Tuesday 26.03.2013 15:37,
Pomoc s výběrem "Polidštěné Dodávky"
Zdravím,
chci koupit větší ojeté auto, do kterého bez problémů vlezou nerozložená kola a nebo se v nich člověk příležitostně, i relativně pohodlně vyspí, přičemž zůstane ještě dost místa na zavazadla a potřeboval bych poradit...
Auto budu nejvíce (několikrát v týdnu) používat k dojíždění krátké vzdálenosti do práce, běžného popojíždění po městě a občasným delším výletům.
Rozhoduji se mezi dieselem, nebo benzínem - s přestavbou na LPG a vybírám mezi:
1.Renaultem Kangoo
2.Fiatem Doblo
3.VW Caddy
4.Nissanem NV200
5.Peugeot Partner
6.Citroen Berlingo
7.Fordem Tourneo Connect
+eventuelně možná Š.Roomster,Fiat.Fiorino a jeho odnože C.Nemo,P.Bipper ale tato se mi zdají celkově příliš malá, vč. Roomsteru!
Seřazeno zhruba dle toho, jak mě celkově auta zaujaly.U Kanga,Dobla,Partnera a Berlinga mám na mysli již novější modely.
Pokud někdo vlastní, nebo má zkušenost z některých mnou vypsaných aut, nebo pokud se orientuje a zná jednotlivé motorizace daných aut a jejich vhodnosti vzhledem ke stilu používání auta, ať napíše svou zkušenost,nebo co by doporučil...
Benzínové verze mě odrazují větší spotřebou(např. Kangoo, nebo Caddy a jejich "žravé" 1.6-ky) a u naftových motorů se zase obávám, že koncepčně tyto motory nejsou stavěny zrovna na způsob používání, který jsem popsal výše.
Auto na LPG jsem již měl, ale to byl starší systém s tzv. směšovačem, u kterého šlo auto hned po nastartování přepnout na LPG, kdežto u dnešních novějších systémů, se údajně LPG přepíná již samo - po zahřátí motoru(cca na 40st.),což může v zimě být i několik Km jízdy a de-facto by to pro mne ztrácelo smysl.
Tak-že řeším dilema, zda benzín s LPG u kterého může relativně dlouho trvat, než se na LPG přepne a navíc je tu otázka vhodnosti jednotlivých benz. motorů a jejich přestavba na LPG + jaký dopad to bude mít na jejich životnost.
Na druhé straně diesel, který je koncepčně konstruován spíše na dálkové přesuny nejlépe s konstantním zatížením.
Škoda, že není větší rozšíření CNG stanic, protože jinak bych koupil VW Caddy 2.0CNG , který je takto přestavěn již z továrny a bylo by to vyřešené...
Můj rozpočet je cca 230.000,-Kč a upřednostňuji obsah motoru do 1.8cm3
Předem děkuji za rady a postřehy, Marek.
respond