a 4)neni cipovane.Jinak plati clanek2:vul zustane volem a traktor traktorem.Nazdar!


Bylo by smutné, aby ve 144tkm měl vůz poruchy. Ale počkej, až bude mít 200-250 a více tkm. Pak bude čas objektivně hodnotit.
respond
PavelKeprt
number of posts121
date of registration28.10.2015
Thursday 24.08.2017 20:45, RE: Laguna: proc zase ne???
Pupini posted by:
Vy vsichni chytri,kteri odrazujete od koupi laguny,mate ty vase sroty z Nemecka v daleko horsim stavu.Koupe me laguny probehla v Áčkach,ano,v ÁČKACH!Jenze to si nesmite koupit prvni srot co stoji u brany(koncernove vozidlo vw za bratru 399 litru=Wochcawka).Vybral jsem si auto puvodu CR,po 1.majiteli,se serv.knizkou,v zakladni vybave.A vole div se,zrovna to byla laguna kombi zasita nekde vzadu.Jasne,ze jsem hned nemel duveru,rozhodla predv.jizda.Rv.6/2007 za 100 litru(kc),1.9/96 diesel,118 tis najeto.Procpak tam byla jen 1 laguna ale 60 koncernovych vozu?No protoze je nikdo nechce a nekupuje.Nemam s vozem zadny problem!Za 1.rok ujel 26000 km,dal nove zadni kotouce a desky Brembo.Jel na stk,prosel BEZ zavad a BEZ uplatku.Z vyfuku se ani nezacoudilo(euro4 s PDF).Nic nehuli,nemlati,neklepe,nevibruje.Predepsanou udrzbu delam sam,olej Elf,rozvody byly hotove,atd.Minusy:holt nemam auto-klima,4asistenty,covaci kameru,navigaci v palubce a dalsi serouci se kraviny.Ale hosi,v JEDNODUCHOSTI!!!je krasa.Az pujdu do novejsiho vozidla,bude to Laguna III rv.11-15!Zaver:kazde auto jezdi dobre,kdyz1)je puvodem CR,2)je od 1.majitele,3)ma serv.knizku a 4)neni cipovane.Jinak plati clanek2:vul zustane volem a traktor traktorem.Nazdar!


Jen tak tipuju - první kára? Inkoust na řidičáku sotva stihl zaschnout? Kšiltofka dozadu?

Zajimavé úvahy a závěry. Hlavně to, proč je v bazarech nejvíc aut VW a Škoda. Nikdo je nechce Konečně znám ten pravý důvod.

... a každé auto jezdí dobře když je po prvním majiteli z ČR - bez ohledu na to, jak se k němu choval a jak ho udržoval. To bych teda nevyplodil ani po 10 pivech, byť někdy mám v takovém stavu taky tendenci psát do diskuzí (většinou to po sobě hodně rychle smažu a jdu spát).

Jinak ale souhlasím se Zdenym, ten motor 1.9 dCi (a obecně Laguna II) nemá takovou špatnou pověst jen tak pro nic za nic, ty problémy prostě přijdou. Takže až na tu Lagunu trojku budete mít, pravděpodobně už ji nebudete chtít ... a necháte at se na ní zase vyškolí nějaký mlaďoch
respond
stormwitch
number of posts9
date of registration13.02.2016
Thursday 24.08.2017 22:44, RE: Laguna: proc zase ne???
Pupini posted by:
Vy vsichni chytri,kteri odrazujete od koupi laguny,mate ty vase sroty z Nemecka v daleko horsim stavu.Koupe me laguny probehla v Áčkach,ano,v ÁČKACH!Jenze to si nesmite koupit prvni srot co stoji u brany(koncernove vozidlo vw za bratru 399 litru=Wochcawka).Vybral jsem si auto puvodu CR,po 1.majiteli,se serv.knizkou,v zakladni vybave.A vole div se,zrovna to byla laguna kombi zasita nekde vzadu.Jasne,ze jsem hned nemel duveru,rozhodla predv.jizda.Rv.6/2007 za 100 litru(kc),1.9/96 diesel,118 tis najeto.Procpak tam byla jen 1 laguna ale 60 koncernovych vozu?No protoze je nikdo nechce a nekupuje.Nemam s vozem zadny problem!Za 1.rok ujel 26000 km,dal nove zadni kotouce a desky Brembo.Jel na stk,prosel BEZ zavad a BEZ uplatku.Z vyfuku se ani nezacoudilo(euro4 s PDF).Nic nehuli,nemlati,neklepe,nevibruje.Predepsanou udrzbu delam sam,olej Elf,rozvody byly hotove,atd.Minusy:holt nemam auto-klima,4asistenty,covaci kameru,navigaci v palubce a dalsi serouci se kraviny.Ale hosi,v JEDNODUCHOSTI!!!je krasa.Az pujdu do novejsiho vozidla,bude to Laguna III rv.11-15!Zaver:kazde auto jezdi dobre,kdyz1)je puvodem CR,2)je od 1.majitele,3)ma serv.knizku a 4)neni cipovane.Jinak plati clanek2:vul zustane volem a traktor traktorem.Nazdar!

