0
back
 

diskuze k tématu: Ojetý Renault Espace IV – jaký je naftový šestiválec?

category of topic classification: francouzská vozidla
wimmer_day
number of posts43
date of registration29.01.2009
Friday 17.10.2014 07:19, .
Z hlediska spolehlivosti se jedná o nejhorší možnou motorizaci u tohoto auta. Dodnes nezapomenu na problémy známého, který si tohle auto koupil a to ho měl od novoty. Pokud chcete víc chodit pěšky než jezdit a nechat desetitisíce v servise, tak je tenhle motor od Isuzu jasná volba.
respond
Paul
number of posts773
date of registration07.11.2008
Friday 17.10.2014 07:30, Espace
Nejlépe nebrat Espace vůbec, pokud nebudete řešit problémy s jakýmkoliv nabízeným dieselem (nejmenší zlo je 2.0 dci), budete řešit problémy s elektrikou, aj. Vámi vybraný motor je už profláklá katastrofa, proto jsou tyto auta téměř za hubičku a leží v rohu v bazaru v kopřivách. S konkurentem od Peugeotu si aspoň pomůžete z hlediska motoru, 2.0 Hdi je mechanicky spolehlivý, samozřejmě záleží, jak se o něj kdo staral. 7 místné MPV s nejmenšími servisními náklady zůstává VW Sharan/Seat Alhambra s 1.8 turbo benzínem nebo 1.9TDI. Je sice méně prostorná než výše uvedená auta, ale dá se za rozumné peníze uservisovat. Boužel pěkných kusů ubývá. Z novějších aut bych doporučil Mazdu 5 s jedním se základních benzínů. Rada na závěr - jestli je vás 5 a další přírůstek neplánujete, kupte si raději nějakého běžného kombíka. Provozními i servisními náklady na tom bude líp a za stejnou cenu jako by bylo MPV bude v lepším stavu. O širším výběru ani nemluvě.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 17.10.2014 09:54, 3,0 DCi rozhodně nebrat
Zcela souhlasím s kolegy výše, motor 3,0 DCi (Isuzu) rozhodně nebrat. Pokud opravdu trváte na Espace, hledejte co nejnovější vůz s motorem 2,0 DCi nebo 2,0T benzín. U 2,0 DCi sice odchází ojniční ložiska při nájezdech okolo 200 tisíc km, ale dají se poměrně levně vyměnit (za 8000,- s prací v originále), ale jinak je to bezproblémový motor. Důraz na co nejmladší ročník uvádím proto, že u Espacu skutečně platí "čím novější, tím vychytanější" (týká se především komplikované elektrické sítě).
Osobně bych si ale toto auto odpustil a koupil Grand Scénic (je relativně jedno zda první či druhé generace, to záleží na stavu vaší peněženky). Prostorově není o mnoho horší, má podstatně jednodušší elekriku, servis je levnější a celková spolehlivost je také lepší. Doporučovaná německá konkurence je v některých ohledech skutečně lepší, ale cena zachovalých aut je podstatně vyšší.
respond
free78
number of posts300
date of registration19.09.2008
Friday 17.10.2014 10:40, 3.0 DCi jasná volba pro finanční sebevrahy
3.0DCi si může koupit jen naprosto, ale naprosto neznalý člověk. Uvidí moc pěkný Espace IV v bazaru a houkne na manželku: "mámo koukej za 60 tisíc a ftédéíčku". A jde se podepisovat smlouva.
