Renault Espace 3.0 DCi jsme měli v práci. Auto bylo kupované jako nové. Už jsem tu o tom párkrát psal. Jeden průser za druhým. Pravidelně po 50 tisících km se zadřelo vysokotlaké čerpadlo. Auto bylo v záruce, tak to dvakrát po sobě zatáhnul Renault. Nemyslete si však, že to na nás nezkoušeli, že za to můžeme my. Když mělo auto najeto 150tkm došlo pravděpodobně k vydření nikasilové vrstvy. Servis rozhodl, že s motorem je konec. Že se musí vyměnit. Stalo se to týden před koncem záruky, která naštěstí byla uznána (cena opravy cca 300t).
Vypadalo jako štěstí v neštěstí, ale kdepak. Jakmile měl nový motor natočeno asi 70 tis, opět odešlo vysokotlaké čerpadlo. Oprava za 75t. Potom auto najelo dalších cca 50t a opět v háji čerpadlo. Následovala série oprav a chvilkového ježdění (auto bylo schopno bez servisu najet až 10tkm, pak opět odtah) za dalších cca 100t. Po té byl tento skvost vnucen autosalonu Renault na protiúčet.
Shrnuto, pokud chcete šetřit, jděte do této motorizace pouze za předpokladu, že máte
a) cca 100 tisíc ročně na udržení 3.0DCi v chodu
b) k dispozici náhradní vozidlo
Diesel 3.0DCi - nechci slevu zadarmo!