Jsme potěšení tvojí dnešní registrací i přínosným příspěvkem . Nicméně tě musím trochu přibrzdit v radosti se svým autem, protože sis vybral jedno z nejvíce nespolehlivých aut posledních dvaceti let, které trpí hlavně na elektriku a závady se hledají fakt těžce a stojí dost peněz (nejvíce jsou známé problémy s imobilizérem, čipovou klíčovou kartou, klimatizací, stabilizací podvozku...). Pěkná auta se nechodí kupovat do Áček, a tvoje deset let stará kára ve slušném stavu by tam musela být velkou výjimkou.A těch 118.000 km na tacháči už měla možné i třikrát. Takže až tě Laguna nechá někde viset, budeš závidět všem škodovkářům, že ty jejich šroty umí opravit v každé větší vesnici a náhradních dílů na ně jsou plná vrakoviště za zlomkové ceny.
respond
vvvv
number of posts1
date of registration14.02.2019
Thursday 14.02.2019 21:08, RE: RE: Laguna: proc zase ne???
citation:
reakce na: PavelKeprt, 24.08.2017 20:45 (Jen tak tipuju - první kára? I ...)


Moje zkusenost s LII r.v.2004 1.9 D byla 7 let 120t-240t najeto a za tu dobu jen drobna udrzba. Turbo udelal ten prede mnou v 90t a ja na to jezdil furt a jelo to dobre. Jedina zavada ktera tam byla praskla trubka na sani od turba. cca v 230t. Jinak elektronika vse ok, zadna zavada jen sem menil spotrebak ( desky, kotouce, olej, .....). Super vybava, proste naprosta spokojenost a pohodove svezeni. A byla uz moje druha laguna.
respond
BobanHTP
number of posts2404
date of registration19.08.2015
Friday 15.02.2019 13:19, RE: RE: RE: Laguna: proc zase ne???
citation:
reakce na: vvvv, 14.02.2019 21:08 (Moje zkusenost s LII r.v.2004 ...)

Ikdyž jde o dotaz starý pět let, je dobré se k tomu vracet Můj kamarád a kolega:
Renault Laguna II Grandtour 2006(facelift, moc důležité), motor 1.9 DCi 88kw
- Najeto 390 000km!!!
- Původní vstřiky a turbo!!
- Původní FAP filtr, jedno technické čištění, legální postup u firmy
Největší opravy:
- Zadní tyč nápravy
- Startovací karta
- Mechanika předního okna
- El. ruční brzda
- Oprava vrzání palbky - staičilo podložit pryží
- Vyčištění turba

Jinak v rámci opotřebení:
- spojka, dána Sachs, která zatím vypadá, že vydrží více než originál
- rozvody poctivě co 100tis.km
- komplet brzdy, tlumiče
- olej pořád měněný co 15tis.km s filtry, takže 2x do roka
- atd...
respond
C5gaj
number of posts1
date of registration07.10.2019
Monday 07.10.2019 14:30, 2.0 dCi
Přidávám se se svým aktuálním "retro" přísvěvkem.

Mám Renault LII Grandtour 2007 Dynamique, motor 2.0 DCi
+ najeto 370 000km
+ původní turbo
+ původní vstřiky
+ bez FAP filtru, legální postup - nebyl již od výroby
+ kastle naprosto bez koroze
+ lehoučká hliníková haupna
+ stále výborná sedačka, o 800km skoro ani nevím (jsem 40-tník)


Největší opravy:
- 280.000 km nová spojka
- 2x origo Alu disky
- 308.000 poprvé a naposledy komplet nové rozvody (řetěz)
- 360.000 km komplet nové uložení a origo tlumiče vpředu, ložiska a kotouče, 1. výměna spodních kuláků, do té doby původní nalisované originál čepy a ven šly jen kvůli tomu,
že se měnily tlumiče
- 365.000 km přidření 1.válce - ve 308.000 bohužel nevyměnili olejové čerpadlo,
vyměněný polomotor :(

Mouchy:
- stropní světlo stávkuje, osvětlení u nohou v pořádku
- nutno občas rozleštit polykarbonáty na světlometech
- vrzání plastů okolo kapličky

Údržba:
- levá přední stahovačka
- olej a filtry vždy po 12 - 15 tis, při nájezdu nad 300.000 km
trvejte na výměně olejového čerpadla, jinak se 2.0dCi může přidřít

Na závěr:
Auto 1. reg. v ČR a ježděné na našich silnicích.
Pohodové a pohodlné auto, pořád startuje na 1. stisknutí tlačítka
i v -15°C. Nádrž na 70 l nafty, takže dojedete až do její rodné Francie
a na jakékoli trase dlouhé > 1.000 km na 100% nakonec uvidíte v zrcátku
i trojkovou Oktávku 2.0TDI 2018 se spotřebou 4-5 l/100 :)
protože ta ani náhodou neujede 1.200 km na jednu nádrž.
Navíc možnost rychloplnění u stojanů pro TIR :)

Jak už jste asi uhodli: "Budu jí jezdit, dokud se mi nezhnusí!
A to se asi jen tak nestane, protože pro mě pořád vypadá líbivě."
respond
danet - redakce TipCars
number of posts562
date of registration16.11.2012
Tuesday 08.10.2019 08:45, RE: 2.0 dCi
citation:
reakce na: C5gaj, 07.10.2019 14:30 (Přidávám se se svým aktuálním ...)


Dobrý den, sepiště prosím vaše zkušenosti s Lagunou do samostatné recenze: https://www.tipcars.com/magazin/napsat-recenzi-na-muj-vuz/ Děkujeme a hezký den
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.