Motor pochází od ISUZU a můžeme jej nalézt i v OPELu, nebo SAABu. Konstrukčních slabin má hned několik. Jako první bych zmínil specielní vnitřní povrch válců z tzv. nikasilu. Ten je velmi tvrdý a měl zajistit minimální opotřebení válců. Jenže.... dojde li k přehřátí motoru (a to u ESPACE s 3.0DCi) dojde jednoho dne s absolutní jistotou, tak se tato specielní nikasilová vrstva vydrolí. Motor je na odpis.
Další průser je vysokotlaké čerpadlo nafty. Toto čerpadlo se nesnese s "kvalitní" českou naftou. Jednoho dne se vydře. Doslova. Viděl jsem osobně jaké piliny jsou potom v nádrži. Tyto piliny ještě před finální smrtí čerpadla mohou zapříčinit dřívější otevření mechanického tlakového ventilu na common rail liště. Potom vám Espace ještě chvíli jezdí, ale jen když pedál plynu jen tak lechtáte. Při razantním přidání značně poklesne tlak v common rail liště a motor po přidání cuká (pan bazarník v teplákovce adidas se zlatým řetězem kolem krku vám to vysvětlí jako ucpané palivové čerpadlo za pár stovek). Bazary jsou plné 3.0DCi právě v tomto předsmrtném stádiu. Jako "podprůser" by se dalo ještě uvést, že vstřikovací systém (čerpadlo, trysky) jsou od japonské firmy DENSO a tak i cena za nové je tak správňácky japonská.
Osobní zkušenost:
Renault Espace IV jsme měli ve firmě on nova. Žádná předváděčka, prostě nové vozidlo. Pořizovací cena "v plné" s 3.0DCi byla tehdy okolo 1,3M (nejde tedy o žádný levný šunt).
V rámci záruky došlo k prvnímu průseru okolo nájezdu cca 70tis km. Bylo vyměněno přidřené palivové čerpadlo. Prodejce se samozřejmě snažil z opravy vykroutit s vysvětlením, že čerpadlo jsme si zničili sami tím, že jezdíme na špatnou naftu. Další průser přišel asi tak mezi 140 a 150 tis. km. Vydřel se nikasilový povrch vložek válců. Odtah do servisu. Byl měněn celý polomotor. Cena opravy 300tisíc kč. Naštěstí na záruku, ale došlo k tomu asi týden před jejím skončením.
Další pruser přišel po nájezdu dalších asi 40 až 50 tis km. Opět vadné vysokotlaké čerpadlo. Servis nám nabídnul nové za 75 tísíc Kč. Bezva. Nesouhlasili jsme. Vozidlo bylo odtaženo do neznačkového servisu. Kde musel být vyjmut motor, aby se servis dostal k vysokotlakému čerpadlu, které je "chytře" po renolťácku umísteno až za motorem. Čerpadlo se nechalo repasovat. Vypláchla se nádrž od pilin a auto jezdilo jako nové. Mno... tedy jako nové asi tak 40 tisíc km. Potom další průser. Asi opět vydřené čerpadlo. Motor ztratil tah a jel asi tak na 30 procent výkonu. S tímto byl ESPACE prodán do bazaru kde si našel svého dalšího (velmi naivního) majitele, který se jistě těšil jak s "tédéíčkem" bude odteď už jenom šetřit.
Spotřeba je další děs běs. To auto je schopné jezdit i za 11 litrů nafty na sto.
------
Renault ESPACE IV jako takový je úžasné vozidlo. Kdo s ním nikdy nejel, nepochopí, ale NIKDY, zdůrazňuju NIKDY jej nesmíte koupit s 3.0DCi.
Pokud chcete radu, využijte příšerné pověsti tohoto vozu, která je ale z 95 procent způsobena výhradně a pouze motorem od japonské ISUZU 3.0DCi a ESPACE IV si kupte. Důležité ale je: S jakýmkoliv jiným motorem. I ne příliš povedené 2.2DCi je pořád pohoda. Když se člověk k 2.2DCi chová slušně, tak jednou za 200tis km odejde turbo a jednou za 400 klekne motor.
=> z toho plyne byl li by k sehnání ESPACE 2.2DCi (tedy druhý nejprůlserovější motor u Espace) s PROKAZATELNÝM nájezdem cca 200tkm, nic jiného než turbo by vás asi nečekalo.
Motor 2.0DCi je asi nejvíce doporučitelný. Spolehlivost podobná jako u konkurence. Bez jednoznačných konstrukčních průserů.
respond
deleted user
number of posts
date of registration
Friday 17.10.2014 11:09, Espace
Souhlasím, přesměrovat výběr ke Grand Scenicu. Pokud netrváte na dieselu, perfektní volba bude 2.0T 165 k. Servisní náklady nejsou vysoké a dynamika příkladná. Spotřeba 9l/100 km. Dobrou, ale ne tak dynamickou volbou je také motor 2.0 16V 135 k ( s touto variantou jezdí moje žena ). Vozy s těmito motory budou nejméně olítané a téměř vždy velice solidně vybavené. Jediná nevýhoda je, že aut s těmito motory moc není.
Tolik vychvalovaná německá konkurence, už bude zastoupena jen zbědovanými kusy a pokud nehodláte zaplatit nesmysl nekoupíte pěkné auto. Motory TDi budou "vyjeté do hader" atmosferické benzíny užrané a líné, VR6 nespolehlivá a se spotřebou nákladního vlaku. Jediná solidní je 1.8T, ale ta to vedle motoru 2.0T od Renaultu vždy prohraje.
Jen malá poznámka k Espace. Jsem bývalí majitel motorizace 3.0 dCi 130 kW z roku 2005. Šlo o výbavu Iniciale Paris. Mě to auto sloužilo dobře. Naftový šestiválec se k charakteru auta dobře hodí. Servis byl náročnější než u běžného kombi, taky nabízelo víc muziky. Všeobecně ale opravdu platí, že tenhle motor je riziko. Nenajel jsem na něm astronomické porce km. Ten komu se motor "rozložil" jej proklíná. Nedivím se, neznačkový servis neví co má s motorem dělat, originál je nesmyslně drahý, vzhledem ke zbytkové ceně auta. Když V6 diesel, koupil bych jen prověřené auto po faceliftu s lehce pozměněným motorem 3.0 dCi 133 kW. Kupte ale radši toho Grand Scenica 2.0T
respond
llug
number of posts12
date of registration15.04.2009
Friday 17.10.2014 17:55, 3l
a co 3 l v benzínu?
respond
Tycoon
number of posts62
date of registration05.11.2011
Friday 17.10.2014 19:09, Bezedná pokladnička
Bezedná pokladnička ... víc k tomu není potřeba dodávat.
Majiteli bych doporučil i úvahu nad modelem Espace jako takovým. Ceny ojetin jsou sice na úrovni Fabie, ale udržovací náklady i doporučitelných a spolehlivých benzinových verzí budou odpovídat tomu, že auto jako nové stálo kolem milionu. Tohle auto kupovat jen s dostatečnou finanční rezervou.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 17.10.2014 19:24, RE: Espace
kamarád si nedal říct a jel s tímhle zázrakem na dovolenou,motor tam měl benzín bez turba,přesné označení si nepamatuju.cílové místo měla být albánie,dojelo to do černé hory,tam totální destrukce motoru.naštěstí ze sutomore jede vlak pouze s jedním přestupem,až do čr.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 17.10.2014 19:28, RE: 3l
llug posted by:
a co 3 l v benzínu?


Má to jeden háček - 3,0 benzín se do Espace IV nikdy nemontoval. Osazovala se 3,5 od Nissanu (prapůvodem z 350Z), co je výborný motor. Bohužel takto motorizovaných aut je méně než šafránu a nesplňuje ani požadavek levného provozu - pod 10 litrů prostě nejede.
respond
Pavlik
number of posts1328
date of registration09.10.2008
Friday 17.10.2014 19:33, RE: Espace
Fanda posted by:
kamarád si nedal říct a jel s tímhle zázrakem na dovolenou,motor tam měl benzín bez turba,přesné označení si nepamatuju.cílové místo měla být albánie,dojelo to do černé hory,tam totální destrukce motoru.naštěstí ze sutomore jede vlak pouze s jedním přestupem,až do čr.


Benzíny bez turba byly dva. Montovaly se 2,0 (renault) a 3,5 (nissan) přičemž oba jsou spolehlivé a odolné. Neříkám, že se při totálním zanedbání základní údržby nemohou rozsypat (to dlouho nevydrží žádný motor), ale tohle mi přijde spíše jako povídačka od piva.
respond
Fanda
number of posts551
date of registration28.09.2008
Friday 17.10.2014 20:15, RE: Espace
Pavlik posted by:
Fanda posted by:
kamarád si nedal říct a jel s tímhle zázrakem na dovolenou,motor tam měl benzín bez turba,přesné označení si nepamatuju.cílové místo měla být albánie,dojelo to do černé hory,tam totální destrukce motoru.naštěstí ze sutomore jede vlak pouze s jedním přestupem,až do čr.
Benzíny bez turba byly dva. Montovaly se 2,0 (renault) a 3,5 (nissan) přičemž oba jsou spolehlivé a odolné. Neříkám, že se při totálním zanedbání základní údržby nemohou rozsypat (to dlouho nevydrží žádný motor), ale tohle mi přijde spíše jako povídačka od piva.


žádná povídačka od piva,bohužel skutečnost,nemám zapotřebí si něco vymýšlet,i ten vlak jezdí s jediným přestupem v bělehradu
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 17.10.2014 22:57, espace
Problém espace je hlavně jeho dost vysoká původní cena a následně naprosto šílené ceny servisu.
To nutí jezdit s ojetinou ke gárážistům a espace v kterém se povrtal někdo kdo tak nějak uplně neví co dělá je časovaná bomba. Elektrika je velmi komplikovaná a to hlavně v nejvyšších výbavách které má V6 témměř vždy. Takže krom zaručeného kolapsu motoru V6 dci je většinou průser i zbytek auta.
Když espace tak benzín, bez turba a bez výbavy.
Nebo nějaký novější, tak do 3 let. Ale to je jiná cena.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Friday 17.10.2014 22:57, espace
Problém espace je hlavně jeho dost vysoká původní cena a následně naprosto šílené ceny servisu.
To nutí jezdit s ojetinou ke gárážistům a espace v kterém se povrtal někdo kdo tak nějak uplně neví co dělá je časovaná bomba. Elektrika je velmi komplikovaná a to hlavně v nejvyšších výbavách které má V6 témměř vždy. Takže krom zaručeného kolapsu motoru V6 dci je většinou průser i zbytek auta.
Když espace tak benzín, bez turba a bez výbavy.
Nebo nějaký novější, tak do 3 let. Ale to je jiná cena.
respond
kubesak
number of posts29
date of registration23.09.2013
Monday 20.10.2014 16:37, Espace
Nebudu psát žádnou chytrost, protože to auto osobně neznám, když funguje, může to být fajn koráb, kterej rozmazluje posádku.

Včera jsem se navečer vracel z víkendu po hradecký a hádejte, který auto tam nakládala u krajnice odtahovka? Těch lidí, co tam se smutným výrazem stáli mi bylo líto, fajn jízda korábem skončila...Tož tak.
respond
speed cobra
number of posts5
date of registration22.09.2014
Tuesday 21.10.2014 20:34, Espace nafta
Zdravím. Nechtěl bych to ani zadarmo. Švára tam má během pěti let třetí motor. Katastrofa!!! O Cenách servisu (originál) ani nemluvě.
respond
Zdeny60
number of posts1249
date of registration08.09.2009
Wednesday 22.10.2014 06:05, 3. motor?
Pak nezbývá, než se tvému švárovi poklonit. Takového masochitu jsem v životě ještě nepotkal.

No a vážně: pokud je Espace opravud v reálu taové, co tu mnozí píší, je problém sáhnout po S-Maxu? To, co ušetřím na servisu Espacu, tak zaplatím v benzínu a královsky a hlavně s minimálními problémy se povozím s 2,5T. A to bude asi jiná liga.
respond
tomaskrtek
number of posts982
date of registration18.03.2008
Wednesday 22.10.2014 09:21, VelSatis
Espace jsem neměl ale VelSatis 2003 ano. ale s motorem 3.5V6, takže bez sebemenšího problému. jenže nový majitel si nechal namontovat tažné a ten šmudla co to dělal mu elektriku nacvakal rychlospojkama na stávající kabeláž i když je v levém zadním sloupku zásuvka pro origo kabeláž s jednotkou. auto se zbláznilo, začalo vyhazovat neuvěřitelné chyby, stávkovalo, nestartovalo...no, stálo to docela balík. takže Espace/VelSatis ano, ale s benzínem a prokazatelnou servisní historií a bez neodborných zásahů do elektroinstalace. a když už mocí mermo naftu tak 2.0DCi co se tam dával po FL. nechápu proč je tu tenhle dotaz když o 3.0DCi ať už v Saabu, Opelu nebo R. Espace/VelSatis byly popsány desítky stran negativy napříč všemi motoristickými fóry.
respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 22.10.2014 13:32, RE: VelSatis
tomaskrtek posted by:
Espace jsem neměl ale VelSatis 2003 ano. ale s motorem 3.5V6, takže bez sebemenšího problému. jenže nový majitel si nechal namontovat tažné a ten šmudla co to dělal mu elektriku nacvakal rychlospojkama na stávající kabeláž i když je v levém zadním sloupku zásuvka pro origo kabeláž s jednotkou. auto se zbláznilo, začalo vyhazovat neuvěřitelné chyby, stávkovalo, nestartovalo...no, stálo to docela balík. takže Espace/VelSatis ano, ale s benzínem a prokazatelnou servisní historií a bez neodborných zásahů do elektroinstalace. a když už mocí mermo naftu tak 2.0DCi co se tam dával po FL. nechápu proč je tu tenhle dotaz když o 3.0DCi ať už v Saabu, Opelu nebo R. Espace/VelSatis byly popsány desítky stran negativy napříč všemi motoristickými fóry.


VelSatis je krásné auto, uvnitř asi nejhezčí co jsem kdy jel - myslím kombinaci světlá kůže/dřevo. A určitě jedno z nejpohodlnějších, vynikající audio.
Ale jak píšeš, je průser když se do toho nasere nějaký rádoby odborník z garáže. Bohužel při cené origo servisu a složitosti elektroinstalace je prakticky jistota že už se v tom někdo vrtal a to platí i pro espace. Ne nadarmo jsou u Renaultu nejlepší volnou nejjednodušší auta.

respond
PetrT
number of posts1076
date of registration24.05.2009
Wednesday 22.10.2014 13:43, RE: 3. motor?
Zdeny60 posted by:
Pak nezbývá, než se tvému švárovi poklonit. Takového masochitu jsem v životě ještě nepotkal. No a vážně: pokud je Espace opravud v reálu taové, co tu mnozí píší, je problém sáhnout po S-Maxu? To, co ušetřím na servisu Espacu, tak zaplatím v benzínu a královsky a hlavně s minimálními problémy se povozím s 2,5T. A to bude asi jiná liga.


Smax je výrazně menší než Espace. Sice pro řidiče je lepší Ford ale zbytek posádky si vždy vybere Espace. Je to skvěle vymyšlené auto, rozhodně uvnitř nejpříjemnější MPV. Ale bohužel kvalita ho sráží na kolena.

Jinak sousedovi měnili v záruce 2x motor v Patrolu a ještě to auto bylo potom téměř neprodejné. Také japonský 3,0 diesel ale čtyřválec. Do té doby zarytý patrolista ted jezdí LC ale uplně nadšený také neni, už také jednou nedojel.
respond
strogen
number of posts1
date of registration05.01.2019
Saturday 05.01.2019 22:30, 3.0 dci
Mam Espace IV 3.0 dci. Tlacil vodu, opraveno za cca. 28 tis. Odesla RJ, oprava za cca. 16 tis. Nakonec odesel motor. Sehnan jiny za 8 tis. udelan na tlaceni + vymena za rozbity - 30 tis. Kc. Jinak bezne zavady, tj. vymena kotoucu, desticek, oleje max. po 10 tis. km. Tak jsem zvyklý. Tankuji jen a pouze Vervu. Spocitejte si kolik mne to stalo. Jinak krom navigace mam plnou vybavu +panoramu. Pres vsechny problemy je to neuveritelny kočár, ktery, kdyz mu pritopim, opravdu jede a zvuk 6-ti valce je krasny. Na automat jezdim okolo 7 litru, na manuál o litr méně. Za 4 roky jsem se s tim naucil perfektne jezdit a hlavne, kdyz muzu, brzdim motorem, proto tato spotreba.
respond


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, all rights reserved.